Kosten verhuisbedrijf

17-07-2014 21:18 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Heeft iemand enig idee wat het kost als je een verhuisbedrijf inschakelt bij het verhuizen van een eengezinswoning?
Alle reacties Link kopieren
2x de helft.



Denk je nou werkelijk dat daar een antwoord op gegeven kan worden met zulke summiere informatie?



Bel er morgen een paar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Met je verkeerde been uit bed gestapt?
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf hoeveel je te verhuizen hebt, dus hoe groot de vrachtauto moet zijn. Verder heb je nog de keuze of zij gaan inpakken of jij. Ook het uitpakken kan je nog laten verzorgen. Vraag verschillende offertes aan bij verhuisbedrijven.
Verhuis je weer naar een eengezinswoning toe? Precies weet ik het niet, maar om me heen hoor ik tussen de 700 en 1000 euro.
Alle reacties Link kopieren
quote:roosje1976, 62 seconden geleden

Met je verkeerde been uit bed gestapt?

Neehoor, maar dacht je werkelijk dat een verhuisbureau een uniform tarief had, ongeacht de hoeveelheid dozen, kamers, aantal kilometers wat ze moeten rijden, of ze dingen in- en uit moeten pakken? Ik vind je vraag behoorlijk onnozel, dus krijg je ook een onnozel antwoord.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hoeveelheid spullen, zelf inpakken of laten doen, afstand tussen woningen, bereikbaarheid van woningen, lift aanwezig of niet, allemaal factoren die van invloed zijn op de prijs.



Ik heb me vorig jaar laten verhuizen, alles zelf ingepakt, afstand 85 km, van laagbouw naar middenwoning in de stad, spullen laten afvoeren naar de stort: 1300 euro.
Alle reacties Link kopieren
Pas meerdere offertes aangevraagd. Prijzen verschilden behoorlijk namelijk tussen 1350 en een zelfs boven de 2000 euro.



Prijs afhankelijk van hoeveelheid spullen, afstand, of verhuis lift nodig is en hoeveel er gedemonteerd moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Verschilt ook nog erg per bedrijf (bij ons offertes tussen de 1400 en 2400 euro) dus vraag verschillende offertes aan.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Wat Mugske schrijft dus.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden drie offertes opgevraagd voor verhuizing van ruim appartement naar eengezinswoning. Zelf ingepakt, wel meubels laten demonteren en monteren. Offertes liepen uiteen van ¤1400 naar ¤2200. Alledrie erkende verhuisbedrijven. De goedkoopste gekozen en erg tevreden.
Wij hebben vorig jaar zo'n 1300 euro betaald voor zelf inpakken in dozen van het verhuisbedrijf, meubels laten demonteren en monteren.

Het was het geld zeker waard, aan het einde van de dag stond alles op de juiste plaats, dozen uitgepakt, alles in de kasten.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vijf jaar geleden verhuisd, voor ik meen 1500 euro. Dat was van 3 hoog zonder lift (met verhuislift) naar eengezinswoning 60 km verderop. We hebben zelf ingepakt, we hadden 1,5 verhuiswagen (gezin met 2 kleine kinderen toen).
Alle reacties Link kopieren
Ze geven allemaal een gratis offerte. Een goede verhuizer ziet in één oogopslag om hoeveel kuub het gaat.
verba volant, scripta manent.
Wij hebben ruim 1500 euro betaald voor afstand van ruim 200km en 2,5 verhuiswagen (veel spullen )
Ik ben momenteel bezig met offertes aanvragen. Ik ga verhuizen volgende maand. Het zal gaan om 1 keer rijden, 120 km. Alles wat verhuisd moet worden zetten we zelf beneden (is dus wel van een 1 gezinswoning naar een andere 1 gezinswoning)

Het zijn niet veel meubelen, wel een droger en zeker 60 dozen, een paar kasten.



Ik ga rond de 500 betalen, en dan komen ze met 3 mannen.
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 17 juli 2014 @ 22:41:

Ik ben momenteel bezig met offertes aanvragen. Ik ga verhuizen volgende maand. Het zal gaan om 1 keer rijden, 120 km. Alles wat verhuisd moet worden zetten we zelf beneden (is dus wel van een 1 gezinswoning naar een andere 1 gezinswoning)

Het zijn niet veel meubelen, wel een droger en zeker 60 dozen, een paar kasten.



Ik ga rond de 500 betalen, en dan komen ze met 3 mannen.Dat valt mee, als je het vergelijkt met de rest!
quote:LoiseauCoureur schreef op 17 juli 2014 @ 23:15:

[...]





Dat valt mee, als je het vergelijkt met de rest!Ja ik zat dan ook een beetje verbaasd te kijken naar de hoge bedragen. Maar goed wij zorgen dus wel zelf dat alles is ingepakt en beneden staat en weinig meubelen dus alles kan in 1 vrachtwagen.
Onze vorige verhuizing was ook maar 500 euro, was een kleine afstand, maar was wel van 3 hoog zonder lift (en was toen ook maar 1 auto)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik heb net offertes aangevraagd, maar dat komt wel hoger uit. Gaat om verhuizing appartement 2e etage naar appartement 1e etage zonder lift. Alleen verhuizen, inpakken en demonteren doen we zelf. Afstand ongeveer 75 km, niet wel spullen (hou van een leeg huis, en alle kasten hier zijn inbouw), dus 1 auto is meer dan genoeg. En de meeste ramingen zijn 1200-1800. Nog maar eens een paar vragen dan....
Alle reacties Link kopieren
quote:nausicaa schreef op 17 juli 2014 @ 23:34:

Jeetje, ik heb net offertes aangevraagd, maar dat komt wel hoger uit. Gaat om verhuizing appartement 2e etage naar appartement 1e etage zonder lift. Alleen verhuizen, inpakken en demonteren doen we zelf. Afstand ongeveer 75 km, niet wel spullen (hou van een leeg huis, en alle kasten hier zijn inbouw), dus 1 auto is meer dan genoeg. En de meeste ramingen zijn 1200-1800. Nog maar eens een paar vragen dan....





Als je toch alles zelf inpakt etc. kun je ook een vrachtwagen met chauffeur huren. Google op vrachtwagen + chauffeur huren. O.a. op marktplaats bieden zich mensen aan.

En hier is het ook minder duur, als ik op basis van jouw gegevens een berekening maak, kom ik op 700-900 euro uit.
Alle reacties Link kopieren
Je kan bij sommige verhuizers gewoon al een schatting laten maken door per kamer van je woning aan te klikken wat je (ongeveer) hebt en wat je gezinssamenstelling is.



En zo een offerte aanvragen. Is m.i. effectiever dan hier vragen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Deze is ook goedkoop.

http://www.verhuizendoenwesamen.nl/



Zolang je maar zelf wat mensen hebt die helpen sjouwen, kun je best goedkoop verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat is het nou net, sjouwers heb ik eigenlijk niet. Bovendien is er een verhuislift nodig voor in elk geval deel 1 van de verhuizing, ivm de trap (steil, rare bocht etc).

Maar ik ga zeker nog eens verder kijken, bedankt voor de tips!
Hoeveel kost een verhuizing?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven