Kozijnen in 2 kleuren??

20-10-2014 12:30 20 berichten
Hallo,



Wij laten onze kozijnen dus overschilderen.

Ze zijn nu erg donkerblauw. De kamermuren zijn al ral 9010 geschilderd en nu wilde ik de hele raamkozijnen ook wit (9010) laten schilderen.

De buitenkanten van de kozijnen zijn by the way ook in dezelfde kleur blauw.

Maar nu bedacht mijn vriend opeens dat de binnenlatjes (waar de rubbers op zitten) van de kozijnen ook blauw moeten blijven omdat je het blauw van buiten anders zo goed ziet... Dat het afsteekt met het witte binnen.



Elk raamkozijn bestaat trouwens uit:

Aan de bovenkant 1 groot breed raam, met daaronder 2 kleinere lange ramen. Dus dat die latjes die tussen de ramen zitten blauw blijven.

Ben ik nou gek of zal dat hartstikke idioot staan??

Heb nog nooit bij iemand gezien dat binnenkozijnen uit 2 kleuren bestaan, en 1 kleur ( de binnenste kleur) dus passend bij het buitenkozijn.

Wat vinden jullie?

Ik ben wel benieuwd wat jullie zouden doen.



( hoop dat ik het duidelijk heb beschreven..?)
Alle reacties Link kopieren
In het dorp waar mijn vriend woont is het standaard om je buitenkozijnen 2 kleuren te geven, maar ik vind het niks. Ipv mooie stevige kozijnen, krijg je er optisch kleine gammele latjes van.



Ik ben dus een voorstander van 1 kleur.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het mooi, ik zou willen dat wij het ook hadden. Het geeft een huis toch iets meer sfeer. Maar mijn man is van het kale kille koude wit en die vindt dat hij mag bepalen. Dus heeft het huis dat toch al niet zo'n uitstraling heeft als ontginningsboerderij zijnde helemaal niets meer qua sfeer.



Ik hou van boerengroen met vanille of creme, of donkerblauw met creme, of oud rood/ossenbloedrood met creme.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet mijn smaak. Kozijnen moeten gewoon 1 kleur zijn vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Dat boerengroen met crèmewit is in het dorp hier dus schering en inslag. Alleen dat boerengroen geeft sfeer ( of die andere kleuren), maar de combi met wit snap ik dus echt niet.



Het is persoonlijk dus.
Leuk, verschillende reacties!



De buitenkozijnen blijven trouwens gewoon blauw.

Vanbuiten is het een witgeverfd huisje met blauwe kozijnen.

Er zitten ook blauwe glimmende vensterbanken buiten ( geen hout), dus dat zal altijd blauw blijven.



Voor buiten hadden we bij ons vorige huis ook 2 kleuren, donkergrijs met een lichte kleur.

Maar 2 verschillende binnenkleuren?

Hoop op nog meer reacties!
Ja, leuk. Mijn kozijnen van binnen zijn blauw en groen.
Twee kleuren binnen lijkt mij niet mooi, ik heb de basis liever wit (nou ja 9010) en dan kan ik qua kleuren nog eens wat aanpassen. Als je met wit en blauw zit moet je daar toch rekening mee houden qua kleurgebruik.
Alle reacties Link kopieren
1 kleur, anders een lapjesdeken, te druk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Bij ons:

buitenkozijnen bewegende delen zijn grachtengroen (ook de kleine latjes die het raam opdelen) niet bewehende delen zijn oudwit.



Binnenkozijn zijn eiwit; alle delen. Dus ja, je ziet dat de opdelende latjes aan de buitenkant grachtengroen zijn en aan de binnenkant eiwit.



Gene probleem, ziet er prima uit. Ik zou het erg raar vinden om de bewegenede delen plus latjes ook groen te verven aan de binnenkant.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Raamkozijnen zijn offwhite, zo ook alle deuren en kozijnen, allemaal 1 kleur, geeft een mooi geheel. Voor warmte aan kleuren zijn de wanden in verschillende kleuren geverfd. Dit omdat een wand sauzen zoveel makkelijker is dan houtwerk opnieuw schilderen.



Aan de buitenkant is het wel twee kleuren, alle draaiende delen zijn in een donkere kleur.

Dat zie je niet als je binnen zit.
Alle reacties Link kopieren
Bedoelt hij dit, wat hij lelijk vindt? Dat witte aan de binnenkant?



Het is maar waar je je druk om maakt Ik zou me eerder zorgen maken dat het er aan de binnenkant raar uitziet, dan aan de buitenkant, eerlijk gezegd. Binnenkant moet ik tegenaan kijken
Alle reacties Link kopieren
Voetjesinhetzand: dat is mijn wc raampje!!!



Kidding! Maar het lijkt het wel heel erg op.



Zo ziet het er bij ons ook uit.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
En wil hij het dan zo, met blauw?



Hm ja, ik weet het niet. Ik vind het niet lelijk, maar ook niet echt mooi ofzo. Zeker als het heel donkerblauw is lijkt het me wat binnenvallend licht wegnemen, dat lijkt me zonde.



En wat zie je nou van dat de buitenkozijnen een andere kleur zijn, als je binnen bent. Maximaal dit, toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 20 oktober 2014 @ 14:52:

Voetjesinhetzand: dat is mijn wc raampje!!!



Kidding! Maar het lijkt het wel heel erg op.



Zo ziet het er bij ons ook uit.Ik kwam ook stiekem van jouw wc-raam een foto maken
Alle reacties Link kopieren
quote:voetjesinhetzand schreef op 20 oktober 2014 @ 14:54:

[...]





Ik kwam ook stiekem van jouw wc-raam een foto maken
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik heb alles wit en de bewegende delen blauw. Staat prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 20 oktober 2014 @ 14:58:

Ik heb alles wit en de bewegende delen blauw. Staat prima.Dat vind ik dan wel weer logisch.
Absoluut 1 kleur.



Een schilder vertelde mij eens dat het 'officieel' zo hoort: alle vaste dingen wit, alle delen die openkunnen kleur.



Dus absoluut geen latjes in kleur. Is al eerder genoemd: ziet er gammel uit.
Oh mosterd zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven