Last van vreselijk irritante kat!

18-09-2014 14:01 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb het volgende probleem. Wij hebben last van een kat die telkens binnen komt lopen, op mijn aanrecht gaat zitten en vervolgens doodleuk mijn avond eten op eet. Ik heb geen idee wie de eigenaar is, maar begin het nu behoorlijk irritant te vinden.

Heb van de week een bak water over hem heen gekieperd omdat ik het zat was, en toch vond ik hem de dag daarna weer op mijn aanrecht en WEER eten van mijn avond eten. Ik kan nu niks meer op mijn aanrecht laten staan, ook de babyflesjes niet meer. Dit irriteerd mij nogal behoorlijk nu.



Iemand tips hoe ik dat irritant beest weg kan houden?!?
Alle reacties Link kopieren
Een hordeur nemen?
Naar de dierenwinkel daar hebben ze een bepaald geurtje dat katten niet leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt die kat binnen?
Gatverdamme :( Hordeur nemen idd, anders weet ik het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hordeur, helaas is hij in het hoekje onderin een beetje gescheurd, dus hij glipt daar steeds door heen. En om nu een compleet nieuwe te gaan kopen voor een kat?!?!. Maar ik vertik het (vooral met dit mooie weer) om mijn deur dicht te doen.
Heeft de kat een halsbandje om? Kan je er een briefje omheen wikkelen of aanhangen met de vraag of de eigenaar contact met je op wil nemen? Ik zeg maar wat, maar misschien geeft z'n baas alleen maar saaie brokken en heeft hij gewoon trek in lekkere hapjes! 😁
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe hordeur, een hond of fanatiek worden met een super soaker water pistool

Lijkt mij ontzettend irritant om een vreemde kat in huis te krijgen wandelen.
Op de scheur (doorzichtige) ducktape plakken (heel goedkoop bij action). Maar sowieso niet verstandig om je eten te laten staan op het aanrecht, of is dit slechts enkele minuten? Anders heb je ook zo muizen in huis.
Gewoon een stevig kartonnetje met je naam adres en evt telefoonnummer. Gaatje in maken en z'n halsbandje eromheen doen. Of als hij geen bandje heeft er desnoods 1 kopen bij de action voor 50 cent.
Alle reacties Link kopieren
:@nuo, ja dat is het ook, helemaal omdat ik een kleine baby in huis heb en zijn flesje laat drogen op het aanrecht. Van de week heb ik een hele pan avond eten, voor 2 dagen (had extra gekookt om de dag daarna niet te hoeven te koken) weg moeten gooien omdat hij er even lekker in was gaan zitten eten.

Water heb ik trouwens al over hem heen gegooid, kat kwam die zelfde avond nog een keer langs, maar toen had ik de deur al dicht gegooid. En gisteren terwijl ik de kleine eten aan het geven was, zat hij gewoon op mijn aanrecht te snoepen. Dus water houd hem nu ook al niet meer tegen.. Argghh..
Alle reacties Link kopieren
Hordeur aan de onderzijde insprayen met Keep Off?
Alle reacties Link kopieren
@forumviva1, nee het is slecht een kwartiertje omdat ik de kleine eerst eten geef voor wij aan tafel gaan. Maar in dat kwartiertje weet hij/zij doodleuk binnen te komen.



Die duck tape kan ik even proberen, en dat briefje wil ik ook wel proberen (als ik hem te pakken krijg), want hij zet het op een rennen als ik de keuken in kom lopen. Stiekemerd!
Alle reacties Link kopieren
Veel katten vinden aluminiumfolie vervelend. De mijne rent al hard weg zodra ze het hoort knisperen. Ik weet dat sommige mensen het in hun tuin leggen tegen de katten. Misschien een paar dagen op je aanrecht en bij de deur leggen?
Ik spreek toch geen Chinees?!
In plaats van water azijn over het beest heen kieperen, dat vinden katten echt vreselijk. Gegarandeerd dat hij niet meer terug komt (van horen zeggen). Succes!
Zet dan iets zwaars voor de hordeur, zodat hij de deur niet open kan duwen. Spuit dan met een plantenspuit direct door de hordeur tegen de kat aan als hij er weer voorstaat. Moet toch zo moeilijk niet zijn.
Hordeur maken (normaal gesproken kun je nieuw gaas kopen en er zit een band langs de deur waar dat gaas in vastgeklemd wordt, misschien volstaat opnieuw vastklemmen ook wel).



Een vliegendinges over het eten heen zetten (zo´n soort tentje/koepel).



Een drupje teatree olie over het horgaas heen wrijven (let op, kan giftig zijn dus niet op de kat en goed handen wassen, nog beter, met een wattenschijfje ofzo).



Kat aanrecht afleren. Dat vergt wat geduld. Kat erop, vastpakken en op de grond zetten. Kat erop, vastpakken en op de grond zetten. Ongeveer x 300 .



Bakje goedkope brokjes op de tuintafel zetten zodat kat daar kan eten. Als ie echt honger heeft houdt niks hem tegen.
Alle reacties Link kopieren
Kat vangen en naar het asiel brengen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Haha die krijg je echt niet weg met af en toe laten schrikken hoor. Als 'ie maar 1 op de 10 keer de beloning van jouw vers gekookte pastasaus krijgt, blijft hij komen. En geloof me, je eten opeten is niet het ergste dat een kat in je huis kan doen.

Je moet dus zorgen dat 'ie niet naar binnen kan. Gewoon dichtmaken die hordeur. Plak het hoekje af met ducttape?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 18 september 2014 @ 14:47:

Kat vangen en naar het asiel brengen.Wat heeft dat voor nut? Bijna alle katten zijn gechipt en eigenaars van kat komen hem dan weer ophalen. Je kunt trouwens niet zomaar een kat naar het asiel brengen, je betaalt daarvoor.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Heb je al in de buurt rond gevraagd of iemand weet van wie die kat is en dan de eigenaar aanspreken.



Vind het nogal wat dat jij maatregelen zou moeten nemen terwijl die kat gewoon niet binnen hoort te komen.
Alle reacties Link kopieren
Wat al eerder iig genoemd, hordeur dicht maken, dan is je probleem zo opgelost
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
Zet toch gewoon lekkere brokjes voor hem klaar joh.

Het arme beestje heeft gewoon erge honger!
Dat is toch onzin, dat TO producten moet gaan kopen om huisdieren uit haar huis te houden? Ik zou inderdaad proberen om hem te pakken te krijgen en een briefje aan de halsband te maken. Om nou je huis af te moeten barricaderen voor andermans kat, dat vind ik te gek.
Alle reacties Link kopieren
quote:AlejandraLaura schreef op 18 september 2014 @ 14:52:

[...]





Wat heeft dat voor nut? Bijna alle katten zijn gechipt en eigenaars van kat komen hem dan weer ophalen. Je kunt trouwens niet zomaar een kat naar het asiel brengen, je betaalt daarvoor.Ook als het om een loslopende kat gaat die overlast bezorgt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven