Lelijke badkamer en keuken tegels

02-11-2009 15:21 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Vorige week heb ik de sleutel gekregen van mijn nieuwe huurhuisje. Ik ben heel erg blij met mijn nieuwe woning en ben nu druk met klussen. Ik heb alleen een probleem.

In de keuken en de badkamer zitten bruine, bloemetjes tegels. Dit is absoluut niet mijn smaak! Het liefst zou ik gewoon witte tegels willen.



Ik heb de woningbouw vereniging gebeld met de vraag of ik de tegels mocht verven. Dat kon zolang ik de voegen maar niet raakte anders krijg ik een enorme rekening. Veel mensen hebben me dit afgeraden.



Ik ben zelf helemaal niet creatief en heb niet echt een idee hoe ik van die bruine tegels afkom. Wat zouden jullie mij aanraden? Opnieuw betegelen? Toch proberen te verven?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
ik zou niet zelf gaan betegelen in een huurhuis. zonde van je geld en als je pech hebt mag je alles weer in originele staat terug brengen als jij eruit gaat. (al is dat niet overal meer zo)



tegels verven zou ik ook niet doen, 9 v/d 10x gaat dat nl afbladderen. echt mooi krijg je het niet
Alle reacties Link kopieren
Zijn het van die heel ouderwetse tegeltjes of gewoon redelijk moderne met een motiefje erop? In dat laatste geval zou ik het denk ik er maar gewoon op laten zitten en op andere manieren je huisje naar jouw smaak inrichten. Misschien dat je met accessoires en bijvoorbeeld een leuke gekleurde koelkast het geheel toch meer naar jouw hand kunt zetten?
Alle reacties Link kopieren
Xenos verkoopt tegelstickers tegenwoordig. Misschien kun je daar wat leuks mee breien?
Alle reacties Link kopieren
Zelf tegelen is trouwens een heel stuk makkelijker dan het lijkt. Ik heb het laatst gedaan en het is erg mooi geworden.
Alle reacties Link kopieren
quote:AlettaJacobs schreef op 02 november 2009 @ 15:33:

Zelf tegelen is trouwens een heel stuk makkelijker dan het lijkt. Ik heb het laatst gedaan en het is erg mooi geworden.tegelen is idd niet moeilijk. als je maar een rechte muur hebt en zoniet dat je recht begint
Als je geen verhuisplannen/koop plannen hebt zou ik gewoon alles opnieuw tegelen met tegels naar mijn smaak. Lijkt me echt te erg om in 'n huis te moeten wonen met zulke wanstaltige muren. Dan krijg je er toch nooit 'n thuis-gevoel van?
Alle reacties Link kopieren
Bel nog eens de woningbouw en zeg dat je best bereid bent tot betalen van een huurverhoging als ze de badkamer zouden renoveren.



Bij mij bleek de badkamer lek, ik kreeg allemaal vochtplekken in mijn trappenhuis en is ie daarom helemaal opnieuw betegeld, ik mocht zelf nog de tegels uitzoeken ook. En ik betaal er geen extra huur voor.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
Bedenk inderdaad hoe lang je er wilt gaan wonen. Meer dan 5 jaar? heb je het geld? Dan zou ik het zelf laten doen.....

Let er wel op dat je voor de woningbouw vaak goedgekeurde antisliptegels op de vloer moet hebben. De meeste wbv vinden verbouwingen prima, als je het overlegt. Dan hoef je ook bij verlaten van de woning het ook niet terug te brengen in originele staat.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
quote:singalala schreef op 02 november 2009 @ 15:39:

Bel nog eens de woningbouw en zeg dat je best bereid bent tot betalen van een huurverhoging als ze de badkamer zouden renoveren.



Bij mij bleek de badkamer lek, ik kreeg allemaal vochtplekken in mijn trappenhuis en is ie daarom helemaal opnieuw betegeld, ik mocht zelf nog de tegels uitzoeken ook. En ik betaal er geen extra huur voor.





oeh... weet niet of dat slim is. als je er heel wat jaren woont dan zijn het in verhouding erg dure tegels hoor

dan kun je beter de woningbouw bellen en zeggen dat je de tegels echt niks vindt en er dus andere op wil hebben en deze dus zelf wel wil betalen. en natuurlijk meteen erbij vragen of je ze bij het verlaten van dit huis niet weer weg hoeft te halen.



buren hier verderop zijn door een huuverhoging te gaan betalen mooi duur uit met hun extra stukje keuken! ze hadden beter gewoon kunnen betalen, want nu na 10 jaar huren is dat stukje keuken er al 3 dubbel en dwars uit. en de woningbouw lacht erom als je snapt wat ik bedoel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit tegels geschilderd; je kan ook speciale tegelverf kopen.

Qua prijs en arbeid en gezondheid is opnieuw tegelen te prefereren. Voor 5 euro per meter heb je een schitterend nieuwe wand.
quote:singalala schreef op 02 november 2009 @ 15:39:

Bel nog eens de woningbouw en zeg dat je best bereid bent tot betalen van een huurverhoging als ze de badkamer zouden renoverenlijkt me niet handig dat zij het voor je doen en dat je dan aan 'n huurverhoging komt vast te zitten, als je het allemaal zelf betaalt dan heb je de kosten zelf in de hand
Als je zelf veranderingen aan brengt aan de woning kan het zijn dat je het ook weer ongedaan moet maken als je er uit gaat.

Ik zou dus eerst heel goed navragen wat je wel en niet mag doen. Als je dan gekozen hebt dat je iets wilt aanpassen (bv. de tegels verven) dan zou ik de toestemming op papier willen hebben van de woningbouwvereniging. En dat dan natuurlijk goed bewaren...
Alle reacties Link kopieren
Die huurverhoging voor het opkanppen is inderdaad alleen rendabel als je er niet lang gaat wonen. Maar in mijn oude huis zou een nieuwe badkamer 4 euro per maand kosten, dat had ik er zich wel voor over, ware het niet dat ik toch moest gaan verhuizen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je bij buren kijken hoe en of zij het hebben opgelost? Dan heb je vergelijkingsmateriaal, en wie weet zijn de regels minder 'streng' dan de woningbouw doet voorkomen.
quote:kaetje schreef op 02 november 2009 @ 15:54:

Als je zelf veranderingen aan brengt aan de woning kan het zijn dat je het ook weer ongedaan moet maken als je er uit gaat.

Ik zou dus eerst heel goed navragen wat je wel en niet mag doen. Als je dan gekozen hebt dat je iets wilt aanpassen (bv. de tegels verven) dan zou ik de toestemming op papier willen hebben van de woningbouwvereniging. En dat dan natuurlijk goed bewaren...Veranderingen aan de woning hoef je niet meer ongedaan te maken bij vertrek, dit was vroeger wel zo, nu niet meer indien de veranderingen de woning hebben verbeterd.

11. Hoe dient de woning te worden opgeleverd bij het einde van het huurcontract?

De huurder mag bij het einde van het huurcontract de door hem aangebrachte veranderingen ongedaan maken. Daarbij moet hij ervoor zorgen dat de woning weer redelijk in overeenstemming is met de oorspronkelijke staat. Ook is het zo dat de huurder niet verplicht is geoorloofde veranderingen en toevoegingen ongedaan te maken, tenzij de rechter dat heeft bepaald.



Het is uiteraard altijd verstandig om goed na te gaan wat wel en niet mag, maar maak je de boel mooier dan hoeft dat niet per definitie meer te worden teruggedraaid bij vertrek.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ze ook bestickeren met gewone plakfolie. Heb ik ook gedaan in mijn appartement. Maar het is wel heeeel veel werk!



Ik heb voor zwart gekozen, omdat een vriendin van me zei dat wit doorschijnt (zij heeft hetzelfde appartement als ik en vond de tegels ook lelijk ). Misschien niet de mooiste kleur, maar beter dan bruine tegels. (Gelukkig heb ik geen bloemetjes!)



Ik had ooit in een ander topic foto's geplaatst, zal eens kijken of ik die nog kan vinden.



Maar ik woon er overigens maar 2 jaar, hoogstens 3, dus voor mij was het een noodoplossing. Ben ook maar student
Alle reacties Link kopieren
Zie hier (laatste post):



Plakfolie voor deurtjes keukenkasten.
Alle reacties Link kopieren
quote:prulletje schreef op 02 november 2009 @ 16:59:

Zie hier (laatste post):



Plakfolie voor deurtjes keukenkasten.(je moet trouwens een paar keer op de foto's klikken om ze vergroot te zien: eerst op dit forum, dan op die nieuwe site die je krijg en dan nog een keer, dan zie je dat de voegen heus wel netjes zijn )
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik wilde wijzigen, maar quote kan ook
Alle reacties Link kopieren
Plakfolie (ik zou dat trouwens niet per tegel doen, maar gewoon over de voegen heen denk ik).



Als het maar voor de helft is, kun je nog kijken voor lambrisering, of gewoon goedkope platen met een behangetje erop (voor de wc).



Voor de vloeren zou ik kijken voor vinyl, dat hoeft niet zo heel erg duur te zijn.



Ook een optie:

Bloemetjestegels in bruin zijn niet meer van deze tijd. Die zouden best wel al eens zo'n 25 jaar oud kunnen zijn. Je mag redelijkerwijs verwachten dat een huurwoning door de verhuurder onderhouden en gerenoveerd wordt.

Je zou daarom kunnen overwegen om met de buurt eens te kijken of je de verhuurder niet zover kunt krijgen dat ze de boel opnieuw betegelen. Dus bij iedereen. Dat is namelijk de reden van het betalen van huur. De man (of stichting, of vereniging) wil er wat aan verdienen natuurlijk. Maar onderhoud is verplicht. Als de tegeltjes al 25 jaar oud zijn, dan zullen er nog veel meer dingen al 25 jaar oud zijn.



Mijn moeder huurt ook. En 1x per 15 jaar wordt in iedere flat de hele boel weer nagekeken. Tenzij mensen het echt niet willen, dan blijft het zo totdat ze eruit gaan. Maar zo zijn er al kunststof kozijnen geplaatst, nieuwe tegels in de badkamer, nieuwe tegels op de wc (heeft ze dus al 2x gehad), een nieuwe poepdoos, de hal is vorige maand gestuct.... is allemaal heel normaal eigenlijk.....
Alle reacties Link kopieren
quote:AlettaJacobs schreef op 02 november 2009 @ 15:32:

Xenos verkoopt tegelstickers tegenwoordig. Misschien kun je daar wat leuks mee breien?Die zijn inderdaad leuk Helaas wel doorzichtig (wilde het bij ons gebruiken voor onze bloemetjes op de wc-tegels te bedekken, helaas mislukt)
Alle reacties Link kopieren
Oh dan knip je toch wat vierkantjes uit plakfolie? Werkt ook hoor.



Maar wat mamalelie zegt: Over de voegen gaat niet lukken volgens mij hoor. Dat krijg je nooit netjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik had in mijn huurwoning een oude keuken. Wel wit allemaal hoor... maar erg ouderwets. Toen heb ik mijn woningbouwvereniging opgebeld of ik niet in aanmerking kwam voor een nieuwe. Er is toen een mannetje komen kijken en die zei meteen: 'Dit is nog een keuken van 25 jaar oud' en heb ik gratis een mooie nieuwe gekregen.



Een vriendin van me heeft hetzelfde gedaan met de badkamer. Daar zijn toen ook de tegels vervangen.



Ik zou dus in eerste instantie vragen of de woningbouw het zelf niet gratis wil vervangen. Ik verwacht nl als ik een woning huur en daar elke maand geld voor betaal dat ik niet in een jaren zeventig woning terecht kom.
Alle reacties Link kopieren
als de woningbouw t niet wil doen is idd plakfolie een leuke optie

onze badkamer heir is wit en enorm saai.

ik heb dus her en der een tegel beplakt met zwarte en groene plakfolie. zit er nu al 2 jaar goed op. ook bij het bad.



misschein een idee om het over de top jaren 60 te doen laten lijken. dus met van die oranje plakfolie en dan ook van die fleurige regenboogachtige oid?

leuke badmatten in een vrolijke kleur erbij....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven