Leven opbouwen in Detroit (Michigan)

24-10-2014 14:02 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,



Ik ben Suzanne, oorspronkelijk uit Groningen maar vorig jaar getrouwd met de liefde van mijn leven in Amerika. Sinds ons huwelijk woon ik daar ook.



Mijn man is geboren en getogen in Detroit en we huren nu een huis daar. Maar het huis wordt afgebroken dus we zijn op zoek naar iets anders.



- De huisjes zijn bijna allemaal klein (de huizen zoals je die in films ziet, die zie je hier bijna niet)

- De werkloosheid is hoog

- De stad is failliet

- Weinig winkels

- Veel criminaliteit



Maar:



- De stad waarin vriend is geboren en getogen

- Man heeft hier een vaste baan

- Voor weinig geld kunnen we een huisje kopen en wie weet knapt de stad in de toekomst op

- Als de stad opknapt dan hebben we een goede investering gedaan en kunnen we wellicht ons huis in de toekomst goed verkopen



We hebben 2 huizen gezien die ons aanspreken. Beiden totaal anders; de één is groter en veel beter afgewerkt maar ook een stuk duurder. De ander is kleiner, moet wat meer gerenoveerd worden maar echt een belachelijk kleine prijs. Wat is slim? Nu voor 'een appel en een ei' een huis kopen en hopen dat er winst op zit of direct voor het mooiere huis gaan?



Voor de nieuwgierigen:



Huis 1: http://www.realtor.com/re ... ow=266#modal_PhotoGallery



Huis 2: http://www.zillow.com/hom ... MI-48214/2124638031_zpid/



Huizen in de stijl van huis 1 zie je hier veel en dat type spreekt me op zich wel aan maar ik zie ook wel dat huis 2 er veel beter uitziet maar goed, de financiën he



Wie helpt ons adviseren? We hebben beiden nog nooit een huis gekocht. Wat is slim om te doen (Amerika of niet) en wat niet?



Groetjes Suzanne.
Alle reacties Link kopieren
Wat een prijzen!



Maar goed, ik heb er weinig verstand van maar weet alleen dat er veel leegstand is en massawerkeloosheid vanwege de autoindustrie die allemaal weg is daar.



Die werkgelegenheid komt nooit meer terug en wat er ook v0oor in de plaats komt, het zal nooit meer de massawerkgelegenheid zijn van weleer.

Ik zou dus in ieder geval niks kopen in een buurt met veel leegstand.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor inkomen hebben jullie samen dat je geen hypotheek van 300 dollar per maand op kunt hoesten?
Alle reacties Link kopieren
Weet je wel zeker dat je in die plaats wil blijven? Vind je het veilig genoeg voor bijvoorbeeld het laten opgroeien van kinderen daar?



Wat Markovic al schrijft, die industrie komt niet terug.
Ik vind het allebei een viezige zooi. Ik zou vooral kijken naar de buurt etc, dat maakt in de VS nogal wat verschil.

Daarnaast maakt het daar toch niet zoveel uit waar je geboren en getogen bent? Ik heb familie en vrienden in de VS wonen en ze verhuizen van staat naar staat. Detroit is nou ook niet echt een stad waar ik zou willen wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerlijk dat je hiervoor beter een Amerikaans (Detroits) forum voor kan opzoeken. Denk dat er hier weinig mensen zijn die verstand hebben van de huizenmarkt in Detroit. Maar misschien vergis ik me!



Het verschil in prijs is wel heel groot. Ik denk dat je je moet afvragen hoe lang je hier wil blijven wonen. Wil je hier een gezin stichten? Zijn de huizen ook weer makkelijk te verkopen als je toch weg zou willen gaan? Hoe is het met de verbinding naar jullie werk/vrienden?
Alle reacties Link kopieren
ik heb weleens gedacht om in amerika te gaan wonen, maar om eerlijk te zijn, criminaliteit is belachelijk hoog, en dan de Gun culture ook nogeens

en de belachelijke opvatting van die mensen dat alles wat ze in amerika hebben beter is dan waar dan ook (zelfs onder de buitenlanders die er wonen)

belachelijk land, niet waard om over te discussieren
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk om ergens anders met enige zekerheid een baan te krijgen?

Jij woont ook niet in je ''home-town'' dus dat vind ik niet echt een excuus.



Ik zou niet wachten op het opknappen van een gebied want misschien gebeurt dat nooit.



Huis twee is mooi.

Nummer 1 verschrikkelijk.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
quote:Groenoog schreef op 24 oktober 2014 @ 14:18:

ik heb weleens gedacht om in amerika te gaan wonen, maar om eerlijk te zijn, criminaliteit is belachelijk hoog, en dan de Gun culture ook nogeens

en de belachelijke opvatting van die mensen dat alles wat ze in amerika hebben beter is dan waar dan ook (zelfs onder de buitenlanders die er wonen)

belachelijk land, niet waard om over te discussierenJe bent blijkbaar nog nooit in de VS geweest. Wat een onzin verkondig jij zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik weet van Detroit is dat je daar complete buurten hebt die vrijwel verlaten zijn, waar 9 van de 10 huizen leeg staan en de mensen die er nog wonen, wonen er puur omdat ze geen kant op kunnen. Dan zijn huizen goedkoop, maar dan is er ook geen perspectief.



Maar nogmaals, wat kunnen jullie besteden? Blijkbaar niet veel als 300 dollar per maand veel is voor jullie?
Ik ken de buurten daar niet. Een tijd terug was er wel een reisprogramma over Detroit en daarin ging de aandacht vooral uit naar de initiatieven die werden genomen om de stad mooi te maken. Zal es kijken of ik 'm kan vinden.

EDIT: http://www.uitzendinggemist.net/aflever ... _Reis.html (Dat was simpel, zeg. )
Alle reacties Link kopieren
Het eerste huis is een koopje, daar heb je geen hypotheek of lening voor nodig. Toch vind ik het niet echt een fijn huis, ziet er een beetje gammel uit t.o.v. het 2e huis. Het 2e huis is veel ruimer, mooier en ik vermoed bouwtechnisch ook veel beter. Ik weet niet hoe de salarissen liggen daar, maar het moet toch ook geen probleem zijn om dat bedrag te betalen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Wat een enorm prijsverschil tussen die twee.

Sowieso: 17.000 dollar voor een huis....ongekend...

77.000 voor een vrijstaand huis is overigens ook ongekend laag.



Als je zoveel twijfel hebt, ga dan in eerste instantie voor het goedkope huis. Mocht het niet bevallen en valt het tegen met de verkoop dan kun je nooit een heel groot verlies lijden.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Mijn man werkt in de bouw. Heeft een redelijk salaris maar het is niet makkelijk om aan een andere baan te komen in een andere gemeente zeg maar. Op zich staat hij er wel voor open om te verhuizen naar een gemeente buiten Detroit maar hij vindt het vervelend om zijn familie hier achter te laten want laten we eerlijk zijn, voor je veiligheid en plezier hoef je hier 's avonds de straat niet op.



Markovic, hoe kom je erbij dat wij geen 300 dollar per maand kunnen betalen?
Ik zou beide huizen niet doen. Een vaste baan bestaat niet en in Amerika is het helemaal makkelijk. Je krijgt op vrijdag bericht dat je op maandag niet meer terug hoeft te komen. Ook als je al jaren bij een bedrijf werkt. Wat als hij zijn baan kwijt raakt? En die kans is heel reëel , zeker in een stad als detroit. Dan zitten jullie straks met een redelijk onverkoopbaar huis.



Ik zou gaan huren voor een aantal jaren en dan herzien hoe de zaken ervoor staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:suuskeuitgroningen schreef op 24 oktober 2014 @ 14:35:

Mijn man werkt in de bouw. Heeft een redelijk salaris maar het is niet makkelijk om aan een andere baan te komen in een andere gemeente zeg maar. Op zich staat hij er wel voor open om te verhuizen naar een gemeente buiten Detroit maar hij vindt het vervelend om zijn familie hier achter te laten want laten we eerlijk zijn, voor je veiligheid en plezier hoef je hier 's avonds de straat niet op.



Markovic, hoe kom je erbij dat wij geen 300 dollar per maand kunnen betalen?Omdat jij zelf stelt in je OP dat de financien een probleem zijn bij huis twee....
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 24 oktober 2014 @ 14:31:

Wat een enorm prijsverschil tussen die twee.

Sowieso: 17.000 dollar voor een huis....ongekend...

77.000 voor een vrijstaand huis is overigens ook ongekend laag.



Als je zoveel twijfel hebt, ga dan in eerste instantie voor het goedkope huis. Mocht het niet bevallen en valt het tegen met de verkoop dan kun je nooit een heel groot verlies lijden.

Het kan nog gekker hoor. Soms kon je een huis kopen voor een paar honderd dollar. Dan wel in verschrikkelijke buurten met vrijwel volledige leegstand.



Verder, Amerikaanse huizen zien er soms uit alsof het heel wat is, maar het is vrijwel altijd heel goedkoop gebouwd, veel houtwerk en niet vreselijk duurzaam. De meeste huizen daar voeldoen niet aan de standaarden die hier in Nederland gelden.





P.S. Prachtig Avatar heb je!
quote:mrssippie schreef op 24 oktober 2014 @ 14:52:

Ik zou beide huizen niet doen. Een vaste baan bestaat niet en in Amerika is het helemaal makkelijk. Je krijgt op vrijdag bericht dat je op maandag niet meer terug hoeft te komen. Ook als je al jaren bij een bedrijf werkt. Wat als hij zijn baan kwijt raakt? En die kans is heel reëel , zeker in een stad als detroit. Dan zitten jullie straks met een redelijk onverkoopbaar huis.



Ik zou gaan huren voor een aantal jaren en dan herzien hoe de zaken ervoor staan.

+1

Lijkt mij aannemelijk met de info die we nu beschikbaar hebben.
Ik zou echt voor geen goud in Detroit willen wonen.
Alle reacties Link kopieren
In de VS mag je je eigen huis bouwen he? Vandaar die vele instort-filmpjes bij Bob Saget. Het lijkt me wel boeiend om een tijdje in Detroit te wonen, maar ik zou voorlopig toch huren. Succes!
't Is al met al een heel gedoe
quote:suuskeuitgroningen schreef op 24 oktober 2014 @ 14:35:

Mijn man werkt in de bouw. Heeft een redelijk salaris maar het is niet makkelijk om aan een andere baan te komen in een andere gemeente zeg maar. Op zich staat hij er wel voor open om te verhuizen naar een gemeente buiten Detroit maar hij vindt het vervelend om zijn familie hier achter te laten want laten we eerlijk zijn, voor je veiligheid en plezier hoef je hier 's avonds de straat niet op.En jij dan, TO, jij komt uit het verre Nederland, laat alles en iedereen voor je man in de steek? En dat moet maar gewoon kunnen??????
Alle reacties Link kopieren
Hoi Suuskeuitgroningen,

Ik ben zelf ook met een Amerikaan getrouwd maar wij wonen nog in Nederland.



Wat spannend allemaal. Wij hebben veel vrienden wonen in de buurt van Detroit en kom er ook 2x per jaar.



Heb je eventueel geen keuze om in een van die buitenwijken te wonen, iets verder van het hart van de stad vandaan. Amerikanen rijden vaker wat grotere afstanden.. Bijv. Ann Arbor, Ypsilanti ect.



De huizen zijn allebei wel leuk, maar het prijs verschil is wel heel duidelijk! Ik zou gewoon goed kijken waar dit door komt. Ligging, binnekant ect.. goedkoop kan ook duurkoop zijn natuurlijk.



Heb je het naar je zin? werk je ook in de buurt van Detroit?



xx
Alle reacties Link kopieren
Huis nummero 1 ziet er zo vreselijk gammel uit (lijkt wel wat op een verbouwde garage), dat je daar volgens mij beter niet aan kunt beginnen.

Huis nummer 2 gaat wel, maar is ook niet echt een hartenbeker.



Heeft je man en zijn familie geen beter idee over waar je beter wel of niet kunt gaan wonen?



Wij kunnen dat vanuit Nederland toch onmogelijk beoordelen, we weten ook niet wat het aanbod is
Verleidelijk zulke goedkope huizen, maar als je het ooit wilt verkopen, maar de markt heeft zich nog niet (voldoende) hersteld zodat je ermee blijft zitten, dan is 17,000 ook een fors bedrag om op te hoesten.



Voorlopig maar blijven huren? Sowieso handig, want jij woont er nog niet zo lang en wie weet word je er op den duur gillend gek en willen jullie verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ook in de VS, maar dan in het Zuiden.

Ik zou zeker niet hopen op een snelle verbetering van de buurt. Ik heb mijn huis gekocht in een 'gemengde' buurt met ook wel de gedachte dat de buurt in de toekomst wel zou opknappen. Dat is nu 5 jaar geleden en er is in die tijd niet echt veel veranderd. Voor mij niet erg want ik heb het hier toch naar m'n zin en mijn investering is er al lang uit, maar mijn verwachtingen waren toch iets anders. En dan is mijn buurt nog super makkelijk vergeleken bij Detroit. Ik zit vlak bij het centrum, 2 blokken vanaf een prachtige avenue met hele dure huizen, in een historische buurt, dichtbij een prachtig park.



Als je ook nog gaat denken over het krijgen van kinderen dan wordt het helemaal een ander verhaal. Ik heb stiefkinderen en als ik die had gehad voor ik dit huis kocht dan was die koop misschien toch niet doorgegaan en had ik een huis gezocht waar de kinderen veiliger en leuker buiten kunnen spelen.

Weet verder niet hoe het in Detroit is, maar denk in dat geval ook aan schooldistricten etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven