Leven opbouwen in Detroit (Michigan)

24-10-2014 14:02 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,



Ik ben Suzanne, oorspronkelijk uit Groningen maar vorig jaar getrouwd met de liefde van mijn leven in Amerika. Sinds ons huwelijk woon ik daar ook.



Mijn man is geboren en getogen in Detroit en we huren nu een huis daar. Maar het huis wordt afgebroken dus we zijn op zoek naar iets anders.



- De huisjes zijn bijna allemaal klein (de huizen zoals je die in films ziet, die zie je hier bijna niet)

- De werkloosheid is hoog

- De stad is failliet

- Weinig winkels

- Veel criminaliteit



Maar:



- De stad waarin vriend is geboren en getogen

- Man heeft hier een vaste baan

- Voor weinig geld kunnen we een huisje kopen en wie weet knapt de stad in de toekomst op

- Als de stad opknapt dan hebben we een goede investering gedaan en kunnen we wellicht ons huis in de toekomst goed verkopen



We hebben 2 huizen gezien die ons aanspreken. Beiden totaal anders; de één is groter en veel beter afgewerkt maar ook een stuk duurder. De ander is kleiner, moet wat meer gerenoveerd worden maar echt een belachelijk kleine prijs. Wat is slim? Nu voor 'een appel en een ei' een huis kopen en hopen dat er winst op zit of direct voor het mooiere huis gaan?



Voor de nieuwgierigen:



Huis 1: http://www.realtor.com/re ... ow=266#modal_PhotoGallery



Huis 2: http://www.zillow.com/hom ... MI-48214/2124638031_zpid/



Huizen in de stijl van huis 1 zie je hier veel en dat type spreekt me op zich wel aan maar ik zie ook wel dat huis 2 er veel beter uitziet maar goed, de financiën he



Wie helpt ons adviseren? We hebben beiden nog nooit een huis gekocht. Wat is slim om te doen (Amerika of niet) en wat niet?



Groetjes Suzanne.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch geen doen om tips te geven over een stad, staat, die voor anderen onbekend zijn.

Ik woon ook in Amerika, en wij hebben de eerste Jaren in een huurhuis gewoond. Krijg je toch een goed beeld waar je wilt wonen en waar niet.

Hebben jullie er nooit aan gedacht om helemaal op een andere plek te gaan wonen? Over het algemeen verhuizen de Amerikanen heel gemakkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Detroit is gewoon hartstikke failliet. Dat zal echt niet veranderen, ook niet op de langere duur.

Buiten dat heeft het de hoogste cijfers qua criminaliteit. Dat je het je kinderen aan gaat doen om daar te kopen (dus jezelf muurvast te zetten) is mij een groot raadsel.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
dat wil je toch niet
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Eens met saaaar81!



Ik heb zelf een tijdje in Texas gewoond. In een huis zoals nr 1. Niet te vergelijken uiteraard met Nederland, maar als je daar door heen kijkt, prima voor een tijdje.

Verschil is dat dat huis stond in een goede buurt en viel onder historisch erfgoed.



Dat is even wat anders dan een failliete stad met een van de hoogste criminaliteitscijfers.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik even google street maps bij die 2 woningen.





Echt.... zijn jullie blind?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:saaaaar81 schreef op 24 oktober 2014 @ 16:42:

Ik gebruik even google street maps bij die 2 woningen.





Echt.... zijn jullie blind?Ik zit net hetzelfde te doen... Vreselijk ongezellig die stad!
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 24 oktober 2014 @ 16:26:

dat wil je toch niet



Ik ben in Detroit geweest, met de auto alles bekeken, we gingen naar Toledo.

Wat een vreselijke stad, echt TO ik kan er niet meer van maken.



Huis 2 ziet er leuk uit.

Daar zou ik wel in kunnen wonen, maar in die stad?



Is huis 1 een trailer?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 24 oktober 2014 @ 16:42:

Ik gebruik even google street maps bij die 2 woningen.





Echt.... zijn jullie blind?Huis 2 is toch niet zo raar??
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 24 oktober 2014 @ 17:14:

[...]





Huis 2 is toch niet zo raar??FlInk ronddraaien met street vieuw
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ben je hier wel eens geweest TO?



http://pawndetroit.com/
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Wow, dat uitzicht van huis 2.. dan is de omgeving van huis 1 nog beter...nee, dit zou ik niet doen.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 24 oktober 2014 @ 17:17:

[...]





FlInk ronddraaien met street vieuw



Helemaal in de rondte geweest, heen en terug

Ik vind 't wel leuk
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Paar jaar geleden nog op familiebezoek geweest in Detroit en dat heeft diepe indruk gemaakt.



Wat ik van familie begrepen heb, is dat de gemeente al complete huizen in de verkoop gooien vanaf 600 dollar (!) en dat is dus koop- en geen huurprijs. Ik vrees voor je, dat als je nu een huis koopt, met als doel het met winst te willen verkopen, dat je nog lang, heel lang, kan wachten. De stad loopt nog verder leeg, de huizenprijzen zijn nog steeds aan het dalen...



Ik zou vooral kijken naar de omgeving/buurt van waar het huis gesitueerd is, niet naar de prijs. En ook naar de sociale cohesie (zowel op micro- als macroniveau) in de buurt.



Familie woont in zo'n buurt, waar men op het eerste gezicht niet heel vrolijk van wordt, veel verpaupering..

Maar als ik dan zag wat er allemaal georganiseerd wordt en hoe iedereen elkaar helpt met van alles, e.d., was echt een wereld van verschil...
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, ik heb 2 x het adres van huis 1 gedaan, Sorry



Saaar je hebt helemaal gelijk.

Een industrieterrein .
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 24 oktober 2014 @ 16:26:

dat wil je toch nietWel hele mooie Urbex (Urban exploring) locaties
Go tigers!!!



Maar ff dit: Mijn vent is ook een Michiganian maar die durft alleen nog naar Comerica Park voor de baseball en echt niet meer de stad in. Dus wij blijven voorlopig hier (hij heeft Nederlandse vader en dubbele nationaliteit) dus als we al naar USA gaan dan meer naar het platteland. Als hij ooit werk kan vinden anders gaat het feest niet door.



Super jammer van Detroit. Schijnen heel veel mooie oude gebouwen totaal aan het verpauperen zijn. Super zonde. Had graag wat van de stad gezien toen we afgelopen zomer in usa waren. Maar vriend wilde dit pertinent niet omwille van de veiligheid.



Ps kwam jij makkelijk aan een greencard?
Je man zit in de bouw zeg je, en hij is daar in de buurt geboren en getogen. Dan lijkt me dat hij de markt ter plekke toch een beetje moet kennen, connecties moet hebben en enige kijk op onroerend goed! En dan kom je op een Nederlands forum vragen om twee woningen in compleet verschillende prijsklassen op een ander continent te vergelijken?!?
Ja ik wilde ook urban exploren maar vriend lief was onvermurwbaar.
Ik zou me voorlopig nog niet wagen aan het kopen van een pakje boter als ik jou was.
Ik heb net ook even rondgekeken met streetview en vooral bij huis 2 zou ik niet doen, echt zo'n beetje in de middle of nowhere.



Heb ook die verlaten huizen zitten bekijken en er zitten best mooie huisjes tussen in die zin van dat er nog best iets van te maken valt. Hoe zit dat eigenlijk met die verlaten huizen? Staan die allemaal te koop of wachten te eigenaren gewoon tot het vanzelf helemaal instort? Heb wel eens contact gehad met iemand uit Amerika en die gingen om de zoveel jaar een weekje terug naar hun oude huis omdat familie in die buurt woonde. Had echt zoiets van verkoop je je oude huis dan niet in de US?!



Beetje of topic I know maar ik vraag het me gewoon af.
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 24 oktober 2014 @ 17:45:

Ik heb net ook even rondgekeken met streetview en vooral bij huis 2 zou ik niet doen, echt zo'n beetje in de middle of nowhere.



Heb ook die verlaten huizen zitten bekijken en er zitten best mooie huisjes tussen in die zin van dat er nog best iets van te maken valt. Hoe zit dat eigenlijk met die verlaten huizen? Staan die allemaal te koop of wachten te eigenaren gewoon tot het vanzelf helemaal instort? Heb wel eens contact gehad met iemand uit Amerika en die gingen om de zoveel jaar een weekje terug naar hun oude huis omdat familie in die buurt woonde. Had echt zoiets van verkoop je je oude huis dan niet in de US?!



Beetje of topic I know maar ik vraag het me gewoon af.CN, ik heb wel een een docu gezien, en het bleek dat veel mensen gewoonweg de hypotheek niet meer kunnen betalen, de leidingen/keuken/toiletpot etc uit het huis slopen, en ....... vertrekken.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Waarom per sé Detroit? Wij zijn in Troy gaan wonen toen mijn man een baan kreeg in Detroit. Troy staat zelfs in de top 10 van beste steden om te wonen in de VS, van Detroit vrees ik het tegenovergestelde.
Alle reacties Link kopieren
Ehm sorry maar daar wil je toch echt niet gaan kopen? Dit trekt echt niet meer bij. Er zijn geen banen, al 30 jaar niet meer en het wordt elk jaar treuriger. En volgens de FBI is het de gevaarlijkste stad in heel Amerika. De stad is failliet.





Buldozer erover en terug geven aan de natuur.
Alle reacties Link kopieren
Is er ruimte voor een paard? Dan zou ik het meteen doen!
Alle reacties Link kopieren
Een paard? Dat zou ik alleen doen als er een slot en een alarm opkan.



Suus heeft het over huizen zuidelijk van 8 mile. In de Detroit area zullen de meesten je afraden om daar te kopen. Het is naïef om te denken dat zo'n huis een leuke investering is. Het inwonersaantal van Detroit loopt al decennia lang terug en er is geen enkele reden om te geloven dat het binnenkort weer een gezellige, veilige stad wordt. Ik zou er geen cent voor geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven