Mechanische ventilatie werkt niet meer

20-07-2014 06:01 12 berichten
Heel fijn met een erg warm weekend: mijn mechanische ventilatie werkt niet meer!



Sinds gisteren wordt er geen lucht meer afgezogen, hij doet niets meer. Dit is zo in de keuken, toilet en douche.



Iemand een idee hoe dit verholpen kan worden?

De woningbouwvereniging kan ik in het weekend helaas niet bellen.
Rustig wachten tot het maandagochtend is en je kan bellen. Zo'n installatie kan gewoon kapot gaan. En qua warmte zal het niet veel helpen hoor, het is geen airco he.
Wat misschicken zegt
Dat dus. Een goed alternatief is; in de ochtend alles tegen elkaar open zetten, zodra de zon doorkomt alles dicht doen, incl. gordijnen.



Gratis, en levert nog meer frisse lucht op ook.
Heb net mijn buurvrouw gesproken (wonen in een flat) en bij haar doet hij het ook niet. We hebben volgens mij een gezamenlijke ventilatie.



Ik heb zo lang mogelijk alles open, de gordijnen de hele dag dicht doen heeft niet zoveel zin als het bewolkt is, plus dat het dan helemaal benauwd wordt in huis als de lucht blijf hangen.



Morgen maar eens bellen.
Juist door alleen in de ochtend koele lucht binnen te laten en de rest van de dag alles te sluiten hou je warme lucht zoveel mogelijk buiten.

Maar goed, doe vooral wat je zelf het beste lijkt.
quote:misschicken schreef op 20 juli 2014 @ 06:32:

Rustig wachten tot het maandagochtend is en je kan bellen. Zo'n installatie kan gewoon kapot gaan. En qua warmte zal het niet veel helpen hoor, het is geen airco he.Dit dus, de mechanische ventilatie doet echt niets voor de verkoeling hoor, het zuigt alleen maar af. Adem in, adem uit, wat een drukte om niets zegf!
Alle reacties Link kopieren
Is het een huurwoning? De meeste corporaties hebben een nummer voor noodgevallen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 20 juli 2014 @ 08:29:

Is het een huurwoning? De meeste corporaties hebben een nummer voor noodgevallen.Die komen hier niet voor hoor, is echt geen noodgeval. Die ventilatie zorgt er voor dat warme lucht na douchen en koken wordt afgezogen, maar dat is echt geen spoed hoor. Morgen bellen en dan komen ze ergens deze week.
quote:MarianneDavids schreef op 20 juli 2014 @ 08:29:

Is het een huurwoning? De meeste corporaties hebben een nummer voor noodgevallen.Dat is voor als je stroom is uitgevallen en je het zelf niet aan de praat krijgt. Of als je geen verwarming hebt in de winter. Niet voor een mechanische ventilatie, geen prioriteit.
Madame Woolie, niet geprobeerd is altijd mislukt, dus ik zou zeggen, pak de foon en bel de woningbouw, wie weet kan je al een afspraak maken.
quote:Cateautje schreef op 20 juli 2014 @ 10:07:

Madame Woolie, niet geprobeerd is altijd mislukt, dus ik zou zeggen, pak de foon en bel de woningbouw, wie weet kan je al een afspraak maken.Helaas Cateau, ze hebben zich allemaal ziek gemeld, vanwege de warmte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven