Met minder kracht, langer doorzuigen

27-08-2014 07:23 93 berichten
Ik ben dol op stofzuigen. En om het nog wat leuker te maken heb ik een Numatic Hetty met MAXIMALE zuigkracht.



Dat schijnt dus niet meer te mogen van EU.



Het maximaal vermogen van een stofzuiger wordt beperkt tot 1600 watt en de toestellen krijgen een nieuw energielabel. Vanaf september 2017 mogen nieuwe stofzuigers nog maar 900 watt leveren. [...] De stofzuigers die in 2013 het beste uit de test kwamen bij de Nederlandse Consumentenbond voldoen allemaal niet aan deze eisen. De EU hoopt dat de regel stroomverbruik zal reduceren.



We moeten dus langer doorzuigen met minder vermogen volgens de nieuwe EU richtlijnen.



Ik vraag me af wie dit bedenkt? Als ik dit soort dingen zou mogen bedenken, zo vanachter mijn Mac-book in Brussel met een dikke salarisstrook, dan had ik een droombaan.



Helpen jullie met meer regeltjes verzinnen?



Zou het mogelijk zijn om een wet te maken waarin bepaald wordt hoeveel water je in je vissenkom mag doen? Of hoe lang je het licht thuis aan mag houden? Kunnen we ook het maximaal aantal te rijden auto-uren beperken tot bijv. 2 uur per dag per bestuurder?



Daarnaast vind ik dat er ook een bepaling mag komen hoe lang je per dag bezit mag nemen van een landschap zodat ook andere mensen zonder verstoring van het uitzicht tijdens een wandeling of het hardlopen kunnen genieten. Hiervoor zouden we best een soort tolpoortjes bij natuur- en wandelgebieden (en parken!) kunnen plaatsen. Het beste lijkt mij dat er dan (op kosten van de burger) een chip op de ID-kaart of het paspoort wordt geperst waarmee je als het ware kunt in- en uitchecken.



Bij succes kan dit dan ook doorgevoerd worden in winkelcentra en supermarkten.



Zijn er nog meer mensen best wel verbaasd over dit soort maffe wetten?



Zie het hele Stofzuigartikel:



http://www.dagelijksestan ... tocht-tegen-de-stofzuiger
Nee! Het wordt eens tijd dat mensen gaan consuminderen. Dit kunnen we blijkbaar niet zelf dus prima zo. Ik ben van mening dat de ecologische voetafdruk van westerse landen veel verder omlaag kan. Helemaal nu de bricslanden opkomen en de opec landen schijt aan alles hebben (waardoor de vs dat ook weer heeft).
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat wij dan voor 2017 alvast een nieuwe stofzuiger kopen als reserve. Zul je zien dat deze (dyson) in 2017 er mee stopt en ik met zo'n ruk ding zit.
Het zou toch leuk zijn als je kinderen tegen die tijd ook nog zouden kunnen stofzuigen he..
Alle reacties Link kopieren
Maar goed ik drukte per ongelijk op enter en dat was je vraag niet .

Ik denk wel dat er steeds meer regels komen maar of ze allemaal beter zijn? Ik weet het niet.

Technologie kan sowieso al wel veel veranderen vroeger drukte je ook nog de knop van de tv uit tegenwoordig hoeft dat al niet meer.

Maar veel mensen zijn laks ik trek bijvoorbeeld wel altijd de stekker van de waterkoker er uit. En als mijn telefoon niet in de oplader zit, zit hij ook niet in het stopcontact het verbruikt dan allemaal stroom. Maar ik denk dat er de komende jaren nog wel meer regels komen waar we niet zo blij mee zijn.
Maar waarom stofzuigers dan minder efficiënt maken?

Dan ben je toch langer bezig = meer stroom verbruik?



Lijkt mij?





Ik zou dan eerder grote kantoren verbieden om 24/7 alle lichten aan te laten.

En die grote verlichte billboards hoeven ook niet altijd aan.



En stoppen met die toefjes sla op borden in restaurants, vraag van te voren of men dat wil, nu ben ik vaak de enigste in het gezelschap die het daadwerkelijk eet.
Alle reacties Link kopieren
Nee die autogassen en die luchtuitstoot van fabrieken zijn goed?
Larva ik ben het helemaal met je eens dat de ecologische voetafdruk omlaag moet. Maar vertel eens hoe deze stofzuigmaatregel daarbij gaat helpen?



De kattenharen moeten wel uit het tapijt he. Dus dat is een half uur zuigen ipv een kwartier. Weg besparing.



Parket nemen als je dieren hebt heeft zin. Een regelbare knop voor hoog en laag vermogen ook (heeft de mijne). Het vermogen van je stofzuiger permanent omlaag brengen niet.
Ik snap echt niet wat voor sneue figuren dit als de oplossingen zien

*mompelt iets over politici die tussen 2 landen heen en weer blijven verhuizen*
Ik was echt bang dat dit topic op de sekspijler zou staan,
Dit is natuurlijk een trigger voor producenten om wel effectievere stofzuigers te maken.. Zo is dat ook met de gloeilampen gegaan!
Mijn hond verhaart, en sleept van alles in zijn vacht mee naar binnen, zand ,aarde, soms kleine steentjes, takjes,blaadjes e.d.

Mijn onze vorige, minder krachtige stofzuiger kon ik 3x hetzelfde stuk stofzuigen, maar het steentje bleef liggen, met mijn nieuwe krachtige stofzuiger is alles in 1x weg, en ben ik dus sneller klaar.



Dus hoezo, minder krachtig is zuiniger?
quote:Ginevra schreef op woensdag 27 augustus 2014 07:51 Larva ik ben het helemaal met je eens dat de ecologische voetafdruk omlaag moet. Maar vertel eens hoe deze stofzuigmaatregel daarbij gaat helpen?



De kattenharen moeten wel uit het tapijt he. Dus dat is een half uur zuigen ipv een kwartier. Weg besparing.



Parket nemen als je dieren hebt heeft zin. Een regelbare knop voor hoog en laag vermogen ook (heeft de mijne). Het vermogen van je stofzuiger permanent omlaag brengen niet.

Uhh die is wel heel simpel; minder stroom verbruiken, minder fossiele brandstoffen opstoken, minder co2 uitstoot (en zo nog vele).

Plus lager wattage en langer gebruiken is niet rechtevenredig aan elkaar. Plus zoals ik al zei, ze zullen veel efficiënter worden. Nu koopt men alleen op: wohh die heeft een hoog wattage, die moet wel goed zijn. Met als resultaat dat de fabrikant dat maar (zinloos) op blijft pompen om te verkopen. Goed dat dat een halt toe wordt geroepej..
Alle reacties Link kopieren
Je mag straks gewoon geen vloerbedekking met een huisdier
Mogen we straks alleen nog stoffer en blik gebruiken?



Ik denk echt dat energie tarieven voor bedrijven / fabrikanten omhoog gooien en efficiëntere maatregel is.

Want daar word flink energie verbruikt, tegen een lager tarief (dus minder prikkels om zuinig te doen)
quote:Thordis schreef op 27 augustus 2014 @ 07:52:

Ik was echt bang dat dit topic op de sekspijler zou staan, Dat was mijn valkuil ook, vink grappig!
quote:Lucky_Birdie schreef op 27 augustus 2014 @ 07:48:

Maar waarom stofzuigers dan minder efficiënt maken?

Dan ben je toch langer bezig = meer stroom verbruik?



Lijkt mij?





Ik zou dan eerder grote kantoren verbieden om 24/7 alle lichten aan te laten.

En die grote verlichte billboards hoeven ook niet altijd aan.



En stoppen met die toefjes sla op borden in restaurants, vraag van te voren of men dat wil, nu ben ik vaak de enigste in het gezelschap die het daadwerkelijk eet.





Ik verbaas me ook echt over de verlichte, lege kantoren in de nacht.



Waarom wordt dat dan niet aangepakt?



Gewoon een hele grote stekker op zo'n bedrijventerrein en die gaat er dan om 22u uit. Das pas besparen!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dat op veel bedrijven al die verlichting dat het meer centraal is geregeld. Maar goed dan heb je weer overal de kleine sfeer lampjes.
quote:Thordis schreef op 27 augustus 2014 @ 07:52:

Ik was echt bang dat dit topic op de sekspijler zou staan, Ik ook.
quote:NYC schreef op 27 augustus 2014 @ 08:09:

[...]





Ik ook.



Dan word het zoiets als:



De EU wil maatregelen treffen om te bezuinigen op de kosten voor de kaakchirurgie bij vrouwen tussen de 18 en de 65. Veel voorkomende klachten worden veroorzaakt door te hard zuigen met maximale kaakspanning.



De EU gaat Goedele Liekens een promotie- en instructiefilmpje laten opnemen en verspreiden op Social Media om uit te leggen hoe je zo lang mogelijk kunt zuigen met zo min mogelijk kaakkracht.



Hiermee hoopt de EU het aantal kostbare kaakbehandelingen bij vrouwen drastisch terug te dringen.
Alle reacties Link kopieren
We worden regelmatig getrakteerd op zulke lumineuze ideeën. Het voordeligst is natuurlijk de dweil en een emmertje sop maar daarmee doe je alleen een tegelvloer of zeil een plezier. De stofzuigerfabrikanten zullen er eerst wel bij varen, je krijgt een run op stofzuigers vóór die idiote maatregel ingaat.
verba volant, scripta manent.
Maar voor ik kan dweilen, moet ik toch echt eerst stofzuigen. .
Als thuisbasis voor het Europees Parlement (EP) is in 1992 Straatsburg: (Frans: Strasbourg, Duits: Straßburg, Elzassisch:Strossburi) aangewezen als officiële zetel. De secretaris-generaal, belast met de organisatorische en aansturende taken, bevindt zich in Luxemburg. In de praktijk verblijven de europarlementariërs voornamelijk in Brussel. Daar vinden alle activiteiten plaats, en de talrijke vergaderingen van de vaste parlementaire commissies.





De vier dagen durende plenaire vergadering vindt maandelijks plaats in Straatsburg. Daartoe rijden elke maand zes verhuiswagens met ongeveer 3.700 stalen kisten met documenten de 450 kilometer van Brussel naar Straatsburg. De ruim 700 ambtenaren reizen per vliegtuig, trein of auto. Alle parlementariërs krijgen een riante reis- en onkostenvergoeding. Het Europese Parlement maakt jaarlijks 200 miljoen euro aan kosten voor de vierwekelijkse volksverhuizing. Om de parlementariërs op en neer te brengen tussen hotels en parlementsgebouw, komt een vloot taxi;s uit andere steden naar Straatsburg.





Maar stofzuigers minder krachtig maken, daar valt de winst te behalen!
Bij mij weten wordt stroomverbruik gemeten in kilowatt per uur.

Hoe is dan een uur zuigen met 900 watt zuiniger dan een half uur met 1800 watt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucky_Birdie schreef op 27 augustus 2014 @ 08:21:

Maar voor ik kan dweilen, moet ik toch echt eerst stofzuigen. .Wel nee, je pakt de bezem of stoffer en blik, die krijg je bij die "zuinige" stofzuiger cadeau.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven