Meubels kopen in België of Duitsland

20-04-2014 17:07 15 berichten
Voor een klein twee-kamer apartement mag ik meubels gaan kopen. Nu heb ik gehoord dat meubels over de grens in België en Duitsland (veel) goedkoper zijn dan in Nederland en kwalitatief even goed of beter zijn.



Nu weet ik van sommige forummers dat zij in de grensstreek wonen en wel vaker winkelen in België en/of Duitsland.



Mijn smaak is modern en strak. Wie heeft ervaringen met woonwinkels in België en Duitsland. Welke goede woonwinkels zouden jullie in België en/of Duitsland aanbevelen?



Om eerlijk te zijn heb ik wel een voorkeur voor België, maar als meubels veel mooier zijn en een betere prijs/kwaliteit verhouding hebben in Duitsland wil ook wel in Duitsland kijken.

Mooie en goede meubels kopen in

Totaal aantal stemmen: 6

België (17%)
Duitsland (33%)
Nederland (33%)
Ander land (17%)
Ik woon in Duitsland en als wij iets nieuws nodig hebben gaan we naar Wohnwelt Pallen (in de buurt van Aken). Die hebben alles, van heel goedkoop tot heel duur en van heel modern tot meubels voor Opa.



En dat wordt aangevuld met Ikea hoor.
Alle reacties Link kopieren
België is niet goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Ikea
Niet geschoten is altijd mis
Ander land: Zweden en Denemarken, en neen dan niet de Ikea



We gaan er wel eens een weekend heen, mooie meubels en accessoires. Ook mijn servies heb ik daar gekocht. Ook veel mooi spul online te vinden. Behang en kussens heb ik online gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was er een tijdje terug eenzelfde onderwerp....



gevonden: Meubels in België



België is in ieder geval niet goedkoper! Ik koop net meubelen in Nederland als Vlaamse.
Alle reacties Link kopieren
meubelen zijn zeker niet goedkoper in Belgie.



(wel vond ik ook wohnwelt pallen in Aken ene fijne winkel..veel keus en veel prijs kwaliteit klassen)
Meevita in Peer
Alle reacties Link kopieren
Je hebt in Nederland ook outlets die meubel partijen opkopen. Eij hebben zodoende meubels gekocht die voor een brochure als 'foto model' gediend hebben. En een tv meubel die in showroom heeft gestaan.



Ligt eraan of je dichtbij de grens woont, anders zou ik eerst dichter bij huis zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb qua land geen voorkeur. Maar ik koop het liefst op marktplaats. Mooi spul maar voor weinig geld omdat het tweedehands is.
Als je op Ikea kijkt dan zie je dat BE echt wel duurder is dan NL (iets met BTW geloof ik).



Wij rijden juist naar NL om meubels te kopen
Alle reacties Link kopieren
Als jij met strak en modern hoogglans, RVS en greeploze kasten voor ogen hebt: Duitsland.



Als jij meer een minimalistisch Scandinavisch iets voor ogen hebt: België.

Maar in België is die categorie meubels net zo duur/goedkoop als hier in NL. Alleen goedkoper als je gaat voor die hele foute leren bankstellen met Italiaanse fantasienamen .



Wohnwelt Pallen, daar ren ik gillend weg. Ik zou eens op de websites kijken van diverse bedrijven in de regio, dan kun je de collecties zien en ook de kosten van bezorging opzoeken. Vaak weegt het dan niet meer op tegen het voordeel.



Wat ik koop in België: natuursteen (blad keuken), tegels badkamer, terrastegels en andere bestrating. Tuinmeubelen, gordijnen, benzine.



In Duitsland: alcohol, vloerkleden, dierenbenodigdheden, speeltoestel (hout).
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:Bitje93 schreef op 20 april 2014 @ 18:15:

Ikea Die staat al hoog op de lijst.
quote:nephthys schreef op 20 april 2014 @ 19:19:

Volgens mij was er een tijdje terug eenzelfde onderwerp....



gevonden: Meubels in België



België is in ieder geval niet goedkoper! Ik koop net meubelen in Nederland als Vlaamse.Dank je wel. Ik heb het gelezen.
quote:lemoos2 schreef op 21 april 2014 @ 09:52:

Als jij met strak en modern hoogglans, RVS en greeploze kasten voor ogen hebt: Duitsland.



Als jij meer een minimalistisch Scandinavisch iets voor ogen hebt: België.

Maar in België is die categorie meubels net zo duur/goedkoop als hier in NL. Alleen goedkoper als je gaat voor die hele foute leren bankstellen met Italiaanse fantasienamen .



Wohnwelt Pallen, daar ren ik gillend weg. Ik zou eens op de websites kijken van diverse bedrijven in de regio, dan kun je de collecties zien en ook de kosten van bezorging opzoeken. Vaak weegt het dan niet meer op tegen het voordeel.



Wat ik koop in België: natuursteen (blad keuken), tegels badkamer, terrastegels en andere bestrating. Tuinmeubelen, gordijnen, benzine.



In Duitsland: alcohol, vloerkleden, dierenbenodigdheden, speeltoestel (hout).

Dus daar komt de mythe vandaan dat België goedkoper zou zijn.



Dank je wel Lemoos2



Dat van de bezorgkosten bedacht ik mij ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven