Moeder past op kat - boodschappen compenseren?

26-07-2014 19:16 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan mijn man en ik een klein weekje weg. Mijn moeder past dan, voor het eerst, in ons huis op de kat. Ze vindt dat zelf erg leuk omdat ze dol is op katten (maar er zelf geen kan nemen) en omdat ze ons huis fijn vindt. Maar nu twijfel ik een beetje over de financiële kant.



Ik heb het volgende bedacht:



- we zorgen ervoor dat de basislevensmiddelen ruim op voorraad zijn

- we halen wat dingen waar zij dol op is/die zij onmisbaar vindt in huis

- we leggen geld neer voor het geval de kat onverwacht naar de dierenarts moet (ligt niet in de lijn der verwachtingen, maar je weet het nooit) of voor een extraatje

- we brengen een leuk souvenir voor haar mee



Moeten we haar verder vragen om de boodschappen die ze doet bij ons te declareren, denken jullie? Of een andere manier verzinnen om dat te compenseren? Ze verleent ons tenslotte een gunst. Ik weet niet zo goed wat normaal is. Als ik op de katten van vrienden pas in hun huis betaal ik gewoon mijn eigen boodschappen en vul ik aan wat ik opmaak, maar in een ouder-kindrelatie ligt het een beetje anders, denk ik... Ze zou thuis natuurlijk ook boodschappen moeten doen, maar mijn vader blijft thuis en die doet natuurlijk ook boodschappen daar dus hebben ze (in enige mate) dubbele kosten.



Alvast bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Eerste wat ik denk: kan je vader niet ook bij jullie in huis komen?



Verder zou ik gewoon zorgen voor een voorraadje in de (koel)kast enzo, zodat ze niet meteen naar de super hoeft. En een mooi souvenir meenemen. Ik denk echt dat dat genoeg is, maar ja, dat ben ik. Je moeder vindt het zelf ook erg leuk om op de kat te passen schrijf je.
Alle reacties Link kopieren
Het is je moeder, ze verleent jullie een gunst, is gek op katten en vindt het leuk. De kasten staan vol met boodschappen, in de koelkast liggen dingen die ze lekker vindt.



Waarom zou je haar dan nog financieel compenseren? Het is maar een wéék hoor..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:mater_matuta schreef op 26 juli 2014 @ 19:18:

Eerste wat ik denk: kan je vader niet ook bij jullie in huis komen?



Verder zou ik gewoon zorgen voor een voorraadje in de (koel)kast enzo, zodat ze niet meteen naar de super hoeft. En een mooi souvenir meenemen. Ik denk echt dat dat genoeg is, maar ja, dat ben ik. Je moeder vindt het zelf ook erg leuk om op de kat te passen schrijf je.



Haha, ik dacht al dat die vraag zou komen inderdaad. Dat kan helaas niet, vader blijft thuis om de beestenboel daar te verzorgen.



Dank voor je reactie! Fijn om te horen dat ik op het goede spoor zit
Alle reacties Link kopieren
Eens met Himalaya. Zorgen dat de basisproducten ruim aangevuld zijn voor een week en wat extra lekkere dingen voor haar klaarmaken... en het is leuk om een cadeautje te geven als dank. Maar het is je moeder. Ik zou het voor kennissen al gratis doen, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 26 juli 2014 @ 19:19:

Het is je moeder, ze verleent jullie een gunst, is gek op katten en vindt het leuk. De kasten staan vol met boodschappen, in de koelkast liggen dingen die ze lekker vindt.



Waarom zou je haar dan nog financieel compenseren? Het is maar een wéék hoor..Duidelijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 26 juli 2014 @ 19:20:

Eens met Himalaya. Zorgen dat de basisproducten ruim aangevuld zijn voor een week en wat extra lekkere dingen voor haar klaarmaken... en het is leuk om een cadeautje te geven als dank. Maar het is je moeder. Ik zou het voor kennissen al gratis doen, zeg maar.Ja, haha, ik dus ook Ik vind het zo lief van d'r en wil haar niet teleurstellen. Maar als iedereen zo eensgezind is tot nu toe is het duidelijk dat bonnetjes declareren niet the way to go is!
Alle reacties Link kopieren
Boodschappen vergoeden lijkt me niet nodig. Zorg dat de koelkast gevuld is voor de eerste dagen en dan zoals je zelf zegt een leuk souvenier.



Vergeet niet om ook iets voor je vader te kopen, die moet het tenslotte een weekje zonder je moeder doen.



Denk aan cadeautjes als een goede fles wijn voor je vader en een doos lekkere bonbons voor je moeder.

Of neem ze na de vakantie een keer mee uit eten.
Idd, wat Himalaya zegt.

Trouwens denk ik dat je een vrij afstandelijke relatie met je moeder moet hebben wanneer je niet gewoon aanvoelt wat goed is voor jullie beiden.
Ook eens met de rest. Ik zou de verhouding ook watvreemd vinden als ik mijn moeder ging 'onderhouden'.

Dus gewoon doen zoals je bedacht had!
Mijn moeder zou daar echt geen geld voor willen,

Ik weet niet hoe de financiele situatievan jou moeder is? Maar als ze niet iedere cent moet omdraaien kan ik me niet vooratelen dar ze geld wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 26 juli 2014 @ 19:23:

Idd, wat Himalaya zegt.

Trouwens denk ik dat je een vrij afstandelijke relatie met je moeder moet hebben wanneer je niet gewokn aanvoelt wat goed is voor jullie beiden.



Oneens. Ik denk dat je een hele persoonlijke relatie kunt hebben met je moeder en je dit dan toch kunt afvragen. Dat vind ik juist getuigen van het investeren in de relatie.



Aanvulling op mijn eerdere post: enige uitzondering voor mij zou zijn als ik wist dat zij het financieel niet ruim hebben. Dan zou ik meer moeite doen om het eten te vergoeden, omdat ze dan nu iets meer uitgaven hebben. Maar goed en wel zullen ze misschien ook samen gaan eten deze week, of wonen ze ver van jullie vandaan?
Basisvoorraad en wat dingen die ze lekker vindt lijkt me ruim voldoende. Plus een leuk souvenier en een kaartje sturen.
Alle reacties Link kopieren
Wow een week in huis om op de kat te passen...Mijn moeder doet dat niet eens voor mijn kinderen...
quote:beetjegek, 3 minuten geleden

Wow een week in huis om op de kat te passen...Mijn moeder doet dat niet eens voor mijn kinderen...Mijn moeder zou me ook vierkant uitlachen hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 26 juli 2014 @ 19:28:

[...]





Oneens. Ik denk dat je een hele persoonlijke relatie kunt hebben met je moeder en je dit dan toch kunt afvragen. Dat vind ik juist getuigen van het investeren in de relatie.



Aanvulling op mijn eerdere post: enige uitzondering voor mij zou zijn als ik wist dat zij het financieel niet ruim hebben. Dan zou ik meer moeite doen om het eten te vergoeden, omdat ze dan nu iets meer uitgaven hebben. Maar goed en wel zullen ze misschien ook samen gaan eten deze week, of wonen ze ver van jullie vandaan?



Fijn dat jij het zegt, van die persoonlijke relatie, want zo is het idd. Ik wil er juist goed mee omgaan. Ik weet dat mijn moeder altijd zegt niet veel te verwachten, maar stiekem toch wel wat verwachtingen heeft en door te toetsen wat normaal gevonden wordt in dit soort situaties hoop ik die te kunnen benaderen.



Ik verwacht trouwens niet dat mijn vader langskomt. Het is ruim een uur rijden. Hij brengt en haalt haar wel



Mijn ouders hadden een tijdlang weinig te besteden maar inmiddels gaat het een stuk beter. Ik zal haar nog wel even vragen of ze verwacht dat het lastig zal zijn om een weekje semi-dubbele kosten te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 26 juli 2014 @ 19:37:

[...]





Mijn moeder zou me ook vierkant uitlachen hoor. Haha, ze wil het zelf!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties trouwens, goed om even te klankborden
quote:beetjegek schreef op 26 juli 2014 @ 19:31:

Wow een week in huis om op de kat te passen...Mijn moeder doet dat niet eens voor mijn kinderen...Dat is ook nogal een verschil! Een weekje op katten passen vind ik geen enkel probleem, maar een week op kinderen? Daar pieker ik niet over!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou doen zoals iedereen zegt, met als aanvulling mss aanbieden de benzine te betalen aangezien je zei dat ze redelijk krap zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dasminder schreef op 26 juli 2014 @ 19:50:

Ik zou doen zoals iedereen zegt, met als aanvulling mss aanbieden de benzine te betalen aangezien je zei dat ze redelijk krap zitten.Dank, goede tip!
quote:Splinter_ schreef op 26 juli 2014 @ 19:46:

[...]



Dat is ook nogal een verschil! Een weekje op katten passen vind ik geen enkel probleem, maar een week op kinderen? Daar pieker ik niet over!Inderdaad,mijn moeder past wel op de kat, maar die gaat echt niet een week op mijn imaginair kind passen, ze vind de kat 's ochtends al erg vermoeiend :D
Wij halen haar op en brengen weer terug, verder eten en drinken naar haar smaak genoeg in huis. Verder wil ze ook niets, dus hebben we haar nog een klein cadeautje gedaan dat ze hard nodig had. Iedereen blij
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen extra geld aan je moeder geven! Zorg voor een schoon huis, de nodige basis voorraden.

En wat erg leuk zou zijn is als er een lekkere maaltijd in de koelkast staat (verse lasagne oid) die ze de eerste avond kan opwarmen!

(Appel)taart bakken zou ook leuk zijn (maar misschien is een hele taart een beetje veel voor haar alleen).

Ik denk dat je op die manier een moeder echt blij kan maken, niet met geld..
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 26 juli 2014 @ 19:46:

[...]



Dat is ook nogal een verschil! Een weekje op katten passen vind ik geen enkel probleem, maar een week op kinderen? Daar pieker ik niet over!Dit dus.
I am surrounded by morons

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven