Naaien =)

30-01-2009 22:19 809 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag beginnen met naaien, op een naaimachine

Maar zou niet weten hoe ik het onder de knie kan gaan krijgen.

Moeders zegt gewoon doen ( ja duhuh) maar volgens mij ga ik een weekendje oma boeken ofzo. of hebben jullie nog tipssss?
Alle reacties Link kopieren
Cursussen genoeg, toch?

Even googelen...



Bijvoorbeeld:

http://www.modevakschool.net/

http://www.zigzagnaailes.nl/default.aspx?section=over

http://www.kieskleurbewust.nl/naailessen.html



Ik zeg maar wat?
Woon je in de buurt van 029? Ik heb een vriendin die naaicursussen geeft aan kleine groepjes in die regio.
Aha, als hier wellicht nog wat naai-sterren komen een vraag:



Wie heeft ervaring met een 'rimpelvoetje'?

Ik wil een petticoat naaien en in de naaimachine hebben ze zo'n ding.



Aanrader?
quote:Zoete schreef op 30 januari 2009 @ 22:30:

Aha, als hier wellicht nog wat naai-sterren komen een vraag:



Wie heeft ervaring met een 'rimpelvoetje'?

Ik wil een petticoat naaien en in de naaimachinewinkel hebben ze zo'n ding.



Aanrader?
quote:Zoete schreef op 30 januari 2009 @ 22:30:

Aanrader?: Libelleforum
I know....

I know...
Alle reacties Link kopieren
Je moeder heeft wel gelijk, begin met een kussensloop oid.. en steeds wat moeilijkers. ik heb op les gezeten bij

http://www.gekniptvooru.nl/



Of start met een boekje



http://www.bol.com/nl/p/b...01004004464223/index.html



of



http://www.knipmode.nl/media/naaicursus ... us2009.doc
Alle reacties Link kopieren
Appelsientje: Thanks for the tip!

aan 1 link die je gaf heb ik wel wat :D:D

Verder woon ik in Drenthe dus 029 is denk ik te ver :(

Zal binnenkort loeren op het libelleforum
Je kunt ook naar een kostuumverhuur in de buurt gaan. Daar weten de medewerkers vaak alles van het naaigebeuren in de regio. Zij hebben vast wel tips.
Alle reacties Link kopieren
Jammer, dat het hele handwerken verdwijnt. Alle technieken van handnaaien, naaimachine-naaien, breien, haken, borduren.



Vroegah, leerde je dat op school en van je moeder. Nu leer je het van internet. Youtube is een goede bron voor lesjes!



En een cursus volgen is ook niet verkeerd!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook sindskort een naaimasjien, jiha! En ben tot nu toe van het rechttoerechtaan (missionaris op het naaimachine-vlak ) en ben inderdaad bezig met simpele dingen als kussenhoezen. Ook om het apparaat te leren kennen. Het gaat me aardig af. Heb je zelf kleine projecten waar je aan zou willen beginnen? Je kunt vast meer dan je denkt.
quote:Poezewoes schreef op 30 januari 2009 @ 23:09:

Jammer, dat het hele handwerken verdwijnt. Alle technieken van handnaaien, naaimachine-naaien, breien, haken, borduren.



Vroegah, leerde je dat op school en van je moeder. Nu leer je het van internet. Youtube is een goede bron voor lesjes!



En een cursus volgen is ook niet verkeerd!



Nou, die vriendin van mij (van bovenstaande post) is pasgeleden een eigen winkel begonnen in stoffen en bijbehoren. Je hoorde iedereen denken 'wie komt daar nou, alleen bejaarden toch?' Nou echt niet, het is een succes (ook onder jonge mensen, vooral eigenlijk). Nou moet ik wel zeggen dat ze echt een geweldig assortiment aan stoffen heeft, luxueus en echt mooi en modieus. Je kunt bijvoorbeeld met stoffen van haar Oililly kleren namaken, maar ze heeft ook heel stijlvolle stoffen. Heel anders dan wat ik zoal op de markt zie, haar stoffen zijn wel iets duurder maar de prijs echt waard.



Voordeel van een prachtige stof is dat je niet eens een ingewikkeld patroon hoeft te hebben of heel goed moet kunnen naaien om toch iets moois te maken.
Alle reacties Link kopieren
Er moet vast een naaicursus bij jou in de buurt zijn Bobra, kan niet missen. Voordeel is dat je -volgens mij- ook wat leert over patronen lezen en wat leert over de verschillende stoffen en hun toepassingen.
Check ook even:

www.wonderhowto.com
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 30 januari 2009 @ 23:23:

[...]





Nou, die vriendin van mij (van bovenstaande post) is pasgeleden een eigen winkel begonnen in stoffen en bijbehoren. Je hoorde iedereen denken 'wie komt daar nou, alleen bejaarden toch?' Nou echt niet, het is een succes (ook onder jonge mensen, vooral eigenlijk). Nou moet ik wel zeggen dat ze echt een geweldig assortiment aan stoffen heeft, luxueus en echt mooi en modieus. Je kunt bijvoorbeeld met stoffen van haar Oililly kleren namaken, maar ze heeft ook heel stijlvolle stoffen. Heel anders dan wat ik zoal op de markt zie, haar stoffen zijn wel iets duurder maar de prijs echt waard.



Voordeel van een prachtige stof is dat je niet eens een ingewikkeld patroon hoeft te hebben of heel goed moet kunnen naaien om toch iets moois te maken.

Vl43inder, Ik ben wel van de textiele werkvormen. Dus kom maar op met haar mail of webadres. Pbtje?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Poezewoes schreef op 30 januari 2009 @ 23:36:

[...]





Vl43inder, Ik ben wel van de textiele werkvormen. Dus kom maar op met haar mail of webadres. Pbtje?www.ago-e-filo.nl



In een dorp daar in de buurt zit trouwens een enorme quiltwinkel met waanzinnig veel quiltstoffen www.sylkamode.nl
Alle reacties Link kopieren
quote:Poezewoes schreef op 30 januari 2009 @ 23:09:

Jammer, dat het hele handwerken verdwijnt. Alle technieken van handnaaien, naaimachine-naaien, breien, haken, borduren.



Vroegah, leerde je dat op school en van je moeder. Nu leer je het van internet. Youtube is een goede bron voor lesjes!



En een cursus volgen is ook niet verkeerd!





poezewoes,ze geven op youtube zelfs kantkloscursussen!!!

voor elk wat wils dus!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Meestal kun je in de wijcentrums/buurthuizen naai lessen volgen, gewoon even informeren. Het enigste wat ik met m'n naald en draad doe is zo nu en dan een afgevallen knoop eraan zetten of hele kleine gaatjes repareren, ik ben niet zo heel goed erin. Zo'n naaimachine is best handig, mijn stiefmoeder maakte vroeger kleding voor mijn broer en mij.



Succes hopelijk heb je en buurtcentrum in de buurt.
Ik heb net ook een cursus gedaan. Erg leuk en leerzaam.

Nu zoek ik eigenlijk een nieuwe naaimachine. Iemand tips? (merk, enz.)
Bij Jolijt in Amsterdam geven ze dagcursussen. Aan het eind van de dag heb je dan de basis onder de knie en heb je een kledingstuk gemaakt.



Hier: CreaBea's in the house?? zitten meer Viva-naaisters.



Wat betreft naaimachines. Ik heb deze en ik ben er blij meer. Op het forum van sancho.nl kun je meer recensies lezen. Dat is trouwens qua naaien veeeeuuul beter dan het Libelle forum.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon beginnen met simpele dingen, kussenhoezen of een speldenkussen ofzo. Ik heb het van m'n moeder geleerd, zij gaf zelf naaicursussen, dus ik ben tussen de naaimachines opgegroeid



Als ik nu iets niet weet, heb ik een oude Teleac-cursus achter de hand, grote map met superveel info en handige tips! Misschien is op marktplaats nog zoiets te vinden?



Ik heb trouwens een good-old Husqvarna uit 1983, werkt nog prima! Zelfde als deze: valt bijna weer onder "retro" toch?

Alle reacties Link kopieren
Dank voor de link, Vlinder! En Sylka ken ik, mooie winkel!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
maar vlinder.....dure stoffen 'vernielen' door slecht naaiwerk is zooo zonde...gebruik daarom als beginnend naaier (ieelghh dat klinkt een beetje raar!) goedkope stofjes...zou pas dure stofjes kopen als je wat beter kunt naaien....(zou helemaal gefrustreerd raken als je dure stoffen verpest)
ik heb het leren omgaan met de naaimachine mezelf aangeleerd.....met de handleiding van de machine erbij, oefenen oefenen oefenen! Het gaat keigoed nu

en inderdaad, oefenen op oude lappen is the key-word.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven