Welkom. Je laatste bezoek was dinsdag 22 mei 2012 10:54.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Thuis
  4. Nieuw bed; wat is wijsheid?

Dit onderwerp heeft 148 reacties, en bestaat uit 6 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 6.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2011 10:34.

[ Nieuw bed; wat is wijsheid? - Laatste pagina ]

Ga naar een onderdeel

1. Ja ja, ik zit nogal in mijn topic-open-mood, geloof ik. Maar vooruit, ik wil toch jullie ervaringen.

Omdat ik vannacht voor de zoveelste keer om vier uur wakker werd met een lek waterbed, wil ik een ander bed.
    Nu zijn we vandaag, gezellig met de rest van Nederland, naar de meubelboulevard geweest om ons te oriënteren.
    We willen graag een goed bed, dus ook bij de betere speciaalzaak geweest.
    Eerste stop liet ons Auping zien. Lag erg lekker, vond vriend ook. Maar toen kwam stop twee, en die had M-line. Vond vriend nóg veel fijner, ik had het gevoel dat ik er continue afrolde X-D
    Ik hoopte nog dat M-line dan iets goedkoper zou zijn dan Auping, maar helaas. 1200nogwat euro voor een matras. Ouch.
    De mevrouw van de winkel zei dan nog heel blij dat we wel 200 euro korting per matras kregen. Hardstikke leuk, alleen doet ruim 1000 euro per matras nog steeds pijn.

Maar goed, dat geeft allemaal nog niet eens, maar wat ik dus wil weten; vinden jullie het zijn geld echt waard? Wie heeft er een heel duur bed en zijn jullie blij dat je het gedaan hebt?
    Ik bedoel, ik wil best ruim 3000 euro voor een bed uitgeven, maar dan wel alleen als ik er inderdaad 15 jaar mee doe en het écht een verschil maakt.
    En dan nog eens wat; ik heb het idee dat er weinig variatie is in matrassen/bodems. Klopt dat? Ik krijg een beetje het idee dat het óf een Beterbedjegoedkopepartij is óf direct een bed van een godsvermogen. Zit er dan echt niks tussen? Merken die ook goed zijn, maar nét iets onder het absolute topsegment van M-Line of Auping?
    En nog andere suggesties voor merken die we echt moeten gaan testen?

Voor de goede orde; we zijn ook nog eens moeilijk; vriend is behoorlijk mager, en ik, eeeeh, niet X-D
    Dus we moeten ook nog twee verschillende matrassen enzo, hij een zachte, ik een stugge. Beter Bed-aanbiedingen "tweede gratis" werken dus al niet.

Danku voor de wijze input!

*begint vast met sparen*

668: the neighbour of the Beast.

1. @Ikbenanoniem; dat is ook zo hoor, maar ik merk dat ook een speciaalzaak die meerdere merken heeft nogal makkelijk maar enkel naar Auping, Tempur of M-Line kijkt, dat probeert te verkopen, omdat dat het beste zou zijn (en het duurste).

Het punt bij ons is ook; een budget is er niet echt, dus dan lijkt de sky the limit, zeg maar. Kijk, ik ga echt geen 10.000 euro voor een Hästens neertellen, dat vind ik een beetje te gek worden, maar als het 4000 euro MOET kosten, dan is het zo.
    Ik klaag alleen niet als het minder is X-D

2. Hoi Marels,

Ik ken een speciaalzaak in Amsterdam, ze hebben ook een filiaal in Alphen ad Rijn, Bedvisie heet het. Ze nemen echt de tijd voor je en luisteren goed naar je wensen/eisen. Beetje ver misschien voor jou, lees dat je in Zeeland woont. Ze bezorgen sowieso, dus dan hoef je er alleen heen om te kijken en je te laten informeren en uitproberen. Bij die in Alphen kun je trouwens beter parkeren dan die in Amsterdam, dus dan zou je beter naar Alphen kunnen! Ik kom zelf niet uit Zeeland, dus daar ken ik geen goede speciaalzaken.

3. Amsterdam is me inderdaad een beetje te ver, er zal vast een goeie speciaalzaak dichter bij huis zitten!

Maar toch bedankt voor je hulp!!

4. Bij meubelboulevards als Poortvliet, Morres en Alexandrium hebben ze de bekende merken op slaapgebied als Auping, Eastborne, Norma, Avek, etc.. Van alle merken zijn er verschillende prijsklassen en kwaliteiten en er wordt niet op provisie gewerkt, dus verkopers hebben er niet direct baat bij jou een poot uit te draaien. Gewoon duidelijk zijn in wat je wil, warm, koel, stevig, soepel en wat je mooi en belangrijk vindt (anti-allergisch, natuurlijke materialen, of wat dan ook), dan komt het helemaal goed.

5. Poortvliet ja, kunnen we ook wel eens naartoe.
    We zijn zondag naar de meubelboulevard in Breda geweest en gaan komende zondag waarschijnlijk langs de Megastores in Den Haag. Poortvliet kan ik dan inderdaad ook nog proberen, da's hier vlakbij (weet je gelijk aan welke kant van Zeeland ik zit en of ik ver genoeg weg zit om me te durven vertellen waar jij woont X-D )

6. Ik heb vandaag aan mijn vriendin (heeft beddenspeciaalzaak) gevraagd welke matrassen zij nou altijd adviseres. Zij vinden Ledorm het beste merk, heel goede matrassen. Auping en Hastens is vooral veel marketing, wat je dus ook betaald. Als je de prijzen dan vergelijkt heb je voor minder geld, een kwalitatief beter bed bij Ledorm, dan bij Hasten en Auping, met veel minder syntetische stoffen erin.

En wat ook ene voordeel is: bij Ledorm zijn de matrassen aan 2 zijden te beslapen, bij andere matrassen maar 1 zijde. Als je een matras maar aan 1 zijde kan beslapen, is dit een bezuiniging, omdat die kant niet afgewerkt is met een liglaag, maar gewoon 'hard' is. Bovendien doe je minder lang met zo`n matras omdat je hem niet kan omdraaien.

Misschien leg ik het niet zo goed uit, maar ik hoop dat je toch wat aan mijn info hebt.

7. Dat had ik ook al uitgedokterd, dat dat een nadeel was, als je het niet om kunt draaien! Fijn om dat nu van iemand bevestigd te horen die er verstand van heeft!!

Spreek jij je vriendin regelmatig? Zou jij anders eens willen vragen wat zij denkt van traagschuim? En in het bijzonder; of ze Royal Health Foam kent en wat ze daar van vindt? Zou ik heeel blij mee zijn!

Bedankt voor het meedenken en navragen enzo!!

8. quote:
    Marels schreef op 27 oktober 2010 @ 22:59:
    Dat had ik ook al uitgedokterd, dat dat een nadeel was, als je het niet om kunt draaien! Fijn om dat nu van iemand bevestigd te horen die er verstand van heeft!!

Spreek jij je vriendin regelmatig? Zou jij anders eens willen vragen wat zij denkt van traagschuim? En in het bijzonder; of ze Royal Health Foam kent en wat ze daar van vindt? Zou ik heeel blij mee zijn!

Bedankt voor het meedenken en navragen enzo!!

Ja ik spreek haar bijna dagelijks, dat traagschuim had ik al ergens opgeschreven hier, zij raden dat af. Met name vanwege transpiratieproblemen, het ventileert erg slecht en is broeierig, ook kan het in de zomer bij warmte heel soepel zijn (te) en in de winter bij kou, knoerhard. Dus mensen die van een koude slaapkamer houden en ook in de winter vaak het raam open houden daar werkt het dus niet voor, want je ligt dan op beton. Er zit wel kwaliteitsverschil in, maar ook bij de betere merken is dit een probleem.

Zij verkopen het niet in de winkel, en raden het ook af als iemand het wil.

9. Ik zal nog eens navragen van dat Royal Health foam, maar zij raden het totaal af, dus dit zal daar ook wel onder vallen. Je hoort het nog.

10. Dankjewel Empress! Wordt zeer gewaardeerd.

Nu weet ik het dus nog niet, want de één zwéért bij traagschuim en adviseert niks anders, en de ander vindt het helemaal klote.
    Morgen in de buurt nog naar een sjieke beddenwinkel, kijken wat die adviseren. Wil nog eens een goed advies over wel/niet traagschuim, vóór ik naar die toko in Den Haag ga die het helemaal de hemel in gaan prijzen. Beetje wapenen X-D

Ik wil overal de voors en tegens van weten voor ik allerlei sneaky verkooppraatjes ga geloven X-D

11. Marels, bedoel je met traagschuim, Tempura? Is dat hetzelfde? Woon niet in NL, dus heb nog nooit van traagschuim gehoord. Ben ook al maanden bezig met een nieuwe matras. Kan geen beslissing nemen. Het is zoveel geld en ben echt bang om iets te kopen wat niet lekker ligt. We liggen nu ook op een matras van EUR 800, vreselijk ding, net nieuw. Heeft manlief gekocht, dus ik moet het beter doen. :) Ik had vroeger een Bultex matras, was echt een fijne matras, hebben zelfs een aantal viva-forumsters heerlijk op geslapen! maar nu heb ik een matras voor een ander bed nodig. En sowieso, die Bultex van 20 jaar geleden bestaat volgens mij niet meer.

12. Tempur, heet dat. Dat is het grootste merk traagschuim dat er is. Tempura is daar weer een fake-variant van.

Erg he? Het probleem; het is zó'n bak geld dat ik gewoon bang ben om iets verkeerds te kiezen. En daarbij zijn er zoveel mogelijkheden; hoe kan ik nu van iets waar ik nooit op gelegen heb weten of het het fijnste is? Maar goed, het komt wel goed, en het komt niet op een maand, het kiezen.

Waar woon jij, trouwens, gewoon uit interesse?

13. Nee hè? Heb ik weer. Tempura is een fake-variant? En ik heb dus dezelfde angst. Veel geld en dan nog niet lekker slapen straks. Word gek van mezelf!

siensien wijzigde dit bericht op 28-10-2010 20:50 met 38%

14. Nee, ik geloof niet dat ik daar een vriendin heb, want ik zit hard te bedenken wat het betekent X-D

Maar Tempura is inderdaad géén Tempur. Dat herken je aan het logo:

http://www.huberts.info/Tempur%20logo.JPG

Tempura is op hetzelfde gebaseerd maar is dus "fake". Ik zou gokken, dat als ze het zoveel mogelijk op de merknaam laten lijken, dat het oplichterij is, maar ik weet niet of het goeie matrassen zijn. Er zijn meer hondjes die Fikkie heten, zou mijn moeder zeggen X-D
    Dus een ander merk matras zou best ook wel goed kunnen zijn.

15. NFV = Nieuw Fucking Vennep = Nieuw Vennep dus

Dat logo stond er inderdaad niet op. Maar dit is het land van de 'nepperds'. Je kunt hier alles van het merk zelf krijgen, Philips, Brandt, Braun noem maar op, maar ook de plaatselijke of chinese versie. Kost minder dan de helft, maar is ook niet dezelfde kwaliteit.

Om weer OT te gaan: die tempur lijkt mij niet zo fijn als er een gewichts-verschil tussen de twee geliefden is. Want de 'kuiltjes' blijven volgens mij best lang dus dan komt de zwaardere persoon richting de lichtere. Die wordt dan weer de dupe. :)

16. Ah, nee, daar ken ik geen mensen ;-)

Jij woont in het land van de Giorgi Armano en Kalvin Clein, dus? X-D

Enne, je koopt in principe twee matrassen, dus één aangepast op mijn gewicht en één op dat van vriend. Het zou dus niet uit moeten maken.

17. Ja daar. Faker dan fake. Denk dat ze het hier uitgevonden hebben. :)

Mijn man heeft ook een nieuw bed gekocht en dat wil ik wel houden (uit zuinigheid!), dus wij hebben één matras nodig. Dit is een bed met lattenbodem en dat vind ik prima. Heb ook een tijdje op een bed met springbox, heet dat zo?, geslapen maar vind dat veel geld voor weinig. Merkte er niets van, ik sliep op dat bed ook niet lekker. Misschien ben ik wel gewoon héél moeilijk.

18. Een boxspring, da's één van de opties.

Opties zijn;
    - traagschuim met lattenbodems/schotelbodems
    - boxspring, al dan niet electrisch verstelbaar
    - pocketveringmatrassen
    - combinatie van pocketvering en traagschuim, maar dan dus geen 1300 euro per matras.

19. Slaap nu ongeveer 2 jaar op een Tempur sensation matras en wil echt niets anders meer. Ook gewichtsverschil maakt niets uit. Manlief is een aardig beetje zwaarder dan ik (bijna 40 kilo) maar kom nooit (per ongeluk) in zijn kuiltje terecht. De prijs is idd echt schrikbarend maar een goede, gezonde nachtrust is ons ook wat waard.

20. Dankjewel Khemam! Het stomme is; mensen zijn óf helemaal weg van Tempur, of helemaal tegen. Verkopers prijzen het de hemel in of kraken het finaal af. Dus het zal wel een kwestie van smaak zijn.

Maar al die verschillende ervaringen maakt de keuze niet makkelijker...

21. Zou zeggen ga alles lekker uitproberen en kies wat jij het prettigst vindt. Ieder merk heeft verschillende type matrassen en ze hebben allemaal wel iets wat je zal bevallen. Wij zijn overgestapt van een waterbed omdat ik desondanks stabilisators, toch telkens als mijn man zich omdraaide naast het bed lag. Naad in het midden vonden we ook niks, dus zo zijn we bij tempur uitgekomen.

22. Zoooo. Voor wie hier nog leest, en wie meegeleeft en meegedacht heeft; de kogel is door de kerk.

Vandaag hebben we een bed gekocht. Geen Auping, geen traagschuim.
    Boxsprings van Norma, met pocketveringmatrassen (duh, wat anders) en een latex topdekmatras. Electrisch verstelbaar, dus vanaf januari woont Marels in bed X-D
    Rib uit mijn lijf (dat wordt heeeeel hard sparen tot januari), maar goed, ik denk dat we blij zijn.

23. quote:
    Marels schreef op 31 oktober 2010 @ 20:19:
    Zoooo. Voor wie hier nog leest, en wie meegeleeft en meegedacht heeft; de kogel is door de kerk.

Vandaag hebben we een bed gekocht. Geen Auping, geen traagschuim.
    Boxsprings van Norma, met pocketveringmatrassen (duh, wat anders) en een latex topdekmatras. Electrisch verstelbaar, dus vanaf januari woont Marels in bed X-D
    Rib uit mijn lijf (dat wordt heeeeel hard sparen tot januari), maar goed, ik denk dat we blij zijn.

Haha. Ik wil net de tip geven om een Norma boxspring te kopen, lees ik je deze posting. Wij hebben ook Norma, niet het duurste merk, maar zeker niet het goedkoopste. Alleen niet elektrisch verstelbaar, want dat ging ons budget te boven. En we wilden een topper uit 1 stuk en dat gaat niet bij elektrisch verstelbaar. Maar onze ervaring is prima, we slapen er nu zo'n vijf maanden op. Schrok me wel een ongeluk toen ik zag dat het bed zo hoog was, echt even wennen na een gewoon bed. Heb zelf ook heel erg moeten wennen aan het matras, maar na een weekje ofzo ging het prima. En nu slaap ik heeeeeeerlijk.
    Dus veel plezier ermee!
    (wij hebben trouwens de Timeless, en kregen er gratis 2 bijzet-dingskes erbij. die staan nu op zolder in de weg te staan)

\"De modder op des naasten mantel kan nimmer zeep zijn voor Uw eigen kleed\"

24. Haha, Vienna, Marels, ik wilde dus ook net gaan vertellen over onze Norma Timeless boxspring :)
    Ik had hetzelfde als Marels, wil graag een goed bed, maar wat is nu een goed bed voor ons. Moet zeggen, dat nu, na bijna een jaar op deze boxspring, ik echt heel tevreden ben! Slaapt echt heerlijk, ik baal nu elke keer als ik op vakantie ga, omdat ik dan minder lekker slaap als thuis...

Veel plezier ermee & lekker slapen natuurlijk!

25. Even het topic up, voor een TO die ook een nieuw bed zoekt.

Ik ben trouwens nog steeds iedere nacht weer blij als ik in mijn bed stap. Wat een geweldige aankoop is het geweest, wel een behoorlijke investering, maar het is het meer dan waard geweest.

\"De modder op des naasten mantel kan nimmer zeep zijn voor Uw eigen kleed\"