Nieuw huis, niet helemaal happy

24-10-2014 14:19 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een aantal maanden zoeken hebben we 2 weken geleden een huis gekocht. Voor het grootste deel voldoet het aan al onze eisen; meer dan genoeg ruimte, mooie tuin, eindelijk een fijne keuken.

Iedereen is hartstikke blij voor ons, alleen....ik ben niet helemaal happy Ik had zo graag dat schattige jaren 30 huisje gehad dat ik voor me zag. Ik weet ook wel dat ik absoluut niet mag klagen met dit mooie huis maar toch..... Mijn man weet hoe ik erover denk en snapt het ook wel, maar ik durf dit verder niet tegen m'n vriendinnen te zeggen. Herkenbaar voor iemand?
Alle reacties Link kopieren
Een beetje laat, maar had je dit huis dan wel moeten kopen? Het is zó'n grote aankoop en je gaat er wel minstens een aantal jaar in wonen/leven. Dan wil je toch dat er een grote glimlach op je gezicht verschijnt als je je huis ziet?



Wij wilden ook graag een jaren 30 huis met tuin en nog wat eisen. Terwijl we, voor de randstad, niet een bijzonder groot budget hadden. Maar we hebben stug doorgezocht en nu gaan we binnenkort in ons jaren 30 droomhuis wonen. Het kán dus wel.
Waarom hebben jullie voor dit huis gekozen en niet voor je droomhuis?
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde vroeger ook een dressuurpaard in plaats van een hamster, maar het zat er niet in.



Flink doorsparen en over een aantal jaren alsnog dat jaren 30 huis kopen wat helemaal naar jouw wens is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 24 oktober 2014 @ 14:24:

Waarom hebben jullie voor dit huis gekozen en niet voor je droomhuis?Omdat 'het droomhuis' momenteel niet te vinden is in onze regio en met ons budget
Alle reacties Link kopieren
Dan blijft er nog iets te wensen over voor in de toekomst. Tel je zegeningen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom we het wel hebben gekocht: omdat het voor het grootste deel helemaal aan de eisen voldoet. We wonen nu ook in een klein appartement waar we echt uit willen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Roelfien schreef op 24 oktober 2014 @ 14:28:

Dan blijft er nog iets te wensen over voor in de toekomst. Tel je zegeningen.Je hebt gelijk, thanks
Alle reacties Link kopieren
Nou goed, het huis is al gekocht en voldoet aan de meeste eisen. je zult zien dat je je er vanzelf aan gaat hechten als je er eenmaal een tijdje woont. Leef je lekker uit met de inrichting en maak er helemaal jullie plek van. dan wordt het vanzelf een thuis.
Dus eigenlijk heb je nu het beste dat er mogelijk is maar is het niet je droomhuis? Ik kan me voorstellen dat je het een beetje jammer vindt. Je droom is op dit moment niet haalbaar. Je bent wel al een heel stuk dichter bij je droom. Maak van dit huisje een tussendroom en dan heb je alsnog iets om over te dromen.
Alle reacties Link kopieren
First world problem! Als het huis verder ook leuk en goed is, prima toch? Geniet ervan en maak er jouw plekje van.
't Is al met al een heel gedoe
Heb je spijt dat je 'ja' hebt gezegd, ten koste van je eigen droomwensen? Persoonlijk hebben wij net zolang gezocht tot we beide bij binnenkomst van de woning voelden dat dit ons huis was.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal, ik voel me al een stuk beter

Ik ga er een gezellig thuis van maken en wie weet inderdaad over een paar jaar de overstap naar een ander huis.
quote:Roelfien schreef op 24 oktober 2014 @ 14:28:

Dan blijft er nog iets te wensen over voor in de toekomst. Tel je zegeningen.Precies! Je hóeft niet je hele leven in dit huis te wonen. Voor dat jaren-30-huisje is nu geen geld, maar je hebt nu wel een fijn ander huis, én een fijne toekomstdroom om naartoe te leven. Ik vind het altijd heerlijk om over de toekomst te fantaseren. Het is toch saai als je leven al 'af' is?
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk was ik liever in dat appartementje blijven wonen tot er een huis voorbij was gekomen waar je wel blij van werd. Dan had je misschien een paar maanden moeten wachten.



Een huis kan rationeel wel aan je wensen voldoen maar als het niethelemaal goed voelt zul je waarschijnlijk nooit echt thuis gan voelen. Maar je zit er nu wel voor een aantal jaar aan vast.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook echt alleen maar een huis kopen als ik er 100% achter sta en ik me helemaal fijn voel. Meestal voel je dat wel al gelijk bij de bezichtiging. Hoe heb jij dat ervaren TO? Bij de bezichtiging? Twijfelde je toen al of nu pas, na de koop?
Maak het huis zoals je het nu gezellig vindt zodat je het over een paar jaar goed kan verkopen en je met een beter salaris je droomhuis kan kopen. De meeste mensen doen het zo en dat is heel erg leuk om te doen.
Mag ik even uit mn slof schieten? Pms-monster hier!



Ten eerste, wees blij dat je een huis hebt, dat je een huis kunt betalen, dat je een mooie tuin hebt.

Ten tweede, dat 'helemaal happy' is ook om niet goed van te worden. Tegenwoordig moet alles maar helemaal happy, nou, newsflash, de wereld is een nare plek, met meer ellende dan happiness.

Denk je dat mensen met ebola happy zijn? Mensen in Syrie en Irak? Mensen die geen eten meer kunnen betalen? Mensen die in een kledingfabriek in Bangladesh moeten werken?



'Nieuw huis, niet helemaal happy'. First world problem galore, mensen.



Oke klaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:jellybelly schreef op 24 oktober 2014 @ 15:33:

Mag ik even uit mn slof schieten? Pms-monster hier!



Ten eerste, wees blij dat je een huis hebt, dat je een huis kunt betalen, dat je een mooie tuin hebt.

Ten tweede, dat 'helemaal happy' is ook om niet goed van te worden. Tegenwoordig moet alles maar helemaal happy, nou, newsflash, de wereld is een nare plek, met meer ellende dan happiness.

Denk je dat mensen met ebola happy zijn? Mensen in Syrie en Irak? Mensen die geen eten meer kunnen betalen? Mensen die in een kledingfabriek in Bangladesh moeten werken?



'Nieuw huis, niet helemaal happy'. First world problem galore, mensen.



Oke klaar.Beetje overdreven, niet?
Mwa.
Alle reacties Link kopieren
quote:jellybelly schreef op 24 oktober 2014 @ 15:33:

Mag ik even uit mn slof schieten? Pms-monster hier!







En dan pms de schuld geven, tssssssssss

(Want jij kunt er niets aan doen??)
Alle reacties Link kopieren
.................
Alle reacties Link kopieren
.............
3 x achter elkaar. Beetje overdreven, niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:plucky schreef op 24 oktober 2014 @ 14:27:

[...]





Omdat 'het droomhuis' momenteel niet te vinden is in onze regio en met ons budget





Dan is het toch klaar. Hoeveel mensen wonen er niet op een flat met tig man gebruik maken van een vieze lift. Ik wil ook dolgraag een tuin.

Maar dat hebben we helaas niet.



Je kunt twee dingen doen of proberen te accepteren en genieten.

Of blijven hangen ik had ik dat maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven