Nu al verwarming aan?

17-08-2014 19:12 276 berichten
Het voelt verkeerd om in augustus de verwarming aan te doen maar ik heb het sinds gisteren zo koud dat ik het overweeg?



Zijn er mensen die de verwarming aan hebben?
Hier ook de verwarming aan gehad vandaag... we hadden het fris en ik hoef niet te bezuinigen dus lekker dat ding an. Heurlijk!!



Moet wel weer wennen aan het deuren sluiten. Ik laat ze nu open als ik bv naar de gang ga, maar ja das een beetje zonde van de warmte natuurlijk.



Maar onze buitenkatten zijn ook niet naar buiten te branden hoor. Ze liggen de hele dag op hun kleedje. We moeten allemaal wennen aan de overgang naar het frissere weer. Het ligt in de ochtend ook weer zo lekker.
Alle reacties Link kopieren
Nu net toch opeens koud, toch afgekoeld tot 18 graden, even aangezet, koelde toch te snel af en met de jaarafrekening kreeg ik toch terug :-)
Het is hier in huis nu nog 20 graden en de kachel hoeft dus nog niet aan. Als het 17 graden zou zijn, zou ik hem ook aan zetten.
Hier is het nu 20 graden in huis en ik twijfel. Maar volgens mij staat hij nog helemaal uit en ik heb geen idee hoe hij aan moet moet dus eerst even mijn man appen dan haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een koud, ongeisoleerd huis met enkel glas. Zodra de verwarming aangaat is het wel snel lekker warm. Eergisteren weer begonnen met stoken. Vanwege de kosten probeer ik het voor mezelf tussen 18 en 19 graden te stoken. Het is ook een kwestie van wennen en een trui aantrekken idd.
Alle reacties Link kopieren
Hier 18 graden binnen.Toen ik zonet van buiten naar binnen ging was het gewoon warm dus de verwarmingl blijft nog uit.

Zondag krijg ik visite dan zal ik de verwarming maar aanzetten dat zijn zulke koukleunen.
Alle reacties Link kopieren
Hier was het 18.5 maar dan gaat de kachel gewoon aan hoor.

Van mij mag het in ieder geval wel 21 graden zijn, liefst nog iets hoger, maar dan begint mijn man te zweten.

Ik snap ook niet dat sommige van jullie het met 18/19 graden lekker vinden.

Hebben jullie het dan niet koud.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het ook 18,5 graden, we hebben enkel vloerverwarming. Staat nu aan op 20 graden.
Huidige systeem: de avonden dat ik thuis ben gaat'ie aan, verder niet. En dan ook gewoon even een uurtje, anderhalf, dat het net iets prettiger wordt in huis.



Kijken hoe lang dat goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb de verwarming nog niet aan. Als ik het koud heb ga ik onder een dekentje liggen op de bank of trek ik een vest ofzo aan.
You only live once, if you do it right: once is enough..
Alle reacties Link kopieren
Hier al 2 week 's avonds de verwarming aan,

Even, om het naar 20 graden te ''joekelen''.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gister voor het eerst de verwarming aan gehad. Het was 21 graden in huis, maar er hing gewoon kou in de lucht. Verwarming een uurtje aan gehad en toen was het weer lekker.
Alle reacties Link kopieren
Mijn verwarming staat 365 dagen per jaar 24/7 op 20 graden, als het kouder is slaat ie aan en als het warmer is niet, hoe makkelijk wil je het hebben :-)
Traveling is the only thing you buy that makes you richer
Verwarming aan? Wij hebben de tuindeur open, het is 20.5 graden in huis.
Hier is het als we thuis zijn 18/19 graden. Verder staat hij zoveel mogelijk uit.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben openslaande deuren en 1 deur staat overdag open, behalve als het regent.

's Avonds hebben we in deze maand nog geen kachel of verwarming aan.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Het is overdag 18 graden buiten en de zon schijnt naar binnen dus het is binnen 23 graden. Nee, de verwarming gaat nog lang niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog 19 graden met de ramen wijd open, juist zo lekker vandaag. Geen regen, beetje zon.
Alle reacties Link kopieren
Hier geeft de thermostaat 21 graden aan. Vanmorgen 20. Zolang het niet onder de 20 komt gaat de verwarming hier nog niet aan. Als ik het koud heb doe ik een vest aan of kruip ik onder een dekentje.

Scheelt ook dat ik in een goed geisoleerd nieuwbouwhuis woon, denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Het is hier nog 21 graden in huis en ik heb heerlijk de deur openstaan. De verwarming blijft nog even uit vandaag :-)
De kachel ging bij mij overigens pas aan nadat ik het twee avonden onder een dikke deken niet warm had gekregen. Toen was ik het zat
Ik had vandaag ook de verwarming aan gedaan, al mocht het niet maar ik was toch alleen. Ik vind het nu wel echt koud worden.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het nog 22,5 graden in huis terwijl de terrasdeur de hele dag open staat. (Nu trouwens wel dicht maar vanwege de insecten)

Voorlopig nog geen verwarming aan, het zal mij benieuwen wanneer die voor ons aan moet. Wij wonen hier net maar met zo'n geïsoleerd huis verwacht ik volgend voorjaar aardig wat geld terug te krijgen van de energieleverancier.
Alle reacties Link kopieren
quote:singletraveler schreef op 10 oktober 2014 @ 13:13:

Mijn verwarming staat 365 dagen per jaar 24/7 op 20 graden, als het kouder is slaat ie aan en als het warmer is niet, hoe makkelijk wil je het hebben :-)Verwarming aan is toch niet nodig als je niet thuis bent of als je slaapt? Klinkt niet echt millieuvriendelijk.
quote:chocolol schreef op 12 oktober 2014 @ 00:09:

[...]





Verwarming aan is toch niet nodig als je niet thuis bent of als je slaapt? Klinkt niet echt millieuvriendelijk.



idd.

Wij hebben zo'n thermostaat die je in kan stellen met programma's. Op de vaste dagen dat er iemand thuis is is het overdag 20.00 graden en 's avonds 20,5. Op de dagen die wisselen gaat hij even aan s'morgens zodat het warm is als we opstaan. Daarna gaat hij uit. Ben ik die dag toch thuis, zet ik hem zelf handmatig even goed, en daarna springt hij vanzelf weer op zijn programma als hij bij het volgende tijdstip is waarop de temperatuur aangepast wordt (meestal 's avonds rond 18.00)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven