Nu al verwarming aan?

17-08-2014 19:12 276 berichten
Het voelt verkeerd om in augustus de verwarming aan te doen maar ik heb het sinds gisteren zo koud dat ik het overweeg?



Zijn er mensen die de verwarming aan hebben?
Ik zweette me vanmorgen te pletter in mijn trui op de slaapkamers is het nog 24 graden en in de woonkamer 23, dus de verwarming gaat echt nog niet aan hier
Alle reacties Link kopieren
Ik ga geen kou lijden in mijn eigen huis, maar ik ga ook niet onnodig stookkosten maken terwijl ik het makkelijker op kan lossen. Blijf ik het ondanks alle dikken lagen kleding koud hebben dan gaat de verwarming gewoon aan, al is het medio juli.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog ramen en deur wagenwijd open terwijl ik een heel koel huis heb.



T is hier 20 graden binnen en buiten 18/ 19 graden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk de verwarming aan en het is nog zo warm. Realiseer ik me dat ik al een halve dag met een dik vest over mijn shirt loop. Dat kan dus ook en misschien ook wel een logischer stap dan gelijk de verwarming aan zetten.
Het was hier 18 graden binnen dus yep, de verwarming staat aan.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog 21 graden in huis. Maar als het koud wordt (en ik heb al een trui aan) doe ik de verwarming aan. Ongeacht welke maand het is. Ik wil niet in mijn eigen huis in de kou zitten.
tsja.....
Als ik het koud heb, doe ik de verwarming aan. Interesseert mij niet welke jaargetijde of maand het is. Hier is het nog niet nodig, het is nog 24 graden en ik heb nog geen sokken of vest aan. Die gaan wel eerst aan voordat ik de verwarming aan doe.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier trouwens een graad of 17 zonder verwarming... Heb een erg koud huis
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben jullie allemaal warme huizen, hebben jullie het in de zomer dan niet onmogelijk warm in huis? Bij ons waait het als een malle door, ook als je alleen op ventilatie hebt staan bij een bepaalde windrichting. Die windrichting is nu, dus ik heb ook al vesten en weet ik het wat aan... Verwarming staat nog niet aan, maar als het nog even zo blijft wel!
quote:antiope schreef op 17 augustus 2014 @ 19:32:

Wat hebben jullie allemaal warme huizen, hebben jullie het in de zomer dan niet onmogelijk warm in huis? Bij ons waait het als een malle door, ook als je alleen op ventilatie hebt staan bij een bepaalde windrichting. Die windrichting is nu, dus ik heb ook al vesten en weet ik het wat aan... Verwarming staat nog niet aan, maar als het nog even zo blijft wel!Mijn huis is erg goed geïsoleerd. In de winter blijft de warmte goed binnen, maar in de zomer dus ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:antiope schreef op 17 augustus 2014 @ 19:32:

Wat hebben jullie allemaal warme huizen, hebben jullie het in de zomer dan niet onmogelijk warm in huis? Bij ons waait het als een malle door, ook als je alleen op ventilatie hebt staan bij een bepaalde windrichting. Die windrichting is nu, dus ik heb ook al vesten en weet ik het wat aan... Verwarming staat nog niet aan, maar als het nog even zo blijft wel!



Mijn huis staat bijna de hele dag in de schaduw, is slecht geïsoleerd en midden in de stad op de begane grond, dus er tocht ook niet veel door. Aan alle kanten ingebouwd, behalve de voorkant. Het was hier in de warme weken niet warmer dan 23 graden.



In mijn oude huis echter, was het binnen altijd net zo als buiten.
Alle reacties Link kopieren
Hier erg warm nog. Meer dan een hempje en korte broek kan je hier niet aan zo warm.



Zelf zou ik eerst een dikke trui aandoen en een lekkere fleecedeken pakken voordat de verwarming aangaat. Het scheelt wel hoe koud je huis is natuurlijk. Als je nu al moet stoken is het misschien ook zinvol om te kijken wat nog extra te doen aan isolering.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Maar, heb je geen mogelijkheid om het door te laten waaien? Goede isolatie hoeft toch geen slechte afkoeling te betekenen?



Ik hou van een warm huis, maar 24 graden is me een beetje te warm.. Ik vind 20 ook goed
Alle reacties Link kopieren
Dat moet iedereen voor zichzelf uit maken maar ik ken al enkele mensen die nu al de verwarming opstaan hebben en als het echt winter is staat de verwarming daar op 28/29 graden maar achteraf komen die mensen tegen mij klagen dat de stookkosten hoog zijn

Maar dat pakt niet bij mij!



Bij mij staat er nog geen verwarming op het is nog 22 graden in de woonkamer en ongeveer 21 graden in de slaapkamer (staat zelfs dag en nacht open) ideaal voor mij moet erbij zeggen dat ik op een goed geïsoleerd appartement woon
Alle reacties Link kopieren
Hè! Maar als jij hem aan wil zetten, doe je dat toch lekker?

Ik vind kou in huis ook vreselijk.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
quote:zoishet schreef op 17 augustus 2014 @ 19:33:

[...]Mijn huis is erg goed geïsoleerd. In de winter blijft de warmte goed binnen, maar in de zomer dus ook.

+1

Hier nog 22 graden in huis. En met een lange broek aan heb ik het echt wel warm.

Meestal zet ik eind oktober of begin november voor het eerst weer de cv aan. Zeker afhankelijk van het weer. Trui, sokken en vest zijn bij mij altijd tussenoplossingen. Heb een hekel aan die cv warmte. Zet hem ook nooit hoger dan 19,5 graden.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier binnen in de woonkamer 20 graden dus dan gaat de verwarming echt nog niet aan.
Nee, deur staat open hier zelfs nog (22 graden binnen).
Het is nog ruim 22 graden in huis. Heb inmiddels wel mijn korte broek in huis omgeruild voor een lange broek en heb en net een vestje aangetrokken. Hoop dat het nog even boven de 20 graden in huis blijft, anders gaat hij hier ook wel aan medio deze week. Als het de hele week 17 graden is zonder zon, koelt het binnen ook snel af.
Alle reacties Link kopieren
T is hier nog 21,5 c binnen, de deur stond de halve dag open, dus voorlopig geen verwarming hier. Dan nog eerder sokken en een dikke trui.
Mijn verwarming staat al meer dan 'n week aan. Bovendien springt ie sowieso uit zichzelf aan als het binnenshuis kouder dan 21 graden wordt. En dat is het al weer 'n poosje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maaique schreef op 17 augustus 2014 @ 19:32:

Het is hier trouwens een graad of 17 zonder verwarming... Heb een erg koud huisWoon jij in een iglo?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta op een camping en heb echt een warmtebron aan nu
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Gaan we meeste stemmen gelden doen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben best een koukleum maar hier gaat de verwarming echt nog niet aan. Dan doe ik wel een vest aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven