Nu al verwarming aan?

17-08-2014 19:12 276 berichten
Het voelt verkeerd om in augustus de verwarming aan te doen maar ik heb het sinds gisteren zo koud dat ik het overweeg?



Zijn er mensen die de verwarming aan hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet wat het er toe doet dat het augustus is. Als je het koud hebt, zet je de verwarming aan.
Ik hou niet van die koude lucht, dus zit dan wel in 'n dik vest, maar die koude lucht voel ik nog wel op m'n handen en in m'n gezicht als ik geen verwarming aan heb.
quote:lentezon2013 schreef op 17 augustus 2014 @ 19:48:

Ik snap niet wat het er toe doet dat het augustus is. Als je het koud hebt, zet je de verwarming aan.+100
Alle reacties Link kopieren
quote:antiope schreef op 17 augustus 2014 @ 19:38:

Maar, heb je geen mogelijkheid om het door te laten waaien? Goede isolatie hoeft toch geen slechte afkoeling te betekenen?



Ik hou van een warm huis, maar 24 graden is me een beetje te warm.. Ik vind 20 ook goed Nou nee dus, het waait niet eens een beetje hier in de straat. Dus ik heb wel alles open, maar echt doorwaaien doet het niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon eerst dikke sokken en trui aandoen en evt een sjaal om. Kop hete thee en gewoon even actief bezig gaan helpt ook.



Hier is het nog 21,5 graden. Raam staat nog open voor de frisse lucht, maar die doe ik straks wel dicht.

.
Hier is het nog 24 graden in huis dankzij goede isolatie. Ja in de zomer kan het warm worden, maar in de winter ben ik er blij mee. De verwarming hoeft pas ergens in oktober/november aan en kan in februari of maart al uit.

Dus als je het in huis nu al koud hebt, zou ik eens iets aan je isolatie doen.
Alle reacties Link kopieren
Ons huis is 23 graden, maar ik heb even de verwarming aan gehad

Even de kilte uit het huis
Verwarming gaat aan als ik het koud heb, en ik ben nogal een koukleum. Het is hier in huis nog 22graden en ik heb het niet koud. Ik denk wel dat het aan het eind van de week flink is afgekoeld is in huis en dan gaat de verwarming gewoon aan.
Alle reacties Link kopieren
Ben zó blij dat ik niet de enige ben die overweegt de verwarming aan te doen . Bij mij in huis is het ook koud! De thermometer geeft weliswaar 23 graden aan, de gevoelstemperatuur is écht wel onder de 20 graden hoor.



Het hangt ook van je huis af. In mijn vorige woning was het áltijd warm, zelfs hartje winter. Helaas in mijn huidige woning dus niet , maar ik probeer het voorlopig nog even met een dikke trui en pantoffels. Als de temperatuur nog een paar graden zakt, denk ik wel dat ik de verwarming aan ga zetten. Ben benieuwd hoe het hier zal zijn als het straks in de winter echt koud is ...
+
Alle reacties Link kopieren
Echt belachelijk als je nu een verwarming aan doet. Het is totaal niet koud. Trek dan eerst een vest en warme sokken aan. Echt milieuvriendelijk is het niet om nu al te gaan stoken.
Alle reacties Link kopieren
Lange broek, trui en sokken. Geen verwarming.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boarn schreef op 17 augustus 2014 @ 20:01:

Echt belachelijk als je nu een verwarming aan doet. Het is totaal niet koud. Trek dan eerst een vest en warme sokken aan. Echt milieuvriendelijk is het niet om nu al te gaan stoken.

Ik heb twee paar sokken en een trui aan, en heb het koud. Lekker even de verwarming aan.

Hmmm, geef mijn foot print graag uit aan warmte.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft hem ook net hoger gezet, ik zit nog in een t shirtje. Toen hij hem nog een keer hoger wou zetten heb ik zijn vest maar even van boven gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Boarn, jij bepaald wanneer iemand zijn verwarming aan mag doen?

Niet ieder huis is hetzelfde, het is hier niet comfortabel.
Internagelaktisch
Hier is het 19 graden in huis. Ramen staan allemaal open op de knip. Maar het voelt gewoon fris, vandaar het warme vest.
quote:lilalinda schreef op 17 augustus 2014 @ 20:04:

[...]



Ik heb twee paar sokken en een trui aan, en heb het koud. Lekker even de verwarming aan.

Hmmm, geef mijn foot print graag uit aan warmte.Precies! En ik vervuil de wereld al niet met 'n kind, dus ik kan 't hebben
Alle reacties Link kopieren
22 graden hier binnen, ramen op en blote voeten

Nee, zeker geen verwarming aan.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
TO, je bent te vroeg.



Hele schema in de war: eerst eind augustus een topic dat er alweer pepernoten in de winkel liggen en dan ergens in september de vraag of de verwarming al aan mag.



Nouschi heeft nog wel ergens een mooi schema liggen.



Ergo: de verwarming mag pas aan als er pepernoten in de winkel liggen (nog een dag of 10 gok ik).
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Boarn schreef op 17 augustus 2014 @ 20:01:

Echt belachelijk als je nu een verwarming aan doet. Het is totaal niet koud. Trek dan eerst een vest en warme sokken aan. Echt milieuvriendelijk is het niet om nu al te gaan stoken.

Ten eerste: koud is geen objectief gegeven.

Ten tweede: wie zegt dat TO niet al warme sokken en een vest aan heeft?

Ten derde: als het buiten een graad of 17 is, zoals vandaag, dan zijn er huizen waar het niet veel warmer is dan dat, en dat vind ik best koud voor in huis.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Als het kon, had ik de verwarming ook aangezet. Helaas zijn ivm een kleine verbouwing de radiatoren tijdelijk weg. Leek me geen probleem in augustus, maar nu heb ik het dus wel koud
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het heel snel koud, maar bij ons in huis is het nog heerlijk. 23 graden in de woonkamer. De deur heeft de hele tijd open gestaan, maar het bleef 23 graden. Precies lekker vind ik.
Solo, je loopt achter... In juli lagen de pepernoten al in de winkel.
Behalve als er 'n hittegolf gaande is heb ik altijd sokken aan en ook niet zelden iets met lange mouwen. Ben gewoon 'n koukleum. Dan kan de temperatuur wil okee lijken, maar voor mij is de gevoelstemperatuur gewoon te laag. Ik wil me graag goed doorgewarmd voelen, dan voel ik me fitter en vergrijp me minder snel aan comfortfood.
Alle reacties Link kopieren
quote:SeBastassaUnaCanzone schreef op 17 augustus 2014 @ 20:19:

Solo, je loopt achter... In juli lagen de pepernoten al in de winkel.Weet Nous dat al?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft augustus er nu mee te maken? koud is koud. Hier is de verwarming dus sinds vanochtend aan. Het was echt té koud. En met dikke vesten ed binnen zitten vind ik armoede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven