Nu al verwarming aan?

17-08-2014 19:12 276 berichten
Het voelt verkeerd om in augustus de verwarming aan te doen maar ik heb het sinds gisteren zo koud dat ik het overweeg?



Zijn er mensen die de verwarming aan hebben?
http://coenpeppelenbos.bl ... eer-in-de-winkel.html?m=1



Al een hele maand dus.
Ik heb het topic voorbij zien flitsen. Maar misschien was Nouschi op vakantie?
quote:Solomio schreef op 17 augustus 2014 @ 20:14:

TO, je bent te vroeg.



Hele schema in de war: eerst eind augustus een topic dat er alweer pepernoten in de winkel liggen en dan ergens in september de vraag of de verwarming al aan mag.



Nouschi heeft nog wel ergens een mooi schema liggen.



Ergo: de verwarming mag pas aan als er pepernoten in de winkel liggen (nog een dag of 10 gok ik).



Ja dat ook.

- Nu al pepernoten???

- verwarming al aan? ja/nee

- Wat doen we met de kerst?

- is zwarte piet racistisch? (mogelijk vervroegd omdat het een nogal nijpende kwestie is)

- rijmhulptopic

- Nu al kerstboom neerzetten?

- Waar laten we schoonloeder met kerst?

- help ik ben zwanger en ik wil het geheim houden, maar ik moet bij schoonouders eten en die eten altijd rauwmelkse kaas en oesters en filet americain en veel wijn etc.

- vuurwerkhaattopic

- waar ga jij heen met de zomervakantie?

- leukste en stomste pakjes die je op 5-12 gekregen hebt

- ruzie met schoonouders, last minute voor kerst, waarheen?

- nu al paaseitjes in de winkel?

- Vuurwerkhaattopic deel 2

- ik wil sneeuw!!!

- ik haat sneeuw!!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik heb het niet zo snel koud en bovendien ben je meteen verpest als je nu de verwarming al aandoet, ik zit nog steeds in een T-shirt en lange broek (ik draag altijd lange broeken, ook bij 40 graden in de schaduw) met de ramen en de balkondeur open.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:SeBastassaUnaCanzone schreef op 17 augustus 2014 @ 20:22:

Ik heb het topic voorbij zien flitsen. Maar misschien was Nouschi op vakantie?

Is er echt een topic over geweest? Dat heb ik gemist, en ik was zeker niet op vakantie.



Tjonge, ja, dan is het logisch dat nu de verwarming al aan gaat.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Nog lang niet. Is nog 23 graden hier in huis, met deur op een kiertje
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 17 augustus 2014 @ 20:23:

Nee, ik heb het niet zo snel koud en bovendien ben je meteen verpest als je nu de verwarming al aandoet, ik zit nog steeds in een T-shirt en lange broek (ik draag altijd lange broeken, ook bij 40 graden in de schaduw) met de ramen en de balkondeur open.

Want?



Mijn thermostaat staat gewoon op 20 graden. Nu is het bij mij in huis nog boven de 20 graden, dus slaat de verwarming niet aan, maar zodra het onder de 20 graden wordt in huis gaat de verwarming aan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Boarn schreef op 17 augustus 2014 @ 20:01:

Echt belachelijk als je nu een verwarming aan doet. Het is totaal niet koud. Trek dan eerst een vest en warme sokken aan. Echt milieuvriendelijk is het niet om nu al te gaan stoken.Ik vind 15 graden anders behoorlijk koud hoor. Enne, weet je hoeveel stroom jouw computer kost? ook niet goed voor het milieu.
quote:nina1966 schreef op 17 augustus 2014 @ 20:21:

Wat heeft augustus er nu mee te maken? koud is koud. Hier is de verwarming dus sinds vanochtend aan. Het was echt té koud. En met dikke vesten ed binnen zitten vind ik armoede.



Huh echt?

Als ik in mijn t-shirt koude armen krijg doe ik iets met lange mouwen aan.

Ik heb de hele zomer onder een lakentje geslapen ivm de warmte en sinds deze week heb ik mijn dekbed weer gepakt, ipv de verwarming 's nachts aan te zetten.

Als een open raam teveel kou binnenlaat doe ik het dicht.

Als het koud is trek ik iets warms aan.

Dat is toch geen armoe, maar gewoon logisch denken?
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 17 augustus 2014 @ 19:53:

Ik zou gewoon eerst dikke sokken en trui aandoen en evt een sjaal om. Kop hete thee en gewoon even actief bezig gaan helpt ook.



.Ik vind dit echt heel armoedig. In je huis waar je je helemaal comfortabel moet kunnen voelen met truien en een sjaal om? Sjielug.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 17 augustus 2014 @ 20:29:

[...]





Huh echt?

Als ik in mijn t-shirt koude armen krijg doe ik iets met lange mouwen aan.

Ik heb de hele zomer onder een lakentje geslapen ivm de warmte en sinds deze week heb ik mijn dekbed weer gepakt, ipv de verwarming 's nachts aan te zetten.

Als een open raam teveel kou binnenlaat doe ik het dicht.

Als het koud is trek ik iets warms aan.

Dat is toch geen armoe, maar gewoon logisch denken?In de winter hoef je niet onder een lakentje te kunnen slapen nee. Maar in mijn huis moet ik gewoon in een blousje of shirt kunnen lopen. Met truien en zelfs een sjaal om gaan zitten vind ik echt pure armoe.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook al koud, maar ik heb een grote kop thee en een deken gepakt. Ergens voelt dat ook wel gezellig.
ja een sjaal, mutsen, dikke jas in huis is armoe, maar gewoon een vestje aandoen binnen omdat een t-shirt te koud is, vind ik geen armoe. Ik weet leuker bestemmingen voor mijn geld dan de gasrekening.
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 17 augustus 2014 @ 20:26:

[...]



Want?



Mijn thermostaat staat gewoon op 20 graden. Nu is het bij mij in huis nog boven de 20 graden, dus slaat de verwarming niet aan, maar zodra het onder de 20 graden wordt in huis gaat de verwarming aan.Je raakt er snel aan gewend en dan word je een koukleum. Ik heb graag alles open zolang dat maar enigszins mogelijk is, ook al is frisse lucht in het centrum van Rotterdam een illusie. In de winter staat de verwarming ook niet altijd aan, mijn huis is heel goed geïsoleerd en het wordt al snel te warm. We hebben zelfs radiatoren weggehaald (hal, badkamer). In de slaapkamer kunnen ze eigenlijk ook weg maar daar nemen ze niet zoveel plaats in, dat deden die andere twee wel.
verba volant, scripta manent.
Nee joh geen verwarming aan.
Ik heb mijn verwarming alleen aan tussen 1 oktober en 1 mei. Vroeger woonden mijn ouders in een flat met centrale verwarming die in de zomermaanden ook gewoon uit stond. Een goede gewoonte om dat aan te houden. Ik geloof wel dat ik hem incidenteel eens na 1 mei aan heb gehad

Wat is het trouwens voor geks met dit weer? Afgelopen week zat in Zweden (notabene) met 30 graden en hier is het ineens regenachtig en fris. Ik heb overigens gewoon nog een rokje en shirt met korte mouwen aan zonder dat ik het koud heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 17 augustus 2014 @ 20:34:

[...]





Je raakt er snel aan gewend en dan word je een koukleum. Ik heb graag alles open zolang dat maar enigszins mogelijk is, ook al is frisse lucht in het centrum van Rotterdam een illusie. In de winter staat de verwarming ook niet altijd aan, mijn huis is heel goed geïsoleerd en het wordt al snel te warm. We hebben zelfs radiatoren weggehaald (hal, badkamer). In de slaapkamer kunnen ze eigenlijk ook weg maar daar nemen ze niet zoveel plaats in, dat deden die andere twee wel.

Al zolang ik in huizen met centrale verwarming woon staat de thermostaat bij mij op 20 graden. Soms een half graadje hoger. En in al die jaren ben ik niet koukleumeriger geworden. Volgens mij is het echt onzin wat je schrijft, tenzij mensen nu de verwarming aan gaan doen terwijl ze nog wel in hun dunne zomerkleren blijven rondlopen, dan gaat er iets mis.



Als ik het koud heb kijk ik eerst hoe warm of koud het in huis is. Soms voelt 20 graden namelijk koud, soms helemaal niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:nina1966 schreef op 17 augustus 2014 @ 20:31:

[...]



In de winter hoef je niet onder een lakentje te kunnen slapen nee. Maar in mijn huis moet ik gewoon in een blousje of shirt kunnen lopen. Met truien en zelfs een sjaal om gaan zitten vind ik echt pure armoe.Wat een onzin! Je trekt toch eerder een lange broek en trui aan voordat je je verwarming aan doet?! Het is geen ziekenhuis waar de thermostaat standaard op 24 graden staat zodat het personeel in korte mouwen kan lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 17 augustus 2014 @ 20:36:

Ik heb mijn verwarming alleen aan tussen 1 oktober en 1 mei.

Dat zal ik echt nooit begrijpen, dat je hier een datum voor hebt.

Het kan tussen 1 mei en 1 oktober best fris zijn en dan is het toch heerlijk om de verwarming aan te kunnen doen?

Ik begrijp het probleem nooit zo, daar is die verwarming toch juist voor?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een ontzettend koukleum maar heb hem nog niet aan. In huis hier is het vaak ook redelijk warm. Heb wel een extra vestje (met lange mouwen) aangetrokken over mijn t-shirtje.
quote:betjebig schreef op 17 augustus 2014 @ 20:38:

[...]



Wat een onzin! Je trekt toch eerder een lange broek en trui aan voordat je je verwarming aan doet?! Het is geen ziekenhuis waar de thermostaat standaard op 24 graden staat zodat het personeel in korte mouwen kan lopen.Die lange broek en vest heb ik al lang aan, maar de lucht voelt te koud op m'n handen en gezicht om mezelf lekker warm te kunnen voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een koud huis, vind ik tenminste. Vandaag was het 17,5 graad bij mij in huis. De verwarming staat sinds vijf uur aan, want toen werd het me te gortig. Ik dacht: als ik gegeten heb, word ik wel warm, daarna: ik ga ff douchen, daarna: dan trek ik een warme joggingbroek en fleecetrui aan. Maar warm worden? Ho maar. Dus nu zit ik heerlijk tegen de verwarming geplakt, met deken en thee.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, de verwarming is hier al een paar ochtenden aangesprongen. Het was toen 17 graden in huis.



Ik vind het altijd zo raar om daarmee op de datum te gaan letten; ik let alleen op de temperatuur:



Als het in mijn huis kouder wordt dan 20 graden, dan laat ik de verwarming aanspringen. Daar heb ik dat ding toch voor.
Vanmiddag was t bij ons buiten op de digitale meter 14,5 graden Celsius. Het was toen 12:30. Thermometer hing wel in de schaduw, en het regende.

Dus dan is het niet zo gek als je het binnen niet warm hebt denkt aan de verwarming aandoen. Ook al is het pas augustus. 14,5 graden! Brrrrr
Alle reacties Link kopieren
Lekker de verwarming aanzetten als je het te koud vindt. Wat maakt het jou uit wat anderen erover denken.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven