Nu al verwarming aan?

17-08-2014 19:12 276 berichten
Het voelt verkeerd om in augustus de verwarming aan te doen maar ik heb het sinds gisteren zo koud dat ik het overweeg?



Zijn er mensen die de verwarming aan hebben?
Ik denk trouwens wel dat je jezelf kan 'trainen' om meer kou te verdragen.

Hier in het dorp fietst al jaren een man rond die altijd, zomer, winter, regen, sneeuw of zon alleen een lange broek en overhemd met korte mouwen aanheeft. Blijkbaar heeft hij het niet koud.

Ik heb jaren bij de post gewerkt en liep dus altijd buiten. In die tijd had ik veel minder vaak thuis de verwarming aan dan toen ik daar niet meer werkte.

Maar goed, als je het koud vindt moet je lekker de kachel aandoen. Ik ken ook mensen die de thermostaat op 25 hebben ofzo en dan altijd in een t-shirt lopen. Best hoor, maar klaag niet over de hoge energiekosten. Ik wil die kosten graag laag houden en doe de kachel liever ook niet voor 1 oktober aan..
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 17 augustus 2014 @ 20:37:

[...]



Al zolang ik in huizen met centrale verwarming woon staat de thermostaat bij mij op 20 graden. Soms een half graadje hoger. En in al die jaren ben ik niet koukleumeriger geworden. Volgens mij is het echt onzin wat je schrijft, tenzij mensen nu de verwarming aan gaan doen terwijl ze nog wel in hun dunne zomerkleren blijven rondlopen, dan gaat er iets mis.



Als ik het koud heb kijk ik eerst hoe warm of koud het in huis is. Soms voelt 20 graden namelijk koud, soms helemaal niet.Jij vindt het onzin, ik niet. Ik heb meer dan veertig jaar CV en in al die jaren heb ik hem pas aangezet als ik het echt koud kreeg, dat is als het in de woonkamer onder de achttien graden komt (de slaapkamer kan me niet koud genoeg zijn) en dat komt het hier niet zo snel. Nee, ik zit niet met een shawl en een vest, ook niet met dikke sokken en naast me staat het raam open. Als ik in deze tijd van het jaar koukleumen op bezoek krijg zet ik de verwarming wel aan maar zodra ze de deur uit zijn gaan alle ramen tegenover elkaar open, als het binnen heel erg warm is ook de voordeur (op de kierstandhouder, dat wel).
verba volant, scripta manent.
en for the record: hier liggen nog geen pepernoten in de schappen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 17 augustus 2014 @ 20:47:

[...]





Jij vindt het onzin, ik niet. Ik heb meer dan veertig jaar CV en in al die jaren heb ik hem pas aangezet als ik het echt koud kreeg, dat is als het in de woonkamer onder de achttien graden komt (de slaapkamer kan me niet koud genoeg zijn) en dat komt het hier niet zo snel. Nee, ik zit niet met een shawl en een vest, ook niet met dikke sokken en naast me staat het raam open. Als ik in deze tijd van het jaar koukleumen op bezoek krijg zet ik de verwarming wel aan maar zodra ze de deur uit zijn gaan alle ramen tegenover elkaar open, als het binnen heel erg warm is ook de voordeur (op de kierstandhouder, dat wel).

In feite spreek je jezelf tegen, want je doet nu net alsof jij goed tegen kou kunt OMDAT je de verwarming pas zo laat aanzet, terwijl ik denk dat je de verwarming pas zo laat aanzetten omdat jij het niet zo snel koud hebt. Ik geloof niet dat er een oorzakelijk verband is.

Ik zet ook de verwarming pas aan als ik het echt koud heb, maar da is dus al als het hier onder de 20 graden is.

En nee, dat is geen kwestie van wennen, dat verschilt gewoon per persoon.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Solomio schreef op 17 augustus 2014 @ 20:55:

[...]



In feite spreek je jezelf tegen, want je doet nu net alsof jij goed tegen kou kunt OMDAT je de verwarming pas zo laat aanzet, terwijl ik denk dat je de verwarming pas zo laat aanzetten omdat jij het niet zo snel koud hebt. Ik geloof niet dat er een oorzakelijk verband is.

Ik zet ook de verwarming pas aan als ik het echt koud heb, maar da is dus al als het hier onder de 20 graden is.

En nee, dat is geen kwestie van wennen, dat verschilt gewoon per persoon.Verschilt per persoon inderdaad. In mijn gezin allemaal 'warme' mannen, dochter en ik hebben het eerder koud. Dus ik leef met vestjes en dekentjes als de mannen nog in een shirtje lopen! En door altijd in, voor mij, te koude ruimtes te leven kan ik er echt niet beter tegen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 17 augustus 2014 @ 20:48:

en for the record: hier liggen nog geen pepernoten in de schappen.







Meestal begin september toch
Alle reacties Link kopieren
IK heb ook zin hem aan te zetten.Maar ik doe dat pas bij 18 graden en het is hier nog 21,5 graad, al voelt het kouder
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 17 augustus 2014 @ 20:55:

[...]



In feite spreek je jezelf tegen, want je doet nu net alsof jij goed tegen kou kunt OMDAT je de verwarming pas zo laat aanzet, terwijl ik denk dat je de verwarming pas zo laat aanzetten omdat jij het niet zo snel koud hebt. Ik geloof niet dat er een oorzakelijk verband is.

Ik zet ook de verwarming pas aan als ik het echt koud heb, maar da is dus al als het hier onder de 20 graden is.

En nee, dat is geen kwestie van wennen, dat verschilt gewoon per persoon.Natuurlijk verschilt dat per persoon, mijn man is nog erger, die ploft al bij 15 graden, die liep zojuist nog in zijn overhemd de hond uit te laten, dat hoeft nou ook weer niet.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 17 augustus 2014 @ 21:14:

[...]









Meestal begin september tochBij Jumbo liggen ze er al twee weken.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Vaak mensen die veel buiten zijn ook in weer en wind hebben het zelden koud, hier ook iedereen loopt hier in gewoon in t-shirt rond ook buiten is nog lang geen 10 graden en binnen is het 24 graden dus verwarming gaat hier pas aan in november/december net als altijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 17 augustus 2014 @ 20:38:

[...]



Wat een onzin! Je trekt toch eerder een lange broek en trui aan voordat je je verwarming aan doet?! Het is geen ziekenhuis waar de thermostaat standaard op 24 graden staat zodat het personeel in korte mouwen kan lopen.Euh.....mag men dat zelf niet beslissen?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Nou wij hebben hem ook alweer aan hoor. Vanochtend 19 graden in huis, dat vinden we echt te koud (ook met lange kleren aan). Dus verwarming op 21 gezet, al is het (helaas) nog augustus.
Het was hier vandaag voor 't eerst echt héél fris.15 graden buiten... Brrr... We wonen in een héél koel huis, dus het was hier echt kil. Heb even overwogen om 'm aan te zetten, maar dacht tegelijkertijd, ben je gék, 't is half augustus!! Dus maar een dik vest aangedaan. Maar als 't zo koud blijft deze week dan gaat 'ie zeker aan...
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 17 augustus 2014 @ 20:30:

[...]



Ik vind dit echt heel armoedig. In je huis waar je je helemaal comfortabel moet kunnen voelen met truien en een sjaal om? Sjielug.



Vind je? Ik vind het juist (serieus) heerlijk om met dikke trui en sjaal en sloffen en evt een kleedje op de bank te kruipen. Kaarsjes aan, gordijnen dicht, kopje warme chocolademelk.. mmm!

Als het zo koud is dat mn tenen en vingers koud worden dan doe ik wel de verwarming aan, augustus of niet, maar nu kan het bij in elk geval nog prima op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 17 augustus 2014 @ 21:44:

[...]





Vind je? Ik vind het juist (serieus) heerlijk om met dikke trui en sjaal en sloffen en evt een kleedje op de bank te kruipen. Kaarsjes aan, gordijnen dicht, kopje warme chocolademelk.. mmm!

Eens! Voor mij het liefste geen verwarming. Maar vriend heeft dat wel graag en voor bezoek zet ik hem ook aan. Maar als ik alleen thuis ben: echt niet!
Ik ben bij mijn schoonouders en het is hier 22,5 graden in huis nu. Ik zit hier in mijn shirt en heb het niet koud. Toen ik vanmorgen thuis wegging, was het daar 21 graden. De verwarming gaat pas aan als het rond de 18 graden is in huis. Ik vind het heerlijk om met een dekentje op de bank te zitten, dat scheelt. Nee, nog geen verwarming dus! Ik kan juist eindelijk weer lekker slapen nu de temperatuur gedaald is.
Op grond van het feit dat in de afgelopen zes jaar vier winters kouder dan normaal waren, met als waarschijnlijke verklaring het versneld smelten van het Noorpoolijs en de geringe activiteit van de zon, is het waarschijnlijk dat de komende winter 2014-2015 een bovengemiddeld strenge winter gaat worden.
Ik hoop op 'n herhaling van afgelopen milde winter. Op die manier is 'n winter tenminste nog enigszins vol te houden. Ik haat kou!
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013 schreef op 17 augustus 2014 @ 21:55:

Op grond van het feit dat in de afgelopen zes jaar vier winters kouder dan normaal waren, met als waarschijnlijke verklaring het versneld smelten van het Noorpoolijs en de geringe activiteit van de zon, is het waarschijnlijk dat de komende winter 2014-2015 een bovengemiddeld strenge winter gaat worden.





Ik hoop het. Kan ik mijn mooie laarzen en handschoenen weer aan, en mijn coole muts weer op!
Alle reacties Link kopieren
Zelf in de winter hebben wij het nooit warmer dan 18 graden in huis. Dat is een prima temperatuur waarop de mens kan leven.



En natuurlijk mag iedereen midden in de zomer de kachel aan zetten, maar dan moeten jullie ook niet miepen over de gas en electranota's die er aan komen. Als de hele toestand in Ukraine/Rusland door gaat dan mag NL op zoek naar duur gas, hopelijk denken mensen dan eerst na voordat ze de kachel aan gooien omdat ze perse in hun tshirt in de kamer willen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik miep niet over de nota's want wij hebben nooit de verwarming aan Wij hebben een houtkachel en dat is heerlijk!
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 17 augustus 2014 @ 22:02:

Ik hoop op 'n herhaling van afgelopen milde winter. Op die manier is 'n winter tenminste nog enigszins vol te houden. Ik haat kou!Eens. Afgelopen winter vond ik zalig. Ik vind kou verschrikkelijk.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 17 augustus 2014 @ 23:02:

[...]





Eens. Afgelopen winter vond ik zalig. Ik vind kou verschrikkelijk.





Idem. Afgelopen winter was het nog te doen. Geen sneeuw gezien, dat is me ook heel wat waard.

Ik hoop op een herhaling!

Ik haat de winter.
Al een account? Log dan hier in.
Het is hier in huis 22 graden, de cv niet aan. We hebben wel de open haard aan gehad vanmiddag. Meer omdat het zo somber weer is.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel even flink wat sneeuw deze winter hoor! Kan ik mn mooie, warm gevoerde snowboots weer aan. En wandelen door de sneeuw is ook zo heerlijk. En sneeuwpoppen maken met neefjes en nichtjes.. maar dat het dan wel daarna binnen een dag weer weg is gedooid. Maar dat is zeker een beetje teveel gevraagd?

Vind al die vieze, bruine, glibberige prut toch wel een heel groot nadeel van sneeuw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven