Nu al verwarming aan?

17-08-2014 19:12 276 berichten
Het voelt verkeerd om in augustus de verwarming aan te doen maar ik heb het sinds gisteren zo koud dat ik het overweeg?



Zijn er mensen die de verwarming aan hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 18 augustus 2014 @ 08:12:

Wat mij opvalt is dat het in de lente heel anders gaat, als het maar 12-14 graden is zie je mensen met blote armen of zelfs in korte broeken lopen. En nu wordt het 17 graden en praten mensen al over winterkleding . . . . . . Hebben we geen ruggengraat meer of zo?



Haha, ja is heel apart he.



In de lente gaan die temperaturen wel vaak gepaard met een warm zonnetje. Daarnaast denk ik dat het komt omdat het daarvoor koud was, de winter en dan krijg je het al snel lekker of warm als de temperaturen wat stijgen.

In de herfst is dat dan juist andersom. Je bent dan juist de warmte gewend en opeens wordt het een stuk koeler, dan krijg je het dus koud en is die trui echt wel nodig. Vaak laat de zon zich dan ook minder zien.
Hier was het 17,5 graden in huis, dus verwarming staat aan, dikke trui en sokken ook aan.

Nu heb ik zin in warme chocolademelk en pepernoten
Het is hier in huis nog 21,5 graden. Warm genoeg dus. En mocht het kouder worden dan trek ik eerst een vest aan, of ik lig met een dekentje op de bank voor de verwarming aan gaat. Zo koud is het namelijk niet. Ik draag ook nog gewoon een t-shirt met korte mouwen, ik moet er niet aan denken om nu al in een trui te gaan lopen. Wat moet je dan aan als het écht koud wordt?
Achttien graden in huis nu. Dus ja, de verwarming is echt aan nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 18 augustus 2014 @ 08:37:

[...]





Van wie?Gewoon een stukje opvoeding
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Wat een onzin om daar een regel voor te hanteren. Het hangt er toch helemaal vanaf waar je woont?



In mijn vorige woning was het al snel stervenskoud, dus dan ging de verwarming met dit weer zeker ook aan. Ik ging niet wachten tot het afgekoeld was tot een graad of 11 (en ja dat werd het echt, heb het meerdere malen gehad na een vakantie). Dan moet je daarna namelijk veel harder stoken om een gelijkmatige temperatuur te krijgen. Ik kon het ook niet isoleren, was een huurhuis.



In het huis waar ik nu woon, is het nog steeds 22 graden in de woonkamer. Dus nee, daar gaat de verwarming niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Schreef ik hier eerst zo mooi, nou nee die gaat nog niet aan.

Heb ik hem toch vandaag even aangezet. Kind wilde de jas niet uit en zelfs man liet zijn trui aan. Toch gaf de thermostaat aan dat het 19,5 was.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschil zeg, want hier bij mijn vriend staat de thermostaat nu op 17,5, maar is ook slecht geïsoleerd hoor en heeft zelfs nog enkel glas achter.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 18 augustus 2014 @ 11:19:

[...]



Gewoon een stukje opvoeding

Juist door mijn opvoeding (ik had het vroeger altijd koud) doe ik nu lekker de cv een graadje hoger

het is bij ons thuis nooit koud
quote:lilalinda schreef op 18 augustus 2014 @ 11:53:

het is bij ons thuis nooit koudDat is behoorlijk subjectief natuurlijk. Ik vind het bij mij in huis ook nooit koud. Toch staat de verwarming nooit hoger dan 18-19 graden (dus nu het 21 graden is is het gewoon prima, ik heb nu zelfs de schuifpui open). Daarentegen vind ik het in andere huizen vaak bloedheet, omdat de bewoners de kachel dan hebben opgestookt tot 23 graden of zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Capibara_ schreef op 18 augustus 2014 @ 12:00:

[...]



Dat is behoorlijk subjectief natuurlijk. Ik vind het bij mij in huis ook nooit koud. Toch staat de verwarming nooit hoger dan 18-19 graden (dus nu het 21 graden is is het gewoon prima, ik heb nu zelfs de schuifpui open). Daarentegen vind ik het in andere huizen vaak bloedheet, omdat de bewoners de kachel dan hebben opgestookt tot 23 graden of zo.

ah, maar ik vind 18 graden dus koud

en met mijn 23 graden thuis (ja echt) kan ik wel subjectief stellen, dat het nooit koud is bij ons
Alle reacties Link kopieren
quote:flowersamantha schreef op 18 augustus 2014 @ 11:36:

Schreef ik hier eerst zo mooi, nou nee die gaat nog niet aan.

Heb ik hem toch vandaag even aangezet. Kind wilde de jas niet uit en zelfs man liet zijn trui aan. Toch gaf de thermostaat aan dat het 19,5 was.Gek he, gisteravond was het bij ons 20.5 graad maar zaten toch met een deken op de bank. Verwarming nog niet aan gedaan.. Maar ik kan het me voorstellen. Als de thermostaat 19 had aangegeven dan had ik hem wel op 20 gezet.
Ik geloof in dekens en truien. In de winter gaat de verwarming alleen aan omdat mijn vriend 17 graden te koud vindt. Het huis koelt in de winter niet verder af dan 17 graden. Dus is de winter staat de verwarming op 18. Vesten en truien werken prima. En op de bank knus een dekentje. Nu staat de thermostaat op 9 zodat hij niet per ongeluk aanslaat. Op dit moment is het 22 graden in huis dus ik loop naakt rond.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het snel koud, dus zo ook gister. Ik was helemaal blij, want nou mocht de houtkachel aan! Wat gezellig!
Be the change you wish to see in the world
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 18 augustus 2014 @ 12:42:

Ik geloof in dekens en truien. In de winter gaat de verwarming alleen aan omdat mijn vriend 17 graden te koud vindt. Het huis koelt in de winter niet verder af dan 17 graden. Dus is de winter staat de verwarming op 18. Vesten en truien werken prima. En op de bank knus een dekentje. Nu staat de thermostaat op 9 zodat hij niet per ongeluk aanslaat. Op dit moment is het 22 graden in huis dus ik loop naakt rond.Ow, dus wanneer het boven de 22 graden is moeten we nooit onverwachts bij je aanbellen?
Nou ik zet hem maar weer aan hoor
Hier staat, ondanks de regen, de hele dag de schuifpui een flink stuk open, en het is nog steeds 21 graden. De kachel gaat vanavond dus weer niet aan (en dat houd ik graag zo tot november of zo).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goed geïsoleerd huis en ook vandaag weer de halve middag de zon die naar binnen schijnt (tussen de buien door). Ik moet zelfs bijna het zonnescherm omlaag doen.

Maar door die zon warmt het nu best wel op in huis en vanwege de isolatie koelt het niet zo snel af. Hier hoeft dus voorlopig de verwarming nog niet aan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Wat een verschil in temperaturen. Bij mij in huis is het 23 graden, maar ik heb dan ook een heel warm huis in de zomer. Ik heb mijn zomerkleren wel ingeruild voor iets warmere kleding binnen en heb ook vaker sokken aan. Ik heb het snel koud.
Ow en de vraag van TO. Als jij het koud hebt, zou ik het gewoon lekker aanzetten. Ik zou wel eerst kijken of je nog steeds koud hebt met warmere kleding. Truitje of vest, een warme broek en sokken.
Ik heb hem net ook aangezet, het was hier maar 18 graden. Heb t snel koud, dus 18 is echt te weinig. Heb een shirt met lange mouwen, dikke trui, lange broek en pantoffels aan, maar als ik t dan nog koud heb gaat de verwarming gewoon aan, half augustus of niet. Zet de verwarming nooit hoger dan 20-21 graden en dat wil qua stookkosten in een niet erg goed geïsoleerd huis prima.



Maar dat er echt mensen zijn die nu in korte broeken en t-shirtjes lopen :o brrr en met 12-14 graden in de lente loop ik ook echt nog niet in n korte broek! Die komt pas tevoorschijn als t boven de 25 is haha anders is t me nog te koud :$
Alle reacties Link kopieren
[quote]Lenne85 schreef op 18 augustus 2014 @ 21:01: Zet de verwarming nooit hoger dan 20-21 graden en dat wil qua stookkosten in een niet erg goed geïsoleerd huis prima.



Tuurlijk wil dat zolang je maar betaald
Haha slobberbone, daar heb je n punt ;) maar ¤75 voor GWL per maand vind ik niet bijzonder veel.. Misschien schat ik dat helemaal verkeerd in :o
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lekker koel huis in de zomer. Maar nu nog even sokken en een lekker vest aan voor de verwarming aangaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat veel mensen de verwarming al aanzetten met dezelfde vraag. Maar inderdaad, je even ontdoen van zomerse kleding lijkt me de eerste stap.
12 but mature for my age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven