Ojee, een kaartje van de inspecteur Openbare Ruimte

22-10-2014 19:51 61 berichten
Ik heb een kaartje in de brievenbus gekregen van de inspecteur Openbare Ruimte om haar te bellen over mijn kliko. Die heb ik gisteren niet binnen gehaald dus ik ben bang dat ze me vermanend gaat toespreken. Ik word er nu al narrig van Natuurlijk zijn die regels er niet voor niets, en als iedereen maar zijn vuilnisbak zou laten staat wordt het een zooitje in onze leefomgeving, blabla, dus ze heeft ook helemaal gelijk. Maar gisteren was ik laat thuis en had ik echt geen zin om in het noodweer in het donker nog helemaal achterom en dan weer naar straat te lopen.

Hoe zal ik me morgen opstellen als ik bel? Ja en amen en zeggen dat ik het nooit meer zal doen, of ook gelijk maar eens het hondenpoepprobleem aankaarten en haar het advies geven om haar energie aan dat soort belangrijke zaken te besteden

Hebben jullie wel eens straf gehad voor het overtreden van de kliko-voorschriften?
Alle reacties Link kopieren
Door dat noodweer had ook je bak wel tegen een auto aangeblazen kunnen worden met de nodige schade voor de eigenaar van de auto.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Haha *hartje* Nederland
Alle reacties Link kopieren
Als je pech hebt blijft het niet bij vermanend toespreken, je kan zelfs een flinke boete krijgen hiervoor. Hoop dus voor je dat het meevalt.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
mevrouw betjebig, zeker met noodweer moet je je kliko binnen halen, anders waait ie over straat en gebeuren er ongelukken ja! . Dus deze keer zien we het nog door de vingers.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Dat zoiets echt bestaat!! Ik zou gewoon zeggen hoe of wat ivm het noodweer. En dan klaar.
Alle reacties Link kopieren
Nee nog nooit. Ik zou gewoon bellen, aangeven dat je het kaartje hebt gevonden en je naar aanleiding daarvan belt. Laat haar maar verder vertellen waarom.



Of ben je nu al bezig in je hoofd een heel scenario te bedenken in 3-voud hoe je het gesprek gaat voeren?



Ik zal nooit meer het moment vergeten dat ik controle aan de deur kreeg vanuit de gemeente of wij een hond hadden. Betreffende meneer binnengelaten ter controle. Niks van ook maar een spoortje hond te bekennen. Meneer gaat weer weg, komt zoon erachteraan (toen 4 jaar), meneer wij hebben wel een hond hoor. Ik met het schaamrood op mijn kaken, meneer weer binnengelaten. Zegt zoon, grapje meneer, wij hebben echt geen hond.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Oh en eens met BGB: noodweer is juist een reden voor mij de container goed op te ruimen. Straks waait 'ie (leeg en dus licht) in een windvlaag tegen een auto.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Onderbieden lijkt me in dit geval het beste!
Gewoon "ja" en "amen" zeggen, dan is eea het snelst weer achter de rug. Ik heb ervaring want heb een buur die zich opstelt als inspecteur, hij wordt ook heel zenuwachtig van vallende blaadjes die niet van hem zijn enzo.Gut, wat zit die kerel zichzelf in de weg zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 oktober 2014 @ 19:54:

Door dat noodweer had ook je bak wel tegen een auto aangeblazen kunnen worden met de nodige schade voor de eigenaar van de auto.Poeh, daar heb je een groot punt. En ben blij met dit topic want binnenkort verhuizen wij naar een echt huis met een kliko. Ik had hier nooit over nagedacht anders. Die dingen vliegen natuurlijk door de buurt als ze leeg zijn en het zo stormt. Thanks :-)
Alle reacties Link kopieren
Je moest ergens overnachten vanwege het noodweer? Als je zeker weet dat niemand je heeft gezien of licht heeft zien branden valt het te proberen. Nee, niet netjes, ik weet het, gelukkig hebben wij die dingen hier niet.
verba volant, scripta manent.
Ik zou gewoon niet bellen.
Gewoon bellen en je vriendelijk opstellen. Je hebt weer wat geleerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar zeker niet tegen de haren instrijken door over hondepoep te beginnen. Gewoon ja en amen zeggen. Zeker als ze je een boete kan geven. (ik weet niet of dat kan)
Alle reacties Link kopieren
Had een van je kinderen de kliko niet kunnen binnenhalen?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet bellen eerlijk gezegd. Toedeloe en de groeten.



Kom zeg je container een nachtje laten staan, daar verloedert heus niet direct de halve buurt door.
Zeg maar Spijker.
krijg je daar een boete voor? Oh, nooit geweten. Ik zet hem hier ook wel eens een avond van te voren aan de weg. Moeten ze niet voor 7 uur dat ding gaan legen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet bellen. Ze mag mij best een brief schrijven.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Meestal mag dat Friezinnetje, bij ons na 20.00 uur de dag voor de kliko geleegd wordt. En de dag van legen moet hij weer binnen zijn.



Boetes... Ja. Van rond de 90 euro!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 22 oktober 2014 @ 20:06:

Ik zou ook niet bellen eerlijk gezegd. Toedeloe en de groeten.



Kom zeg je container een nachtje laten staan, daar verloedert heus niet direct de halve buurt door.



Het stormde; dat ding had de weg op geblazen kunnen worden of schade kunnen veroorzaken aan bijv. een geparkeerde auto.

Hangjeugd kan er " geinige " dingen mee uit gaan halen...





Beetje kinderachtig om niet te bellen; ze hadden je ook meteen kunnen bekeuren namelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Op Google kun je zo per gemeente zien wat de regels én de boetes zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Pffff....

Gewoon gedwee ja en amen zeggen, toevallig ooit katholiek geweest?



Hier hebben we vuilnazi's, eh correctie, vuilboa's. Die plakken stickers op gedumpt vuil. Zo zag ik deze week op een rondslingerende wcpot een sticker: dit afval is illegaal gedumpt, als u dit niet opruimt krijgt u een dikke boete.



Alsof die wcpot vanzelf weer naar zijn eigenaar loopt ofzo
Alle reacties Link kopieren
Als ze je kunnen bekeuren dan zeker wel bellen. Beter een preek dan een boete.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 22 oktober 2014 @ 20:11:

Pffff....

Gewoon gedwee ja en amen zeggen, toevallig ooit katholiek geweest?



Hier hebben we vuilnazi's, eh correctie, vuilboa's. Die plakken stickers op gedumpt vuil. Zo zag ik deze week op een rondslingerende wcpot een sticker: dit afval is illegaal gedumpt, als u dit niet opruimt krijgt u een dikke boete.



Alsof die wcpot vanzelf weer naar zijn eigenaar loopt ofzo Wie doet er even een DNA testje?
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven