Ojee, een kaartje van de inspecteur Openbare Ruimte

22-10-2014 19:51 61 berichten
Ik heb een kaartje in de brievenbus gekregen van de inspecteur Openbare Ruimte om haar te bellen over mijn kliko. Die heb ik gisteren niet binnen gehaald dus ik ben bang dat ze me vermanend gaat toespreken. Ik word er nu al narrig van Natuurlijk zijn die regels er niet voor niets, en als iedereen maar zijn vuilnisbak zou laten staat wordt het een zooitje in onze leefomgeving, blabla, dus ze heeft ook helemaal gelijk. Maar gisteren was ik laat thuis en had ik echt geen zin om in het noodweer in het donker nog helemaal achterom en dan weer naar straat te lopen.

Hoe zal ik me morgen opstellen als ik bel? Ja en amen en zeggen dat ik het nooit meer zal doen, of ook gelijk maar eens het hondenpoepprobleem aankaarten en haar het advies geven om haar energie aan dat soort belangrijke zaken te besteden

Hebben jullie wel eens straf gehad voor het overtreden van de kliko-voorschriften?
Bij ons mag hij niet later dan 19.00 meer aan de weg staan op de dag dat ie geleegd is. Er is inderdaad eens een kliko op een stormachtige dag tegen de auto van mijn schoonvader gewaaid. 2000 euro schade.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 22 oktober 2014 @ 20:11:



Alsof die wcpot vanzelf weer naar zijn eigenaar loopt ofzo





Ik had een keer mijn vuilniszak te vroeg buiten gezet. Niet eens van te voren bij nagedacht dat het te vroeg was, maar achteraf wel met mn neus op de feiten gedrukt. Er kwam namelijk geen sticker op, nee hij werd apart opgehaald. En toen zijn er kennelijk mensen door mijn vuilnis gaan wroeten op zoek naar een adres, en zo kreeg ik een boete!

Boete vond ik niet zo erg, maar het idee dat ze door mijn troep hadden gezocht
Zeg maar Spijker.
Oh jee, daar had ik nog niet aan gedacht, dat dat ding ook door de straat had kunnen waaien. Beetje suf dan van ze om de day after te komen controleren. Hadden ze beter tijdens het noodweer een rondje kunnen rijden.

Mijn buurtjes laten de kliko altijd buiten zetten door de thuiszorg. Die komt in de middag, dus de dag van tevoren staat hij dan al 's middags buiten. Dat vind ik net zo erg als mijn dagje 'vergeten', maar misschien hebben ze wel ontheffing vanwege hun gezondheid.
Stuur haar dan daarna even hier langs. Ik heb buren die het ding zomers tussen 3.00 en 6.00 uur 's nachts rammelend door de steeg trekken. Als je dan slaapt met je raam open, ben je wakker, maar daar komt die muts boa niet op controleren. Nee, als je bak maar voor 7.30 buiten staat!
Alle reacties Link kopieren
Ze belt mij maar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch gewoon zeggen: jeeeeeetje wat stom! Ik was het gewoon vergeten! Excuses!
Gewoon ja en amen zeggen, ben je er ook het snelst weer van af. Over hondenpoep beginnen heeft niet veel nut, ze zullen hooguit aangeven dat je daar dan melding van moet maken.



Hier zijn ze wel eens aan de deur geweest omdat de klep niet open mag staan, dus die vuilniszak die er net niet goed in past moet je dan maar twee weken bewaren. Tsja...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet bellen, zou er een boete voor riskeren omdat ik geen zin zou hebben in dat gezeik en liever m'n kop in het zand steek ;) (maar er wel van leer voor de volgende keer).



Als je toch gaat bellen gewoon aanhoren wat ze te zeggen heeft, niet te moeilijk doen en weer ophangen.
Alle reacties Link kopieren
Echt??? Jeetje er staat hier een kliko sinds afgelopen vrijdag, geen hond die er naar om kijkt.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
quote:Penelope_ schreef op 22 oktober 2014 @ 20:22:

Gewoon ja en amen zeggen, ben je er ook het snelst weer van af. Over hondenpoep beginnen heeft niet veel nut, ze zullen hooguit aangeven dat je daar dan melding van moet maken.



Hier zijn ze wel eens aan de deur geweest omdat de klep niet open mag staan, dus die vuilniszak die er net niet goed in past moet je dan maar twee weken bewaren. Tsja...Mijn buurman heeft daar een prima oplossing voor! Die doet die laatste zak in mijn kliko, wordt zijn bak wel geleegd en de mijne niet!
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met gewoon bellen en als het inderdaad daar over gaat zeggen 'u heeft gelijk, sorry, ik zal er beter op letten?'
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft de politie nog uitgebreid getwitterd of de mensen hun kliko asap binnen willen halen ivm de harde wind. Iets wat mij volkomen logisch lijkt. Ooit eens schade gehad door rondvliegende tuinstoelen op een camping tijdens storm. Dikke kostenpost en je draait er zelf voor op.
quote:sandt2.0 schreef op 22 oktober 2014 @ 20:33:

[...]





Mijn buurman heeft daar een prima oplossing voor! Die doet die laatste zak in mijn kliko, wordt zijn bak wel geleegd en de mijne niet!Melding bij zowel hem als de gemeente van gemaakt? Daar zou ik echt korte metten mee maken.
Ik vind de regels voor wanneer de kliko buiten mag staan te streng. Voor 7:00 aan de weg, maar niet 's avonds al en voor 19:00 weer binnen (of iets dergelijks). Een heleboel mensen zijn dan nog niet eens thuis van hun werk, maar daar houden ze dan weer geen rekening mee. En op m'n vrije maandag ga ik ook echt niet voor 7:00 de container aan de weg zetten, die gaat gewoon 's avonds naar buiten hoor. Jammer dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 22 oktober 2014 @ 20:17:

Oh jee, daar had ik nog niet aan gedacht, dat dat ding ook door de straat had kunnen waaien. Beetje suf dan van ze om de day after te komen controleren. Hadden ze beter tijdens het noodweer een rondje kunnen rijden.

Mijn buurtjes laten de kliko altijd buiten zetten door de thuiszorg. Die komt in de middag, dus de dag van tevoren staat hij dan al 's middags buiten. Dat vind ik net zo erg als mijn dagje 'vergeten', maar misschien hebben ze wel ontheffing vanwege hun gezondheid.

Hier de mevrouw van de gemeente weer , mevrouw betjebig, wij hebben een klacht over uw kliko gehad, vandaar dat wij pas de day after zijn gekomen. Het was dus niet van ons suf, maar u was suf. En uw buurtjes zijn uw zaken niet. Dat zegt u ook niet als u te hard rijdt en u daar een bekeuring voor krijgt. Gaat u ook niet zeggen: mijn buurman rijdt nog veel harder dan ik.

U probeert uw fout af te schuiven. Niet zo netjes mevrouw betjebig.
quote:Penelope_ schreef op 22 oktober 2014 @ 20:43:

[...]





Melding bij zowel hem als de gemeente van gemaakt? Daar zou ik echt korte metten mee maken.Mijn buurman ontkent alles, altijd! Nu is de verzamelplek voor mijn deur, komt de vuilniswagen altijd voor achten, (wij zijn het begin van de route) dus zodra ik dat zie, haal ik die zak er uit. Ik zet de zak dan los op straat. Soms nemen ze die zak dan gewoon mee, en inmiddels weet buurman dat hij de bak met het groene bandje aan het handvat beter kan over slaan!
Alle reacties Link kopieren
Nou is de kans misschien klein, maar het kan ook nog iets anders zijn. Ik had ook ooit een kaartje, moest bellen, en toen kreeg ik een compliment dat de inhoud van mijn groene bak zo goed was haha. Geen dingen die er niet in hoorden. Ze vroeg me wanneer ze thuis was om een bloemetje aan te komen bieden. Serieus Dus, misschien, als je niet belt, loop je wel een bosje bloemen mis haha
Gaat nu de papierbak binnenhalen. Glad vergeten toen ik net thuiskwam.
Alle reacties Link kopieren
Hier staan nog steeds 3 grijze kliko's op de stoep. Gezellig met zn drietjes naast elkaar. Ophaaldag is woensdag, en de grijze was vorige week aan de beurt. Vandaag de groene.

Ik zet m ook de avond van te voren aan straat. De buren worden er echt niet blij van als ik om half 6 met dat ding door het steegje sleep.
Alle reacties Link kopieren
Naarmate ik ouder word leer ik meer en meer dat gewoon ja, amen en sorry te zeggen op alles(en in gedachten je middelvinger opsteken) verreweg het meest lucratief is. Ben zo al een aantal keer onder een boete uit gekomen, bovendien wat heb je eraan dat een wildvreemde je gelijk geeft (ook al heb je het).

Laatst nog werd ik in het ziekenhuis gebeld door de middelbare school van dochter, waar dochter was (in het ziekenhuis dus). Ik had dit netjes gemeld met uitgebreide uitleg, maar blijkbaar volgens hun aan de verkeerde persoon. Dus ik wilde eigenlijk een uitgebreide tirade beginnen, dat ik eerder een fruitmandje had verwacht dan een boos telefoontje, maar tegelijkertijd dacht ik: ach boeiend, heb wel wat anders aan mijn hoofd dan die k..school. Dus ik zei: "Oh sorry hoor, dan heb ik het helemaal verkeerd gedaan, dat zal ik de volgende keer niet meer doen". Dus de mevrouw aan de lijn bond gelijk in, nou zo erg was het nou ook weer niet, en ze maakte het allemaal in orde en van harte beterschap. Dus dat werd een lekker kort telefoontje en ik hoefde me verder gelukkig niet meer druk te maken.
Alle reacties Link kopieren
Hier moet je je container ook op de dag van legen 's avonds om uiterlijk 20 uur weer binnen halen.



Dat onnozele ambtenaren volk plaatst hier een grote mededeling over in de krant, waarop ik reageer met de vraag wat te doen als alleenstaande werkende vrouw die pas om 22 uur thuis is... er bestaan mensen die buiten kantooruren werken.



Ik wacht nog op antwoord, de sukkels.
Ja en?
quote:snoopylynn schreef op 22 oktober 2014 @ 21:27:

Hier moet je je container ook op de dag van legen 's avonds om uiterlijk 20 uur weer binnen halen.



Dat onnozele ambtenaren volk plaatst hier een grote mededeling over in de krant, waarop ik reageer met de vraag wat te doen als alleenstaande werkende vrouw die pas om 22 uur thuis is... er bestaan mensen die buiten kantooruren werken.



Ik wacht nog op antwoord, de sukkels.



Ja die hebben wij hier ook al gesteld die vraag.

Hier controleren ze amper was het antwoord...
Alle reacties Link kopieren
quote:keetje79 schreef op 22 oktober 2014 @ 20:55:

Nou is de kans misschien klein, maar het kan ook nog iets anders zijn. Ik had ook ooit een kaartje, moest bellen, en toen kreeg ik een compliment dat de inhoud van mijn groene bak zo goed was haha. Geen dingen die er niet in hoorden. Ze vroeg me wanneer ze thuis was om een bloemetje aan te komen bieden. Serieus Dus, misschien, als je niet belt, loop je wel een bosje bloemen mis hahaHoly crap. Ik wil dus echt geen telefoongesprekken voeren over de inhoud van mijn kliko. Moet toch niet gekker worden....
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 22 oktober 2014 @ 20:20:

Ze belt mij maar. Doet ze niet maar ze stuurt je dan wel een leuk briefje met een pittige bekeuring. Waarschijnlijk bel je dan de volgende keer wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 22 oktober 2014 @ 21:36:

[...]



Holy crap. Ik wil dus echt geen telefoongesprekken voeren over de inhoud van mijn kliko. Moet toch niet gekker worden....





+1 Het zal je werk zijn. Controleren of de inhoud van de groen container van mensen goed is en die dan bellen voor een bloemetje. Tja..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven