Ongeluk kitten

31-08-2014 10:28 406 berichten
Sinds ongeveer drie weken heb ik twee kittens. De oudste is inmiddels 4 maanden. We wilden al jaren een kat en hebben uiteindelijk de knoop doorgehakt. Uiteindelijk hebben we gekozen voor 2, omdat er ook uren op de dag zijn dat niemand thuis is zodat ze elkaar nog hebben.



Ik wilde het echt goed doen. We hebben kittens gehaald uit een kittenopvang center, gevaccineerd, gechipt en de beste voeding van de dierenarts. We wilden ze binnenhouden. Als het lukt altijd, maar in ieder geval de eerste periode omdat ze nog zo jong zijn. Zelfs mijn kleine van 5 hield goed rekening met ze. Niet zomaar deuren openen, lief met ze omgaan etc.



Gisteren kregen we bezoek met 4 kinderen. Ik woon niet zo heel groot en het was best een chaos. Toch ging het goed en iedereen hield rekening met de deur naar de tuin. We hebben de katten weggehouden van de woonkamer waar ze gewoon bij eten en drinken, kattenbak en de rest van het huis kunnen. Mijn zoon zei nog dat zijn dakraam openstond. Dat ding staat nooit ver open en heb er geen acht op geslagen. Nog geen kwartier na zijn opmerking zagen we haar (1 van de kittens) vallen, keihard op de grond via een tuinstoel. Ik snap nog steeds niet hoe ze erbij heeft kunnen komen. De afstand van meubels tot dat raam is zo groot en ik weet heel zeker dat niemand daar boven was die dom heeft gedaan of zo.



We zijn meteen naar de dierenarts gereden. Ze was gelukkig alert, leek niet in shock, maar bewoog haar achterkant niet. De dierenarts heeft haar onderzocht en ze lijkt wel pijn sensatie te voelen in haar achterpootjes. Het ene pootje lijkt wel zorgelijk, maar blijkt niet de grootste zorg.



Ze laat haar urine en poep lopen en haar anusje staat compleet open. Ze heeft de nacht doorgebracht bij de dierenarts en vanochtend was er nog geen verandering. Waarschijnlijk zijn de zenuwbanen van dat gebied kapot.



De dierenarts gaf aan dat hij nog wel een foto kan maken om dat te bevestigen, maar dat het beste is haar in te laten slapen. Ik ben er zo kapot van Ik heb aangegeven dat die foto er zeker moet komen omdat ik niet zomaar wil opgeven.



Ik wilde zo graag het allerbeste voor die katjes Ik voel me zo gefaald! Ik wil nog niet opgeven en haar het allerbeste geven maar ik weet niet hoe.



Het andere poesje is helemaal van slag. Ze loopt de hele dag te mauwen waar haar maatje nou is. Ik weet ook niet meer wat ik met haar moet, ik ben zo bang te falen in haar zorg. Ze zal zo eenzaam zijn hier. Het is echt een beestje wat een maatje nodig heeft maar ik ben bang dat ik het niet meer aandurf nog een katje erbij te nemen voor haar. Een beslissing die ik niet eens nu wil nemen omdat ik nog alles uit de kast wil halen voor de gewonde kitten



Ik wilde even van me afschrijven en vragen of jullie hier ervaring mee hebben en wat te doen



Ik voel me zo kut dat ik niet goed voor haar heb kunnen zorgen
Alle reacties Link kopieren




Wat moet jij je rot voelen. Maar besef je, dat het een ongeluk is. Je hebt goed gehandeld door gelijk naar de dierenarts te gaan.



Voor je andere kitten, zou ik zeker, indien nodig, een nieuw maatje nemen, al begrijp ik, dat je daar nu nog niet aan moet denken.
Alle reacties Link kopieren
Och, wat erg. Ik heb geen ervaring maar ik wil je wel een dikke knuffel geven. Dit is niet iets wat je verwacht als je net kittens hebt. Je bent nog zo voorzichtig geweest.



Wat je het beste kan doen, ik weet het niet. Maar als de zenuwbanen kapot zijn en poes kan niks meer dan is voor poes het beste dat ze ingeslapen wordt.



Voor andere poes, tsja, mijn eerste ingeving is toch een nieuw kitten er bij halen.



Sterkte Tekenis.
Oh nee wat afschuwelijk
Dit soort dingen gebeuren. Het was een ongeluk
Alle reacties Link kopieren
Och meis wat een rotongeluk! Dit kan iedereen overkomen, ik snap wel dat je je mega schuldig voelt. maar je kunt hier niets aan doen! Heel veel sterkte. Ik hoop dat ze het redt maar als ik zo je berichtje lees denk ik van niet...



Knuffel.
We konden gelukkig meteen terecht. Binnen 10 minuten zaten we er al. Ik heb het gevoel van falen zo verschrikkelijk sterk, dat ik bang ben dat een huisdier niet goed af is bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Wat sneu maar neem het jezelf niet kwalijk. Je doet wat je kunt. Sterkte
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat verschrikkelijk zeg. Wat kan ik me voorstellen dat je je schuldig voelt. Maar het blijven kittens en een ongeluk is een ongeluk!!!



Wacht eerst even de foto af.



Heel heel veel sterkte



(en voor nu even, kijk of je de andere kitten kan afleiden door veel mee te spelen?)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 augustus 2014 @ 10:37:

Dit soort dingen gebeuren. Het was een ongeluk



Daar sluit ik me bij aan. Voel je alstjeblieft niet schuldig!



Dit zegt niks over jou en huisdieren. Stomme dingen als dakramen die open staan leer je door schade en schande. Meestal loopt het met een sisser af. Dit keer niet. Daar kan jij niks aan doen. Gezien alle moeite die jij hebt gedaan hoop ik dat je straks er weer een kat bijneemt. Liever bij jou dan bij heel veel anderen die de dierenarts te duur vinden of de kat niet meer leuk vinden en hem wegdoen.
Dank jullie wel..



Ik neem het even per uur. De dierenarts zal die rontgenfoto nog maken en dan ga ik er heen en een beslissing nemen. Ik heb mijn kinderen al voorbereid op slecht nieuws.
Wat vreselijk!

Maar zoals iedereen voor me al zegt: dit was een ongeluk. Kan je echt helemaal niks aan doen.

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Oh wat vreselijk. Ik begrijp je gevoel helemaal. Hoewel het een ongeluk is is het hartverscheurend.
quote:tekenis schreef op zondag 31 augustus 2014 10:38 We konden gelukkig meteen terecht. Binnen 10 minuten zaten we er al. Ik heb het gevoel van falen zo verschrikkelijk sterk, dat ik bang ben dat een huisdier niet goed af is bij mij.



Dat is echt onzin, lieve Tekenis. Kleine katjes zijn heel avontuurlijk en doen nu eenmaal dingen die je echt nooit had verwacht. Het is echt onmogelijk om daarop voor te bereiden en alle risico's uit te sluiten. Je hebt op ze gepast, en toen er toch eentje ontsnapte ben je direct naar de dokter gegaan. Meer kun je toch niet doen?



Mocht het naar aflopen, dan adviseer ik je om snel weer een nieuw katje erbij te nemen. De andere kitten is nu nog op een leeftijd dat deze snel aan andere katjes kan wennen. Na een poos alleen, wordt dat steeds moeilijker.



Sterkte
!
Alle reacties Link kopieren
Snap dat je je nu heel rot voelt, maar het was een ongeluk. Don't beat yourself up over it
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
De dierenarts heeft net gebeld met de uitslag van de foto. Er is inderdaad te zien dat zijn ruggetje is gebroken en nog een groeischijft is gebroken. Hij zegt dat je nog een poging zou kunnen wagen om te opereren, maar dat de prognose heel erg slecht is. Ik geef mezelf nog een uur voor ik er heen ga..
Bedankt voor de lieve woorden..
Lieve Tekenis, je kan er niets aan doen. Stomme ongelukken gebeuren en je lijkt me echt een lieve poezenmoeder.



Sterkte. Voor jou, je gezin en de poesjes.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte!
Never give up hope.
Oh wat akelig, ik zou er ook kapot van zijn. Veel sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven