Ongeluk kitten

31-08-2014 10:28 406 berichten
Sinds ongeveer drie weken heb ik twee kittens. De oudste is inmiddels 4 maanden. We wilden al jaren een kat en hebben uiteindelijk de knoop doorgehakt. Uiteindelijk hebben we gekozen voor 2, omdat er ook uren op de dag zijn dat niemand thuis is zodat ze elkaar nog hebben.



Ik wilde het echt goed doen. We hebben kittens gehaald uit een kittenopvang center, gevaccineerd, gechipt en de beste voeding van de dierenarts. We wilden ze binnenhouden. Als het lukt altijd, maar in ieder geval de eerste periode omdat ze nog zo jong zijn. Zelfs mijn kleine van 5 hield goed rekening met ze. Niet zomaar deuren openen, lief met ze omgaan etc.



Gisteren kregen we bezoek met 4 kinderen. Ik woon niet zo heel groot en het was best een chaos. Toch ging het goed en iedereen hield rekening met de deur naar de tuin. We hebben de katten weggehouden van de woonkamer waar ze gewoon bij eten en drinken, kattenbak en de rest van het huis kunnen. Mijn zoon zei nog dat zijn dakraam openstond. Dat ding staat nooit ver open en heb er geen acht op geslagen. Nog geen kwartier na zijn opmerking zagen we haar (1 van de kittens) vallen, keihard op de grond via een tuinstoel. Ik snap nog steeds niet hoe ze erbij heeft kunnen komen. De afstand van meubels tot dat raam is zo groot en ik weet heel zeker dat niemand daar boven was die dom heeft gedaan of zo.



We zijn meteen naar de dierenarts gereden. Ze was gelukkig alert, leek niet in shock, maar bewoog haar achterkant niet. De dierenarts heeft haar onderzocht en ze lijkt wel pijn sensatie te voelen in haar achterpootjes. Het ene pootje lijkt wel zorgelijk, maar blijkt niet de grootste zorg.



Ze laat haar urine en poep lopen en haar anusje staat compleet open. Ze heeft de nacht doorgebracht bij de dierenarts en vanochtend was er nog geen verandering. Waarschijnlijk zijn de zenuwbanen van dat gebied kapot.



De dierenarts gaf aan dat hij nog wel een foto kan maken om dat te bevestigen, maar dat het beste is haar in te laten slapen. Ik ben er zo kapot van Ik heb aangegeven dat die foto er zeker moet komen omdat ik niet zomaar wil opgeven.



Ik wilde zo graag het allerbeste voor die katjes Ik voel me zo gefaald! Ik wil nog niet opgeven en haar het allerbeste geven maar ik weet niet hoe.



Het andere poesje is helemaal van slag. Ze loopt de hele dag te mauwen waar haar maatje nou is. Ik weet ook niet meer wat ik met haar moet, ik ben zo bang te falen in haar zorg. Ze zal zo eenzaam zijn hier. Het is echt een beestje wat een maatje nodig heeft maar ik ben bang dat ik het niet meer aandurf nog een katje erbij te nemen voor haar. Een beslissing die ik niet eens nu wil nemen omdat ik nog alles uit de kast wil halen voor de gewonde kitten



Ik wilde even van me afschrijven en vragen of jullie hier ervaring mee hebben en wat te doen



Ik voel me zo kut dat ik niet goed voor haar heb kunnen zorgen
Oh Jippie, wat akelig. Heeft ze het overleefd?
Alle reacties Link kopieren
Sterkte en neem volgende keer via zooplus http://www.zooplus.nl/fee ... kiepraambescherming/21717



Ik hoop dat het goed komt en voel je niet schuldig okay.



Ik heb geen vet, ik heb alleen veel knuffelvlees.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je gevoel wel hoor.

Nu is het dus per dag bekijken..



Ik denk aan jullie
Alle reacties Link kopieren
Lieve tekenis, wat fijn dat je betere berichten krijgt!!



Ik duim verder voor jullie!



Kus van mij en van mijn kerels (2 katers)
Alle reacties Link kopieren
Ik duim ook mee!

Morgenroos,goede tip! Ga het meeteen aanschaffen voor mijn eigen beestjes.
Ach gossie, dat poesje



Sterkte Tekenis, ook voor je kinderen
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een goed nieuws Tekenis. Blij het te lezen. Van mij heeft het overleefd, denk doordat hij op grond viel. Uiteindelijk bleek het zijn lot want is overreden
quote:tekenis schreef op 02 september 2014 @ 17:33:

Ik ben veel onderweg maar wil wel een update doen. Vandaag is er overleg geweest met de veschillende dierenartsen waar ze uitspreken wel hoop te hebben. Ze krijgt een ct scan, maar is wel vooruit gegaan. Ze lijdt niet en krijgt daar gelukkig veel aandacht.



Jullie hebben wel gelijk haar niet onnodig te laten lijden. Volgens de dierenarts is daar geen sprake van en heeft ze geen stress. Dat maakt het meteen ook zo lastig. Alsof je een gezonde kitten zou laten inslapen. Dat is natuurlijk niet zo, maar zo voelt het.



Morgen weer meer nieuws. Bedankt voor alle medeleven. Das fijn Wat een fijn bericht. Ik duim nog even door!
quote:tekenis schreef op 02 september 2014 @ 17:33:

Ik ben veel onderweg maar wil wel een update doen. Vandaag is er overleg geweest met de veschillende dierenartsen waar ze uitspreken wel hoop te hebben. Ze krijgt een ct scan, maar is wel vooruit gegaan. Ze lijdt niet en krijgt daar gelukkig veel aandacht.



Jullie hebben wel gelijk haar niet onnodig te laten lijden. Volgens de dierenarts is daar geen sprake van en heeft ze geen stress. Dat maakt het meteen ook zo lastig. Alsof je een gezonde kitten zou laten inslapen. Dat is natuurlijk niet zo, maar zo voelt het.



Morgen weer meer nieuws. Bedankt voor alle medeleven. Das fijn Zo te horen zit er een goed team omheen, vertrouw op hen. Gelukkig is ze nog kitten, oudjes zijn veel stressgevoeliger. Sterkte!!! Ik hoop dat het de goede kant op gaat
Fijn dat ze zulke goede verzorging krijgt, hopelijk krijg je vandaag meer goed nieuws. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het?

Weet je al meer?
Zo, gisteren niets meer laten horen. Ik zat in het zuiden van het land wat toch best een eind weg is van mijn huis. Toen ik thuis kwam ben ik meteen naar bed gegaan.



Ik heb gister aan het einde van de middag maar gebeld omdat ik nog niets gehoord had. De CT scan is eergister einde dag al gemaakt, maar de behandelende dierenarts was vrij gisteren. Ze bent me vandaag. Van de assistentes hoor ik steeds dat ze heel gezellig is en dat er veel met haar geknuffeld wordt. Ze is er natuurlijk nu al een tijdje en bijna een huispoes aan het worden daar



Ze heeft het dus fijn, maar of er progressie in zit of de uitslag van de CT scan weet ik nog niet. Hopelijk vandaag goed nieuws. Het gaat nu wel lang duren en ik weet niet of het er allemaal makkelijker door wordt.



De andere kitten is duidelijk wel alleen en heeft een grote behoefte aan spelen. Gisteren was ik de hele dag afwezig, maar mijn gzoon is extra naar huis gegaan voor haar ipv rond te hangen met andere pubers . De kittenopvang bood aan dat het broertje van de gewonde kat bij ons mag komen mocht het niet goed aflopen. Daar denk ik nog even over na. Het klinkt wel fijn omdat ze alle drie relatief lang samen zijn geweest.
quote:morgenroos schreef op 02 september 2014 @ 17:40:

Sterkte en neem volgende keer via zooplus http://www.zooplus.nl/fee ... kiepraambescherming/21717



Ik hoop dat het goed komt en voel je niet schuldig okay.



Oeh, dat is handig! Nooit eerder gezien. Dank je wel
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 september 2014 @ 21:57:

[...]



Zo te horen zit er een goed team omheen, vertrouw op hen. Gelukkig is ze nog kitten, oudjes zijn veel stressgevoeliger. Sterkte!!! Ik hoop dat het de goede kant op gaatJa, mijn eerste ervaring met dierenartsen is wel meteen heel positief. Dat is wel fijn. De eerste arts was heel zorgzaam, maar daar zat ze wel heel alleen. Waar ze nu zit werken natuurlijk veel meer mensen waardoor ze meer aandacht krijgt. Dat is fijn.
Had ik al gezegd dat het wel fijn is?



Beetje oververmoeid geloof ik
Alle reacties Link kopieren
Ha tekenis, klinkt inderdaad als fijne ; ) praktijk. Ondertussen duim ik door voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor je dat het goed afloopt! ?Je bent een topper en je doet het heel goed, een ongelukje zit in een klein hoekje.. Maak geen verwijten naar jezelf, je hebt het beste voor met je katten hoor!
Dank jullie wel meiden



Ik heb net de dierenarts gesproken. Opereren zal geen zin hebben en het klinkt toch wel als hele ernstige , meerdere, verwondingen/breuken. Ze wil geen advies geven om op te geven omdat ze gevallen heeft gezien dat een poes nog wel opknapt met rust in combinatie dat ze verder zo goed is. Ze geeft aan max een week te geven en dan op te geven als er nog geen verbeteringen zijn.



Ik ga haar morgen ophalen en thuis verzorgen. Dan heb ik haar bij me en kan ik zelf ook aanzien of ze nog door kan of niet. Ik wil dit weekend aanzien of ik het uberhaubt nog kan aanzien en dan maak ik na het weekend een beslissing.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte tekenis,wat je beslissing ook zal zijn. Vind het knap dat je zoveel voor haar gedaan hebt al. Dat is echte liefde voor je katten hebben.
Sterkte lieve Tekenis, wat mooi dat je dit allemaal doet.

Alle reacties Link kopieren
Och wat lijkt me dat een lastige beslissing.

Sterkte ermee.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Voortaan naar je zoon luisteren en niet zo luchtig over doen. Dit had gewoon voorkomen kunnen worden. Arm beestje.
quote:cookiedevil schreef op 04 september 2014 @ 20:22:

Voortaan naar je zoon luisteren en niet zo luchtig over doen. Dit had gewoon voorkomen kunnen worden. Arm beestje.Dat jij zo'n kutleven hebt, betekent niet dat je het voor anderen ook hoeft te verzieken!
Alle reacties Link kopieren
quote:cookiedevil schreef op 04 september 2014 @ 20:22:

Voortaan naar je zoon luisteren en niet zo luchtig over doen. Dit had gewoon voorkomen kunnen worden. Arm beestje.Akelige post.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:tekenis schreef op 04 september 2014 @ 12:56:

Dank jullie wel meiden



Ik heb net de dierenarts gesproken. Opereren zal geen zin hebben en het klinkt toch wel als hele ernstige , meerdere, verwondingen/breuken. Ze wil geen advies geven om op te geven omdat ze gevallen heeft gezien dat een poes nog wel opknapt met rust in combinatie dat ze verder zo goed is. Ze geeft aan max een week te geven en dan op te geven als er nog geen verbeteringen zijn.



Ik ga haar morgen ophalen en thuis verzorgen. Dan heb ik haar bij me en kan ik zelf ook aanzien of ze nog door kan of niet. Ik wil dit weekend aanzien of ik het uberhaubt nog kan aanzien en dan maak ik na het weekend een beslissing.Ze klinkt als een heel dapper en sterk beestje. Ik denk zomaar dat ze er wel bovenop komt en daarna de komende 24 jaar de schrik van de buurt gaat worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven