Ongeluk kitten

31-08-2014 10:28 406 berichten
Sinds ongeveer drie weken heb ik twee kittens. De oudste is inmiddels 4 maanden. We wilden al jaren een kat en hebben uiteindelijk de knoop doorgehakt. Uiteindelijk hebben we gekozen voor 2, omdat er ook uren op de dag zijn dat niemand thuis is zodat ze elkaar nog hebben.



Ik wilde het echt goed doen. We hebben kittens gehaald uit een kittenopvang center, gevaccineerd, gechipt en de beste voeding van de dierenarts. We wilden ze binnenhouden. Als het lukt altijd, maar in ieder geval de eerste periode omdat ze nog zo jong zijn. Zelfs mijn kleine van 5 hield goed rekening met ze. Niet zomaar deuren openen, lief met ze omgaan etc.



Gisteren kregen we bezoek met 4 kinderen. Ik woon niet zo heel groot en het was best een chaos. Toch ging het goed en iedereen hield rekening met de deur naar de tuin. We hebben de katten weggehouden van de woonkamer waar ze gewoon bij eten en drinken, kattenbak en de rest van het huis kunnen. Mijn zoon zei nog dat zijn dakraam openstond. Dat ding staat nooit ver open en heb er geen acht op geslagen. Nog geen kwartier na zijn opmerking zagen we haar (1 van de kittens) vallen, keihard op de grond via een tuinstoel. Ik snap nog steeds niet hoe ze erbij heeft kunnen komen. De afstand van meubels tot dat raam is zo groot en ik weet heel zeker dat niemand daar boven was die dom heeft gedaan of zo.



We zijn meteen naar de dierenarts gereden. Ze was gelukkig alert, leek niet in shock, maar bewoog haar achterkant niet. De dierenarts heeft haar onderzocht en ze lijkt wel pijn sensatie te voelen in haar achterpootjes. Het ene pootje lijkt wel zorgelijk, maar blijkt niet de grootste zorg.



Ze laat haar urine en poep lopen en haar anusje staat compleet open. Ze heeft de nacht doorgebracht bij de dierenarts en vanochtend was er nog geen verandering. Waarschijnlijk zijn de zenuwbanen van dat gebied kapot.



De dierenarts gaf aan dat hij nog wel een foto kan maken om dat te bevestigen, maar dat het beste is haar in te laten slapen. Ik ben er zo kapot van Ik heb aangegeven dat die foto er zeker moet komen omdat ik niet zomaar wil opgeven.



Ik wilde zo graag het allerbeste voor die katjes Ik voel me zo gefaald! Ik wil nog niet opgeven en haar het allerbeste geven maar ik weet niet hoe.



Het andere poesje is helemaal van slag. Ze loopt de hele dag te mauwen waar haar maatje nou is. Ik weet ook niet meer wat ik met haar moet, ik ben zo bang te falen in haar zorg. Ze zal zo eenzaam zijn hier. Het is echt een beestje wat een maatje nodig heeft maar ik ben bang dat ik het niet meer aandurf nog een katje erbij te nemen voor haar. Een beslissing die ik niet eens nu wil nemen omdat ik nog alles uit de kast wil halen voor de gewonde kitten



Ik wilde even van me afschrijven en vragen of jullie hier ervaring mee hebben en wat te doen



Ik voel me zo kut dat ik niet goed voor haar heb kunnen zorgen
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 04 september 2014 @ 20:30:

[...]





Dat jij zo'n kutleven hebt, betekent niet dat je het voor anderen ook hoeft te verzieken!Huh? Ik laat mijn ramen niet openstaan hoor!! En hoe kom je erbij dat ik het leven van andere verziek?
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 04 september 2014 @ 20:32:

[...]



Akelige post.Hoezo nou weer een akelige post? Als to naar haar zoon had geluisterd dan was dot toch helemaal niet gebeurd...
Alle reacties Link kopieren
quote:cookiedevil schreef op 04 september 2014 @ 20:35:

[...]





Hoezo nou weer een akelige post? Als to naar haar zoon had geluisterd dan was dot toch helemaal niet gebeurd...Wat een onzin dit. Ongelukken zijn zo snel gebeurd en achteraf denk je altijd...had ik maar. Zo werkt het niet hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:cookiedevil schreef op 04 september 2014 @ 20:35:

[...]





Hoezo nou weer een akelige post? Als to naar haar zoon had geluisterd dan was dot toch helemaal niet gebeurd...

Maar wat helpt dit TO en haar gezin dan nu?

Wat is het nut van jouw opmerking? Wat zou TO eraan kunnen hebben?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ach jee. Onze kitten is vorig jaar van 5 hoog naar beneden gevallen en niets aan de hand. Bizar echt. Maar ik heb mn hele leven al katten en ben heel relaxed met naar buiten zo jong als ze zijn. Maar ook bij mij gebeurde het en ik zie mezelf als een uitstekende poezemoeder :-) Ik had de kitten al laten inslapen maar jij zet door en het ziet er uit dat ze overleefd. Super fijn. Hulde voor jou!
Alle reacties Link kopieren
quote:cookiedevil schreef op 04 september 2014 @ 20:22:

Voortaan naar je zoon luisteren en niet zo luchtig over doen. Dit had gewoon voorkomen kunnen worden. Arm beestje.Doe ff normaal zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 04 september 2014 @ 20:48:

[...]



Maar wat helpt dit TO en haar gezin dan nu?

Wat is het nut van jouw opmerking? Wat zou TO eraan kunnen hebben?Oh ik wist niet dat opmerkingen op viva tegenwoordig nut moesten hebben. Jeetje zeg, ik schrijf alleen mijn mening! Dat die niet door iedereen gedeeld wordt kan ik niets aan doen! Zo gaat dat nou eenmaal in het leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:cookiedevil schreef op 04 september 2014 @ 21:09:

[...]





Jeetje zeg, ik schrijf alleen mijn mening! Dat die niet door iedereen gedeeld wordt kan ik niets aan doen! Zo gaat dat nou eenmaal in het leven.Ja inderdaad en die wordt dus niet door mij gedeeld. Dat laat ik jou dus weer weten en weet je? Dat is dus net zo goed een mening. De mijne namelijk. Dat jij die dan weer niet deelt kan ik dus niets aan doen. Zo gaat dat dus nou eenmaal. Ja ook in jouw leven.



Doe effe normaal zeg.

Ik ben geen klein kind.

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Tekenis ik wens je en je kitten heel veel sterkte en succes.

Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 04 september 2014 @ 21:13:

[...]



Ja inderdaad en die wordt dus niet door mij gedeeld. Dat laat ik jou dus weer weten en weet je? Dat is dus net zo goed een mening. De mijne namelijk. Dat jij die dan weer niet deelt kan ik dus niets aan doen. Zo gaat dat dus nou eenmaal. Ja ook in jouw leven.



Doe effe normaal zeg.

Ik ben geen klein kind.

Ik heb ook helemaal geen probleem met jouw mening maar jij wel met de mijne. Waar zeg ik dat jij een klein kind ben? En ik doe gewoon normaal hoor! Waar maak jij uit op van niet? Omdat je het niet met mij eens ben?
Alle reacties Link kopieren
Voel je niet schuldig, dit soort ongelukken kan nou eenmaal gebeuren. Ik heb dit in mijn jeugd ook eens meegemaakt met een kitten. Tijdens een regenachtige avond is ze uitgegleden op ons balkon en van twee hoog naar beneden gevallen. De dierenarts zei dat ze, juist doordat het niet zo heel hoog was, niet genoeg tijd heeft gehad om zich om te draaien. Ze was direct half verlamd en we hebben haar helaas moeten laten inslapen.



Mijn moeder heeft zich er ook behoorlijk schuldig over gevoeld, maar zij was de liefste, meest toegewijde poezenmoeder die je je kunt voorstellen. Het kan gewoon echt de beste overkomen. Ga dus alsjeblieft niet aan jezelf twijfelen
Alle reacties Link kopieren
@cookiedramkont : Ja, je hebt echt he-le-maal gelijk.

Dag hoor.



Tekenis nogmaals sterkte.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:luxepoes schreef op 04 september 2014 @ 21:31:

Het kan gewoon echt de beste overkomen. Ga dus alsjeblieft niet aan jezelf twijfelen Dit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:tekenis schreef op 04 september 2014 @ 12:56:

Dank jullie wel meiden



Ik heb net de dierenarts gesproken. Opereren zal geen zin hebben en het klinkt toch wel als hele ernstige , meerdere, verwondingen/breuken. Ze wil geen advies geven om op te geven omdat ze gevallen heeft gezien dat een poes nog wel opknapt met rust in combinatie dat ze verder zo goed is. Ze geeft aan max een week te geven en dan op te geven als er nog geen verbeteringen zijn.



Ik ga haar morgen ophalen en thuis verzorgen. Dan heb ik haar bij me en kan ik zelf ook aanzien of ze nog door kan of niet. Ik wil dit weekend aanzien of ik het uberhaubt nog kan aanzien en dan maak ik na het weekend een beslissing.heb je een bench om te voorkomen dat ze teveel gaat bewegen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je de kleine al thuis tekenis? Hoe gaat het vandaag?
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 september 2014 @ 22:01:

[...]



heb je een bench om te voorkomen dat ze teveel gaat bewegen?



Ja, die heb ik te leen gekregen van de kittenopvang.



Vandaag is ze thuis gekomen. Ik heb kraammatjes in de bench op zachte dekens. Ze heeft vanavond lang op schoot gelegen op zo een matje. Ze probeert wel steeds meer te bewegen en kan ook al iets meer, maar het grootste probleem blijft. Ik heb het advies gekregen haar iedere dag te wassen (onderkantje) en het schoonmaken valt wel mee. Ze eet en drinkt goed. Maar... Zo kan ze niet lang leven. Het is een kitten. Ze hoort te spelen. Het weekend probeer ik zo fijn mogelijk te maken voor haar..
Bedankt dat jullie het voor me opnemen



Wat betreft de opmerking... Helemaal gelijk. Wat als? Dat heeft veelvuldig door mijn hoofd gespeeld. Maar het veranderd niets aan de situatie. Het enige wat ik kan doen is van leren en mijn best doen voor haar te zorgen -helaas tot het eind.
quote:luxepoes schreef op 04 september 2014 @ 21:31:

Voel je niet schuldig, dit soort ongelukken kan nou eenmaal gebeuren. Ik heb dit in mijn jeugd ook eens meegemaakt met een kitten. Tijdens een regenachtige avond is ze uitgegleden op ons balkon en van twee hoog naar beneden gevallen. De dierenarts zei dat ze, juist doordat het niet zo heel hoog was, niet genoeg tijd heeft gehad om zich om te draaien. Ze was direct half verlamd en we hebben haar helaas moeten laten inslapen.



Mijn moeder heeft zich er ook behoorlijk schuldig over gevoeld, maar zij was de liefste, meest toegewijde poezenmoeder die je je kunt voorstellen. Het kan gewoon echt de beste overkomen. Ga dus alsjeblieft niet aan jezelf twijfelen Dit is ook wat de dierenarts mij vertelde. En ze had de extra pech door de tuinstoel
Alle reacties Link kopieren
Ach... wat vreselijk sneu ...

Sterkte!
ach
quote:tekenis schreef op 05 september 2014 @ 22:49:

[...]





Ja, die heb ik te leen gekregen van de kittenopvang.



Vandaag is ze thuis gekomen. Ik heb kraammatjes in de bench op zachte dekens. Ze heeft vanavond lang op schoot gelegen op zo een matje. Ze probeert wel steeds meer te bewegen en kan ook al iets meer, maar het grootste probleem blijft. Ik heb het advies gekregen haar iedere dag te wassen (onderkantje) en het schoonmaken valt wel mee. Ze eet en drinkt goed. Maar... Zo kan ze niet lang leven. Het is een kitten. Ze hoort te spelen. Het weekend probeer ik zo fijn mogelijk te maken voor haar..Geef het nog een paar dagen. DA zegt het niet voor niks (week aankijken). Katten kunnen behoorlijk flexibel zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ach... wat verdrietig :(

"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ach toch... heb het nog maar even fijn samen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mss dat deze dagen het verschil kunnen maken voor een teken van beterschap. Maar het te zielig te lang door te gaan. Ik kan haar nu nog wat verwennen, maar het houdt op. Ik zag zojuist een slijmoogje. Heeft iemand daar nog tips voor?
Dank je Enn



En alle anderen. Ik ga even slapen tot de wekker gaat voor verschonen. Trusten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven