Online een hoekbank kopen?

31-08-2014 00:09 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand daar ervaring mee? Ik zag dat op de site van Otto veel recensies staan, maar dan nog weet je natuurlijk niet zeker of de bank wel lekker zit. Ik heb nu een ekeskog en zoek qua zitkwaliteit iets vergelijkbaars, alhoewel die ekeskog wel erg zacht is. Iets minder wegzakken zou op zich niet erg zijn.



Tips?
Ik vind het zitcomfort van banken zo verschillend dat ik er geen online zou kopen.
Alle reacties Link kopieren
ik ook niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit online een bank kopen. Ik wil er op zitten, liggen, hangen en de stof voelen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou ook eerst willen zitten en de kwaliteit van de afwerking kunnen bekijken etc.

Verder wijken kleuren op plaatjes op internet / computer nogal eens af van de echte kleur, dus daar moet je ook rekening mee houden.

Is de bank wellicht ergens in een winkel te koop, dat je eerst kunt gaan kijken?
Nee, ik zou de gok ook niet nemen. 9 van de 10 banken waar ik in de winkel op ga zitten vallen voor mij al af dus ik ga het niet online kopen.
Zitmeubilair moet je nooit online kopen. Als er in de tekst staat: zit comfortabel, dan is dat volgens de normen van de fabrikant comfortabel. Maar ieder mens, iedere rug, heeft een andere definitie van comfortabel. Zithoogte, zitdiepte, hoogte van de rugleuning, vering van het binnenwerk, allemaal belangrijk om lekker te kunnen zitten. Altijd uitproberen dus . . . .

Bij Otto en andere meubel-verkopende postorderaars kan dat wel, maar je moet weer heel zorgvuldig verpakken om te retourneren. Helemaal uitpakken is niet aan te raden maar ook niet makkelijk om te proberen of iets zit zoals je wil dat het zit.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben online een bank gekocht en ik heb er mega spijt van. Wat een rotding. Veel te klein en te hard. Niet doen dus. Echt, gewoon naar een winkel gaan en ga zitten/hangen/liggen.
Eens met alle voorgaande reakties, op een bank moet je proefzitten.
Dit zijn nu typisch dingen die je niet online kunt kopen. Je moet verschillende banken uittesten en in 't echt kunnen zien en voelen. Een bank retourneren omdat ie niet staat/zit zal vast niet zo goedkoop zijn als het retourneren van kleding.
Alle reacties Link kopieren
ik heb dat gedaan maar ook alleen omdat ik hem al eens in het echt gezien had en wist dat die comfortabel zat.
Alle reacties Link kopieren
Eerst een poosje zitten, dan kopen. Wat je, als je gaat proefzitten, ook niet moet doen, is eerst langs alle meubelzaken lopen en aan het eind van de rit op die ene mooie bank neerploffen. Als je moe bent zit zelfs een stoeprandje nog lekker.
verba volant, scripta manent.
Een bijzetstoeltje oid kun je prima online kopen. Maar een bank waar je zelf dagelijks op gaat zitten, dat zou ik echt niet doet. Daarvoor is comfort toch net even te belangrijk!
Ik zou hem eerst proberen inderdaad. Zoals MarianneDavids al zegt niet proef zitten als je moe bent. Ik heb ooit een bank gekocht toen ik hoogzwanger was. Het waggelen naar de winkel was al zo vermoeiend dat hij heerlijk zat. Daarna zat hij ook lekker hoor maar bleek de bank voor mij te diep te zijn daardoor ik er alleen goed op kon zitten met een dik kussen in mijn rug..
Goede tip idd, ook hangen en liggen op de bank. Ik heb dus wel eens een bank in een winkel gekocht maar alleen maar erop gezeten. Stom ding, hij bleek niet geschikt om er lekker op te hangen of loungen en al helemaal niet om er op te liggen! Stom ding :(
Dat is dus iets wat ik nooit online zou kopen. En dat terwijl ik meer online koop dan dat ik aankopen doe in een rl-winkel.



Zitcomfort haal ik niet uit recensies maar uit mijn eigen gevoel en ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook online een bank bij Otto gekocht. Ik heb spijt!!! Hij was erg goedkoop, maar de levertijd was veel langer dan op de site stond. Toen we hem eindelijk kregen, vond ik hem echt niet lekker zitten. Nog steeds niet, ik zit nu steeds aan de eettafel 's avonds. Hij is wel heel mooi en precies volgens het plaatje. Omdat de levertijd zo lang was, hebben we hem niet teruggestuurd. Spijt van!

Het zelf in elkaar zetten vond ik ook best ingewikkeld.
Nooit online.



En wat mij betreft tijdens een zoekactie zitten, onderuit hangen, liefst ook languit. Dan als hij bevalt op een later tijdstip nog eens terug en dan direct gaan zitten, dus direct vanuit de auto zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 31 augustus 2014 @ 09:07:

Goede tip idd, ook hangen en liggen op de bank. Ik heb dus wel eens een bank in een winkel gekocht maar alleen maar erop gezeten. Stom ding, hij bleek niet geschikt om er lekker op te hangen of loungen en al helemaal niet om er op te liggen! Stom ding :(

Precies. Mijn vriend vind het altijd heel raar dat ik dat doe. Of als we matrassen proberen, ik ga dan altijd liggen.



Ik heb ooit een bank gehad die nèt iets te kort was. Ik kon daar niet lekker op liggen als ik ziek was of zo. Daarna altijd mijn banken uitgekozen op ligcomfort.



Ik zit niet zo vaak op de bank, ik hang/lig altijd. Laptop op schoot en een paar kussens in de rug. De leuning moet dan ook hoog genoeg zijn maar weer niet te hoog (zie eerste bank)
Nee niet doen natuurlijk, gewoon lekker zitten en hangen proberen voordat je ze gaat kopen.
Wij hebben een bank van wehkamp en ik ben er al jaren blij mee. Als je voor low budget wilt gaan en toch wilt proefzitten is Leen Bakker, Kwantum of Ikea wellicht ook een optie.
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik ga toch maar naar de meubelboulevard dan.
Alle reacties Link kopieren
Alleen online kopen wanneer je de desbetreffende bank al in de winkel hebt geprobeerd en je tevreden bent met het zitcomfort en je de bank op internet goedkoper kunt vinden dan deze in de winkel was. Anders is de kans groot dat je voor jaren niet lekker zit.

In de winkel vind ik de meeste banken al niet mooi. En van wat ik mooi vind zitten de meeste banken ook nog eens niet lekker. De kans dat je dus goed slaagt op internet zonder de bank te hebben geprobeerd is dus zo ongeveer nihil.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel gedaan (bij Wehkamp) omdat ik na maanden zoeken nergens een bank vond die aan mijn smaak voldeed.

Het was een gok en ik heb goed gegokt

De kleur was goed, hij was precies als op de foto's online en het belangrijkste...............hij zit, ligt en hangt heerlijk



Toch vind ik het lastig en zou ik ook zeggen, proefzitten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij werd verliefd op een Wehkamp-bank, ze vond 'm zooo mooi. Tientallen recensies, waarvan 80% schreef dat ze de bank veel te hard vonden, zat dus voor geen meter. Toch besteld en rara, spijt als haren op d'r hoofd.



Lang verhaal kort: echt gaan proefzitten/hangen/liggen op een bank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven