Ontstoken oogje poes

16-10-2014 16:47 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of iemand een tip heeft hoe hiermee om te gaan. Ik heb namelijk een zalf besteld voor het oogje van mn poes, maar die komt pas zaterdag. Is er een manier om het oogje schoon te maken? Ik snap dat ik er zo weinig mogelijk aan moet zitten, maar het oogje is heel vies en ze lijkt er ook last van te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Voorzichtig schoonmaken met een watje met gekookt water (uiteraard afgekoeld!!!).



Zielig voor poes!
Alle reacties Link kopieren
Enne... Ik zou naar de DA gaan.. Maar ik kan niet uit je verhaal opmaken of je daar al bent geweest...
Alle reacties Link kopieren
Oke, dat ga ik gelijk doen.



Nee, want ze heeft het al eerder gehad en ik herken de symptomen. Dierenarts is duur en ik kon hetzelfde zalfje online bestellen bij Petsplace.



Dankje voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
Hou wel in de gaten of het beter word hoor. Want het kan nare gevolgen hebben als je het niet goed behandeld.



Ik denk overigens dat je wat nare reacties kan gaan verwachten omdat je de dierenarts te duur vind...
quote:Flugel1979 schreef op 16 oktober 2014 @ 17:08:

Hou wel in de gaten of het beter word hoor. Want het kan nare gevolgen hebben als je het niet goed behandeld.



Ik denk overigens dat je wat nare reacties kan gaan verwachten omdat je de dierenarts te duur vind...Ja vast. En eigenlijk belachelijk, want de meeste mensen gaan voor zichzelf ook niet voor elke piep naar de arts maar eerst naar de drogist.
Ik zou niet zelf gaan dokteren tenzij je toestemming hebt van de DA. Bijvoorbeeld een zalfje van de DA in een grotere tube aanvragen.



En idd een watje met afgekoeld gekookt water. Het moet nog wel lauw zijn.



Oogje open weken, en zachtjes de troep er uit wrijven.



Let wel ff op wanneer het écht te erg wordt. Ze moet natuurlijk niet blind worden .
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 16 oktober 2014 @ 17:26:

[...]





Ja vast. En eigenlijk belachelijk, want de meeste mensen gaan voor zichzelf ook niet voor elke piep naar de arts maar eerst naar de drogist.Precies. Dit is dus is dus ook mijn insteek. En het is echt niet zo dat ik niet weet wat ik doe, want ik heb dit vaker meegemaakt. Hetzelfde zalfje is bij de dierenarts alleen duurder omdat er ook consult kosten bij komen en ik denk dat ik dat geld liever uitgeef aan een lekker snackje voor mijn lieve poesje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 16 oktober 2014 @ 17:31:

Ik zou niet zelf gaan dokteren tenzij je toestemming hebt van de DA. Bijvoorbeeld een zalfje van de DA in een grotere tube aanvragen.



En idd een watje met afgekoeld gekookt water. Het moet nog wel lauw zijn.



Oogje open weken, en zachtjes de troep er uit wrijven.



Let wel ff op wanneer het écht te erg wordt. Ze moet natuurlijk niet blind worden .Waarom een grotere tube? Ik krijg deze kleine al nooit op. Bovendien is het maar beperkt houdbaar. Ik koop het liever nieuw mocht ze het weer krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flugel1979 schreef op 16 oktober 2014 @ 17:08:

Hou wel in de gaten of het beter word hoor. Want het kan nare gevolgen hebben als je het niet goed behandeld.



Ik denk overigens dat je wat nare reacties kan gaan verwachten omdat je de dierenarts te duur vind...Ik heb haar oogje schoongemaakt en ze heeft haar oogje nu weer goed open.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind caf oogzalf mooi spul, werkt als een tierelier. Ook wel cavasan geheten.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor zalfje heb je gebruikt? De mijne heeft dit ook af en toe, maar ik doe het altijd met gekookt, wel afgekoeld water.
Mijn da vertelde dat afgekoelde kamillethee ook goed kan helpen, kalmeert het oog en maakt het schoon.

Succes, ik hoop dat poes snel weer vrolijk kan kijken
Een beetje viezigheid kun je oplossen met een watje met wat gekookt water (let wel goed op dat jouw handen ook goed schoon moeten zijn voor je het watje pakt).



Maar een fikse ontsteking, daar is wel een dierenarts bij nodig! Katten kunnen blijvend blind raken door een onbehandelde oogontsteking, afhankelijk van welk virus/bacterie het veroorzaakt. (En dat geldt trouwens ook voor andere dieren en mensen!)



Kortom, 24 uur aankijken en wat proberen is niet erg, maar alleen bij hele milde klachten en als het niet over gaat dan moet je echt alsnog zsm naar de dokter!
Een grotere tube, zodat het je voortaan maar 1 consult kost en je wel het spul op advies van de DA hebt. Maar als het beperkt houdbaar is is dat idd geen optie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 16 oktober 2014 @ 19:30:

Een grotere tube, zodat het je voortaan maar 1 consult kost en je wel het spul op advies van de DA hebt. Maar als het beperkt houdbaar is is dat idd geen optie.



Twee kleinere tubes in het vervolg kopen?Meestal is zalf ongeopend minstens 2 jaar houdbaar.

En meisje88 ik vind het niet raar hoor dat je niet gelijk naar de dierenarts rent hiermee.Doen wij mensen toch ook niet?Eerst ff aanzien of even naar de Etos
Alle reacties Link kopieren
Het was van mij uit niet als aanval bedoeld over die opmerking "te duur". Ik wilde TO alleen maar erop instellen dat ze daar waarschijnlijk opmerkingen over kan krijgen.



Ik kan niet in TO haar portemonnee kijken dus kan ik ook niet oordelen...



Sorry TO, als ik je daarmee beledigd heb, was echt niet mn bedoeling!



Hopelijk gaat t met poes snel beter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven