Onverklaarbaar verdwenen dingen binnenshuis.

28-06-2014 00:37 120 berichten
Heb jij dat ook? Sinds enkele maanden ben ik in huis kwijtgeraakt: mijn favoriete leren laarzen en mijn nieuwe witte bikini, ook mijn paspoort. Nu heb ik een vreselijk nieuwsgierige poes in huis die van alles verzameld en verstopt, maar dat betreft kleine dingetjes: leren kettinkjes, tampons e.d.

Het bekende verloren sokkenfenomeen gebeurt hier ook maar een bikini en een paar laarzen kan ik niet verklaren. Vertel 's, wat voor rare dingen ben jij kwijtgeraakt?
Alle reacties Link kopieren
Ik was laatst een (verlopen) id-kaart kwijt. Wist niet eens dat ik die nog zou moeten hebben, tot ik mijn paspoort wilde aanvragen en ik daarbij dus alle documenten moest overhandigen. Hele huis op de kop gehad, nergens te vinden. Toen moest ik een boete betalen
quote:Desperate_Housewive schreef op 28 juni 2014 @ 08:10:

Sokkenweesjes hier ook, maar die worden opgeslokt door de



wasmachine en verdwijnen dan in de afvoer. Laatst ook zo'n colourcatch doekje dat in de afvoer van de droger zat. Droger op tilt natuurlijk.

Verder ben ik al weken een hondenpoppetje van dochters speelboom kwijt. Nergens meer te vinden, laatst onder alle kasten gekeken met een zaklamp enzo, maar die niet gevonden. Vond wel ooit een berg speelgoed terug in de subwoofer dat gat is blijkbaar erg verleidelijk om spullen in te stoppen.Paspoort en reservesleutels enzo liggen hier in de kluis trouwens, dus die raak ik nooit kwijt.Dat paspoort is me werkelijk een raadsel, nog nooit zoiets verloren. Ik bewaar hem altijd in een zijvakje van mijn tas, heb al mijn tassen binnenstebuiten gekeerd, jassen doorzocht: het hele huis! Maar nee. Enfin, paspoort was toch verlopen en de nieuwe kan ik dinsdag (net op tijd) halen, op weg naar het vliegveld. De laarzen en bikini ga ik straks nog een keer zoeken.
Sokken die kwijt zijn vind ik nog wel eens terug in de dekbedovertrekken of in een weekendtas, waar ze zijn blijven zitten na een vakantie.

En ik ben een keer sieraden kwijt geweest, die ik pas weer vond met verhuizen, ik had ze meegenomen op vakantie en in het horlogedoosje van het horloge van mijn man gestopt en dat was ik vergeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:007washere schreef op 28 juni 2014 @ 08:02:

Het mysterie van de sokkenweesjes heb ik deze maand per toeval opgelost. Mijn man blijkt af en toe 1 sok weg te gooien als er een gat in zit bv. De andere sok gooit hij dan gewoon weer in de was



Dat heb ik heel slim opgelost voor mijn man (al zeg ik het zelf), hij heeft alleen maar dezelfde sokken, dus een grote familie die allemaal bij elkaar passen. Ideaal.



Wij zijn thuis zo nu en dan ook dingen kwijt, zo had ik jaren geleden zo'n Bluetooth oortje voor mijn mobiel gekregen. 3x gebruikt, toen in de oplader gedaan en nooit meer gevonden. Oplader wel.
Een hele grote oorbel, spoorloos. En ik woon maar klein.
Alle reacties Link kopieren
quote:bibaatje schreef op 28 juni 2014 @ 08:16:

Ik was laatst een (verlopen) id-kaart kwijt. Wist niet eens dat ik die nog zou moeten hebben, tot ik mijn paspoort wilde aanvragen en ik daarbij dus alle documenten moest overhandigen. Hele huis op de kop gehad, nergens te vinden. Toen moest ik een boete betalen



Hier ook eens een id kaart kwijtgeraakt, overal gezocht, toen een nieuwe aangevraagd

Vlak daarna vond ik de oude onder de klep van de scanner





Sokken zitten inderdaad in mouwen of dekbedhoezen

Of je vind ze terug net als je van ellende alle single sokken maar hebt weggegooid
Alle reacties Link kopieren
Mn nieuwe leren broeksriem.

Stad en land afgezocht naar n eenvoudige zwarte, 3 wkn gedragen en nu issie weg.

Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Apatura schreef op 28 juni 2014 @ 09:15:

Mn nieuwe leren broeksriem.

Stad en land afgezocht naar n eenvoudige zwarte, 3 wkn gedragen en nu issie weg.

Dat is toch raar, net als die laarzen van mij. Dat kleine dingetjes verdwijnen snap ik nog wel, maar zulke grotere dingen. Waar blijft dat toch in hemelsnaam? Zo'n rommel is mijn huis niet en ik heb vaste opbergplekken voor m'n schoenen.
Op dit moment ben ik mijn favoriete ballerina's kwijt... Al 2 weken en ik kan ze gewoon nergens vinden! Heel het huis al onderstboven gekeerd maar ja, die duiken aan het einde van de zomer waarschijnlijk wel weer een keer op --'
Toen ik nog met ex was ooit in huis al de ringen die in van hem had gekregen, incl. mijn trouwring, naar z'n kop gegooid, helft daarvan nooit teruggevonden, ook niet toen we verhuisden.

Gelukkig was mijn trouwring ook verloren



Hij raakte dan weer een erg duur horloge kwijt. Dat horloge had ik laten graveren dus de de kans dat het gestolen/verkocht is lijkt me vrij klein.



Wat sokken betreft doe ik hetzelfde als ikdus2010, ik gooi ook geen volledig paar weg als er maar eentje kapot is.



In het begin dat man en ik samenwoonden (in het huis waar hij met zijn ex had gewoond) verdwenen er regelmatig de gekste dingen: eten, half pakje koffiepads, sjaal van mij, leeg portemonneetje van de kinderen...

Bleek dat zijn ex nog bij ons binnen kwam om te stelen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben maandenlang 2 lange broeken kwijt geweest. Die bleken onderop de stapel broeken van mijn man te liggen.....
..
Staan die laarzen niet onder het stof bij de schoenmaker, kompleet met nieuwe zolen?
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_185623 wijzigde dit bericht op 12-08-2014 19:57
Reden: ...
% gewijzigd
quote:Beter.Laat schreef op 28 juni 2014 @ 09:41:

Staan die laarzen niet onder het stof bij de schoenmaker, kompleet met nieuwe zolen?Slim bedacht, maar nee helaas. Ze waren in prima staat.
Alle reacties Link kopieren
Voornamelijk sokken en biebboeken.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Autopapieren op dit moment kwijt, aaargggg



Verder ben ik elke dag wel iets kwijt... Ik heb ADD..

Haha
Save the earth, it's the only planet with chocolate
Alle reacties Link kopieren
Haarelastiekjes van mijn dochter.
Alle reacties Link kopieren
Een tas... En mijn huis is echt spik en span. Alles op de kop gehad vanaf de zolder nasr beneden.. Niks! Auto uitgepluist ook niks. Lijkt me niet dat ik hem ergens heb laten liggen want dan had er ook iets ingezeten wat ik dan zou moeten missen ? gek word je er van!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al geaccepteerd dat elastiekjes, speldjes en sokken gewoon verdwijnen. Dat is nou eenmaal zo aardappelschilmesjes gaan hier ook rap, zullen wel tussen de schillen bij het afval belanden denk ik
Sokken! Ik vermoed dat mijn wasmachine ze opeet.
quote:nina1966 schreef op 28 juni 2014 @ 00:48:



Naalden ben ik ook altijd kwijt. Spelden vind ik wel weer maar die naalden....foetsie. En echt vaak dus hé.Naalden vinden we hier altijd vanzelf wel weer terug. Wel op een pijnlijke manier, dat wel .
Alle reacties Link kopieren
quote:janna1986 schreef op 28 juni 2014 @ 10:04:

Ik heb al geaccepteerd dat elastiekjes, speldjes en sokken gewoon verdwijnen. Dat is nou eenmaal zo aardappelschilmesjes gaan hier ook rap, zullen wel tussen de schillen bij het afval belanden denk ikja soms zie ik ze nogwel eens diep in de kliko liggen en dat laat ik dan maar zo. voor 1 euro weer een nieuwe bij xenos
Mijn ipod, tijden nietgebruikt en nu nergens meer te

vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:-teuntje- schreef op 28 juni 2014 @ 10:20:

Mijn ipod, tijden nietgebruikt en nu nergens meer te

vinden.als je kinderen hebt zou ik eens op hun kamer gaan zoeken
quote:NYC schreef op 28 juni 2014 @ 10:15:

Sokken! Ik vermoed dat mijn wasmachine ze opeet.



Sokken, absoluut! Man en ik kopen altijd een hele bult van dezelfde zwarte sokken maat 42-45, en daar doen we samen mee. Dus als onze sokken zoek raken is dat niet zo'n ramp, en als ze op zijn kopen we gewoon weer een nieuwe bult.

Maar de kinderen willen natuurlijk sokken met kleurtjes en patroontjes en zo, en het is maar zelden dat zo'n paar sokken langer dan twee weken samen blijft .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven