Op welke temperatuur heb jij de koelkast ingesteld staan?

15-08-2014 21:50 32 berichten
Gewoon uit nieuwsgierigheid.



Hier hebben we de koelkast op 4 graden staan.



Ik kom op het onderwerp omdat ik het er net over had met mijn moeder. Hun hebben de koelkast op 6/7 graden staan. Volgens haar kon ik prima een komkommer in de koelkast bewaren, maar zelf dacht ik dat het te koud zou zijn, daarop kwamen we dus over de temperatuur in de koelkast.
7 graden, anders vind ik alles te koud om te eten of te drinken. Koelkast is bijna 20 jaar en nu dus stuk. De vriezer dan.



Ik krijg een nieuwe koelkast, waar meerdere zones in zitten, ben benieuwd. Vlees kan dan op 0 graden of op 4 graden.
Geen idee, meeste koelkasten werken toch met standen?



Die van ons staat id zomer koud mogelijk, in de winter wat minder koud.
Ik vind de meeste dingen inderdaad ook wel wat te koud als ze direct uit de koelkast komen.

Maar ik had het idee dat het beter voor de producten was om het bij 4 graden te bewaren. Mijn koelkast heeft ook meerdere zones dacht ik. Zo is er een vleesbak waar het inderdaad ook onder de 4 graden kan worden.
Op vier graden, wordt ook door de consumentenbond bijvoorbeeld geadviseerd.

7 graden is echt te warm, dan bederven vlees, vis en melkproducten echt veel sneller.



Maar bij mij kan die komkommer er wel in..... Mijn koelkast heeft verschillende temperatuur zones, ook een stuk nul graden voor vlees en vis en een deel speciaal voor groenten die wat minder goed tegen kou kunnen.
Op mijn koelkast, is wel erg nieuw misschien dat het daar aan ligt, kan je de temperatuur instellen.

Een koelkast met standen zou ik zelf dan op de koudste stand instellen.
Het ding staat al 20 jaar op zeven graden, en heb nog nooit iets bedorven gehad, voor het over datum ging!



Melk, of wijn of cola is kouder niet te drinken!
Mijn koelkast stond lange tijd op vriezen. Onder het mom van, je moet alles leren: Ik dacht dat het de graden waren waarop je hem kon instellen, maar het waren dus standen. Ik had 'm dus op de hoogste stand gezet. Nu staat 'ie denk ik op een graad of 6.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet precies wat de temperatuur is maar ik heb hem vorige week van stand 4 naar 3 gedraaid.

Pakken melk die in de deur stonden waren helemaal bevroren, nog maar te zwijgen over andere etenswaar in mijn koelkast.

Hij staat normaal ook op de derde stand hier. Waarschijnlijk heb ik hem perongeluk op de vierde stand gezet.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook op 4 graden,nooit ergens problemen mee:)
Die van mij geeft geen graden aan, alleen stand 1 tot en met 4. Ik heb hem op 3 staan.
Hier op 4 graden.



Tomaat, komkommer, courgette, aubergine, witte/rode kol en nog een boel dingen hoeven niet in de koelkast!
Alle reacties Link kopieren
Mijn koelkast/vriezer combinatie heeft stand 1 t\m 4, bij mij staat hij altijd op 1, als ik hem kouder zet bevriest het koelkastgedeelte.
Alle reacties Link kopieren
Heel slecht voor de komkommer de koelkast, kun je veel beter buiten de koelkast bewaren.

En verder, geen idee hoeveel graden mijn koelkast is, Heb hem afgelopen week uitgepoetst, en toen zomaar een stand ingesteld
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Zeven graden is de juiste temperatuur, ik heb hem lager omdat hij meestal propvol is en vaak opengaat. Komkommer moet je niet in de koelkast bewaren, tomaten en paprika's ook niet, eigenlijk niets wat uit de kas komt, dan krijg je kouderot. Gewoon op de koelste plek in huis/schuur/kelder.



Bananen mogen ook niet in de koelkast.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er echt mensen die dat uit hun hoofd weten?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hier ook op 4.



Noushi ik ken het echt uit mijn hoofd, ook alleen maar omdat ik hem kouder wilde zette en hem op 7 had gezet wat dus niet de bedoeling was.



Bij mijn oude koelkast waren die nummers niet de graden want 7 zat tegen vriezen aan en 1 was te warm, of het lag aan de koelkast of het hoort zo dat weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki1987 schreef op 16 augustus 2014 @ 00:30:

Hier ook op 4.



Noushi ik ken het echt uit mijn hoofd, ook alleen maar omdat ik hem kouder wilde zette en hem op 7 had gezet wat dus niet de bedoeling was.



Bij mijn oude koelkast waren die nummers niet de graden want 7 zat tegen vriezen aan en 1 was te warm, of het lag aan de koelkast of het hoort zo dat weet ik niet.Ik snap niks van deze post
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Pff ja sorry het is al laat en ik ben moe, morgen een herkansing!
Alle reacties Link kopieren
quote:siska74 schreef op 15 augustus 2014 @ 21:58:

7 graden is echt te warm, dan bederven vlees, vis en melkproducten echt veel sneller.





Even ter aanvulling: Het kan zijn dat producten eerder bederven, maar vaak staat er op producten die in de koeling moeten dat deze niet boven 7 graden moeten worden. Dus producten zijn bij die temp dan zeker nog wel houdbaar tot de datum.



Hier staat de koelkast op 5 graden.
5 graden hier
Alle reacties Link kopieren
Onderin (boven de groentela) 4-5 graden, bovenin zal het iets warmer zijn
quote:Nouschi schreef op 16 augustus 2014 @ 00:26:

Zijn er echt mensen die dat uit hun hoofd weten?Ja, het wordt met groene digitale cijfers aangegeven op de buitenkant. 7 bij koelen en -18 bij vriezen. Al bijna 20 jaar dus!
Ik bewaar komkommers altijd in de koelkast, al jaren, en dat gaat prima.
Alle reacties Link kopieren
5



maar ik vroeg me ook af wat nou goed is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven