Oude mensen met strakke hypermoderne inrichting

22-09-2014 17:48 33 berichten
Tja, wat wil ik met dit topic? Niets eigenlijk, alleen even delen dat ik hoogst verbaast ben. Op marktplaats vind ik het leuk om zo af en toe te neuzen naar leuke en aparte dingen. Ik kwam daar een bed tegen, helemaal mijn smaak,strak metaal met antraciet hout, die moest ik hebben! Dus gebeld. Het bed is geweest van een meneer die is overleden,hij is 86 jaar geworden. En zijn hele inrichting was hypermodern en strak, tot aan de verlichting aan toe met oog voor detail. Prachtige kasten van steigerhout had hij zelfs! Zijn dochter vertelde dat veel mensen inderdaad verbaasd waren over de smaak wat haar vader had.Blijkbaar helemaal van deze tijd op deze leeftijd. Bijzonder toch?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel bijzonder, bij alle 70+ mensen die ik ken vind je toch nog wel oudere of antieke meubels, dingen die vroeger 'hip' waren. Vooral als je landelijk woont denk ik.



Het tapijtje op tafel zeg maar ;)



Uitzonderingen zijn mensen in een verpleegtehuus, want dan heb je niet zoveel meer van jezelf.
waarom? Moeten oude mensen allemaal donker eikenhouten meubelen hebben.?

En steigerhouten kasten mooi? Nah het is maar wat je mooi vind ik vind ze niet om aan te zien.
quote:diamond-gloss schreef op 22 september 2014 @ 17:54:

waarom? Moeten oude mensen allemaal donker eikenhouten meubelen hebben.?

En steigerhouten kasten mooi? Nah het is maar wat je mooi vind ik vind ze niet om aan te zien.Tja, dat is een kwestie van smaak. Nee, natuurlijk moeten alle oude mensen niet allemaal donker eikenhout hebben. Ik vind het juist heel leuk en bijzonder dat een meneer van deze leeftijd nog zo met zijn inrichting bezig was en alles zorgvuldig eigenhandig bij elkaar had uitgekozen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken best een aantal oudere mensen met een modern en strak interieur. Vaak zijn de meubels dan niet zozeer nieuw, maar eerder tijdloos design: Gispen, Pastoe, Artifort en zulks.
Ik ken ook wel mensen met een strak interieur, maar vaak slaat het in mijn ogen net de plank

mis. Mijn ouders bijvoorbeeld, hebben een hypermoderne stakke keuken volgens de laatste trend, maar vervolgens wel hoogpolig tapijt hebben liggen. En mijn moeder loopt in een bloemetjesrok met fleurig ouderwets bloesje met specer en een kralenketting.

Beetje een ratjetoe van vanalles en nog wat, moeders denkt zelf dat het allemaal heel hip en modern is, maar ik vind het het ouderwetse modern.
Alle reacties Link kopieren
Meestal zitten die steigerhout stoelen nogal klote
Alle reacties Link kopieren
Mijn opa en oma (geboren 1918!) hadden ook een strakke inrichting. Veel wit,staal en Gispen. Toen mijn opa naar een tehuis moest en wat meubels van zichzelf meenam, waren ze daar helemaal verbaasd: 'Wat heeft meneer een lichte meubels!' Ze waren zwaar eikenhout gewend.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Gek eh? Ze zijn net mensen, die ouderen. :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynn schreef op 22 september 2014 @ 17:59:

Ik ken best een aantal oudere mensen met een modern en strak interieur. Vaak zijn de meubels dan niet zozeer nieuw, maar eerder tijdloos design: Gispen, Pastoe, Artifort en zulks.



Precies, de meeste strakke en hypermoderne inrichtingen zijn al ontworpen rond 1950-1960. Dat vinden wij nu nog steeds modern, maar is dus feitelijk tijdloos.



Steigerhout is dat overigens niet, Piet Hein Eek is daar een beetje mee begonnen. Veel geld neertellen voor meubels die eruit zien alsof een amateur timmerman van restjes hout wat in elkaar geschroefd heeft. Groffe details, zichtbare schroeven etc. Dat is een trend van de laatste jaren die hopelijk heel erg snel weer overwaait.
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
Ik vind het niet gek hoor. Mijn opa van 80 heeft een prachtig interieur. Nou komt dat ook wel een beetje omdat wij (kinderen en kleinkinderen) geholpen hebben met uitzoeken. Ik zou zo in zijn huis willen wonen, zo mooi en modern.
Ik vind nu eiken houten meubels en oubollige meuk vreselijk. Ik geloof dat ik dat over 40 jaar nog steeds vind. Is volgens mij een kwestie van smaak en niet zozeer een kwestie van leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn schoonouders (ruim gepensioneerd) is ook alles modern, designklassiekers en strak wat de klok staat. Wel in combinaties en kleuren die eerder 'beschaafd, chique en welgesteld' uitstralen dan 'jong, fun en lollig' maar verre van degelijk eikenhout en Perzisch tapijtjes.



Ik zou diverse van hun spullen zó in mijn huis zetten en ik weet dat het voor enkele van de spullen in mijn huis ook omgekeerd geldt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat echt helemaal niet gek.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mijn 75+ ouders hebben 20 jaar geleden het zware eikenhout al de deur uit gedaan. Ze hebben een hele mooie Leolux-zithoek, de tweede al na het donkere eiken.
Ik vind het ook helemaal niet bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Jij vindt steigerhout strak hypermodern? Dat vind ik dan weer bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
quote:keirin schreef op 22 september 2014 @ 17:53:

Ik vind het wel bijzonder, bij alle 70+ mensen die ik ken vind je toch nog wel oudere of antieke meubels, dingen die vroeger 'hip' waren. Vooral als je landelijk woont denk ik.



Het tapijtje op tafel zeg maar ;)



Uitzonderingen zijn mensen in een verpleegtehuus, want dan heb je niet zoveel meer van jezelf.Antiek vind ik vaak mooi. Zolang het maar niet een museum wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ach zo bijzonder vind ik het niet! Oudere mensen gaan ook gerust met hun tijd mee. Zorgelijker vind ik jonge mensen die hun huis ouderwets hebben ingericht



Maar eigenlijk moet iedereen vooral lekker weten wat hij in zijn huis zet, als je je maar thuis voelt in je eigen huis!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk als mensen hun huis inrichten zoals ze graag willen. Ik ken zat jonge twintigers die juist helemaal into retro zijn en vijftigers die het strak en modern genoeg kunnen hebben. Of dertigers met Riviera Maison (ieuw). Of opa's met hoogglanskansen. Super.
Ik ben 't nog steeds :-)
Alle reacties Link kopieren
De Gispen- en Eamesstukken heb ik al gereserveerd in mijn ouderlijk huis . Maar idd wat mevrouwdekees al schrijft: je ziet aan het kleurgebruik wel het een en ander af qua leeftijd van de bewoners. Ik weet nog dat ik het vroeger 'oude meuk' vond, nu vind ik het mooi en heeft het een verhaal (voor mij persoonlijk dan).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:sexymama schreef op 22 september 2014 @ 21:08:

Ach zo bijzonder vind ik het niet! Oudere mensen gaan ook gerust met hun tijd mee. Zorgelijker vind ik jonge mensen die hun huis ouderwets hebben ingericht



Maar eigenlijk moet iedereen vooral lekker weten wat hij in zijn huis zet, als je je maar thuis voelt in je eigen huis!Wat is ouderwets? Ik heb hier nogal wat antiek staan, allemaal van mijn oma en behoorlijk prominent aanwezig. En een echte hutkoffer, van toen men nog hutkoffers gebruikte. Is dat zorgelijk?
Alle reacties Link kopieren
De ouders van mijn vriend (65) hebben een rete strak interieur, dat zelfs mij te strak is. Veel gladde oppervlaktes en aluminium, dat net iets minder glimmend is dan staal, maar nog steeds metaal. Gelukkig hebben ze onlangs een houten vloer in hun huis gelegd. Dat breekt het geheel nog wat. Daarvoor vond ik het te kil.
Alle reacties Link kopieren
Mijn opa en oma hadden ook altijd alles strak, veel wit en veel design. Het enige van hout in dat huis was het bureau van mijn opa.

Verder ook veel hele gave moderne kunst.





Het is inderdaad misschien niet de "standaard" inrichting voor oude mensen maar om het meteen bijzonder te noemen... dat niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven