Pannekoekstraat Rotterdam

19-10-2014 19:33 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil gaan verhuizen in verband met een baan die ik aangeboden heb gekregen.

Nu wil ik mij gaan vestigen in Rotterdam. In de Pannekoekstraat heb ik een leuke woning gezien. Ben al een paar keer door de wijk gewandeld maar ben benieuwd of Rotterdammers mij meer over de buurt/wijk kunnen vertellen.



Is vlakbij station Blaak. Volgens mij heet de wijk Rubroek, of het hoort nog bij Centrum.



Ik hoor graag meer over de buurt/wijk, de mentaliteit enz.
Alle reacties Link kopieren
De Pannekoekstraat ligt in een van de leukere gebieden van het centrum. De Pannekoekstraat zelf heeft leuke hippe winkels en restaurantjes/bars. De Meent en de Binnenrotte is ook heel leuk, zeker nu met de nieuwe Markthal.



Maar het is wel echt de binnenstad van Rotterdam waar je woont en dat moet je willen. Druk en rumoerig. Ik voel me altijd veilig op straat, maar Rotterdam is wel een grote stad met een scherp randje.



Zelf heb ik er voor gekozen om rustiger te wonen, buiten het centrum, maar in 10 minuutjes fietsen zit ik ook in het centrum.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met een scherp randje, Hiltje?
Alle reacties Link kopieren
Tsja...moeilijk uitleggen. Maar Rotterdam is rauw. Een echte havenstad. No-nonsense, hard werken, maar ook criminaliteit en overlast, veel allochtonen en armoede etc.



Mijn moeder was wel geïnteresseerd in een appartement in de nieuwe markthal. Maar ik zag dat niet zitten, als ze straks een oud mensje is, in die drukke onpersoonlijke binnenstad.



Als je echter jong bent en je houdt van uitgaan en het stadse leven dan is het enig om een paar jaar in de Pannekoekstraat te wonen.
Alle reacties Link kopieren
De buurt is heel leuk, maarvde huizen in de pannekoekstraat zijn verschrikkelijke bouwvallen. Daar wil je echt niet wonen. Altijd gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn wel betaalbare appartementen en alle waar is naar zijn geld. Goed opletten dat er een fatsoenlijke VVE is met een spaarpotje en onderhoudsplan.
Alle reacties Link kopieren
Qua winkels en sfeer is de Pannenkoekenstraat heel leuk (vind ik). En je zit middenin het centrum, dus dat is natuurlijk heerlijk. Vind dat scherpe randje een beetje overdreven... Woon zelf tegen het centrum aan en heb vriendinnen in het centrum wonen en wij merken er niets van.



PS We organiseren een afterworkborrel voor dames rond de 30.. Mocht je nog mensen willen leren kennen dan kun je altijd aansluiten.
Alle reacties Link kopieren
Rij gewoon eens door de straat op verschillende momenten.



Dinsdag en Zaterdag marktdag.



Hoe is het s' avonds? Kun je nog parkeren als jij thuiskomt? Of voor visite.



En ook hoe is het 's nacht om 3 of 4 uur. Rustig of politiesirene's
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Pannekoekstraat is niet Rubroek, Rubroek is een deel van Crooswijk (achterstandswijk), dat is een heel eind verder. Pannenkoekstraat is centrum, tussen de Meent en Hoogstraat, parallel aan de Botersloot. Het zijn kleine woningen, dat wel maar je zit overal vlakbij, Markthal, bieb, gewone markt, alle winkels op loopafstand, Thaise supermarkt bijna op de hoek, Jumbo aan de Botersloot, Italiaanse supermarkt op de hoek van de Meent maar dan wel even oversteken, verder een kapper en Urban Espresso, ook Botersloot, die dit jaar weer als beste uit de (koffie)bus kwam. Je zit ook vlakbij De Groene Passage, biologische supermarkt en De Groene Weg, biologische slager (hoek Mariniersweg/Goudsesingel). Ook het OV is vlakbij, Blaakstation, trein en metro, tramstation, bus een eindje verderop aan de Blaak.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Voor parkeren moet je een vergunning hebben voor het gebied, gemeente bellen, 14010. Kost meen ik ¤ 15 per maand, het is er wel moeilijk een plaatsje te vinden.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:harry13 schreef op 19 oktober 2014 @ 20:45:

Rij gewoon eens door de straat op verschillende momenten.



Dinsdag en Zaterdag marktdag.



Hoe is het s' avonds? Kun je nog parkeren als jij thuiskomt? Of voor visite.



En ook hoe is het 's nacht om 3 of 4 uur. Rustig of politiesirene'sEr is veel horeca in de omgeving, naast de Jumbo zit een gokhal, aan de Binnenrotte restaurants en café's en er komt nog meer bij. Het hangt ervan af in welk deel van de straat de woning ligt, de kant bij de Meent is druk, de kant bij de Hoogstraat minder.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Gwenny, speciaal voor jou een account aangemaakt. Ik woon aan de Goudse Singel. Ik kom op allerlei tijden op de Pannenkoekstraat. Ik vind de Pannenkoekstraat overdag erg gezellig. Leuke cafés, winkeltjes en speciale winkeltjes. In het hofje tussen de Pannenkoekstraat en Botersloot wordt regelmatig gedeald. Dit is eigenlijk de enige plek waar ik mij niet altijd veilig voel. De woningen in de Pannenkoekstraat zijn vaak wat duurder. Kijk anders ook eens aan de Goudse Singel en in het wijkje aan de overkant. Dan niet de kant van de Jonker Fransstraat maar meer de wijk achter Bas van der Heijden. Een veilig en prettig stukje. Je kunt hier wel parkeren maar je zal even moeten zoeken (-:. Ik ben hier drie jaar geleden komen wonen en wil nooit meer weg.
Alle reacties Link kopieren
Rubroek grenst aan de stadsdriehoek (centrum), de Jonker Fransstraat is nog Rubroek en dat ligt ongeveer 3min.lopen van de in het centrum gelegen Pannekoekstraat af.

Mij lijkt het heerlijk wonen daar, leuke winkels, restaurants en gewoon de bedrijvigheid wat bij een centrum hoort.

Let idd op een actieve vve, en wat ik ook zou doen is informeren bij buren hoe het zit met de gehorigheid van de huizen.

Succes met je beslissing!
Alle reacties Link kopieren
Pannekoekstraat is leuk om te wonen.

Een scherp randje kan ik daar niet ontdekken. M'n bejaarde moeder zou er 's nachts gerust een stukje gaan wandelen met haar tas losjes aan de schouder.



Er zit wel aardig wat horeca, dus geluidsoverlast.

Maar goed als je jong bent, is dat natuurlijk geen probleem.



Een vriend van me is er pas gaan wonen. Mooi huis, fijne buurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:bird010 schreef op 19 oktober 2014 @ 21:20:

In het hofje tussen de Pannenkoekstraat en Botersloot wordt regelmatig gedeald.

Ja, dat is wel zo. Maar goed, daar heb je toch geen last van.

Wellicht woon ik wat te lang in het centrum, dat het me niet eens opvalt als zijnde een issue.



Goudsesingel is wel rustiger inderdaad, goudsewagenstraat etc. Lekker rustig, maar dicht bij het leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven