Planten afdekken vanavond?

15-04-2014 22:00 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn plantenbakken zijn gevuld. Nou schijnt het straks te gaan vriezen. Is afdekken noodzakelijk? Ik heb de bakken tegen de gevel aan geschoven.
Ja!!
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan de planten die erin staan. Misschien een handdoek en vuilniszak erover heen?
Alle reacties Link kopieren
die van mij moeten het gewoon zien vol te houden..

het vriest waarschijnlijk vooral aan de grond en niet echt hoog boven de grond. Maar anders een paar oude kranten eroverheen? Als je er lekkerder door slaapt lijkt me dat de actie wel waard
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan waar je woont, hier aan zee gaat het nauwelijks vriezen. En de geraniums en spaanse margrieten hebben de winter al overleefd
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Hangt van de planten af, mijn cactussen kunnen tot -18 buiten dus ik laat ze lekker staan en doe niks extra.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn planten veilig opgeborgen in mijn schuur. En ja als je planten nog te "jong" zijn moet je wel ze afdekken.
Alle reacties Link kopieren
Godver, dan moet ik m'n bedje uit...
Ik heb net wat potten binnengezet en de violen tegen de gevel gezet. Mijn fruitboompjes moeten het op eigen kracht overleven
Alle reacties Link kopieren
Violen houden het meestal wel uit met een nachtje nachtvorst.



Waar woon je? Niet overal gaat het vriezen. Ik heb geen nieuwe planten in de tuin (alleen wat violen), dus kan rustig slapen
quote:Bergje65 schreef op 15 april 2014 @ 22:03:

Godver, dan moet ik m'n bedje uit...
Mijn oma zaliger zei altijd pas planten potten na de ijsheiligen. Maar geen idee wanneer die zijn...
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 15 april 2014 @ 22:07:

Mijn oma zaliger zei altijd pas planten potten na de ijsheiligen. Maar geen idee wanneer die zijn... Uit mijn hoofd tussen 13 en 15 mei.
quote:ikdus2010 schreef op 15 april 2014 @ 22:10:

[...]





Uit mijn hoofd tussen 13 en 15 mei.mooi bedankt. Dan wacht ik nog even.
Hm, wij hebben net een "nieuwe tuin". Vol met jonge beplanting dus. Kan dat ook kwaad?

*daarom hebben we dus de tuin laten doen, geen vverstand van*
Ik dek niet af, ze redden zich maar
quote:missesjn schreef op 15 april 2014 @ 22:13:

Hm, wij hebben net een "nieuwe tuin". Vol met jonge beplanting dus. Kan dat ook kwaad?

*daarom hebben we dus de tuin laten doen, geen vverstand van*



Ja, ze zijn nog niet voldoende geworteld, en vaak zijn jonge planten niet bestand tegen vorst.



Maar wat wou je daar tegen doen?
Haha geen idee! Afwachten maar... :(
Ik heb net mijn tomatenstekken in potten gedaan.

Ach als ze doodvriezen heb ik pech. Koop ik maar tomaten bij de AH. Heb geen zin om van de bank op te staan, woon vlak bij zee en ze staan tegen de gevel.
Alle reacties Link kopieren
Is mijn aardappel net opgekomen... staat beschut genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Geraniums houden absoluut niet van vorst. Dat is voor zover ik meegemaakt heb, altijd letaal geweest.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Crap. Ik lees net pas van vorst en heb al heel enthousiast dingen in de moestuin gezet..
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan waar je woont, hier geen nachtvorst (Rotterdam).
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Vriezen?



Ik mis weet eens wat...
Alle reacties Link kopieren
Had/heb de groenten nog in losse potjes staan onder een kweektunnel. Mijn tomaat, courgette, peultjes, paprika, munt etc. komt nog maar net op en heb ik in de vensterbank in de kamer gezet.

De bakken met voor gestekte bonen en rode bietjes heb ik in de schuur gezet.

Enige in volle grond is spinazie, dus we zien wel.

Andere planten zoals framboos, bessen, roos, druif staat volop in de bladeren en hoop ik dat ze het redden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven