Poes hoge koorts

27-08-2014 09:45 99 berichten
Gisterochtend trof ik een zielig hoopje kat op de bank aan. Voelde zich duidelijk heel beroerd, kwam niet van de bank af en ze bewoog heel traag. Kon gelukkig snel bij de dierenarts terecht. Daar bleek ze 41,4 graden koorts te hebben.



Ze heeft een ontstekingsremmer gehad en gistermiddag knapte ze inderdaad op. Ze ging weer eten, kwam bij me liggen en spinde weer. Maar vanochtend was het weer helemaal mis. Net zelf haar temperatuur gemeten en ik mat 40,5 graden. Is waarschijnlijk in werkelijkheid nog iets hoger, want ik weet niet of ik de thermometer er diep genoeg heb ingestoken.



Ik kan om 11.00 uur weer met haar terecht bij de dierenarts. Waarschijnlijk gaan ze haar dan een infuus geven. Maak me wel een beetje zorgen. Ze is 12 en het is niet bepaald de eerste keer dat er iets met haar aan de hand is. Wil eigenlijk alleen even mijn verhaal kwijt...



UPDATE (3 september): ik heb mijn poes helaas op 2 september in moeten laten slapen. Ze had een grote tumor in haar lever...
Easypil ook al geprobeerd, maar ze lust echt niets als ze ziek is... Vanavond heb ik het maar door het voer gemengd, sla ik 2 vliegen in één klap: dwangvoeren en medicijnen. En drinken wordt wel een beetje een probleem ja. Ze heeft woensdag een infuus gehad, heb haar vanochtend nog wel zien drinken, maar ik denk wel dat ze te weinig vocht binnen krijgt op dit moment. Te weinig eten ook, want dat dwangvoeren is ook heel zielig...
Inderdaad de easy pill die @miedo net tipte. Hebben ze ook bij de meeste dierenwinkels. Bij mijn kat is het ook altijd een gevecht maar de Easypill is een uitkomst.



Heeft de dierenarts getest op blaasontsteking? Ik hoop dat ze snel weer opknapt!Sterkte.Lust ze ook geen kattenmelk?Dan krijgt ze tenminste wat vocht binnen
En hoe is het vandaag met de kat Rasa?
Slechter...



De Tolfedine lijkt vrijwel geen effect meer te hebben. Ze wil nog steeds niet eten en drinken doet ze maar heel weinig. Ondanks dat ik haar gisteren en vandaag bijna een heel blikje Hills krachtvoer heb gegeven (via dwangvoeding), verzwakt ze alleen maar. Elke beweging kost haar moeite. Ze is vandaag ook niet meer naar de bak geweest.



Ik krijg ook geen contact meer met haar. Ze reageert niet als ik haar aai en ze kijkt me niet meer aan. Ze kijkt uberhaupt heel glazig (voor zover haar ogen nog open zijn). Ze wast zich sinds vanmiddag ook niet meer.



Ben bang voor wat ik morgenochtend aantref. Heb net al een beetje afscheid genomen. Als ze er morgen nog is, breng ik haar naar de spoedkliniek...



Ach wat naar Rasa. Neem je haar vanavond bij je in bed?
@redhothead Ze kroop op de bank steeds bij me weg. Maar wel een goed idee om de slaapkamerdeur open te laten staan. Dan kan ze kiezen.
quote:Rasa schreef op 30 augustus 2014 @ 23:42:

Slechter...



De Tolfedine lijkt vrijwel geen effect meer te hebben. Ze wil nog steeds niet eten en drinken doet ze maar heel weinig. Ondanks dat ik haar gisteren en vandaag bijna een heel blikje Hills krachtvoer heb gegeven (via dwangvoeding), verzwakt ze alleen maar. Elke beweging kost haar moeite. Ze is vandaag ook niet meer naar de bak geweest.



Ik krijg ook geen contact meer met haar. Ze reageert niet als ik haar aai en ze kijkt me niet meer aan. Ze kijkt uberhaupt heel glazig (voor zover haar ogen nog open zijn). Ze wast zich sinds vanmiddag ook niet meer.



Ben bang voor wat ik morgenochtend aantref. Heb net al een beetje afscheid genomen. Als ze er morgen nog is, breng ik haar naar de spoedkliniek...





Ach wat sneu. Sterkte vannacht!

Ik vraag me overigens toch af of ze een virus heeft. Dan zou dat medicijn toch moeten aanslaan?
Och wat erg. Sterkte ermee. Kun je niet nu naar de spoedkliniek? Als je geen vervoer hebt kun je de Dierenambulance bellen, heb ik ook wel eens gedaan.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-08-2014 09:31
Reden: Ongepaste opmerking
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Rasa, hopelijk gaat het intussen veel beter met je poes.
carbonara wijzigde dit bericht op 31-08-2014 08:51
Reden: Quote weggehaald
% gewijzigd
Carbonara, haal je de quote van Laura even weg? De mod zal haar nare opmerking zo wel weghalen, is al gestaft.



Rasa, hoe gaat het nu met je kat?
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Rasa
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu met haar? En ook met jou?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Dankjulliewel!



Was vanochtend erg opgelucht toen ik de woonkamer inliep. Ze zat er nog gewoon, keek ook naar me op. Heb net weer Tolfedine en wat natvoer bij haar naar binnen gewerkt. In haar tegenstribbelen zat gelukkig nog aardig wat kracht. Daarna begon ze zich zowaar ook weer een klein beetje te wassen. Ze heeft ook al twee keer kleine beetjes gedronken.



Wilde net schrijven dat ik denk dat ze verstopt zit en toen liep ze naar de bak (ze loopt ook wat beter dan gisteravond). Er is een mini-drolletje uit gekomen. Nauwelijks meer dan 1 kubieke centimeter. Heb net geprobeerd om wat isogel door haar dwangvoer te mengen, in de hoop dat dit een beetje helpt tegen de verstopping. Waar ik ook nog hoop uit haal: ze heeft nog geen enkele keer overgegeven. Het dwangvoer blijft er wel in dus (al moet het er op een gegeven moment aan de andere kant wel weer uit).



Ik wil even wachten tot de Tolfedine in haar lijf is opgenomen. Dat zou rond half elf zo moeten zijn. Dan ga ik haar temperatuur opnemen en even overleggen met de spoedkliniek.



Met mij? Ik ga een beetje heen en weer tussen somberheid en hoop. Heb net een afspraak met een vriendin afgezegd. Kan vandaag dus de hele dag voor mijn kat zorgen.
Klinkt wel goed met poes. Hoop dat het de goede kant opgaat. Veel succes bij de da!
Dankjewel, redhothead!



Yes! Ze is net alweer op de bak geweest! Drie iets grotere drolletjes. Lang niet zo droog als dat eerste mini-ding dat er net uitkwam. O jongens, ik heb echt weer even hoop! Fingers crossed...
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasa schreef op 31 augustus 2014 @ 09:43:

Dankjewel, redhothead!



Yes! Ze is net alweer op de bak geweest! Drie iets grotere drolletjes. Lang niet zo droog als dat eerste mini-ding dat er net uitkwam. O jongens, ik heb echt weer even hoop! Fingers crossed...



Ik duim met je mee hoor. Wat een hommeltje, hoop dat je zo beter nieuws hebt mbt koorts enz.



Ik heb wel eens gehoord een beetje olie door het eten te doen bij constipatie. Maar in jouw geval niet zelf gaan dokteren hoor, altijd eerst even aan de DA vragen.



Fijn dat je de hele dag op haar kan passen/knuffelen.



Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Sterkte..hou ons op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rollercoaster voor jullie

Hopelijk zet het herstel zich door, ik duim mee!

Poes boft maar met jou, veel sterkte.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Lief van je, Soulcats. Poes vindt me momenteel maar een stom mens met dat dwangvoeren, temperaturen en medicijnen toedienen...



Temperatuur is nu keurig, 38 graden. Zal in werkelijkheid wel iets hoger zijn, maar de koorts is duidelijk onder de duim. Ik heb poes meerdere malen zien drinken, dus dat is ook positief. Alleen dat eten. Vandaag aangeboden: twee soorten kattenvoer, brokjes, makreel en kattenmelk, maar ze weigert categorisch. En dus zit er niets anders op dan te blijven dwangvoeren...



Gezien haar huidige toestand (duidelijk nog ziek, maar geen acute problemen), zing ik het vandaag nog maar even uit. Dan kan ik morgen gewoon naar mijn eigen dierenarts, die ook haar (lange) medische geschiedenis kent. Drinken, plassen, poepen: check. Nu nog eten...
Alle reacties Link kopieren
Snap dat poes het heel vervelend vindt, maar goed dat je blijft dwangvoeren, dat is echt heel belangrijk nu.

Eventueel morgen met dierenarts overleggen of ze een eetlustopwekkende injectie kan krijgen? Dat heeft hier in het verleden al meerdere keren positief uitgewerkt.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Ah, ik wist niet dat dat bestond, dankjewel! Ben namelijk bang dat het nu een beetje psychisch geworden is en ze met dat dwangvoeren een nare associatie met eten heeft gekregen. Heb namelijk niet het idee dat ze erg misselijk is en ze houdt al het eten dat ik haar voer binnen, kokhalst ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Hallo mijn kat eet ook al weken slecht tot niet en is veel afgevallen. Heb nu van de dierenarts blikvoer intensive van specific ( is een soort van astronautenvoer) en dat gaat er in als koek. Ze krijgen dit voer vaak na een operatie. Het stinkt enorm maar de kat vind het heerlijk ruiken. Terwijl ze eerst nooit blikvoer at. Misschien is dit ook voor jou kat. Heel veel sterkte
@angel, deze?

http://www.medpets.nl/specific+recovery ... escription



Ik had al van dat aansterkvoer van Hills (dat is vanochtend opgegaan, ik voer haar nu zo'n gourmet mousse). Tot nu toe lust mijn kat niks, ook al zegt de dierenarts bij allerlei soorten voer dat de meeste katten het heerlijk vinden. Ik heb deze ellende van niet willen eten drie jaar geleden ook al een keer met haar gehad. Toen was het trouwens geen virus, maar verstopping.



In haar normale doen is ze helemaal niet zo kieskeurig met eten. Sterker nog, ze had inmiddels weer dieetvoer omdat ze moest afvallen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven