Rokende buurvrouw

24-07-2014 16:12 216 berichten
Ik woon in een flatje en ik heb een balkon. Dit balkon staat de hele dag in de zon en is daarom vooral s avonds een heerlijke plek om te zitten. Nou heb ik een buurvrouw en zij rookt. Zij rookt buiten. Natuurlijk moet zij helemaal zelf weten dat ze dit doet, maar als ze buiten rookt dan komt het vrij vaak mijn kant op. Het is soms zo erg dat ik de deur dicht moet doen om niet in de stank te zitten. Wat erg vervelend is om warme dagen.

Nu zit ik met een dilemma. Is er iets wat ik kan doen?

Eigenlijk vind ik niet dat ik er iets van kan zeggen, omdat het haar balkon is en zij daar gewoon moet kunnen roken.

Maar aan de andere kant is het voor mij gewoon erg smerig.

Wat zouden jullie doen?

Zouden jullie iets doen, of heb je zoiets van *just deal with it*?
Alle reacties Link kopieren
Tja, je woont in een flat, dus dan merk je wel eens wat van elkaar. En op een balkon een peuk doen is niet echt afwijkend gedrag...



Gewoon even naar binnen, deur dicht achter je, en tegen de tijd dat jij lekker een kopje thee gezet hebt, heeft zij haar peukje wel op.
Alle reacties Link kopieren
Zeggen!



Gewoon op een normale toon,is ook jouw woon plezier.
Alle reacties Link kopieren
En dan Rover??



Ik bedoel wat verwacht je dan van Buuf??
Alle reacties Link kopieren
Als ze aan de andere kant kan gaan staan zodat jij er minder last van hebt, kan je iets zeggen, maar als dat niet zo is...grote kans dat dit niet in goede aarde valt. Sommige rokers voelen zich al zo geviseerd, dat ze nergens meer rustig een sigaretje kunnen roken...
Alle reacties Link kopieren
Poloppie



Dat kunnen ze ook niet.

Zelfs niet op hun eigen balkon.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat je genoeg geld gaat verdienen voor een hutje op de hei!



(sommige mensen stoppen nooit met zeiken!)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zomaar dat ze niet voor jou binnen gaat roken, of de trap af en op de stoep gaat staan roken.

Dus zeggen heeft niet eens zo heel veel nut.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan; ga je verder goed met je buurvrouw om?
Ik zet het huis op de tocht, dan waait alles vanzelf weer weg ook.
quote:Aureel schreef op 24 juli 2014 @ 16:31:

Ligt eraan; ga je verder goed met je buurvrouw om?Ik ken haar verder niet. Ze hoort bij een andere ingang en trappenhuis. Kom haar verder niet tegen. Behalve als we tegelijk op het balkon zitten. Pff ik vind het best wel lastig .
Kun je geen scherm op je balkon zetten? Meteen wat leuke plantjes erop ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:mona88 schreef op 24 juli 2014 @ 16:34:

[...]





Ik ken haar verder niet. Ze hoort bij een andere ingang en trappenhuis. Kom haar verder niet tegen. Behalve als we tegelijk op het balkon zitten. Pff ik vind het best wel lastig .Heeft ze nog meer opties dan binnen of voor de ingang van het trappenhuis te roken? Zou verder weg staan op het balkon wel helpen dan? Of de andere kant op blazen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als het heel warm is kun je toch beter de deur dichthouden: dan haal je de warmte niet binnen. Neem een ventillator.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je zou kunnen overwegen een appartement te huren in New York. Daar zijn appartementencomplexen waar de mensen in hun eigen huis en daarmee ook op het balkon niet mogen roken.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Furfuckssake, ze zit op haar balkon! Doe je deur dicht of zet hem open. Ik vind het ook niet leuk dat mijn buren roken in de tuin, maar ik kan niet van ze verlangen dat ze maar binnen roken.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt wel dat sommigen het vies vinden. Maar hoeveel rookt iemand nou op een avond? Een peuk rook je in vijf minuten, ik ga ervan uit dat ze geen 30 sigaretten rookt op een avond. Dus die paar keer dat er een walm voorbij komt en je denkt: Gatver. Stoor je daar toch niet teveel aan.



Als je nog niet meer mag roken op je eigen balkon...
quote:MarianneDavids schreef op 24 juli 2014 @ 16:40:

Je zou kunnen overwegen een appartement te huren in New York. Daar zijn appartementencomplexen waar de mensen in hun eigen huis en daarmee ook op het balkon niet mogen roken.

Jaja, dat is een hele vooruitgang. Lang leve de persoonlijke vrijheid.

Niemand kan meer iets van een ander hebben, echt erg!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ook in een flat en zeker nu met de ramadan heb ik "last" van de kookluchtjes in de vroege ochtend en late avond van de medebewoners.

Moet ik ze maar verbieden te koken alleen maar omdat ik over mijn nek ga van de gebakken vis lucht s'ochtends?

Je woont in een flat en dan heb je "overlast"

Deal with it
Hear hear Granny.
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurvrouw hoest er ook nog bij... dan stikt ze er haast in... Zo staat ze ieder kwartier luid hoestend en half kotsend buiten, s'morgens om 7.00 uur de eerste en rond 00.00 uur de laatste. Godzijdank werkt ze



Vervelend TO, maar ik vrees dat je er weinig aan kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had je uitgelachen en mijn vent gevraagd om een sigaar op te steken.
Alle reacties Link kopieren
Mee leven of verhuizen.

Je hebt ook uitlaatgassen van auto's/bussen e.d of geur van een boer die met zijn tractor zijn land aan het bemesten is.

Ik raad je aan om in Bulgarije te gaan wonen daar mag je niet roken in de buitenlucht.
Alle reacties Link kopieren
Ach, als dat het ergste is? Mijn buren roken in de slaapkamer met raam open, gevolg? Ik rook in mijn slaapkamer heerlijk mee. Bah!

Al een keer een opmerking over gemaakt, maar blijven het toch doen.

Geluk? Ik ga over een aantal maanden verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikdus2010 schreef op 24 juli 2014 @ 16:46:

Al een keer een opmerking over gemaakt, maar blijven het toch doen.

.Dus jij denkt te kunnen bepalen wat de buren in hun eigen huis mogen doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven