Rokende buurvrouw

24-07-2014 16:12 216 berichten
Ik woon in een flatje en ik heb een balkon. Dit balkon staat de hele dag in de zon en is daarom vooral s avonds een heerlijke plek om te zitten. Nou heb ik een buurvrouw en zij rookt. Zij rookt buiten. Natuurlijk moet zij helemaal zelf weten dat ze dit doet, maar als ze buiten rookt dan komt het vrij vaak mijn kant op. Het is soms zo erg dat ik de deur dicht moet doen om niet in de stank te zitten. Wat erg vervelend is om warme dagen.

Nu zit ik met een dilemma. Is er iets wat ik kan doen?

Eigenlijk vind ik niet dat ik er iets van kan zeggen, omdat het haar balkon is en zij daar gewoon moet kunnen roken.

Maar aan de andere kant is het voor mij gewoon erg smerig.

Wat zouden jullie doen?

Zouden jullie iets doen, of heb je zoiets van *just deal with it*?
Alle reacties Link kopieren
quote:mara2 schreef op 24 juli 2014 @ 17:06:

Bij ons roken ze allemaal buiten juist om geen rook in hun eigen huis te krijgen.Hier woont ook een stel dat alleen op het balkon rookt, niet vanwege de kinderen want die hebben ze niet. Ze hebben helaas geen asbak op het balkon, de peuken liggen dus op straat, ze zijn er al een keer voor bekeurd maar het heeft niet geholpen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Die flat van TO staat niet toevallig aan een snelweg, ofzo?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ook in een flat..en ik haat het! Altijd overlast idd,

Geluid, geuren, kinderen ( heb ik zelf ook) .

Zodra ik dit huis kan verkopen ben ik weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik woonde op een flat en mijn buurvrouw rookte ook. Ging idd bij ons naar binnen. Bah.

Nooit wat van gezegd. Ik ga iemand niet verbieden op haar eigen balkon van een lekker sigaretje te genieten.

Buur kan niks aan de windstand doen.

Soms vond ik zo vervelend dat ik idd naar binnen ging. Soms deed ik alleen de deur dicht om de stank uit de woonkamer te houden.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:mara2 schreef op 24 juli 2014 @ 17:06:

Bij ons roken ze allemaal buiten juist om geen rook in hun eigen huis te krijgen.

Wel ja, als de gordijnen maar lekker fris blijven ruiken.

Prioriteiten.
Alle reacties Link kopieren
Even vooropgesteld dat ik zelf niet rook: moeten we een rookvrije zone van heel Nederland maken of zo? Als je nou ook al niet meer kan roken in je eigen huis/tuin/op je eigen balkon zonder dat er iemand overweegt te gaan klagen.... Moet niet gekker worden.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 24 juli 2014 @ 17:07:

[...]



Dat heeft er niets mee te maken. In Amerika kan je de bus uitgezet worden omdat je parfum draagt. Het wordt steeds maller.

Ook hier wordt het steeds erger met de onverdraagzaamheid tussen mensen onderling en of dat nou gaat over roken, parfum, geluid, luchtjes die sommige anderen niet prettig vinden etc. er komt steeds meer gelazer, maar de verzuring van de samenleving dient dan gezien te worden als iets goeds en daar ben ik het dus niet mee eens. Het is druk in de wereld, je kan niet alles hebben.

Mijn buiten rokende buurmannen mogen wat mij betreft gewoon hun eigen gang gaan hoor!

Als ik die lucht ruik, ben ik telkens weer zo blij gestopt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik snap best dat het heel erg vervelend is als je buren op het balkon roken en de rook vervolgens bij jou naar binnen waait.



Mijn buren roken helaas ook op het balkon en de walm komt ook binnen (lekker in de slaapkamer) en ik vind het echt niet lekker ruiken, maar ja. Hier mag je trouwens alleen op het balkon roken als de buren er geen last van hebben, maar ik heb ook niet echt zin om te klagen want zo veel last heb ik er nou ook weer niet van. Ik heb gemerkt dat hoe drukker ik me er om maak, hoe meer ik er van ruik.



Probeer je er niet te veel van aan te trekken of er te veel mee bezig te zijn, want dan lijkt het probleem steeds groter te worden.



Wat ik trouwens niet snap is dat rokers per se buiten moeten roken. Als ze gewoon binnen zouden roken, belasten ze er niemand meer meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst iemand in de bus iemand anders, een onbekende, horen aanspreken op zweetgeur. Op een heel pedant toontje, met haar ogen op standje 'dit mag ik toch zeggen, ik doe het keurig?'. En daarna ging ze ergens anders zitten. Diegene die was aangesproken schaamde zich bijna door de vloer van de bus, het was verdorie 33 graden!! Ik en een busgenoot hebben haar erop aangesproken, gezegd dat we het niet normaal vonden om dit uit te spreken.



Ik vind dat mensen teveel last van elkaar hebben, soms merk je gewoon iets van een ander en dat kan je best eens niet bevallen. Maar geurtjes en geluiden worden tegenwoordig als een soort persoonlijke aanslag ervaren: alsof de ander alleen nog maar in dienst staat van jou.
quote:hallon schreef op 24 juli 2014 @ 17:24:

Nou ik snap best dat het heel erg vervelend is als je buren op het balkon roken en de rook vervolgens bij jou naar binnen waait.



Mijn buren roken helaas ook op het balkon en de walm komt ook binnen (lekker in de slaapkamer) en ik vind het echt niet lekker ruiken, maar ja. Hier mag je trouwens alleen op het balkon roken als de buren er geen last van hebben, maar ik heb ook niet echt zin om te klagen want zo veel last heb ik er nou ook weer niet van. Ik heb gemerkt dat hoe drukker ik me er om maak, hoe meer ik er van ruik.



Probeer je er niet te veel van aan te trekken of er te veel mee bezig te zijn, want dan lijkt het probleem steeds groter te worden.



Wat ik trouwens niet snap is dat rokers per se buiten moeten roken. Als ze gewoon binnen zouden roken, belasten ze er niemand meer meer.Ik ken mensen die binnen roken, dat huis ruikt als een oudbakken kroeg. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen daarop zit te wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=16588939,noline]hallon schreef op 24 juli 2014 .



Wat ik trouwens niet snap is dat rokers per se buiten moeten roken. Als ze gewoon binnen zouden roken, belasten ze er niemand meer meer.Niet iedere roker heeft een partner die ook rookt. Soms heeft iemand kinderen waar hij/ zij voor naar buiten gaat om te ruiken. Soms vindt iemand het vervelend als zijn huis naar rook ruikt en hij vaak moet witten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja meid, dat is gewoon balen, maar idd wat er al eerder geschreven is, het is een aantal keer per avond/dag. Dat moet toch niet zo erg zijn?



Wij wonen tegenover een shoarmaboer. Heb je wel eens geroken wat dáár voor een lucht vandaan komt? Het stinkt naar gebakken stront en dan 10x erger. Van 16.00 stipt tot 23.30u in de avond. Geloof me 😁, een sigaretje is zo erg nog niet.. De deur blijft hier hermetisch dicht, ook in de zomer en mijn was moet heel snel om 16.00 naar binnen anders ruik ik zelf naar gebakken stront. Kots!!
quote:lionlily schreef op 24 juli 2014 @ 17:26:

Ik heb laatst iemand in de bus iemand anders, een onbekende, horen aanspreken op zweetgeur. Op een heel pedant toontje, met haar ogen op standje 'dit mag ik toch zeggen, ik doe het keurig?'. En daarna ging ze ergens anders zitten. Diegene die was aangesproken schaamde zich bijna door de vloer van de bus, het was verdorie 33 graden!! Ik en een busgenoot hebben haar erop aangesproken, gezegd dat we het niet normaal vonden om dit uit te spreken.



Ik vind dat mensen teveel last van elkaar hebben, soms merk je gewoon iets van een ander en dat kan je best eens niet bevallen. Maar geurtjes en geluiden worden tegenwoordig als een soort persoonlijke aanslag ervaren: alsof de ander alleen nog maar in dienst staat van jou.Ja, heel erg. Allemaal prinsjes en prinsesjes.
Wij hebben gelukkig met de milieudienst kunnen bellen. Beetje jammer dat zij er ook niets aan kunnen doen (maar dat is een heel ander probleem).
Niet alles gelezen, maar misschien heb je er wat aan om de regelgeving voor horeca na te lezen.

Die moeten aan allerlei regels voldoen om ervoor te zorgen dat er geen last wordt veroorzaakt door klanten die buiten voor de deur staan te roken.



Ik ken de regels verder niet, maar heb tijdens vakantie wel zoiets gehad. Stond een vrouw kettingen te roken op het balkon en mocht ze van haar lieve man dat niet in de slaapkamer.

Ze ging op een punt staan dat de rook regelrecht onze slaapkamer binnen trok.

Ja, wat heet hutje op de hei?

Sociaal gedrag is niet iedereen gegeven.

Ik heb persoonlijk liever dat er rookgelegenheden komen waar mensen met een rookverslaving heen kunnen. Het probleem wordt nu verplaatst naar huiselijke kringen. (Om het zo mooi te zeggen.)

Ik vind het ook belachelijk dat mensen niet mogen roken en er geen rookruimtes meer zijn.

Voor het rookverbod was het allemaal makkelijker. Toen had je speciale ruimtes voor niet-rokers. Toen was het een stuk gezelliger.

Dat mag voor mij ook in woonwijken worden ingevoerd.

Jaaa, ik las net iets over burendag. Daar kan je een goed idee lanceren om je buren beter te leren kennen.

Ik heb een bedrijf gekend waar ze een oud bushokje hadden geplaatst. Dat was er voor dat rokers regenvrij konden staan en lekker met elkaar kleppen.



EDIT: Voor de - niks snappende - figuren hier op dit forum - wat extra uitleg.

Stuur als idee voor de burendag een aanvraag in voor een bushokje waar zwaar verslaafde rokers een saffie kunnen doen. Misschien gaan er ook wat mensen dan een bakkie doen en wordt het de meest sociale en gezellige stek voor rokers in de buurt.
quote:Koekblikje schreef op 24 juli 2014 @ 17:28:

Ja meid, dat is gewoon balen, maar idd wat er al eerder geschreven is, het is een aantal keer per avond/dag. Dat moet toch niet zo erg zijn?



Wij wonen tegenover een shoarmaboer. Heb je wel eens geroken wat dáár voor een lucht vandaan komt? Het stinkt naar gebakken stront en dan 10x erger. Van 16.00 stipt tot 23.30u in de avond. Geloof me 😁, een sigaretje is zo erg nog niet.. De deur blijft hier hermetisch dicht, ook in de zomer en mijn was moet heel snel om 16.00 naar binnen anders ruik ik zelf naar gebakken stront. Kots!!vreselijk, echt!!
Alle reacties Link kopieren
quote:hallon schreef op 24 juli 2014 @ 17:24:





Wat ik trouwens niet snap is dat rokers per se buiten moeten roken. Als ze gewoon binnen zouden roken, belasten ze er niemand meer meer.Het huis stinkt niet naar verschaalde rook. Het is slecht voor de kinderen (meeroken). De illusie hebben minder te gaan roken ( zal vooral in de winter gelden). Minder hoeven schilderen want geen rokersaanslag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 24 juli 2014 @ 17:29:

Niet alles gelezen, maar misschien heb je er wat aan om de regelgeving voor horeca na te lezen.

Die moeten aan allerlei regels voldoen om ervoor te zorgen dat er geen last wordt veroorzaakt door klanten die buiten voor de deur staan te roken.



I)Volgens mij gaat het om het lawaai dat buiten rokende klanten veroorzaken. Daarnaast nemen ze dikwijls hun alcoholische versnapering mee naar buiten, dat mag niet want langs de openbare weg mag je geen alcohol drinken.
verba volant, scripta manent.
Zie de edit met het idee voor burendag.

Misschien iets voor jou?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 juli 2014 @ 17:27:

[...]





Niet iedere roker heeft een partner die ook rookt. Soms heeft iemand kinderen waar hij/ zij voor naar buiten gaat om te ruiken. Soms vindt iemand het vervelend als zijn huis naar rook ruikt en hij vaak moet witten.Ja, maar dan verplaatst de roker toch de overlast naar de buren? Dat is toch niet de bedoeling. Dus in dat opzicht kan de roker best wat rekening houden met de niet-rokende buren.
Haha ja lach maar Cateau. 😜 Zelfs de meneer van de milieudienst ging bijna over z'n nek toen hij hier kwam snuffelen op het balkon.



Ik heb 1x de fout gemaakt om mijn krakend verse dekbedovertrek van de lijn meteen op mijn bed te leggen (en het was vergeten om 16.00 naar binnen te halen...) Je had het hoofd van mijn vriend moeten zien toen we romantisch op bed ploften. Roken we samen dus naar ... gebakken stront! Te goor!
quote:hallon schreef op 24 juli 2014 @ 17:35:

[...]





Ja, maar dan verplaatst de roker toch de overlast naar de buren? Dat is toch niet de bedoeling. Dus in dat opzicht kan de roker best wat rekening houden met de niet-rokende buren.Door de regelgeving van de laatste jaren kunnen rokers haast nergens meer terecht en dan mag het nu ook niet meer op het eigen balkonnetje? Het moet niet gekker worden.
Ja, wat zegt de politiek ervan?



Die vinden de huiselijke kring erg belangrijk.

Die zijn de flatgebouwen vergeten.
quote:Koekblikje schreef op 24 juli 2014 @ 17:36:

Haha ja lach maar Cateau. 😜 Zelfs de meneer van de milieudienst ging bijna over z'n nek toen hij hier kwam snuffelen op het balkon.



Ik heb 1x de fout gemaakt om mijn krakend verse dekbedovertrek van de lijn meteen op mijn bed te leggen (en het was vergeten om 16.00 naar binnen te halen...) Je had het hoofd van mijn vriend moeten zien toen we romantisch op bed ploften. Roken we samen dus naar ... gebakken stront! Te goor!

Ik lach je ook niet uit, absoluut niet, maar ik krijg gewoon de kleuterachtige giechelkriebels als het over poep(lucht) gaat. Helaas word ik wat dat betreft nooit volwassen. Vergeef me.



Het is echt te erg en daar kan wel degelijk iets aan gedaan worden, want dit is een te erge aanslag op je woongenot en er kunnen gewoon filters aangeschaft en gemonteerd worden. Ik vind het een beetje raar van die meneer van de millieudienst dat hij daar niets over heeft gezegd.



Edit: Neem eens contact op met de huurcommissie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen roker, maar ik bbq regelmatig op mijn balkon. Soms ben ik met de hogedrukspuit bezig, mijn buurman maait het gras met een machine, ik schuur soms hout, mijn buurvrouw rookt, ik heb soms lawaaierig bezoek tot diep in de nacht, mijn buren hebben soms dansfeestjes, ik zet wel eens mijn vuilnis te laat buiten, mijn buurman draait zijn motor soms stationair onder mijn raam.



En we hebben nog steeds een goede band, het is geven en nemen, we communiceren. Dit zijn gewoon leefgeluiden en leefgeuren. In je eigen huis en op je eigen balkon mag je je eigen dingen doen, zo lang het niet exhibitionistisch is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven