Rokende buurvrouw

24-07-2014 16:12 216 berichten
Ik woon in een flatje en ik heb een balkon. Dit balkon staat de hele dag in de zon en is daarom vooral s avonds een heerlijke plek om te zitten. Nou heb ik een buurvrouw en zij rookt. Zij rookt buiten. Natuurlijk moet zij helemaal zelf weten dat ze dit doet, maar als ze buiten rookt dan komt het vrij vaak mijn kant op. Het is soms zo erg dat ik de deur dicht moet doen om niet in de stank te zitten. Wat erg vervelend is om warme dagen.

Nu zit ik met een dilemma. Is er iets wat ik kan doen?

Eigenlijk vind ik niet dat ik er iets van kan zeggen, omdat het haar balkon is en zij daar gewoon moet kunnen roken.

Maar aan de andere kant is het voor mij gewoon erg smerig.

Wat zouden jullie doen?

Zouden jullie iets doen, of heb je zoiets van *just deal with it*?
Alle reacties Link kopieren
quote:zoetie schreef op 25 juli 2014 @ 16:44:

Nou, ik denk niet dat een roker een ander kanker toewenst, net als dat een niet-roker dat zou doen bij een roker. Ik denk wel dat een roker zich mag realiseren dat een niet-roker niet gediend is van het inademen van rook. Inmiddels is het al jaren luid en duidelijk dat roken en het inademen van rook niet goed is voor je, dus heb gewoon het fatsoen daar rekening mee te houden.En dat fatsoen hebben veel rokers dus helaas niet
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:yasmijn schreef op 25 juli 2014 @ 14:55:

Iedere roker die onder de neus van een ander rookt wenst hem of haar dus kanker toe.





+10000
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 25 juli 2014 @ 23:32:

[...]

Dit vind ik dus een tokkie-reactie Ben ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een aantal jaar geleden gestopt met roken.ik vind het nu ook stinken?.

Allebei mijn buren roken.De ene kant met 4 man sterk en de andere met 2! In de zomer stinkt heel mijn huis naar rook en vooral op de kamer van zoonlief ! Ook op zolder ruikt mijn was naar rook.

Ik vind het smerig maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om er iets van te zeggen.

Het is hun tuin daar mogen ze doen wat ze willen. Staan ook nog 3 wietplanten te meuren!

Het is nu eenmaal zo....

Toen ik nog rookte zouden ze niet moeten vragen om niet in mijn tuin te roken.

Leven en laten leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 26 juli 2014 @ 10:10:

[...]



Ben ik ook. Blijkbaar, jammer dat je er trots op bent
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:loisnvt schreef op 25 juli 2014 @ 21:31:

[...]





Jij rijdt ook geen auto dus?geen auto rijden is dan weer een uiterste hé. Maar je auto een kwatier stationair laten draaien onder het open raam van een kinderkamer zal ook idd niet in dank afgenomen worden. Of denk jij van wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 25 juli 2014 @ 22:26:

Ik rook zelf absoluut niet (nooit gedaan ook) maar wat zitten mensen toch altijd te zeiken op rokers. Inderdaad overdreven hoesten op een terras,

Hoezo overdreven hoesten? Dat jij er toevallig geen last van hebt wil niet zeggen dat al die mensen met astma en aanverwanten er ook maar geen last van moeten hebben.

En jij mag het dan overdreven vinden maar ik moet medicatie nemen en loop zowat blauw aan bij een snufje rook. Zou willen dat het anders was maar helaas.

Rokers moeten zelf weten wat ze doen maar ze dienen ook echt wel in te zien dat ze een ander overlast bezorgen. En daar kun je dan toch zeker rekening mee houden.

Waarom moet een drummer of trompettist wel rekening houden met zijn omgeving en een roker niet
Nou, als een vriendin van mij heel hard zit te hoesten. En dat is heel erg echt. Dan roken ze hier niet.

Je kunt natuurlijk wel proberen om heel hard "hoest, hoest!!!!!" te roepen. Of "he, he, waar komt die hoest toch vandaan? Komt zomaar opzetten."



Ach, je kan natuurlijk stoppen met ademen of een zuurstofmasker opzetten. Ik geloof dat het geen reet uitmaakt.



Naar beneden plassen? Ik heb het hier een bouwvakker wel eens zien doen. Ik weet alleen niet of dat een poging was om het vuur (rookpluim) te blussen. Ik denk eerder dat hij te lui was om naar de wc te lopen. Maar.... dat mocht dan weer niet. Die kreeg op zijn kloten van zijn baas.

In figuurlijke zin dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 24 juli 2014 @ 18:10:

Ja, @Lemoos2

Maar het maakt toch echt wel verschil of het een hele dag is of een aantal uren of 10 tot 15 minuten.

Als het overlast wel achterwege gelaten kan worden als de klagers bezoek hebben, bijvoorbeeld. Klagen over anderen en het zelf veel erger doen dan hun buren.



Ik heb te maken gehad met mensen die maatschappelijk werk deden. Hun hond lieten ze o de dag van de verhuizing aan een ketting rond lopen in de gedeelde tuin. Het beest had zich finaal uitgeleefd en gegraven.... Dar lag niets meer op de plaats waar het hoorde.

Die hond had het heel moeilijk toen ze er nog woonden en altijd in een donkere ruimte moest wachten tot het baasje thuis kwam. Die hond leed er onder en dat liet hij horen door heel hard te janken. Zij hadden het nog nooit gehoord en vonden het onzin. Ja, als ze thuis waren dan deed de hond het niet.

Nou, iedereen was blij toen ze weg waren.

Maatschappelijk werkster? Alles moest kunnen bij die mensen.

Mijn buren zijn ook gigantisch asociaal en doen ook maatschappelijk werk . Dat argument hebben ze ook weleens gebruikt in een discussie, ze zijn maatschappelijk werkster en hebben geen idee dat hun "aannemer" ontzettend asociaal is en nee, ze kunnen er ook niets aan doen, want ze zijn maatschappelijk werker en weten er niets vanaf.
Alle reacties Link kopieren
quote:hallon schreef op 24 juli 2014 @ 17:35:

[...]





Ja, maar dan verplaatst de roker toch de overlast naar de buren? Dat is toch niet de bedoeling. Dus in dat opzicht kan de roker best wat rekening houden met de niet-rokende buren.Je kunt ook in een kroeg gaan zitten voor wat frisse lucht. Die zijn tegenwoordig allemaal rookvrij.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Tickel schreef op 26 juli 2014 @ 13:00:

[...]



Je kunt ook in een kroeg gaan zitten voor wat frisse lucht. Die zijn tegenwoordig allemaal rookvrij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon even aankaarten. Baat het niet dan schaadt het niet als je toch verder geen contact met haar hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:esthertje255 schreef op 26 juli 2014 @ 13:15:

Ik zou het gewoon even aankaarten. Baat het niet dan schaadt het niet als je toch verder geen contact met haar hebt.Aankaarten? Rokers vallen, geloof ik, tegenwoordig onder loslopend wild en alle niet rokers hebben een jachtvergunning
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
In vroegere tijden waren er toch speciale rookruimtes?

Ook in huizen mocht het niet vanwege de aanslag die je van de rook krijgt. En de stank natuurlijk.



Daarom gingen ze naar een kroeg.

Mannen met een minder leuk huwelijk konden dan ook een "eigen ding" gaan doen. Op straat roken was onfatsoenlijk. Nu. loopt iedereen - of in elk geval veel mensen - rokend over straat. Alsof dat zo'n verbetering is.



Ik vind de politiek vooral dom. Het is ook slecht voor de economie.

Op de werkvloer is natuurlijk anders. Er zijn ook kroegen waar niet gerookt wordt. Die variatie maakt het leven toch een stuk aangenamer.



Maar, er is wel meer fout.

Dit is een minder probleem. Maar het krijgt wel aandacht alsof er levens van af hangen. Het wordt er alleen maar ongezelliger door.



Ik zeg: Back to Basics. Herenkapper waar alleen mannen mogen komen. Zo ook met drinken en roken.



Ergens een gezellig plakje inrichten waar zonder hinder gerookt kan worden. Maar het zou wel erg mooi zijn als zoiets kon.

Kan je trouwens een bushokje voor 500 euro kopen?
Nee, een bushokje kost 4080 euro. Bron politie.nl
Alle reacties Link kopieren
quote:loisnvt schreef op 25 juli 2014 @ 21:31:

[...]





Jij rijdt ook geen auto dus?Dus omdat ik wel eens auto rij, heb jij het recht mij rook in mijn gezicht te blazen of mee te laten genieten van die smerige gewoonte?
Jammer, dan is het dus geen goed idee voor burendag komende september. Dat kan je er mee winnen als je een leuk idee hebt.



http://www.oranjefonds.nl/burendag



Maar misschien een ander idee dat wel betaalbaar is.

Een set parapluus met opdruk: Ik ben een tevreden roker en geen onruststoker.

(* Ooit gelezen in een strip van Jan, Jans en de kinderen van de Opa. Die liet zien hoe je kringetjes kan maken van sigarenrook. In het echt heb ik dat trouwens wel eens opa's zien doen bij kleine kinderen. In de tijd dat het nog niet verboden was voor oudere mannen om kinderen foute dingen te leren. Maar dat is vast op tv geweest. *)




KOmt van deze site



En deze muziek kan je ook opzetten op het moment dat je er last van krijgt. http://www.youtube.com/watch?v=57tK6aQS_H0#t=14

ZOEK OP YOUTUBE naar de Platters - Smoke Gets In Your Eyes



Ja, misschien weten meer mensen iets in die trant?



Is net zoiets als "Fishermans Friends - Sterk spul he."
Alle reacties Link kopieren
Komt TO nog terug?
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 26 juli 2014 @ 12:09:

[...]

Blijkbaar, jammer dat je er trots op bentIk vind t niet jammer
Wij rokers (ja ik ben een roker) mogen nergens mee4r binnen roken en buiten is ook al niet goed meer.Nog ff en we worden naar aparte kampen verbannen.
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 26 juli 2014 @ 13:56:

[...]



Ik vind t niet jammer Jij rookt ook tijdens je zwangerschap en boven de kinderwagen zeker?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf ben ook een roker en verbaas me erover hoeveel forummers eigenlijk last hebben van de rook.

Komt denk ik ook omdat ik voornamelijk met 'mede-rokers' omga, en als ik met iemand ben die niet rookt vraag ik aan die persoon of het erg is als ik even een sigaretje opsteek (wat meestal geen probleem is).

Maar als ik door de stad loop, bij een bushalte sta etc. houd ik er eerlijk gezegd geen rekening mee als ik een sigaretje opsteek dat mensen last van me hebben, omdat ik er nooit iets over hoor.

Nu zal ik dus toch eerst even nadenken voor ik in het openbaar wil roken want blijkbaar stoort toch een groot gedeelte zich eraan.



En dit kan ook gelden voor je buurvrouw. Zolang zij niet weet dat jij last van de rookgeur hebt, kan er niks aan het probleem veranderen. Kan natuurlijk dat ze er niet iets aan wilt doen, maar misschien is ze wel zo vriendelijk om (als dat mogelijk is) ergens anders te roken of om even de ventilator erbij te halen die de rook ergens anders naar blaast.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 26 juli 2014 @ 14:00:

Wij rokers (ja ik ben een roker) mogen nergens mee4r binnen roken en buiten is ook al niet goed meer.Nog ff en we worden naar aparte kampen verbannen.



Stel je niet aan! Schandalige vergelijking overigens



Wanneer begrijpen rokers nu eens dat ze mensen ongevraagd met hun kankerverwekkende rook opzadelen?

Egoïsme ten top!!!
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 26 juli 2014 @ 14:07:

[...]





Stel je niet aan! Schandalige vergelijking overigens



Wanneer begrijpen rokers nu eens dat ze mensen ongevraagd met hun kankerverwekkende rook opzadelen?

Egoïsme ten top!!!Dat noem ik pas aanstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven