Rokende buurvrouw

24-07-2014 16:12 216 berichten
Ik woon in een flatje en ik heb een balkon. Dit balkon staat de hele dag in de zon en is daarom vooral s avonds een heerlijke plek om te zitten. Nou heb ik een buurvrouw en zij rookt. Zij rookt buiten. Natuurlijk moet zij helemaal zelf weten dat ze dit doet, maar als ze buiten rookt dan komt het vrij vaak mijn kant op. Het is soms zo erg dat ik de deur dicht moet doen om niet in de stank te zitten. Wat erg vervelend is om warme dagen.

Nu zit ik met een dilemma. Is er iets wat ik kan doen?

Eigenlijk vind ik niet dat ik er iets van kan zeggen, omdat het haar balkon is en zij daar gewoon moet kunnen roken.

Maar aan de andere kant is het voor mij gewoon erg smerig.

Wat zouden jullie doen?

Zouden jullie iets doen, of heb je zoiets van *just deal with it*?
Nee, ik vind het ook belachelijk dat er nergens meer gerookt mag worden. Daardoor creëer je een omgeving met discussie.

Het lijkt alsof de politiek er vooral op gericht om zulke discussies over dat soort zaken te starten.



Of het komt door internet.

Daar kan iedereen komen.



Ik zeg nogmaals.

Speciale rookcafees en/of speciale rookruimtes.

Toen was er geen enkel probleem.

Mensen wisten waar ze aan toe waren en...

wat en waar ze het konden en mochten.



Nu moet je het niet wagen om er wat van te zeggen.

Dan worden rokers agressief. Het is echt een ramp om in een slaapbus te moeten reizen zonder rookstop of bij een vertraging op een vliegveld van uren tussen mensen te moeten zitten die al te lang geen nicotine hebben gehad.



O ja, kort gelezen was hier een vrouw die zo'n speciale rookpen gebruikte.

Daar rook je niet van. Het sloeg ook niet op de adem van anderen.

Is misschien ook een idee. Maar niet na het lezen van wikipedia.
Ik pas me overal aan,vraag keurig of iemand er last van heeft.Maar er blijven altijd van die fanatieke antirookschreeuwers waarbij t nooit genoeg is wat je doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 26 juli 2014 @ 14:07:

[...]





Stel je niet aan! Schandalige vergelijking overigens



Wanneer begrijpen rokers nu eens dat ze mensen ongevraagd met hun kankerverwekkende rook opzadelen?

Egoïsme ten top!!!Waar mogen rokers dan wel roken volgens jou? Op je eigen balkon of eigen tuin is ook al niet goed want stel je eens voor dat de wind verkeerd staat.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:jamie2511 schreef op 26 juli 2014 @ 14:04:

Ikzelf ben ook een roker en verbaas me erover hoeveel forummers eigenlijk last hebben van de rook.

Komt denk ik ook omdat ik voornamelijk met 'mede-rokers' omga, en als ik met iemand ben die niet rookt vraag ik aan die persoon of het erg is als ik even een sigaretje opsteek (wat meestal geen probleem is).

Maar als ik door de stad loop, bij een bushalte sta etc. houd ik er eerlijk gezegd geen rekening mee als ik een sigaretje opsteek dat mensen last van me hebben, omdat ik er nooit iets over hoor.

Nu zal ik dus toch eerst even nadenken voor ik in het openbaar wil roken want blijkbaar stoort toch een groot gedeelte zich eraan. . Zo moeilijk is het anders niet. Ga niet helemaal tegen de achterkant aan staan met mensen voor je en let op de windrichting. Op de een of andere manier gaan rokers altijd zo staan dat de rook van ze af waait maar wel vóór de andere mensen, die er dan dus in de rook staan. Niet naast mensen met kleine kinderen (doe je thuis toch ook niet ) etc.

Gewoon zoals je zou willen dat rokers met jouw kind om zouden gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op zaterdag 26 juli 2014 14:04 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="boerderijgeit028 in "Rokende buurvrouw"" class="messagelink">boerderijgeit028 schreef op 26 juli 2014 @ 13:56</a>:</b>

[...]



Ik vind t niet jammer </div></blockquote>Jij rookt ook tijdens je zwangerschap en boven de kinderwagen zeker? Lol nee, maar ik word heel recalcitrant als iemand anders zijn wil aan mij oplegt. Dus als iemand voor mij gaat bepalen wat ik wel of niet mag, gaat er maar vanuit dat ik juist datgene ga doen wat je niet wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 26 juli 2014 @ 14:46:

[...]



Waar mogen rokers dan wel roken volgens jou? Op je eigen balkon of eigen tuin is ook al niet goed want stel je eens voor dat de wind verkeerd staat.Pfff er is anders nog steeds niemand geweest die heeft gezegd dat er NIET gerookt mag worden. Maar waarom zijn er toch altijd van die remies die vinden dat ze overal maar gewoon zo''n stinkstok op mogen steken. Het veroorzaakt gewoon overlast. Drummen, harde muziek, hakken op laminaat...dat je daar op moet letten vind iedereen normaal. Met die dingen dien je echt wel rekening te houden met je omgeving Rook zorgt voor veel meer overlast maar vraag maar eens aan een roker of ze rekening met een ander willen houden, dus niet stoppen maar REKENING HOUDEN MET net zoals we met z'n allen dat met heel veel dingen doen...Dan staan rokers meteen op hun achterste benen en worden ronduit agressief. Apart blijft dat toch. Als de buurman zich zo gedraagt als je hem vraagt om rekening te houden met de tijden dat hij staat te boren dan moet je de politie inschakelen, is de man gek en agressief. Bij een roker moet datzelfde gedrag maar normaal gevonden worden want we tasten hun vrijheid aan. Tja.
Ach nina1966 zeur toch niet zo, rokers hebben al heel veel ingeleverd en de meeste rokers houden wel rekening met hun medemens!
Alle reacties Link kopieren
Als ik steeds in de rook van de buren zou zitten zou ik zsm willen verhuizen.



http://www.jellinek.nl/vr ... eeroken-of-passief-roken/

Hoe schadelijk is meeroken of passief roken?

Meeroken is zeer schadelijk. Er zijn sterke argumenten waardoor je tegen iemand kunt zeggen dat hij/zij in jouw buurt niet mag roken.

Er sterven per jaar enkele duizenden mensen door meeroken. De meesten sterven door hartaandoeningen (enkele duizenden gevallen), door longkanker (enkele honderden gevallen) en door wiegendood (een tiental gevallen) (1). Wereldwijd overlijden volgens een artikel in de Lancet 600.000 mensen door passief roken (2).

Waarom is meeroken schadelijk?

Door meeroken wordt de kans op longkanker verhoogd met 20% tot 30%. Een uur per week passief meeroken verhoogt de kans op een acuut hartinfarct met 15% (3)
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 26 juli 2014 @ 14:56:

[...]



Pfff er is anders nog steeds niemand geweest die heeft gezegd dat er NIET gerookt mag worden. Maar waarom zijn er toch altijd van die remies die vinden dat ze overal maar gewoon zo''n stinkstok op mogen steken. Het veroorzaakt gewoon overlast. Drummen, harde muziek, hakken op laminaat...dat je daar op moet letten vind iedereen normaal. Met die dingen dien je echt wel rekening te houden met je omgeving Rook zorgt voor veel meer overlast maar vraag maar eens aan een roker of ze rekening met een ander willen houden, dus niet stoppen maar REKENING HOUDEN MET net zoals we met z'n allen dat met heel veel dingen doen...Dan staan rokers meteen op hun achterste benen en worden ronduit agressief. Apart blijft dat toch. Als de buurman zich zo gedraagt als je hem vraagt om rekening te houden met de tijden dat hij staat te boren dan moet je de politie inschakelen, is de man gek en agressief. Bij een roker moet datzelfde gedrag maar normaal gevonden worden want we tasten hun vrijheid aan. Tja.

Ik vroeg aan Calvijn waar zij vind dat rokers dan wel een peuk op mogen steken.



Je hebt het steeds maar over REKENING HOUDEN MET, maar je vergeet voor het gemak dat rokers al verbannen zijn uit kroegen en restaurants. Mede daarom vind ik dat je aan een roker niet kan vragen of hij/zij niet meer in eigen tuin of op eigen balkon wil roken.



Als je er last van hebt dan ga je maar naar de kroeg.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:laure schreef op 26 juli 2014 @ 15:09:

Als ik steeds in de rook van de buren zou zitten zou ik zsm willen verhuizen.



http://www.jellinek.nl/vr ... eeroken-of-passief-roken/

Hoe schadelijk is meeroken of passief roken?

Meeroken is zeer schadelijk. Er zijn sterke argumenten waardoor je tegen iemand kunt zeggen dat hij/zij in jouw buurt niet mag roken.

Er sterven per jaar enkele duizenden mensen door meeroken. De meesten sterven door hartaandoeningen (enkele duizenden gevallen), door longkanker (enkele honderden gevallen) en door wiegendood (een tiental gevallen) (1). Wereldwijd overlijden volgens een artikel in de Lancet 600.000 mensen door passief roken (2).

Waarom is meeroken schadelijk?

Door meeroken wordt de kans op longkanker verhoogd met 20% tot 30%. Een uur per week passief meeroken verhoogt de kans op een acuut hartinfarct met 15% (3)Denk je nou echt dat (het gros van) de rokers niet weten hoe schadelijk roken is??
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Waarom roken rokers niet gewoon lekker in hun eigen huis eigenlijk? Deuren en ramen dicht en paffen maar........ en dan je peuken daar op de grond gooien ipv in de natuur.

Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, maar je wilt niet weten hoeveel van die zooi ik zie liggen als ik op buitenrit ben door de bossen en de hei te paard. Zo asociaal!
quote:laure schreef op 26 juli 2014 @ 15:09:

Als ik steeds in de rook van de buren zou zitten zou ik zsm willen verhuizen.



http://www.jellinek.nl/vr ... eeroken-of-passief-roken/

Hoe schadelijk is meeroken of passief roken?

Meeroken is zeer schadelijk. Er zijn sterke argumenten waardoor je tegen iemand kunt zeggen dat hij/zij in jouw buurt niet mag roken.

Er sterven per jaar enkele duizenden mensen door meeroken. De meesten sterven door hartaandoeningen (enkele duizenden gevallen), door longkanker (enkele honderden gevallen) en door wiegendood (een tiental gevallen) (1). Wereldwijd overlijden volgens een artikel in de Lancet 600.000 mensen door passief roken (2).

Waarom is meeroken schadelijk?

Door meeroken wordt de kans op longkanker verhoogd met 20% tot 30%. Een uur per week passief meeroken verhoogt de kans op een acuut hartinfarct met 15% (3)



Gooi ik er ook 1 tegenaan



schadelijkheid van meeroken onbewezen
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 26 juli 2014 @ 15:13:

[...]



Denk je nou echt dat (het gros van) de rokers niet weten hoe schadelijk roken is??Daar denk ik niks over. Weten ze wel hoe schadelijk meeroken is?
Alle reacties Link kopieren
Leef dan maar lekker verder in je sprookje, mika65, als jij die onzin gelooft.
quote:zoetie schreef op 26 juli 2014 @ 15:25:

Leef dan maar lekker verder in je sprookje, mika65, als jij die onzin gelooft.



Waarom geloof jij het ene onderzoek wel en de ander niet?

En ik zeg niet dat ik er in geloof ik laat een tegengeluid horen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet lekker ruiken, maar op een terrasje heb ik er geen last van. Al ga ik niet meer met een vreindin op een terrasje drinken. Zodra er iemand in de buurt begint te roken blijft ze het alleen maar over dat roken hebben. En dát vidn ik veel vervelender dat dat iemand verderop een sigaretje rookt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Van meeroken krijg je géén longkanker. Wereldwijd is er een verbeten strijd tegen het roken gevoerd met als meest gebruikte argument dat niet-rokers risico lopen op longkanker als ze de rook inademen van rokers. Maar volgens een grote studie van de Stanford University is dat apekool en valt er geen link te bespeuren tussen passief roken en longkanker. Uit een studie bij meer dan 76.000 vrouwen blijkt dat je minstens 30 jaar met een roker moet samenleven om een hoger risico te lopen op de longaandoening.

“Het feit dat er geen spoor is van een sterke link tussen passief roken en longkanker toont aan dat er dringend nood is aan meer onderzoek naar de risicofactoren voor de ziekte bij niet-rokers”, stelt onderzoeker Ange Wang, die de resultaten van de grootschalige studie presenteerde aan de Amerikaanse Society of Clinical Oncology.

In het onderzoek werden 76.000 vrouwen gedurende 10,5 jaar gevolgd. Gekeken werd of vrouwen die veel rook inademende door meeroken meer kanker kregen dan vrouwen die dat niet deden. Uit de studie bleek dat rokers veruit het meeste kans lopen op longkanker, namelijk 13 keer hoger dan gemiddeld. Voor ex-rokers ligt het risico 4 keer hoger. Bij vrouwen die nog nooit hadden gerookt of alleen passief roken, valt volgens de studie geen verhoogd risico op longkanker te bespeuren.

“De enige categorie waarbij we een lichtjes hogere kans op de ziekte zien, is bij vrouwen die al meer dan 30 jaar samenleven met een roker”. Het is overigens niet het eerste onderzoek dat tot deze conclusie komt.



bron
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 26 juli 2014 @ 14:53:

[...]



Lol nee, maar ik word heel recalcitrant als iemand anders zijn wil aan mij oplegt. Dus als iemand voor mij gaat bepalen wat ik wel of niet mag, gaat er maar vanuit dat ik juist datgene ga doen wat je niet wil.Dus jij gaat de heavy metal liefhebber ook niet vragen of hij na 12 uur snachts zijn muziek zachter wil zetten omdat je kind niet kan slapen? Want hee, de man heeft late dienst en wil na zijn werk nog ff lekker muziekje luisteren maar jij gaat hem jouw wil niet opleggen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt er hier fel gereageerd tegen rokers zeg! 'Asociaal, egoïstisch, geen rekening houden, agressief als je een opmerking tegen ze maakt, tokkies' en wat er nog meer voorbij komt...

Alsof wij, rokers, hele andere mensen zijn? Rokers hebben te kampen met een verslaving waar verschrikkelijk moeilijk vanaf te komen is, en geloof mij dat het grootste gedeelte van de rokers die verslaafd is wenst dat die er nooit mee was begonnen.



Als iemand mij beleeft vraag of ik ergens anders wil roken omdat hij/zij er last van heeft, wil ik daar gerust rekening mee houden.

Dat er mensen zijn die dat niet doen en/of 'agressief reageren' kan, maar dat ligt aan hun persoonlijkheid en niet omdat het een roker is
Alle reacties Link kopieren
quote:mika65 schreef op 26 juli 2014 @ 15:09:

Ach nina1966 zeur toch niet zo, rokers hebben al heel veel ingeleverd en de meeste rokers houden wel rekening met hun medemens!Nee. Er zijn ENKELE rokers die rekening houden met. En tel daarbij nog degene op die er rekening met proberen te houden maar een hoop dingen niet in de gaten hebben.
Alle reacties Link kopieren
eetquote:Tickel schreef op 26 juli 2014 @ 15:09:

[...]



Ik vroeg aan Calvijn waar zij vind dat rokers dan wel een peuk op mogen steken.



Je hebt het steeds maar over REKENING HOUDEN MET, maar je vergeet voor het gemak dat rokers al verbannen zijn uit kroegen en restaurants. Mede daarom vind ik dat je aan een roker niet kan vragen of hij/zij niet meer in eigen tuin of op eigen balkon wil roken.



Als je er last van hebt dan ga je maar naar de kroeg.weet je wel in hoeveel kroegen er nog gewoon gerookt word? heel veel helaas. En waarom geen rokershoek met goede afzuiging? Daar had de regering een subsidie voor moeten doen. En dan lekker financieren met het geld dat ze aan die peuken verdienen. Waarom val je die niet aan? Nee joh, degene die er echt last van hebben aanvallen is veel leuker blijkbaar.

Maar nogmaals. Als je als roker ergens echt overlast van zou hebben zoals van muziek oid dan mag je er wel wat van zeggen, waarom van roken dan niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op zaterdag 26 juli 2014 15:31 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="boerderijgeit028 in "Rokende buurvrouw"" class="messagelink">boerderijgeit028 schreef op 26 juli 2014 @ 14:53</a>:</b>

[...]



Lol nee, maar ik word heel recalcitrant als iemand anders zijn wil aan mij oplegt. Dus als iemand voor mij gaat bepalen wat ik wel of niet mag, gaat er maar vanuit dat ik juist datgene ga doen wat je niet wil.</div></blockquote>Dus jij gaat de heavy metal liefhebber ook niet vragen of hij na 12 uur snachts zijn muziek zachter wil zetten omdat je kind niet kan slapen? Want hee, de man heeft late dienst en wil na zijn werk nog ff lekker muziekje luisteren maar jij gaat hem jouw wil niet opleggen natuurlijk. Bijzondere vergelijking.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het vies vindt! Vind ik namelijk ook. Maar over een paar sigaretten op een dag zou ik niet moeilijk doen.



Ik heb hier 2 verdiepingen lager mensen wonen, die misschien wel 10 keer per dag een joint opsteken. Ik moet dan echt alles met spoed dichtgooien, anders ga ik over mijn nek van die lucht en het viese gerochel dat erbij komt. Lang leve in een stad wonen. :(



Oh en in de winter komt het via de centrale pijp binnen in de wc en badkamer, gooooor als je 's ochtends net uit bed komt en onder de douche wilt....
quote:jamie2511 schreef op 26 juli 2014 @ 15:32:

Wat wordt er hier fel gereageerd tegen rokers zeg! 'Asociaal, egoïstisch, geen rekening houden, agressief als je een opmerking tegen ze maakt, tokkies' en wat er nog meer voorbij komt...

Alsof wij, rokers, hele andere mensen zijn? Rokers hebben te kampen met een verslaving waar verschrikkelijk moeilijk vanaf te komen is, en geloof mij dat het grootste gedeelte van de rokers die verslaafd is wenst dat die er nooit mee was begonnen.



Als iemand mij beleeft vraag of ik ergens anders wil roken omdat hij/zij er last van heeft, wil ik daar gerust rekening mee houden.

Dat er mensen zijn die dat niet doen en/of 'agressief reageren' kan, maar dat ligt aan hun persoonlijkheid en niet omdat het een roker isJamie alle rokers zijn tokkies, uitschot van de samenleving. Laat ze maar schelden voelen ze zich beter door. Net of ze zelf altijd met iedereen maar rekening houden
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 26 juli 2014 @ 15:36:

eet

[...]

weet je wel in hoeveel kroegen er nog gewoon gerookt word? heel veel helaas. En waarom geen rokershoek met goede afzuiging? Daar had de regering een subsidie voor moeten doen. En dan lekker financieren met het geld dat ze aan die peuken verdienen. Waarom val je die niet aan? Nee joh, degene die er echt last van hebben aanvallen is veel leuker blijkbaar.

Maar nogmaals. Als je als roker ergens echt overlast van zou hebben zoals van muziek oid dan mag je er wel wat van zeggen, waarom van roken dan niet.

Mens, je bent niet goed wijs. Ik val helemaal niemand aan. En als jij al die goede ideeën hebt, waarom ventileer je die zelf niet richting regering? Waarom moet een roker, die nota bene in eigen tuin of op eigen balkon rookt, dit doen?



De hele discussie gaat over roken in privé omgeving waar niet rokers over vallen.



Dit is trouwens mijn laatste reactie op jou. Ik probeer al een tijd om je heen te forummen, vandaag helaas niet gelukt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven