Salontafel brocante look geven
zondag 2 januari 2011 om 22:51
Maar hoe? Heeft iemand tips. De salontafel is van eikenhout. Hij is gelakt en ziet wat donker. Of dit van een lak/beits is of vanwege de leeftijd, dat weet ik niet.
Ik zou er wel zo'n strandlook/brocante look van willen maken. Maar hoe? Heeft iemand tips? White wash vind ik niet zo mooi staan bij onze andere meubels. Het moet dus dekkend lijken met hier en daar wat slijtageplekken.
Alvast bedankt allemaal!
Groetjes Jules
Ik zou er wel zo'n strandlook/brocante look van willen maken. Maar hoe? Heeft iemand tips? White wash vind ik niet zo mooi staan bij onze andere meubels. Het moet dus dekkend lijken met hier en daar wat slijtageplekken.
Alvast bedankt allemaal!
Groetjes Jules

zondag 2 januari 2011 om 22:56

zondag 2 januari 2011 om 23:03
schuren schuren schuren en nog meer schuren.
Dan kleur die je wilt door laten schemeren erop. Drogen.
Op de stukken waar je wat wilt laten doorschemeren kun je heel zuinig wat kaarsvet doen voordat je de definitieve laag erop doet. Anders heb je kans dat je bij het schuren alles weg zou schuren en weer op de oorspronkelijke laag uitkomt.
De soort verf, je kunt je in een verfspeciaalzaak prima laten voorlichten
Dan kleur die je wilt door laten schemeren erop. Drogen.
Op de stukken waar je wat wilt laten doorschemeren kun je heel zuinig wat kaarsvet doen voordat je de definitieve laag erop doet. Anders heb je kans dat je bij het schuren alles weg zou schuren en weer op de oorspronkelijke laag uitkomt.
De soort verf, je kunt je in een verfspeciaalzaak prima laten voorlichten