Samenwonen.. heimwee?

28-07-2014 12:18 58 berichten
..... bedankt voor jullie reacties
Alle reacties Link kopieren
Hoelang woon je nu samen?
Eh, hoe oud ben je?

En hoe lang woon je nu al samen?
Alle reacties Link kopieren
Nooit last van gehad maar ik heb dan ook gewoon eerst op mezelf gewoond voor ik ging samenwonen.

Kennelijk verveel je je als je alleen thuis bent, heb je dan geen hobby, studie? Niet fijn om juist uit te rusten van je werk en lekker thuis te zijn?
Zeg maar Spijker.
Wat voor dagbesteding heb jij? Hoelang hebben jullie al iets samen?

Je man en jij halen nu toch samen boodschappen, eten samen, slapen samen, ontbijten samen? Hij is nu toch in de plek gekomen van je moeder en zusje? Jullie overleggen samen wat de beste manier is om dingen te doen. Samen maken jullie dat er nieuwe gewoontes en gebruiken komen. Leer van elkaar hoe anderen het doen.
En wat doe je zelf overdag als je vriend werkt?
Je klinkt jong! Hoe zelfstandig was je onder moeders vleugels??
En ja, samenwonen is aan iemand wennen ja. Had je gedacht dat het in een keer soepel zou lopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik woonde al jaren alleen voordat ik ging samenwonen (in een andere stad). Denk dat dat toch wel goed is, eerst je eigen boontjes leren doppen en alleen een huishouden runnen, voordat je met een man gaat hokken.

Je klinkt idd erg jong nog...

Sorry verder geen herkenning.
Je werkt niet fulltime?
Alle reacties Link kopieren
Niet tijdens samenwonen, want dat deed ik vele jaren later, maar toen ik op mijn kamertje sliep, 4 hoog achter in Amsterdam heb ik wel huilend in bed gelegen, want ik miste mijn moeder. Ik heb daar niks tegen gegaan, gewoon eroverheen gegroeid en ouder geworden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 28 juli 2014 @ 12:25:

En ja, samenwonen is aan iemand wennen ja. Had je gedacht dat het in een keer soepel zou lopen?Ja, en dat was in ons geval ook zo. Toen we onze spullen in ons nieuwe huis installeerden, voelde het gelijk zo heerlijk, gezellig, knus en goed aan. Alles klopte en dat doet het nu, na bijna 4 jaar nog steeds. Ik vind het juist een beetje vreemd als je nog zo ontzettend moet wennen om de man, waar je een relatie mee hebt, zo veel om je heen te hebben.
Ik ben 25 en wij zijn 2,5 jaar samen, maar ik moet toegeven dat mijn moeder vrij veel voor me deed toen ik nog thuis woonde. Ik deed wel eens boodschappen, en af en toe de was, maar als je alles ineens zelf moet doen vind ik het toch wel een hele omschakeling..



Ik werk zelf fulltime en mijn vriend ook, maar we zijn 1 dag samen vrij.



@dorela boodschappen, koken en wassen doe ik alleen, omdat ik eerder vrij ben. We eten wel samen, maar ontbijten doen we alleen omdat ik al weg ben als hij uit bed gaat.



Als mijn vriend werkt ga ik meestal schoonmaken, wassen etc.
we wonen nu trouwens 6 weken samen
En als jij werkt, wat doet hij dan?
quote:chier schreef op 28 juli 2014 @ 12:32:

Ik ben 25 en wij zijn 2,5 jaar samen, maar ik moet toegeven dat mijn moeder vrij veel voor me deed toen ik nog thuis woonde. Ik deed wel eens boodschappen, en af en toe de was, maar als je alles ineens zelf moet doen vind ik het toch wel een hele omschakeling..



Maar je bent met z'n tweeën he, niet alleen...
quote:arpeggio schreef op 28 juli 2014 @ 12:31:

[...]





Ja, en dat was in ons geval ook zo. Toen we onze spullen in ons nieuwe huis installeerden, voelde het gelijk zo heerlijk, gezellig, knus en goed aan. Alles klopte en dat doet het nu, na bijna 4 jaar nog steeds. Ik vind het juist een beetje vreemd als je nog zo ontzettend moet wennen om de man, waar je een relatie mee hebt, zo veel om je heen te hebben.

Dat is ook wel waar, maar TO is vanuit het ouderlijk huis gaan samenwonen, misschien is dat anders?

Ik had hetzelfde als jij hoor, dus ik snap het ook niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik was net 19 toen ik ging samenwonen. Ook vanuit het ouderlijk huis, voor mij was het een opluchting. In jouw geval, als je wel uit een leuk gezin komt kan ik mij best voorstellen dat je het er nu moeilijk mee hebt.

En dat mag best. Is heel menselijk. Ik denk dat je ook best naar je gevoel mag luisteren en in je vrije tijd naar je zus, moeder of oma mag vluchten.

Op een gegeven moment zal je je steeds meer thuis gaan voelen in jullie nieuwe huisje. Vraag ook eens of je zus, moeder, oma bij jou langs komen.



Niet alles hoeft in één keer he. Geef jezelf de ruimte om het er nu gewoon even moeilijk mee te hebben. Krampachtig doen of het leuk is werkt toch niet.
quote:chier schreef op 28 juli 2014 @ 12:32:

Ik ben 25 en wij zijn 2,5 jaar samen, maar ik moet toegeven dat mijn moeder vrij veel voor me deed toen ik nog thuis woonde. Ik deed wel eens boodschappen, en af en toe de was, maar als je alles ineens zelf moet doen vind ik het toch wel een hele omschakeling..



Ik werk zelf fulltime en mijn vriend ook, maar we zijn 1 dag samen vrij.



@dorela boodschappen, koken en wassen doe ik alleen, omdat ik eerder vrij ben. We eten wel samen, maar ontbijten doen we alleen omdat ik al weg ben als hij uit bed gaat.



Als mijn vriend werkt ga ik meestal schoonmaken, wassen etc.



Daar gaat al wat mis, gewoon taken eerder verdelen! Slaapt ie maar wat minder uit of doet na het eten boodschappen en de was om en om?



Daarnaast klink je nogal verwend door je moeder Misschien anders een hulp in huis nemen, betaald door jullie samen?

Boodschappen bestellen af en toe?
Als jullie allebei ft werken, kan het huis niet echt vies worden.

Waarom doe je niet af en toe wat leuks op je vrije dag?

En hoeveel doet hij in het huishouden?
@Captain_Obvious tuurlijk zijn we met zijn tweeën, maar ik denk dat ik teveel genen van mijn moeder heb meegekregen.. alles zelf doen... misschien moet ik wat meer los kunnen laten
Je klinkt wel heel erg jong en onvolwassen, met opmerkingen als 'geen mama die boodschappen doet' etc. Het klinkt of zijn jullie wel heel erg klef met elkaar, maar goed dat kan mijn interpretatie zijn. En ja, als je het zo voelt zal het best moeilijk zijn.



Hoe oud/jong ben je? Zelf woonde ik al jong samen, maar deze gevoelens ken ik niet.



Ik zou niet gaan vluchten voor mijn gevoelens door steeds weg te gaan, maar ze gewoon eens over je heen laten komen. En je zult merken: ze verdwijnen ook wel weer.



Ga zelf activiteiten doen die bij je passen. Heb je werk? En hobby's?
Ik was 19 toen ik uit huis ging samenwonen (we zijn imiddels 17 jaar samen) en ik moest ook enorm wennen. Niet aan mijn (toen) vriend, dat ging gelijk super goed, maar aan hoe stil het was in huis. Ik was zo gewend aan dat er altijd wel iemand thuis was, mijn ouders of broer of zus met vrienden.

En dat heeft lang geduurd hoor, wel meer dan een jaar. Ik ging ook regelmatig langs bij mijn ouders.

We hebben nu zelf 3 kinderen en ik vind het heerlijk dat er weer een gezin in huis is.
Haha iedereen valt over de verdeling van het huishouden
Inmiddels heb je mijn vragen al beantwoord. Zo snel kon ik niet typen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven