Schimmel, extra nabehandeling nodig?

24-10-2014 21:38 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb soda gekocht en volg de instructies op die onderaan staat vermeld.



Wat mij opvalt is met de onderstaande instructies, dat als je alles af hebt genomen je het vervolgens nog een keer moet insprayen om de eventuele restanten definitief te doden.



-After rinsing the solution away, spray the area with the baking soda solution again and let it dry naturally. This will help kill remaining mold.



Is dit noodzakelijk?



Ik ga morgen dus eerst met de koelkast bezig.



Ik had het plan om een emmer te pakken, hier de soda/water in te doen en met deze inhoud de koelkast afnemen met een schoonmaak doek.



De kozijnen en de deuren in de woonkamer wou ik met een soda spray doen.



Moet ik naderhand nog apart; zoals aangegeven, de boel weer insprayen of nabehandelen?



Zo ja, dat zou betekenen dat ik weer een nieuw sopje moet maken en een schoonmaakdoek erbij. Een hoop extra werk lijkt mij.



Los van dat, weet ik niet of het wel zo goed is om de deurrubber van de koelkast vochtig te laten en uit zichzelf te laten opdrogen.



Aangezien ze het hebben over de restanten van schimmel wat nog achter kan blijven.



quote:-Remove mold with baking soda.

-Mix 1 tsp (5 ml) baking soda with 2 cups (500 ml) water in a spray bottle, shaking rapidly to blend the two together.

-Spray the black mold with the solution and scrub it with a scrubbing brush. Rinse with clean, warm water.

-After rinsing the solution away, spray the area with the baking soda solution again and let it dry naturally. This will help kill remaining mold.

-You can also use baking soda in conjunction with vinegar. Use one after using the other. It is generally thought that the mold not killed by the vinegar can be killed by the baking soda.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor schimmel ben je aan het bestrijden?



Dit is je tweede topic en ik vraag me af of je wel last hebt van schimmel. Sla je niet door in schoonmaakdrang?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel maar dat wanneer je zelfs lp's aanpakt is het dan wel verantwoord wonen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op vrijdag 24 oktober 2014 21:42 Wat voor schimmel ben je aan het bestrijden?



Dit is je tweede topic en ik vraag me af of je wel last hebt van schimmel. Sla je niet door in schoonmaakdrang? +1
Alle reacties Link kopieren
Een schimmel wat is ontstaan door vocht.



Ja klopt, ik heb een 2de topic geopend.

Ik wou dit toch nog even duidelijk hebben voordat ik ermee aan de slag ga.



En ik ben nog beetje een groentje op het gebied van schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
3 topics in 3 dagen over schimmel...
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 24 oktober 2014 @ 21:43:

Ik bedoel maar dat wanneer je zelfs lp's aanpakt is het dan wel verantwoord wonen?



Ik ben mee aan het luchten nu en woning corporatie is al ingelicht ...

Maar kan iemand inhoudelijk antwoord geven op mijn vraag?



Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
baking soda is wat anders dan de (Zilver)soda van de supermarkt, dat weet je?

Baking soda, of zuiveringszout, kun je bij bv toko's en de tuinen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie echt voor me dat je met tig emmers en doekjes in de weer bent om iedere vorm van kruisbesmetting te voorkomen. Dat is echt wel overdreven.



Of.



Als het echt zo erg is als je doet voorkomen en het vocht door de woning komt zal er een professional schoonmaakbedrijf ingehuurd moeten worden. Stop dan maar met kuisen en ga ergens logeren.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
O ja. Idd. Soda en baking soda zijn twee verschillende dingen. Die Engelse handleiding heb je niet van de verpakking denk ik?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb baking soda gekocht en nee het is niet zo erg dat het tot aan mijn plafond zit. Nogmaals, het is een oude woning en ben nu meer aan het doorluchten.



Maar nu geeft nog steeds niemand inhoudelijk antwoord op mijn vraag?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat dit topic over vaginale schimmel zou gaan...
Ik denk dat we in Nederland een onderwerpenprobleem hebben
Alle reacties Link kopieren
En ik over voetschimmel...
Ik sinterklaas....
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft het niet perse nat te laten. Het is geen wet. Als jij je koelkastrubbers droogt dan vergaat de wereld niet gelijk. Maak gewoon regelmatig schoon.



En er zijn zat nl YouTube filmpjes over baking soda als schoonmaakspul.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Schimmel in je huis is horror. Ik heb juist begrepen dat schoonmaakazijn goed werkt?
Alle reacties Link kopieren
Spul in een spray doen sprayen en met Keukenrol afdoen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Hier staat een spray met schoonmaakazijn in de douche. Daar kan niks tegenop.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 24 oktober 2014 @ 22:12:

Hier staat een spray met schoonmaakazijn in de douche. Daar kan niks tegenop.



Schoonmaakazijn dood de schimmel maar voor 80%, soda daarin tegen rekent er volledig mee af.



Beetje jammer dat er wel word gereageerd, maar niet op mijn vraagstelling.
Als je een vochtprobleem hebt komt die 100% dode schimmel vanzelf wel terug. Dat weet je he.



Ik wil je niet ontmoedigen maar bij ons (en meerdere van onze buren) is het een strijd zonder einde.
Alle reacties Link kopieren
Als je iedere dag ergens een spray en doekje erover heen haalt wordt het echt wel schoon.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel schimmel heb je dan in huis dat het 3 topics waard is?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Waarom geeft niemand antwoord op mijn vraagstelling?



After rinsing the solution away, spray the area with the baking soda solution again and let it dry naturally. This will help kill remaining mold.



Is dit noodzakelijk?
Alle reacties Link kopieren
Neehee! Dat is het niehiet!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Dus het is verzonnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven