Schimmel plafond badkamer

06-07-2010 19:19 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt veel schimmel aan het plafond van de badkamer zitten. Echt donkere plekken. Nu ga ik binnenkort verhuizen en moet ik het plafond goed achterlaten, anders gaat het me geld kosten (als de woningbouw zelf iemand in huurt).

Ik heb net een plek met bleekmiddel bewerkt, maar de vlek gaat voor de helft weg, niet helemaal.

Ik heb geen zin om er veel geld aan uit te geven.

Iemand aan tip?
Ik heb Hagesan schimmel-, vocht,- en weerplekkenreiniger, daarmee zijn vochtplekken helemaal en schimmelplekken voor een groot deel verdwenen. Bij de drogisterij of de Appie gekocht, weet ik niet meer zeker
erover heen sauzen? Geen idee of dat werkt maar lijkt me wel, en een makkelijke oplossing.
Eerst schoonmaken met schoonmaakmiddel en schuursponsje.

Probastine Isoleercoating erop spuiten. (gebruiken de huisschilders ook).

Daarna kun je het nog witten en dan ben je er weer voor een paar jaar vanaf.

*Al kun je natuurlijk veel beter de oorzaak aanpakken als de gevolgen (vlekken). Al is dat nu jouw zorg niet meer natuurlijk ;)
Poelepoelepoelepoes!
Die schimmel heeft een oorzaak. Als die oorzaak niet weggenomen wordt zal het blijven terugkomen. De enige manier om het "eventjes" weg te laten blijven is het volgende:

Maak het plafond zoveel mogelijk schoon en ontvet het met "st. Marc". Laat het goed drogen. Koop bij een doehetzelver een bus "wegenwit" en saus daarmee het hele plafond.

De volgende huurder zal na enkele maanden echter met hetzelfde probleem zitten. Je hebt waarschijnlijk een afzuig-probleem.
Ik heb jaren geleden (ook met verhuizen) de badkamer echt spier- en spierwit gekregen met een spuitbus 'schimmelvreter'!

Koste een tientje, en een paar minuutjes werk en was echt een enorm verschil.

Succes ermee
bij mij hielp HG spul ook prima, goed de aanwijzingen volgen
Pas op met dat HG spul (giftige dampen!!).

Voor je het weet is de schimmel niet alleen weg, maar lig jij ook gestrekt.....
Bedankt voor de tips!! Ik zal er even over nadenken wat ik het beste kan doen.

Als het een paar weken weg blijft, ben ik al blij. De vorige bewoner had ook schimmel, hij heeft het wit gemaakt, maar na een paar weken was het er weer.

In mijn volgende wonig zorg ik voor een goed afzuigsysteem.
En een goede vochtvreter in je badkamer zetten totdat je verhuist, dat zorgt dat het te veel vocht niet in je nieuwe verf gaat zitten
Schimmelreiniger van hg. Wel met ingehouden adem opspuiten en vervolgens badkamer een uur of 2 luchten.
In je nieuwe woning het plafond met schimmelwerende verf van alabastine verven. Hier ook een hele vochtige badkamer maar dat houdt het plafond toch al drie jaar schimmelvrij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven