Schimmel, schoonmaak spullen achteraf.

22-10-2014 09:46 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil met soda schimmel in mijn huis gaan aanpakken.

Meer ventileren ben ik al mee bezig.



Wat doen jullie met de schoonmaakhandschoenen, doekje en de emmer zelf.

Aangezien daar nog restanten van schimmel op kunnen zitten van het schoonmaken.



Bijv. een doekje die ik daarvoor heb gebruikt mee wassen met de gewone was.



De restant die er opzit krijg je dat wel met de wasmiddel dood en 60 graden straks verspreid de restanten van de schimmel op de andere was (?).
Alle reacties Link kopieren
Als mn schoonmaakdoekjes erg vies worden gooi ik ze gewoon weg en koop ik zo'n nieuw pakje met 10 van die gele doekjes. Na gewoon afstoffen of het aanrecht schoonmaken gaan ze wel in de was, maar zijn ze echt vies dan ga ik er echt geen moeite voor doen.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Als je je handschoenen goed naspoelt en daarna goed droogt heeft de schimmel geen kans. Hetzelfde geldt voor je doekjes (en de rest van je was). Schimmel heeft vocht nodig om te overleven.

Eventueel zou je je doekje(s) nog met de maandelijkse 90°was kunnen meewassen. Je moet tenslotte toch een keer per maand je machine heet wassen om wasluis te voorkomen. Kan je meteen dat doekje gebruiken om voor het wassen de binnenkant van je rubbers schoon te maken.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Emmer kan je gewoon omspoelen. Schoonmaakhandschoenen gebruik ik eigenlijk nooit, maar lijkt me dat je die ook gewoon af kan spoelen.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit schimmel op de muur. Met een paar spuitjes uit zo'n fles met antischimmelspul was het weg. Geen moeilijk gedoe verder
Alle reacties Link kopieren
En zo vreselijk is schimmel op een doekje niet, ik zou niet te krampachtig doen. Handschoenen even afspoelen en doekje wegmikken.
Alle reacties Link kopieren
Als je de handschoenen / emmer afspoelt, spoel je de schimmels er dan ook mee af of neem je alleen het leefgebied van de schimmel weg.



Daar gaat mij het voornamelijk om, anders moet ik dit hardnekkiger aanpakken door het ook naderhand te behandelen met soda.



Ik heb ook nog een collectie met grammafoon platen die ik moet behandelen. Met soda maak je de schimmel echt dood.



Alleen de vinyl platen / hoezen daarmee behandelen, weet niet of dit wel zo verstandig is. Met een sopje zou het verstandigste zijn, maar er moeten geen sporen achterblijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:teedeekaa schreef op 22 oktober 2014 @ 09:50:

e rest van je was). Schimmel heeft vocht nodig om te overleven.





Dat klopt, maar neem je de schimmel en het leefgebied ( sporen ) grondig weg als je de emmer, doekjes gewoon met water afspoelt.



Of heb je dan alleen het leefgebied en de oppervlakte aangepakte.
Alle reacties Link kopieren
Tjah, heb je last van smetvrees? Oprechte vraag! Na het schoonmaken spoel je een emmer gewoon even om, die hoeft echt niet ontsmet te worden.



En of je langspeelplaten met soda schoon moet gaan maken? Ik zou het niet doen! Als je zorgt dat je de platen gewoon reinigt met een speciaal middeltje daarvoor en ze dan goed laat drogen, lijkt me dat het beste. Hoezen die aan het schimmelen zijn, moet je in ieder geval uit het plastic halen, als dat er omheen zit. Goed laten drogen en dan buiten afborstelen.



Zoals al eerder gezegd, iets dat droog is, kan niet schimmelen. Dan geeft het ook niet als er nog een spoortje op zou zitten.



Hoe kom je aan zoveel schimmel in je huis? Wateroverlast gehad?
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 22 oktober 2014 @ 09:49:

Als mn schoonmaakdoekjes erg vies worden gooi ik ze gewoon weg en koop ik zo'n nieuw pakje met 10 van die gele doekjes. Na gewoon afstoffen of het aanrecht schoonmaken gaan ze wel in de was, maar zijn ze echt vies dan ga ik er echt geen moeite voor doen.Dat dus, die doekjes zijn zo goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
quote:tjah schreef op 22 oktober 2014 @ 10:05:

[...]





Dat klopt, maar neem je de schimmel en het leefgebied ( sporen ) grondig weg als je de emmer, doekjes gewoon met water afspoelt.



Of heb je dan alleen het leefgebied en de oppervlakte aangepakte.Nogmaals, schimmel heeft vocht nodig. Als jij na het schoonmaken ervoor zorgt dat alles goed droog is en blijft krijg je geen schimmel. In een moeilijk te ventileren ruimte kan je eventueel een vochtvreter plaatsen en in de badkamer kan verwarming helpen om het toch droog te krijgen.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Ik lees overal dat Soda erg effectief is en dit heb ik ook gekocht.



Nu kom ik erachter dat ze het hebben over "baking soda".



Ik heb dus schoonmaak crystal soda gekocht, heeft dit hetzelfde schimmel dodend effect?
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom je nou aan schimmel op platen? Niet in de soda stoppen hoor, doodzonde!
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nu over kozijnen afnemen en stoelen etc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven