Welkom. Je laatste bezoek was dinsdag 22 mei 2012 10:55.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Thuis
  4. Slaapzak of mandje voor de poes?

Dit onderwerp heeft 25 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 07-03-2012 21:49.

[ Slaapzak of mandje voor de poes? - Pagina 1 ]

Ga naar een onderdeel

1. Goedenavond dames!

Ondertussen weet ik dat er veel kattenkenners en kattenliefhebbers hier rond lopen, dus ik dacht: vraag het viva!

Wij zijn, met onze hoogbejaarde poes (18) verhuisd. Ze voelt zich hier helemaal thuis, maar: ons huis heeft geen cv. En ik heb onderschat hoe koud het 's nachts wordt en hoe koud het overdag is als wij er niet zijn. We hebben een gaskachel, maar die staat alleen aan als er iemand thuis is. Nu ben ik op zoek naar een nieuw mandje met dikke bodem tegen de kou (benedenwoning, kou komt oa vanuit de vloer) en kom ik ook slaapzakken tegen voor de poes. Is dat wat? De slaapzakken zijn alleen niet zo dik aan de onderkant, bovendien heeft ze altijd gewoon een mandje gehad dus ik weet niet of ze het wat vindt.
    Ik wil het voor haar zo warm mogelijk maken, ze is zo oud en lief :)
    De kachel overdag en 's nachts aanlaten is geen optie, ik ben bang voor brand. Hebben jullie tips?

Poes en ik danken u :rose:

1. Tja, ik denk dat je gewoon het een en ander even moet uitproberen. Het blijft een poezenbeest natuurlijk.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf!

2. Onze poezen doen niet aan mandjes, maar liggen graag op gedragen kleding zoals een vest of pyjama. Misschien een warm slaapplekje bouwen van oude truien?

Liberty means responsibility. That is why most men dread it. - George Bernard Shaw

3. Ik hrb ook een gaskachel,aar die laat ik gewoon aan , er kan toch niets gebeuren. Mijn katten liggen er graag voor.

4. Je hebt ook van die hangmandjes, hoeft ze niet op de grond te liggen. En mijn kat krijg ik nooit een slaapzak in maar elke kat is anders.

Wat je ook kan doen is 's ochtend een warme kruik voor haar achterlaten in een doek gewikkeld. Ik slaap zelf met een kruik en de poezen liggen er altijd tegenaan.

5. Wij hebben een tijdlang zo'n iglo vormige tent gehad, met een kussenverwarmer van inventum daarin toen onze katten op een onverwarmde kamer sliepen.

6. Weet niet of ze nog makkelijk springt maar krabpalen met hangmatjes en kokertjes / mandjes /nestjes waar ze in en op kan kruipen. Wij hebben er ook een paar staan en daar zijn ze dol op, lekker warm en veilig hoog waar ze alles kunnen bekijken. (hebt ook lage modellen)

7. Ook een gaskachel hier! En die laten we in de winter ook gewoon op laag staan (een CV zet je toch ook niet elke dag aan en uit??).

8. Idd een warmtekussen van inventum, zijn ze niet af te slaan :)

9. 'n Kruikje?

Lieg nooit tegen jezelf

10. mijn kat kruipt onder het dekbed, of in een deken.

Ik heb weleens een kruik gekocht, met als bijbedoeling dat de kat daar dan tegenaan kan liggen als ik er niet ben, maar ze vertikt het.

een dekentje in een doos (hier de ovenschaal;) waar ze dan half op/in/onder kan liggen is favoriet. (maar die staat dan ook naast de verwarming: Toch: ín dekentjes doet ze vaak als ik er niet ben)

11. Zo'n kersenpittenzak die je in de magnetron kan opwarmen.

Lieg nooit tegen jezelf

12. OP het forum van kattanplaza zitten een paar dames die zeer leuke manden maken, ook wegkruipmanden. Moet je even een kijkje nemen.

Bazinga!

13. Of piepschuimbolletjes.

Lieg nooit tegen jezelf

14. als ondergrondje een kussen gevuld met van die schuimpieperballetjes. en is het een idee om er een warmtelamp boven te hangen? ik roep maar wat...

En denk eraan: eenmaal ontdooid kunt u uw man niet opnieuw invriezen.

15. Uiteraard een lekkere warme slaapzak of fleecedeken op bed.

En voor je weg gaat in lege frisdrankflessen heet water doen, wel onder de deken he dat je kat zich er niet aan kan branden. Zo maak je een lekker warm plekje.

Zou dit ook in de avond doen. Wat koud lijkt het mij zonder cv.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

16. Of misschien een mandje/dekentje op een plek waar de zon naar binnen schijnt door het raam? Vindt onze kat ook altijd heerlijk om te liggen.

*soms komen dromen uit*

17. Mandje met veel dekens erin?
    Ofjah,als je poes graag in een slaapzak slaapt,ook goed denk ik,maar oppassen dat ze niet met haar kop aan het einde ligt,kan gevaarlijk zijn.
    Ikzelf had vroeger een poes,nu heb ik een hond(i love dogs),maar daar zijn geen zulke slaapzakken voor dus ik heb er zo geen ervaring mee.

Niets is te mooi om waar te zijn.Denk alleen aan het goede,dan komt het uit.

18. Wat veel tips, dank jullie wel!

Een hangmandje voor de radiator lijkt me ideaal, helaas geen radiator dus X-D
    De zon schijnt naar binnen in onze slaapkamer, ik heb het idee dat ze daar vaak ligt. Dus ik heb een wollen plaid op het bed gelegd, ze kruipt er nooit onder maar ligt er wel warmer op dan op de deken.
    Een kruik is ook een goed idee, ik ga ook op het forum kijken wat hier genoemd werd. Springen kan ze nu nog wel, maar ik weet niet hoelang nog...

19. quote:
    linna schreef op 08 februari 2012 @ 21:25:
    Ook een gaskachel hier! En die laten we in de winter ook gewoon op laag staan (een CV zet je toch ook niet elke dag aan en uit??).
    Elke gek zo z'n gebrek, dit is de mijne ;-)

20. Ik zou meerdere plekjes maken. Mijn grote lieve kater heeft het liefst een doos, zet 2 kartonnen dozen in elkaar, evt. een fleecedekentje erin. Ons poesje zit het liefst op de vensterbank, dubbel gestoofde kat als de zon schijnt en de verwarming aanstaat, maar wij hebben wel C.V.
    Op een andere plek een mandje met een warmtekussentje of een kruik, misschien een plek waar zonlicht op valt? Kan ze kiezen.
    De gaskachel blijft trouwens toch wel op de waakvlam? Toen mijn vaders huis leeg stond zette ik in de winter de kachel trouwens wel op een lage stand aan (alleen een gaskachel in de kamer), ook om bevroren leidingen etc. te voorkomen.

21. Ik heb thuis een boxspring met zo'n hoog voeteinde.
    's morgens sla ik vaak mijn dekbed helemaal terug over het hoge voeteinde. Daar kruipt mijn kat dan tussen . Is een beetje een tent dan. Lekker warm.

22. Even een update voor degenen die gereageerd hebben... Ik heb een lekker warm, overdekt mandje gekocht. Net een holletje is het, met een ruime ingang. Maar mevrouw kijkt er niet eens naar. Het staat in haar hoekje, bij haar bakje, maar neehoor. Heb er al kattekruid ingedaan, speeltjes ingelegd, zelfs een bakje met voer (maar dan weigert ze het voer te eten).... eigenwijze poes! Nog iemand een geniaal idee?

23. Ja hoor dat heb ik,bij de dieren winkel kun je play spray kopen van Beaphar, Of catnip.(kattenkruid)Dat vinden katten geweldig, sommige raken dan zelfs in hogere sferen .Ze noemen het ook wel katten drugs. Je kunt op you tube onder Catnip er geweldig leuke filmpjes over vinden. Als je daar een klein tufje (niet te veel want het is vrij sterk van geur) van in de mand spray dan gaat ze daar vanzelf in liggen.(althans dat is wel de bedoeling). Zou eerst buiten de mand ergens op sprayen en de kat daaraan laten ruiken. Daarna pas in de mand. Ben benieuwd hoe ze het vind. Mijn katten vinden het on ieder geval geweldig.
    quote:
    evelise schreef op 05 maart 2012 @ 21:37:
    Even een update voor degenen die gereageerd hebben... Ik heb een lekker warm, overdekt mandje gekocht. Net een holletje is het, met een ruime ingang. Maar mevrouw kijkt er niet eens naar. Het staat in haar hoekje, bij haar bakje, maar neehoor. Heb er al kattekruid ingedaan, speeltjes ingelegd, zelfs een bakje met voer (maar dan weigert ze het voer te eten).... eigenwijze poes! Nog iemand een geniaal idee?

toen ik de mensen leerde kennen,kreeg ik de dieren lief

24. Het mandje ruikt waarschijnlijk nog vreemd, niet eigen. Vreemde dingen worden vaak met achterdocht bejegend. ;-)
    Je kunt idd de sprays die Schapekopje noemt erop sprayen, of sprayen met Feliway. Ook een manier is om een doek/dekentje (weet niet of het past) in het mandje te leggen dat al naar je kat ruikt en daarmee ook over het mandje te wrijven, zodat de geur er sneller aan komt.
    Of je hebt pech en je kat wil gewoon niet in een mandje met een dakkie. Wat betreft het warm houden van katten kun je ook altijd nog een Snuggle Safe aanschaffen.