Spinnen!

06-09-2014 18:44 168 berichten
Ik woon nu bijna tien jaar in mijn appartement en dit is nooit een omgeving geweest waar grote spinnen rondlopen. Heel af en toe zie ik eens een heel kleintje, maar daar is het wel mee gezegd, maar vanaf dit jaar zie ik ineens veel grotere exemplaren in de buurt. Er zit er nu eentje voor de raam met een groot web met een vreselijk dikke kont en ik krijg toch aardig de kriebels.

Nou weet ik niet beter of spinnen blijven meestal op een vaste plek actief en doen niet aan migratie, maar zou het kunnen dat door de zachte winter van vorig jaar er zoveel spinnen hebben overleefd, dat ze hun gebied hebben uitgebreid of kan ik er vanuit gaan dat dit tijdelijk is en die giganten weer verdwijnen?

Wie het weet mag het zeggen, heel graag.



Bij mij zitten ze binnen, die dikkonten. Ik kan wel huilen. Ben er als de dood voor. Ik durf in het donker niet eens alleen naar binnen als m'n man niet thuis is, dus ik plan mijn leven eromheen.

Ik hoop zó erg dat het niet waar is wat je zegt (dat er dus veel extra spinnen zijn die de winter hebben overleefd)!
Nou ik vrees het ergste. De afgelopen weken heb ik al twee joekels in huis gehad. Eentje van het type dik lijf, harige poten, en de andere met een dik lijf en van die kale gebogen poten. Die laatste zijn volgens mij ook gevaarlijk. Gelukkig durf ik ze tegenwoordig wel op te zuigen.
Is het niet gewoon de tijd van het jaar?
Ik ben ook heel benieuwd! De spinnen hier zijn ook ineens groter als ik ze ooit bij dit huis gezien heb in 15 jaar.



De zachte-winter-theorie had ik ook al over nagedacht. Klinkt mij plausibel in de oren. Ik hoop iig dat het tijdelijk is, want de onze komen naar binnen... Slaapkamer op de begane grond en ik wil toch niet de deur/het raam potdicht moeten houden daar. Heb graag frisse lucht als ik slaap. Maar vannacht zag ik zo'n joekel over de muur rennen... Gevangen en aan de overkant van de straat in de singel gekiept. Kom ik weer binnen, zat nr 2 me op te wachten. Nr 3 zat op de drempel. Heb geen oog dicht gedaan. De katten wel, die blieven geen doe-het-zelf-maaltijden kennelijk.
quote:betjebig schreef op 06 september 2014 @ 19:47:

Nou ik vrees het ergste. De afgelopen weken heb ik al twee joekels in huis gehad. Ik ook.
Overigens heb ik al twee keer een angsttherapie geprobeerd: EMDR en iets met NLP, beide hebben mij niet geholpen.

Heeft iemand anders een succesverhaal?
Alle reacties Link kopieren
Spinnen doen niks. Lekker laten zitten
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Gelukkig hebben we horren, en als er al eens eentje via een deur binnen glipt wordt die binnen de kortste keren door de twee katten verorberd.....

Maar elke ochtend als je de deur uitgaat loop je door de webben, gatverdamme!
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 06 september 2014 @ 19:47:

Nou ik vrees het ergste. De afgelopen weken heb ik al twee joekels in huis gehad. Eentje van het type dik lijf, harige poten, en de andere met een dik lijf en van die kale gebogen poten. Die laatste zijn volgens mij ook gevaarlijk. Gelukkig durf ik ze tegenwoordig wel op te zuigen. joh, hier in NL hebben we geen spinnen die gevaarlijk zijn voor mensen
Jullie maken me niet blij hoor, met die horrorverhalen. Het moet maar tien graden onder nul gaan vriezen deze winter en dat een week lang, dan heb ik voor volgend jaar meer rust.
Oh god ik ben ook als de dood voor die krengen. Even een leuk spinnen verhaal.



Net nadat ik en ex uit elkaar waren gegaan en hij verhuisde, liep ik naar boven en zat er werkelijkwaar een mega knoeperd recht boven mijn slaapkamerdeur terwijl ik tijdens de hele relatie nooit een spin binnen heb gezien. Noodgedwongen beneden geslapen en de volgende dag als een soort Ghostbuster met de stofzuiger die kamer in geslopen maar dat klote beest nergens meer te bekennen he grrr..



Fastforward naar 2 weken terug. Ik sta in de keuken kip te snijden, telefoon ligt op het aanrecht en ik heb mijn beste vriendin op de speaker staan. Ze is er een paar dagen eerder achter gekomen dat haar vent een ander heeft en heeft hem er met kop en kont uitgesmeten. Afijn we babbelen wat en ik rond het gesprek af omdat de kip in de pan moet. Vuur stond al aan inmiddels en ik zeg "veel succes vanavond op je eerste nachtje alleen en ik hoop voor je dat er geen dikke spin in je slaapkamer zit zoals bij mij toen" (zij is even panisch voor die dingen als ik). Ineens zie ik uit mijn ooghoek wat bewegen en oh de horror op de tegels recht boven mijn fornuis zit werkelijkwaar de allervetste vadsige spin die ik ooit hier in nederland heb gezien. Zo'n dikke zwarte snelle.



Dus ik krijs heel de buurt bij elkaar deins achteruit gris mijn sleutels van de tafel en peer hem hysterisch naar buiten naar de buurman ....aangezien mijn vuur onder de pan aanstond. Dus ik leg hakkelend het verhaal uit en de buurman zwaar in een deuk bij mij naar binnen om het gas onder de pan uit te draaien. Die klotespin nergens te bekennen natuurlijk. Dus ik ondertussen mijn vriend geappt en die was ongeveer kwartiertje verwijderd van ons huis. Heb buiten een sigaretje staan roken en ondertussen zag ik door het keukenraam hoe de katten zich de rauwe kip die nog op het aanrecht lag kostelijk lieten smaken. Heb een week een slipper binnen handbereik gehad voor het geval de dikke spin zich weer liet zien. En mijn vriend me er maar mee pesten he. Tot ie dus weer opdook en hij ook moest bekennen dat hij deze wel errug groot vond en niet zo wilde pakken. Een dik boek heeft uiteindelijk een einde aan de griezel gemaakt.



Maar goed ik zie overal voor de ramen giga dikke spinnen zitten en in de struiken hier in de wijk ook... dit topic bevestigt mijn gedachten dat het dit jaar wel heel erg is en dat ze ook veel vetter zijn dit jaar. Brrrrr.
quote:bij_zonder schreef op 06 september 2014 @ 19:48:

Ik ben ook heel benieuwd! De spinnen hier zijn ook ineens groter als ik ze ooit bij dit huis gezien heb in 15 jaar.



De zachte-winter-theorie had ik ook al over nagedacht. Klinkt mij plausibel in de oren. Ik hoop iig dat het tijdelijk is, want de onze komen naar binnen... Slaapkamer op de begane grond en ik wil toch niet de deur/het raam potdicht moeten houden daar. Heb graag frisse lucht als ik slaap. Maar vannacht zag ik zo'n joekel over de muur rennen... Gevangen en aan de overkant van de straat in de singel gekiept. Kom ik weer binnen, zat nr 2 me op te wachten. Nr 3 zat op de drempel. Heb geen oog dicht gedaan. De katten wel, die blieven geen doe-het-zelf-maaltijden kennelijk.

Mijn voormalig schoonzusje sliep vroeger (bij haar ouders thuis) op zolder. Er is een jaar geweest dat er elke dag minstens twee van die harige joekels in haar kamer zaten. Uiteindelijk besloot schoonvader maar eens een kijkje te nemen op de vliering die deels open was, maar die niet werd gebruikt. Zaten er dus minstens 25!

Ik heb zelf wel eens een spinnennest(je) gehad in de badkamer. Er zat al een tijdje een klein bolletje in de hoek van het plafond. Op een gegeven moment besloot ik daar toch maar een doekje langs te halen, kwamen er een stuk of 50 kleine spinnetjes uit!
Hier al wekenlang een issue. Overal echt overal... Wonen aan het park misschien heeft dat er wat mee te maken.

Vreselijk!!! En ze zijn zooo groot! Ik denk wel dat het met afgelopen winter te maken heeft. Ook meer muggen en vliegen die het overleefd hebben dus vandaar dat die spiderfiguren zulke vormen kunnen aannemen.



Ik heb mezelf over.mijn angst heengezet en een vogelspin vastgehouden. Hoopte erop dat mijn angst daarna minder was. Hoewel ik het een superstap van mezelf vond ben ik nog steeds als de dood. Ik heb er echt slechte nachten van. Raak vaak alleen in een soort roesje en schrik dan continu 'wakker' omdat ik zeker weet dat er een over mn been rent, of dat er een pal boven mn hoofd aan een draadje naar beneden komt...



Wat ik niet wist is dat die dikke met haakpoten gevaarlijk zijn. Wat doen die dan?
quote:rastan schreef op 06 september 2014 @ 19:59:

[...]



joh, hier in NL hebben we geen spinnen die gevaarlijk zijn voor mensenNee, maar er is wel een spin die naar kan bijten. klik



Ik vind ze dit jaar niet opvallend veel groter of meer.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste tip: roosteren met zo'n elektrische vliegenmepper.

Dat geeft geen vlekken, zoals een dik boek doet.



Vandaag al drie gebarbecued. Van die zwarte met een spanwijdte van acht centimeter. En ik verwacht er nog veel meer. Mijn record ligt op zes stuks op een avond.....







Tweede tip:

Laat in elke kamer een langpootspin / trilspin zitten.

Zij vangen en vermoorden die grote monsters.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Oh, ik dacht dat dit topic over de hondenspin zou gaan



https://www.youtube.com/watch?v=YoB8t0B4jx4
quote:roosv1989 schreef op 06 september 2014 @ 20:04:

Wat ik niet wist is dat die dikke met haakpoten gevaarlijk zijn. Wat doen die dan?

Ze hebben heel scherpe kaken en kunnen bijten. Omdat ze zo groot zijn komen ze dus ook door mensenhuid heen. Daar ga je vast niet dood aan, maar misschien wel als het er 100 zijn.

Maar goed, ik ben ook bang voor vleesetende groene vliegen, dus je moet me wat dat betreft niet heel serieus nemen
quote:GrumpyCat1983 schreef op 06 september 2014 @ 20:01:

Oh god ik ben ook als de dood voor die krengen. Even een leuk spinnen verhaal.



Net nadat ik en ex uit elkaar waren gegaan en hij verhuisde, liep ik naar boven en zat er werkelijkwaar een mega knoeperd recht boven mijn slaapkamerdeur terwijl ik tijdens de hele relatie nooit een spin binnen heb gezien. Noodgedwongen beneden geslapen en de volgende dag als een soort Ghostbuster met de stofzuiger die kamer in geslopen maar dat klote beest nergens meer te bekennen he grrr..



Fastforward naar 2 weken terug. Ik sta in de keuken kip te snijden, telefoon ligt op het aanrecht en ik heb mijn beste vriendin op de speaker staan. Ze is er een paar dagen eerder achter gekomen dat haar vent een ander heeft en heeft hem er met kop en kont uitgesmeten. Afijn we babbelen wat en ik rond het gesprek af omdat de kip in de pan moet. Vuur stond al aan inmiddels en ik zeg "veel succes vanavond op je eerste nachtje alleen en ik hoop voor je dat er geen dikke spin in je slaapkamer zit zoals bij mij toen" (zij is even panisch voor die dingen als ik). Ineens zie ik uit mijn ooghoek wat bewegen en oh de horror op de tegels recht boven mijn fornuis zit werkelijkwaar de allervetste vadsige spin die ik ooit hier in nederland heb gezien. Zo'n dikke zwarte snelle.



Dus ik krijs heel de buurt bij elkaar deins achteruit gris mijn sleutels van de tafel en peer hem hysterisch naar buiten naar de buurman ....aangezien mijn vuur onder de pan aanstond. Dus ik leg hakkelend het verhaal uit en de buurman zwaar in een deuk bij mij naar binnen om het gas onder de pan uit te draaien. Die klotespin nergens te bekennen natuurlijk. Dus ik ondertussen mijn vriend geappt en die was ongeveer kwartiertje verwijderd van ons huis. Heb buiten een sigaretje staan roken en ondertussen zag ik door het keukenraam hoe de katten zich de rauwe kip die nog op het aanrecht lag kostelijk lieten smaken. Heb een week een slipper binnen handbereik gehad voor het geval de dikke spin zich weer liet zien. En mijn vriend me er maar mee pesten he. Tot ie dus weer opdook en hij ook moest bekennen dat hij deze wel errug groot vond en niet zo wilde pakken. Een dik boek heeft uiteindelijk een einde aan de griezel gemaakt.



Maar goed ik zie overal voor de ramen giga dikke spinnen zitten en in de struiken hier in de wijk ook... dit topic bevestigt mijn gedachten dat het dit jaar wel heel erg is en dat ze ook veel vetter zijn dit jaar. Brrrrr.

NU echt overal de kriebels!



Op zich vind ik ze niet eng, maar wat ze zo griezelig maakt is dat ze van 0 tot 140 km p/u kunnen rennen in 3 seconden. Daarom ben ik ook niet bang voor vogelspinnen, want die zijn zo langzaam als dikke poep. Iki was net getuige van een vangst van een dikke vlieg. Dat is dan wel weer handig, maar als het kouder wordt zijn er geen vliegen meer en dan komen ze mij opeten.
Alle reacties Link kopieren
Spinnentopics komen elk jaar wel weer terug. Ik wist dat ik jaren geleden al eens had gereageerd dus heel flauw maar eens copy-paste



Ik heb vloerbedekking en op full speed hoor ik die krengen zelfs lopen. Die grote zwarte moet ik echt niets van hebben. Ik geef ze een naam, Sjon de Spin, dan klinkt het al minder eng .



Een aantal jaar geleden zag ik beweging in het douchegordijn (tijdens het douchen). Wil 'ie over de (natte) muur lopen. Flikkert 'ie op de grond natuurlijk. Ik met Argusogen toekijken. Klimt 'ie weer in het gordijn.

Vervolgens richting (kantel) raam dus ik dacht: mooi, raam open en hop, naar buiten. Kruipt 'ie weg achter het badkamerkastje. Ook goed.



Zit ik vervolgens achter mijn bureau, met blote voeten, zie ik ineens iets bewegen op de muur. Sjon weer . Loopt wederom richting (kantel) raam, ik die weer open gezet, nee hoor, loopt hij op zijn dooie akkertje de andere kant op. Vervolgens niet meer gezien.



Volgende dag roept zoon ineens: 'mam, Sjon zit in de woonkamer'. Ik dacht nog, die maakt een grapje. Maar nee, Sjon zat er echt en had zich lekker uitgerekt op de muur geplaatst. Brrrr.



Toch maar de stofzuiger gepakt en dat klonk als een 'ploep'. Is 'ie ook niet meer uitgekomen. Gelukkig kunnen spinnen niet tegen stof en gaan dood in een stofzuigerzak.



Moet er wel bij zeggen dat ik ze nog steeds niet fijn vind om tegenaan te kijken maar vorig jaar zat er dus weer eentje in het douchegordijn en ja, die heb ik lekker laten zitten. Durf er nu redelijk vanaf dichtbij naar te kijken. Met blote handen buiten zetten, dát is nog teveel gevraagd .
wij slapen nooit.
quote:nachtvlinder1977 schreef op 06 september 2014 @ 20:07:

Oh, ik dacht dat dit topic over de hondenspin zou gaan



https://www.youtube.com/watch?v=YoB8t0B4jx4Ik word op Facebook doodgegooid met dat arme beest. Hij zal wel denken, waarom doet iedereen zo hysterisch tegen mij?
Dat is precies het probleem Cateautje, dat ze zo snel zijn. Die vogelspin had wel iets gaafs, vond het echt een bijzonder mooi dier. Maar zo'n klein rotding crosst gelijk je mouwen in en andere plekken waar de zon niet schijnt. Creepy!
quote:roosv1989 schreef op 06 september 2014 @ 20:12:

Dat is precies het probleem Cateautje, dat ze zo snel zijn. Die vogelspin had wel iets gaafs, vond het echt een bijzonder mooi dier. Maar zo'n klein rotding crosst gelijk je mouwen in en andere plekken waar de zon niet schijnt. Creepy!Yep!
Hahahaha Iceteapeach, op zn dooie akkertje lopen. Hilarisch!!!
quote:Snoesje666 schreef op 06 september 2014 @ 20:06:

Mijn eerste tip: roosteren met zo'n elektrische vliegenmepper.

Dat geeft geen vlekken, zoals een dik boek doet.



Vandaag al drie gebarbecued. Van die zwarte met een spanwijdte van acht centimeter.



Overdag?

Ik zie ze altijd 's avonds, als het donker wordt / is.



O nee, ik wil het antwoord niet weten, geloof ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven