Spinnen!

06-09-2014 18:44 168 berichten
Ik woon nu bijna tien jaar in mijn appartement en dit is nooit een omgeving geweest waar grote spinnen rondlopen. Heel af en toe zie ik eens een heel kleintje, maar daar is het wel mee gezegd, maar vanaf dit jaar zie ik ineens veel grotere exemplaren in de buurt. Er zit er nu eentje voor de raam met een groot web met een vreselijk dikke kont en ik krijg toch aardig de kriebels.

Nou weet ik niet beter of spinnen blijven meestal op een vaste plek actief en doen niet aan migratie, maar zou het kunnen dat door de zachte winter van vorig jaar er zoveel spinnen hebben overleefd, dat ze hun gebied hebben uitgebreid of kan ik er vanuit gaan dat dit tijdelijk is en die giganten weer verdwijnen?

Wie het weet mag het zeggen, heel graag.



quote:GrumpyCat1983 schreef op 06 september 2014 @ 20:34:

[img]http://x2.fjcdn.com/thumbnails/comments ... 9b241a.jpg[/img]
Alle reacties Link kopieren
Ik ging een keer een kano in met mijn broer. Toen we eenmaal lekker op het open water waren kwamen er vanaf mijn voeten honderden (ok, misschien tientallen) spinnen naar boven rennen. Ik wist niet dat ik zoveel kracht in mijn armen had. Gillend snoeihard naar ondiep gebied gevaren en als een wilde uit die kano ge...ja, wat was het? Het zag er in ieder geval heel debiel uit. Wat een angst.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 06 september 2014 @ 20:37:

[...]





Dat zijn boerderijspinnen, met houten klompjes aan. En bedankt , wijn tegen mijn scherm
wij slapen nooit.
De horrorrrrrr
Alle reacties Link kopieren
quote:jufster83 schreef op 06 september 2014 @ 20:41:

Ik ging een keer een kano in met mijn broer. Toen we eenmaal lekker op het open water waren kwamen er vanaf mijn voeten honderden (ok, misschien tientallen) spinnen naar boven rennen. Ik wist niet dat ik zoveel kracht in mijn armen had. Gillend snoeihard naar ondiep gebied gevaren en als een wilde uit die kano ge...ja, wat was het? Het zag er in ieder geval heel debiel uit. Wat een angst.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Kruisspinnen kan ik nog handelen. Hooiwagens ook wel. Maar die enge. Die zwarte rennende gemuteerde immense pokkebeesten die rechtstreeks uit Tjernobyl stammen . Een vriendin van me is principieel tegen spinnen doodmaken dus die had zo'n monster van mijn muur geplukt en naar buiten gegooid.



En. Je. Hoorde. Hem. Landen.



Omfg. Ik zou zó graag niet bang willen zijn maar het lukt me niet. Ben als de dood dat ie in mijn mouw schiet en dan overal op mijn lijf....ahhh...laat ook maar, ik ben weg hier
Alle reacties Link kopieren
Ik had het vorig jaar, ik lag 's nachts mijn pasgeboren dochter te voeden. Toe. Voelde ik iets kriebelen op mijn been. Liep daar zo een bruin harige Sjaakie, en ik ben ook als de dood, tja wat doe je dan? Gillen hmmm toch maar met een paniekerig stemmentje manlief wakker gemaakt.



Maar hier zitten ook grote spinnen in de buxus die een soort kokerweb maken, en als je daar in kijkt, zie je echt vanalles liggen. Andere spinnen, sprinkhanen. Weet niet wat dat voor spinnen zijn maar ik krijg daar helemaal de kriebels van.
Alle reacties Link kopieren
hier ook hele dikke, ik durf ze ook niet zelf weg te halen. Mijn vriend hoort het inmiddels aan mijn stem als ik een spin tegenkom, die schijnt over te slaan, het gaat meestal zo



-ehm.. Piehiet? Heb je even?

- Is het weer zover? Waar zit hij?



Eigenlijk dieptriest
Erger je niet, maar verbaas je!
quote:topdropje schreef op 06 september 2014 @ 21:13:

Kruisspinnen kan ik nog handelen. Hooiwagens ook wel. Maar die enge. Die zwarte rennende gemuteerde immense pokkebeesten die rechtstreeks uit Tjernobyl stammen . Een vriendin van me is principieel tegen spinnen doodmaken dus die had zo'n monster van mijn muur geplukt en naar buiten gegooid.



En. Je. Hoorde. Hem. Landen.



Omfg. Ik zou zó graag niet bang willen zijn maar het lukt me niet. Ben als de dood dat ie in mijn mouw schiet en dan overal op mijn lijf....ahhh...laat ook maar, ik ben weg hier Oh god hoe je het beschrijft sorry maar ik voel je angst en tegelijkertijd lig ik compleet in een deuk om je schrijfwijze...
quote:dikkie1 schreef op 06 september 2014 @ 21:16:

Ik had het vorig jaar, ik lag 's nachts mijn pasgeboren dochter te voeden. Toe. Voelde ik iets kriebelen op mijn been. Liep daar zo een bruin harige Sjaakie, en ik ben ook als de dood, tja wat doe je dan? Gillen hmmm toch maar met een paniekerig stemmentje manlief wakker gemaakt.



Maar hier zitten ook grote spinnen in de buxus die een soort kokerweb maken, en als je daar in kijkt, zie je echt vanalles liggen. Andere spinnen, sprinkhanen. Weet niet wat dat voor spinnen zijn maar ik krijg daar helemaal de kriebels van.Kokerwebben? Dat zijn dan toch trechterspinnen. Die zijn levensgevaarlijk. Ik heb daar ooit eens een documentaire over gezien op Discovery ofzo. Een Amerikaans gezin waar er 40 per dag op het raam zaten. Verschrikkelijk.
quote:Snoesje666 schreef op 06 september 2014 @ 20:25:

Mogen we plaatjes plakken ?



*Rent gauw naar het modtopic om plaatjesplakverbod aan te vragen voor Snoesje666*



Waarom open ik zo´n topic ook...


Zo eentje had ik een paar jaar geleden in mijn gordijn. Ik heb hem op de vensterbank gemept, hoorde je 'plok', en toen opgezogen, hoorde je 'plokkeplok' door de stofzuigerstang.
quote:Exces schreef op 06 september 2014 @ 21:34:

[...]





*Rent gauw naar het modtopic om plaatjesplakverbod aan te vragen voor Snoesje666*



Waarom open ik zo´n topic ook...
Alle reacties Link kopieren
Betjebig meen je dat serieus? Ik had al zoiets van hmmmmm ik vertrouw het niet. Heb ze gelukkig nog niet binnen gezien.



Ik geloof dat ik maar even ga googlen.
Oh dat plaatje brrrr ja die lijkt beetje op het onding wat boven mijn fornuis zat maar ook echt de timing he dat ik het net over spinnen heb tegen mijn vriendin. En ik had skype nog openstaan met haar toen ik onsamenhangend hysterisch begon te gillen en krijsen echt panic attack de luxe.



Maare ik vind plaatjes plakken in dit topic echt niet zo'n goed idee. Kunnen we ajb linken naar plaatjes dan kan je zelf kiezen of je het aan wil klikken of niet.
Alle reacties Link kopieren
@betjebig en TO, huisspinnen maken ook kokervormige webben geloof ik. Dus het hóeft niet heel gevaarlijk te zijn. Kán wel, hoeft niet

:-)



Aarg alles kriebelt door dit topic! En ik durf al helemáál geen plaatjes te openen!!


Ik zie net hoe zo'n joekel van een spin voorbij mijn katten holt. En de katten waren wakker. En ze keken 'm na. Er werd nog net geen koortje aangeheven van Daaaaar gaaat ze...



Heb de spin zelf maar gevangen en zwemles gegeven in de singel.



Zal ik de katten op rantsoen zetten?
Het exemplaar in mijn gordijn was overigens ook echt zo groot als op het plaatje. Ik heb nog de moed gehad om er een foto van te maken en zelfs mijn meest heldhaftige collega's vonden dit er wel een om van te griezelen. Volgens mij heb ik hem zelfs nog zien grijnzen toen hij zich vastklemde om de ingang van de stofzuigerstang. Maar die bleek sterker
quote:GrumpyCat1983 schreef op 06 september 2014 @ 21:28:

[...]





Oh god hoe je het beschrijft sorry maar ik voel je angst en tegelijkertijd lig ik compleet in een deuk om je schrijfwijze...



Nou dat is ook wat waard



Maar echt, ik schijt in mijn broek voor die hufters. Weet je wat ik hoor als ie naar me zit te grijnzen vanaf de muur?



Ik hoor dan in een fluistertoon: "Ik zie jou topdropje. En het lijkt me leuk om eens over jouw gezicht te kruipen als je slaapt. Gewoon, omdat het kan. Ik kan ook nu heel hard gaan rennen, rechtstreeks op jouw mouw af. En topdropje, als je mij vermoordt, dan weet je toch wel dat we altijd met z'n tweeën zijn? Mijn vrouw haar wraak zal zoet zijn."



Waarom ben ik nog steeds hier? Wtf man.
quote:topdropje schreef op 06 september 2014 @ 21:13:

Kruisspinnen kan ik nog handelen. Hooiwagens ook wel. Maar die enge. Die zwarte rennende gemuteerde immense pokkebeesten die rechtstreeks uit Tjernobyl stammen . Een vriendin van me is principieel tegen spinnen doodmaken dus die had zo'n monster van mijn muur geplukt en naar buiten gegooid.



En. Je. Hoorde. Hem. Landen.



Omfg. Ik zou zó graag niet bang willen zijn maar het lukt me niet. Ben als de dood dat ie in mijn mouw schiet en dan overal op mijn lijf....ahhh...laat ook maar, ik ben weg hier



Je wilt dit vast niet weten, maar spinnen zijn, net als muizen, erg gehecht aan hun stekje. Dus die spin die je op de oprit mikt, zit een minuutje later gewoon weer onder de trap of in het keukenkastje. Eigenlijk moet je ze minstens drie straten verder op brengen.



En van stofzuigen gaan ze dood. Het schijnt dat ze ademhalen door een soort porien, en die komen vol stof dus ze stikken.



Hier worden de langpoten gevangen door de katten, trilspinnen kan ik zelf aan en de huisspinnen worden door Man de tuin in geschoten. Gelukkig heeft hij een werkplaats waar ze regelmatig spinnendisco houden dus in huis komen ze niet zo vaak, hooguit 4 per week. Soms zo groot dat zelfs de katten een stapje achteruit doen. Yuk.



In de tuin interesseert het me een stuk minder. Landelijk wonen + grote tuin = spinnen, pissebedden, kevers, muggen, vogeltjes, egels, slakken en muizen. Maar binnen moet ik ze niet hebben. Wij hebben dus van dat vliegengaas in alle ramen die we regelmatig open hebben staan. Gewoon met zo´n randje plak-klittenband.
VIER IN DE WEEK? En dat valt mee?!?





Memo to me; dropje rot op uit dit topic. Echt. Doe het.
quote:topdropje schreef op 06 september 2014 @ 21:50:

VIER IN DE WEEK? En dat valt mee?!?





Memo to me; dropje rot op uit dit topic. Echt. Doe het.



Tja. Ik hang mijn was graag buiten. Dus dan komt er wel eens wat mee naar binnen. Verder hebben wij zes katten die allemaal op zijn/haar tijd naar binnen of buiten willen, en elke keer dat je de deur openmaakt komt er wel een langpoot mee naar binnen. En dan heb je nog de keren dat we Nijn en Caafje buiten zetten, of weer naar binnen halen, naar buiten lopen ivm bbq, pakketten worden door de postbode naast de huisdeur gezet dus er zit wel eens wat op of in en bij de garagepoorten..... afijn, ja, vier per week valt echt heel erg mee. En het zijn niet altijd van die dikke huisspinnen die groter zijn dan een muis.



Overigens kun je dan weer beter bang zijn voor de hele kleintjes, want dat kan ook altijd nog een teek zijn en daar kun je pas écht goed ziek van worden.
quote:betjebig schreef op zaterdag 06 september 2014 21:31 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="dikkie1 in "Spinnen!"" class="messagelink">dikkie1 schreef op 06 september 2014 @ 21:16</a>:</b>

Ik had het vorig jaar, ik lag 's nachts mijn pasgeboren dochter te voeden. Toe. Voelde ik iets kriebelen op mijn been. Liep daar zo een bruin harige Sjaakie, en ik ben ook als de dood, tja wat doe je dan? Gillen hmmm toch maar met een paniekerig stemmentje manlief wakker gemaakt.



Maar hier zitten ook grote spinnen in de buxus die een soort kokerweb maken, en als je daar in kijkt, zie je echt vanalles liggen. Andere spinnen, sprinkhanen. Weet niet wat dat voor spinnen zijn maar ik krijg daar helemaal de kriebels van.</div></blockquote>Kokerwebben? Dat zijn dan toch trechterspinnen. Die zijn levensgevaarlijk. Ik heb daar ooit eens een documentaire over gezien op Discovery ofzo. Een Amerikaans gezin waar er 40 per dag op het raam zaten. Verschrikkelijk.



Er zijn heeel veel soorten trechterspinnen, en de gevaarlijke komen hier niet voor hoor. Vanmiddag geleerd.



Er zat hier vanavond een HUGE spin!!! Gelukkig niet bij mij thuis, maar bij mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder heeft 'm buiten gebonjourd. Goddank. Of eigenlijk schoonmoederdank.



Ik ben echt heel erg bang voor spinnen. Het ging iets beter, maar nu mijn tuin vol zit met van die joekels is het weer dikke ellende. Ik durf mijn container zelfs niet goed meer aan de weg te zetten, want spinnen op die container of eromheen, altijd! Maar ik zal wel moeten want m'n vriend is er doordeweeks niet. Ik durf in het donker ook niet in de tuin te komen nu.



Ooit een spinnencursus gedaan in Artis, maar heeft niks geholpen helaas. Ik heb daar wel veel geleerd over spinnen en hield ze ook vast (huisspinnen en vogelspinnen), maar thuis durfde ik dat nog steeds niet.



Ik vind het stom om zó bang te zijn voor beestjes gruwelijke monsters die niks doen. Maar het helpt niet om zo te denken want ze zijn gewoon gruwelijk.



Mijn vriend schrikt altijd enorm als ik gil, terwijl het meestal om een spin is en hij raakt dan geïrriteerd. Maar ik kan het niet helpen!



Mijn lijflied: https://www.youtube.com/watch?v=qRQ5Am10y5k
Ja, boeklongen hebben ze Exces. En een skelet aan de buitenkant dat breekt door de zuigkracht. Dus nee, ze overleven de stofzuiger niet.



Ik heb trouwens wel eens een doucheputje stuk getrapt omdat ik bang was dat er een spin uit zou kruipen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bij_zonder schreef op 06 september 2014 @ 21:46:



Ik zie net hoe zo'n joekel van een spin voorbij mijn katten holt. En de katten waren wakker. En ze keken 'm na. Er werd nog net geen koortje aangeheven van Daaaaar gaaat ze...

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven