Spinnen!

06-09-2014 18:44 168 berichten
Ik woon nu bijna tien jaar in mijn appartement en dit is nooit een omgeving geweest waar grote spinnen rondlopen. Heel af en toe zie ik eens een heel kleintje, maar daar is het wel mee gezegd, maar vanaf dit jaar zie ik ineens veel grotere exemplaren in de buurt. Er zit er nu eentje voor de raam met een groot web met een vreselijk dikke kont en ik krijg toch aardig de kriebels.

Nou weet ik niet beter of spinnen blijven meestal op een vaste plek actief en doen niet aan migratie, maar zou het kunnen dat door de zachte winter van vorig jaar er zoveel spinnen hebben overleefd, dat ze hun gebied hebben uitgebreid of kan ik er vanuit gaan dat dit tijdelijk is en die giganten weer verdwijnen?

Wie het weet mag het zeggen, heel graag.



Kut! Ik wilde grappige plaatjes zoeken op Google en ik zocht op Google afbeeldingen naar 'spider'. Hoe kon ik!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Krullevaer schreef op 06 september 2014 @ 22:22:

Kut! Ik wilde grappige plaatjes zoeken op Google en ik zocht op Google afbeeldingen naar 'spider'. Hoe kon ik!!!Je moet het woord "funny" ervoor zetten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op zaterdag 06 september 2014 22:24 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Krullevaer in "Spinnen!"" class="messagelink">Krullevaer schreef op 06 september 2014 @ 22:22</a>:</b>

Kut! Ik wilde grappige plaatjes zoeken op Google en ik zocht op Google afbeeldingen naar 'spider'. Hoe kon ik!!!</div></blockquote>Je moet het woord "funny" ervoor zetten. Ja, dat bedacht ik me te laat.
quote:Krullevaer schreef op 06 september 2014 @ 22:22:

Kut! Ik wilde grappige plaatjes zoeken op Google en ik zocht op Google afbeeldingen naar 'spider'. Hoe kon ik!!!Jij blijft vast wakker vannacht .
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 06 september 2014 @ 20:38:

[...]





Zo groot als een stoeptegel, toch ?

Volgens mij is die echt.Stoeptegel? Doe maar een paar vierkante meter. Had een blauwachtig lijf. Heb al teruggezocht maar niet gevonden (vooralsnog).
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 06 september 2014 @ 21:37:

[afbeelding]

Zo eentje had ik een paar jaar geleden in mijn gordijn. Ik heb hem op de vensterbank gemept, hoorde je 'plok', en toen opgezogen, hoorde je 'plokkeplok' door de stofzuigerstang.Zo eentje is 'mijn Sjon' dus .
wij slapen nooit.
Ladies, ik ga jullie verlaten en proberen dit topic te vergeten voor ik naar bed ga. Ik zit met de creepykriebels in mijn vel.



Doei!
Alle reacties Link kopieren
quote:jufster83 schreef op 06 september 2014 @ 20:41:

Ik ging een keer een kano in met mijn broer. Toen we eenmaal lekker op het open water waren kwamen er vanaf mijn voeten honderden (ok, misschien tientallen) spinnen naar boven rennen. Ik wist niet dat ik zoveel kracht in mijn armen had. Gillend snoeihard naar ondiep gebied gevaren en als een wilde uit die kano ge...ja, wat was het? Het zag er in ieder geval heel debiel uit. Wat een angst.



Te erg dit gewoon, hoe heb je het voor elkaar gekregen om nog naar ondiep water te peddelen?



Paar jaar geleden op een tuinfeestje viel er een spin in de jurk van een van de aanwezige vrouwen. Ze had geen bh aan, en dat wist dus na 10 seconden de hele tuin toen ze zonder een moment te aarzelen haar jurk uitdeed , maar ik had precies hetzelfde gedaan.
Dit is werkelijk waar NIET te geloven!!! Lig ik in bed lekker andere topics te lezen, zie ik op de grond naast me iets zwarts naar me toeschieten. Hoe is dat nou mogelijk, of ze het voelen die pokkebeesten!!!!



Mijn man zat nog even te gamen dus die hoorde wat krachttermen over de bovenverdieping schallen. Uit angst voor een ban zal ik die krachttermen hier niet plaatsen maar fraai was het niet.
JAAAA Topdropje ze zijn onder ons en ze zijn geevolueerd want echt ik fokking fokking zweer je er liep net een neef van Dikke Sjon over mijn muur en mijn vriend heeft hem voor me koudgemaakt. Dus er is maar EEN conclusie: ze zijn intelligent en ze zijn wat van plan.
....en ook hier 4 luie katten met een WTF blik die braaf op hun reet blijven zitten als Het Grote Achtpotige Gevaar over de muur snelt. GRRRRRRRRRRRRRRRRR
Alle reacties Link kopieren
Nu kan ik niet meer slapen vannacht



En volgens mij zijn het er dit jaar echt wel meer dan andere jaren en zijn ze groter ook.
No fucking way! They're on to us Grumpy!



Ik zweer je, als ik Mrs Arachno tegenkom dan dan...nou dan eh...nou dan moet je es opletten want dan zal ik wel es even eh...





....heel hard gillen. Wat ben ik een wijf zeg
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een spinnenfobie. Ik slaap de hele nacht niet als ik een spin heb gezien... Verschrikkelijk :(



Vorige week een mega spin in onze hal.. Zo groot nog nooit gezien. Ben wel heel bang dat ze alsmaar groter en groter worden.. Zucht.....
don't eat yellow snow
Oh god waarom lees ik dit topic...ben als de dood voor die monsters en schrik nu zelfs van de waxinelichthouder in de vorm van een spin die ik al jaren heb...

Ga ik net naar bed, loop de gang in en guess what? Zit er een op de muur!

Zoek ik nu op internet een manier om spinnen binnen te weren, lees ik dat er gemiddeld 1500 spinnen in een huis zitten....
Donderdag had ik er eentje in huis, wat een joekel!! Hij kwam onder de bank vandaan, ik kreeg bijna een hartverlamming. Ik heb er een glas overheen gezet maar durfde hem niet buiten te zetten.



Ik heb hem opgezocht en het is een tegenaria atrica, oftewel een gewone huisspin.. Niks gewoon aan bah..
Alle reacties Link kopieren
Die krengen hebben ook de vervelende neiging tevoorschijn te komen als het licht wat gedimder is, m.a.w. ze veroorzaken grotere schaduwen en dan lijken ze al gauw reusachtig.



*kijkt even naar de dimverlichte grond en muren, pfff, niets te zien*
wij slapen nooit.
Een paar jaar geleden: wekker gaat, ik sta volledig slaperig op en trek mijn ochtendjas aan. Handen in de zakken en ik haal me er toch een enorme dikke harige spin uit, niet normaal!

Nu ben ik totaal niet bang voor spinnen (ik ben zeg maar degene die door iedereen gevraagd wordt om de beestjes te verwijderen), maar op dat moment ben ik me dood geschrokken!

Niet leuk op de vroege ochtend!
Ik klop tegenwoordig mijn schoenen uit voor ik ze aantrek
Alle reacties Link kopieren
En dan van die verhalen dat "een mens gemiddeld zoveel spinnen opeet tijdens zijn/haar leven". Dat wil ik gewoon niet. Dat peddelen was bizar. Ik begon ook te tellen om snelheid te maken: "1,2,1,2" een soort overlevingsmechanisme.
Iedereen lekker geslapen?
NEE
Alle reacties Link kopieren
Haha cateautje, heerlijk op een feestje van de buurvrouw na. Die vertelde 's middags dat er wat vriendinnen zouden komen, maar het werd een soort van house party. Zelfs onze hond begon aan te slaan. Pfffff maar verder geen spin te bekennen, die zitten lekker buiten voor het raam.
quote:GrumpyCat1983 schreef op 07 september 2014 @ 11:37:

NEE

Ja joh, ik heb ruim op tijd de computer uitgezet en ben iets anders gaan doen om alles te vergeten.

Jij bent vast als een ramptoerist op dit topic blijven hangen en dan krijg je dat.
quote:dikkie1 schreef op 07 september 2014 @ 11:38:

Haha cateautje, heerlijk op een feestje van de buurvrouw na. Die vertelde 's middags dat er wat vriendinnen zouden komen, maar het werd een soort van house party. Zelfs onze hond begon aan te slaan. Pfffff maar verder geen spin te bekennen, die zitten lekker buiten voor het raam.Je had ze ook op de buurvrouw af kunnen sturen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven