Spinnen!

06-09-2014 18:44 168 berichten
Ik woon nu bijna tien jaar in mijn appartement en dit is nooit een omgeving geweest waar grote spinnen rondlopen. Heel af en toe zie ik eens een heel kleintje, maar daar is het wel mee gezegd, maar vanaf dit jaar zie ik ineens veel grotere exemplaren in de buurt. Er zit er nu eentje voor de raam met een groot web met een vreselijk dikke kont en ik krijg toch aardig de kriebels.

Nou weet ik niet beter of spinnen blijven meestal op een vaste plek actief en doen niet aan migratie, maar zou het kunnen dat door de zachte winter van vorig jaar er zoveel spinnen hebben overleefd, dat ze hun gebied hebben uitgebreid of kan ik er vanuit gaan dat dit tijdelijk is en die giganten weer verdwijnen?

Wie het weet mag het zeggen, heel graag.



Alle reacties Link kopieren
quote:Ditto schreef op 07 september 2014 @ 02:26:

Ik klop tegenwoordig mijn schoenen uit voor ik ze aantrek



Ik was een grote spin kwijt, half één 's nachts. Met angst en beven gaan slapen.

De volgende dag trekt Snoezeman zijn schoen aan, en direct weer uit.

Monsterspin geplet...

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
De enige goeie spin, is een dooie spin, en zelfs als ze dood zijn ben ik er nog bang voor. Ik zal dan ook echt niet zo'n lijk oppakken of zo. Brrrrrrrr
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Ooit eens in een documentaire over spinnen gehoord dat er rond elk huis, dus spouwmuur, kruipruimte enzovoort zo'n 1500 spinnen zitten.



En ik ben er zoooooooooo bang voor!! Brrrrr.
Alle reacties Link kopieren
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb wel eens een heel grote dode spin in mijn bed aangetroffen. Daar ben ik schijnbaar op gaan liggen en heb hem geplet. De paniek kwam pas toen ik bedacht waar dat beest allemaal gelopen kon hebben en dat hij misschien wel op mijn gezicht heeft gelopen.

Dat moet je dus ook gewoon niet denken, want je doet het jezelf aan. Tegenwoordig probeer ik zoveel mogelijk emotieloos zakelijk en stoer met mijn stofzuiger te werk te gaan. Moeten ze alleen niet gaan lopen, want dan val ik uit mijn rol en begin ik te schreeuwen: 'Hij loopt, hij loopt'. Het zal je niet verbazen dat mijn kinderen ook geen helden zijn met spinnen, dat vind ik dan wel weer jammer.
Alle reacties Link kopieren
Het is nu paartijd van de Kruisspin. In mijn tuin zitten er ook veel, maar die komen nooit binnen. Heb wel regelmatig van die Grijze Huisspinnen helaas. En die zijn altijd met z'n 2en. Yak! Overlaatst zat er een in mijn slaapkamer tegen de muur boven mijn kleerkast. Met poten van zo'n 8 cm! Ik had geluk dat hij dichtbij de hoek zat zodat ik hem met een bezem naar beneden kon halen. Als hij in het midden van de muur had gezeten, had ik er niet bij gekund. Hij kroop achter de strijkplank. Telkens als ik hem bijna had, kroop hij weer omhoog. Pas na de 4e poging begaf hij het en bleef op de grond zitten. Toen heb ik hem doodgetrapt en uit het raam gegooid. Brrrr. Heb er al vaker gehad, maar in mijn slaapkamer hoef ik ze helemaal niet. Regelmatig schrik ik wakker, doordat ik iets hoor tikken of zacht kraken. Denk dan gelijk dat het een spin is. Nu heb ik last van een vochtige vloer in mijn woonkamer. Zou het daaraan liggen?

Want in het vorig huis zag ik ze zelden.
quote:GrumpyCat1983 schreef op 07 september 2014 @ 12:08:

[afbeelding]
geweldig Grumpycat!!
Kreeg spontaan inspiratie door dit topic. Das die boerderijspin op klompjes...
Hij is prachtig!
Thanks! Hij kijkt wel best hongerig. Ik denk dat hij klikketieklak op weg is naar Topdropje!
Thanx voor de info en plaatjes!

Alleen al bij het lezen over een spin voel ik het bloed al uit m'n hoofd wegtrekken. Brrrrrrr
@ cateautje plak m anders in de OP
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor altijd zeggen dat spinnen banger voor jou zijn dan jij voor hen. Maar daar heb ik grote twijfels bij. Heb al meer verhalen gehoord waar bij spinnen naar mensen toe geschoten kwamen. Of die "gezellig" op hun kussen kwamen zitten. En die krengen kunnen nog eens hard rennen. Is iemand van jullie al eens gebeten door een grote spin?
quote:GrumpyCat1983 schreef op 07 september 2014 @ 13:58:

@ cateautje plak m anders in de OP Gedoan!
Alle reacties Link kopieren
Ik had deze gezelligerd in huis .Ik had er een foto van gemaakt en naar mijn man gestuurd dat hij snel thuis moest komen.

Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Spinnen zuigen!
Mijn hemel jennie
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi plaatje grumphycat.



Ik ben er als de dood voor en heb nu dus echt de kriebels dankzij jullie

Ben al blij dat ik gisteravond geen tijd had voor viva, anders had ik geen oog dichtgedaan.



Ik krijs de hele buurt bij elkaar als er een spin zit, mijn man denkt dat de buurt dus denkt dat ik mishandeld word.

Maar nee, dat komt dus puur door die vieze beesten.

Ik slaap ook gerust op de bank als mijn man snachts aan het werk is en er zit boven een spin.

En al die spinnenwebben buiten ook. Gets, word er al naar van als ik er aan denk.



Laatst wilde ik met de auto weg en raam van de auto vergeten dicht te doen, was maar een klein stukje.

Ik de auto in, en recht voor me een spin, die heeft precies een web voor mijn stuur gemaakt.

Gillen, niet normaal.

Gelukkig kwam er een buurman naar me toegerend, die dacht dat ik een aanval kreeg van 't een of ander
Tering jantje Jennie dat is de dikke tante van Sjon
Alle reacties Link kopieren
Man was binnen 10 minuten thuis
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven