Spinnen!

06-09-2014 18:44 168 berichten
Ik woon nu bijna tien jaar in mijn appartement en dit is nooit een omgeving geweest waar grote spinnen rondlopen. Heel af en toe zie ik eens een heel kleintje, maar daar is het wel mee gezegd, maar vanaf dit jaar zie ik ineens veel grotere exemplaren in de buurt. Er zit er nu eentje voor de raam met een groot web met een vreselijk dikke kont en ik krijg toch aardig de kriebels.

Nou weet ik niet beter of spinnen blijven meestal op een vaste plek actief en doen niet aan migratie, maar zou het kunnen dat door de zachte winter van vorig jaar er zoveel spinnen hebben overleefd, dat ze hun gebied hebben uitgebreid of kan ik er vanuit gaan dat dit tijdelijk is en die giganten weer verdwijnen?

Wie het weet mag het zeggen, heel graag.



Ja redden wat er te redden viel natuurlijk... voor je huis met spin en al had platgebrand
Alle reacties Link kopieren
ik ben een brocantemuts die houd van veeel accessoires en prullaria, maar puur en alleen vanwege spinnen verlang ik wel eens naar een strak glimmend wit minimalistisch design huis, gewoon zodat die krengen minder makkelijk ergens verstopt kunnen zitten
may the bridges I burn light the way
Ik heb 2 maanden geleden alles laten inspuiten door iemand die spinnen bestrijdt. Het is geen dodend spul want dat mag niet, maar wel verjagend spul. Wat een uitkomst!!

Mn veranda en tuinmeubelen eindelijk spinvrij! Durf weer naar mn schuurtje te lopen, bij de voordeur zijn ze weg (dakje) en ze bungelen niet meer boven mn hoofd als ik in de tuin zit.



Ben als de dood voor die beesten en we hadden er zoooooveeel dit jaar! Dus ben op internet aan het zoeken gegaan en kwam zo bij dit bedrijf uit. Voor een paar tientjes alles ingespoten buiten, inclusief schuttingen.

Een hele verademing... natuurlijk zitten ze nog in de struiken en planten in de tuin, maar niet meer aan mn tuinstoelen, boven mn hoofd, niet meer aan de deurposten en raamkozijnen en dak van de veranda, heerlijk!
Lachen met jullie, waar zijn jullie nou bang voor dat ze je opeten of bijten. Ik leg in een deuk hier om die verhalen.
quote:jose-je schreef op 07 september 2014 @ 17:10:

Lachen met jullie, waar zijn jullie nou bang voor dat ze je opeten of bijten. Ik leg in een deuk hier om die verhalen.

Ja? En? Het is zoals een slang een hele okapi naar binnen werkt, zo doen huisspinnen dat met de vrouw des huizes.

Dat jij dat niet weet!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook geen held maar had 'm toch bekeken. Best grappig maar kan me voorstellen dat je je een ongeluk schrikt.



Giant Mutant Spider Dog
wij slapen nooit.
Ja dat weet ik wel, maar ik ben er niet bang voor.

Ik heb al heel wat van die beestjes buiten laten spelen voor mijn dochters. Blijft het leuk vinden hoe een volwassen persoon zo hysterie kan worden van zo`n klein beestje.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nu eenmaal niet zo van die gezellige aaibare knuffeldiertjes . Heb liever een muis dan.
wij slapen nooit.
Gisteravond dit topic bekeken en ja ik ging meteen weer kijken naar de witte muur achter me, daar zat er vorig jaar eentje.

Verdorie drie minuten later zie ik wat bewegen op de vloer, mijn man zou me net een wijntje inschenken en zag hem ook lopen, die patst de wijnfles er boven op. Aangezien er zo'n holletje onder de fles zit was ie vast niet dood.

En dan ga ik gillen, dat ie vast niet dood is alleen gevangen, dus een opgerolde krant er naast.

Tis gelukt pffff.... Heb maar niet verteld dat ik net op het spinnentopic zat, en dus al wat overstuur was
Alle reacties Link kopieren
Jee, de enige plek waar ik zo'n engerd nooit heb gehad is in de auto. Maar dat lijkt me echt horror. Je zal het maar ontdekken tijdens het rijden. Ik zou zo een ongeluk veroorzaken.

Als ik ze op de muur zie, ben ik een "klein" beetje voorbereid. Een keer zag ik er een die half in een dichte la zat. Je zag net die poten nog. Krijg die er maar eens uit.

Of in de lamp aan het plafond. Die durf ik echt niet te pakken. Dan moet je die lamp eraf halen met het gevaar dat ie op je valt. Dan ga ik zelf ook vallen denk ik.

Het schijnt dat 90% van die spinnen in huis mannetjes zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit topic van de week al gelezen.

En inderdaad is het echt erg met de spinnen dit jaar. Ik heb er al bijna 10 ... en dan bedoel ik van die grote zwarte spinnen die in huis zitten opgezogen met de stofzuiger.

De rillingen lopen steeds over mijn lijf. Ben panisch voor ze. Kruisspinnen en hooiwagens vind ik minder eng, maar die grote zwarte... brrr



@ Hondenmens, Ik heb van internet begrepen dat die hele grote vrouwtjes zijn en die zitten hier toch echt binnen.

De mannetjes zie ik ook wel eens, maar die zijn de helft zo klein.
Alle reacties Link kopieren
Op één plek zitten ze nooit, terwijl het raam altijd openstaat en er struiken en bomen voor staan.



Snoezekinds slaapkamer.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
ik had hier vorig week ook 3 van die monsters de zachte winter hebben ze overleefd denk ik bah.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een aantal jaar geleden dus wel zo'n joekel van een huisspin in m'n auto. Zette 's avonds laat een vriendin thuis af (in een donker bos...). We zaten nog even te kletsen in de auto, zie ik die griezel boven haar hoofd bij het portier. Ik gillen, zij gillen en allebei via mijn kant de auto uit gerend. Maarja, ik moest nog naar huis rijden, over een dijk. En ik wist dat als ik die spin niet te pakken zou krijgen, ik een zekere dood zou sterven door van die dijk af te rijden (ok wellicht wat gedramatiseerd, maar gevaarlijk zou het wel zijn). Gelukkig had ik een schrijfblok in de auto en kon ik hem tegen het plafond doodmeppen. De vlek heeft me nog lange tijd aan dit akkefietje doen terugdenken. Toen ik het later aan m'n moeder vertelde zei ze doodleuk: "oh, die spinnen komen altijd in paartjes". Thanks mom!
quote:jose-je schreef op zondag 07 september 2014 17:16 Ja dat weet ik wel, maar ik ben er niet bang voor.

Ik heb al heel wat van die beestjes buiten laten spelen voor mijn dochters. Blijft het leuk vinden hoe een volwassen persoon zo hysterie kan worden van zo`n klein beestje. Heel erg leuk. Not!! Ik erger me altijd enorm aan dit soort opmerkingen. De angst is ook niet reëel, dat weten "we" zelf maar al te goed. Maar hij is er. En angst is heel erg vervelend om te hebben. Hoe vaak niet tegen mij gezegd is dat die beestjes écht niks doen. Natuurlijk weet ik dat zelf ook wel. En toch schrik ik me lam als ik er eentje zie en als ze ook nog eens gaan lopen, verschrikkelijk.
Ik ben er na al die jaren nog altijd niet achter of ik ze nou heel eng vind of gewoon heel erg vies. Met hun te veel aan vieze pootjes een beetje op mijn muur doen alsof ze daar zaken hebben. Held die ik ben, sta ik dan een beetje agressief te mompelen dat ik ze niet heb uitgenodigd.



Ik had er zelden last van, maar dit jaar zijn het er meer, ze zijn groter en een stuk brutaler. Bah.
Ik flip gewoon van hoe ze bewegen. Bedoel een lieveheersbeestje heeft ook pootjes maar bij een spin is het bijna alien. Ik moet altijd aan die enge dingen uit War of the Worlds denken. Plus de meeste spinnen hebben een draad en als je dan door een web loopt hangt die spin nog aan je vast en dat vind ik ook freaky. Heb weleens de hele godganse buurt wakker gegild toen ik in het trappenhuis s ochtends ineens een spin aan een draad aan me vast had zitten. Ik zette het op een gillen en rennen al wild om me heen maaiend en die spin hing met 8 pootjes zich vast te houden aan die draad zo van Hooooooooooooo terwijl ik er als een op hol geslagen paard vandoor peerde. Helemaal over de zeik ging ik joh niet normaal meer.





Die huisspinnen vind ik eng omdat ze ten eerste echt giga zijn en haren op hun poten hebben (en dat terwijl mijn vent ook haren op zijn poten heeft maar die is lang niet zo snel bhahaha) tja lastig uit te leggen maar ik krijg helemaal de supercreeps van die beesten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles gelezen, dus misschien val ik in herhaling. In dat geval alvast sorry daarvoor.



Je hebt binnenspinnen en buitenspinnen, dus een spin naar buiten zetten helpt sowieso niet, die komen net zo hard weer naar binnen. Buitenspinnen zullen ook niet gauw naar binnen komen, tenzij er een hele felle winter is, dan zoeken ze de warme plekjes op. Dus die zachte winter was zo slecht nog niet.



Laatst was ik bij een of andere spinnen-kennismaak-lezing-achtig iets en daar werd gevraagd wat mensen eng vinden aan spinnen. Dan komen er antwoorden als 'ze hebben acht poten', 'ze rennen zo snel' of 'ze zijn harig'. Dat wist de 'vertelster' heel makkelijk om te buigen naar 'twee honden hebben ook acht poten', 'spinnen kunnen welgeteld 5 km/h rennen' en 'een konijn is nog veel hariger'. Ja, zit wat in. Nou ben ik zelf ook niet echt panisch voor spinnen, zolang ik ze maar in het oog kan houden. Als ze ineens verdwijnen krijg ik de kriebels...



Oh, nog een leuke anekdote: op reis naar Afrika, 25 uur onderweg geweest. Eiiiiindelijk een fatsoenlijke wc in plaats van die mini vliegtuigdingen, dus ik neem even een momentje voor mezelf. Op moment dat ik de wc-rol draai om bij het losse velletje te komen maak ik kennis met een schilderijtje van zo'n 7, 8 centimeter in doorsnede. Heb daar zeker tien minuten zitten bedenken hoe ik in hemelsnaam bij dat stukje papier ging komen voordat ik het tweede wc-rolletje op de stortbak achter me ontdekte. En de rest van mijn tijd daar de wc-rol gecontroleerd vóórdat ik ging zitten.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Als ik een spin zie kan ik niks meer dan respect opbrengen voor dat diertje, die vliegen, muggen, zilvervisjes en aanverwante irritante wezentjes opruimt. Ze doen niet veel meer dan dat en zijn banger voor jou dan omgekeerd (hier in Nederland althans).

Een ex vermoordde ze steevast met haar schoen of pantoffel waarop ik riep 'moordenaar!'. Ik vang ze liever in een wasbolletje en laat ze buiten vrij, om te doen waarvoor ze bestaan.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
De grote huisspin die laatst mijn hal bezet hield, was overduidelijk niet onder de indruk van mij, maakte rustig wandelingetjes door de hal. Ik daarentegen donderde bijna van de trap af.

Ik betwijfel dat hij mij enger vond dan ik hem. Of haar. Ranzig groot beest was dat.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al 3 dikke spinnen binnen ?!
Alle reacties Link kopieren
Moet denken aan jaren geleden, mijn oudste zal een jaar of 2 zijn geweest en zat tijdens het koken op het aanrecht uit het raam te kijken of papa er al aan kwam. Hoor ik opeens maat me:" kijk mama, pinnetje" zat er een rood/bruine spin van zo'n cm of 5 op het raam kozijn. Nog nooit zo blij geweest, dat mijn man thuis kwam.
Alle reacties Link kopieren
Wat "fijn" dat er nog meer paniekdames zijn!

Soms denk ik dat ik de enige gek ben waarvan het brein op zwart gaat wanneer er iets met 8 poten in zicht is



Paar jaar terug met kleuter achterin auto, rijden woonwijk uit (rijden zachtjes..gelukkig)

Piepstemmetje achterin...Mama...grote spin...

Ik zie in mijn spiegeltje een GIGANTISCHE spin over het plafond richting mij lopen....dikke paniek..



Ik heb de koppeling in vrij gezet, remmen, handrem...en ben de auto uit gevlogen ...(schaam mij nog diep)



Een voorbijganger zag mij hysterisch springend naast de auto en is maar gestopt om te vragen of er iets was...die meneer heeft met een dikke grijns die spin verwijderd...



Het allerergste was nog wel dat mijn kind nog steeds achterin de auto zat te huilen, omdat zijn moeder zo idioot deed....



schaaammm......



Soms denk ik wel eens, stel ik was al verder de weg op..

Wat had ik gedaan wanneer ik 100 reed. Zou je dan ondanks de blinde paniek, toch die auto aan de kant zetten???
Alle reacties Link kopieren
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
http://3.bp.blogspot.com/ ... VSRtW6E/s1600/spider1.jpg



Ik ga dus niet op vakantie naar Cambodja.

Die lunch zal ik nooit eten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven