Spinnen-invasie

21-09-2014 12:18 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikke, harige exemplaren spoken nu al weken door mijn huis.

Het is nu op het punt gekomen dat ik er zeker 2 per dag tegen het lijf loop.

Ik heb geen arachnofobie, maar leuk vind ik het niet meer als er weer zo'n geval onder de bank vandaan komt rennen.



Ik bedoel dus niet die gezellige langpootjes. Maar deze aliens: http://www.natuurweetjes. ... oads/2012/04/Huisspin.jpg



Vannacht was de druppel. Naar beneden om een glaasje water te pakken. Licht aan. Blijkt dat ik met m'n blote voeten op zo'n harige griezel ben gaan staan! Die lag te creperen in de deuropening.

Afijn, even schrikken. Spinnenpootjes van m'n voet geveegd ( ) En op weg naar m'n bed trekt een nieuwe zwarte vlek op het plafond mijn aandacht. F*ck!



En laat ik nu een kat hebben die zich de stuipen op het lijf laat jagen door deze geleedpotigen. De held



Is dit wel een normale hoeveelheid? Wie heeft hier ook zo'n 'last' van?

Hoe vangen jullie ze? Of maken jullie de afstand tussen muur en boek gelijk (met spin ertussen)? En zijn ze buiten te houden?
Alle reacties Link kopieren
Ik woon niet echt afgelegen in Rotterdam. Ik heb wel een tuin met al die gemuteerde beesten. Ik heb het idee dat ze ieder jaar groter worden. Er zitten kruisspinnen in de tuin zo groot als tennisballen. Gelukkig zie ik die nooit binnen.



Die zwarte komen binnen. Van die hele grote met harige poten. Je hoort ze gewoon over het laminaat lopen.
Wij wonen in een gebied met veel, heel veel spinnen.

Nu zitten er in 1 struik(je) in de voortuin, minstens 6 enorm dikke kruisspinnen, heel fijn tegen al het vliegende gespuis. En prachtige kunstwerken van webben, echt zo mooi, met 's morgen de dauw er op. Maar wel graag buiten!

Binnen hebben wij dit jaar ook veel meer en vooral veel grotere huisspinnen, grootste zal zo 8 centimeter in omvang (inclusief poten uiteraard) zijn geweest, als je daar de stofzuiger op zet dan kuieren ze de andere kant op en geven je nog net geen middelvinger

Voordeel is wel dat wij hier niks hebben gemerkt van een muggenplaag die we volgens de berichten in Nederland hadden deze zomer, dat zal dan het nuttige werk van de spin wel zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik klop het af........ heb nog geen vieze zwarte binnen gehad.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Volgens teletekst is de wespspin zeldzaam ?

Ga eens wandelen bij dat nieuwe "natuurgebied" tussen Hoogkerk en De Held, daar zie ik ze regelmatig.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 21 september 2014 @ 13:02:

[...]



Ja gebeurt vaker. Dit forum wordt nog op kolen gestookt en dan krijg je dat hè.



Heb je je katje nou?



Oh wat lief dat je je nog herinnert.

Wat mij betreft is het niet doorgegaan, Cato, het beestje is gecastreerd, en wat vele forummers al aangaven, en ook de dierenarts, dat sproeien krijg je er niet meer ''uit''.

Hij is wel van de straat, hij is via de DB geplaatst in een opvang (geen asiel), waar hij lekker kan loslopen, struinen, èn sproeien.

Dankjewel
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Spinnen meppen zonder vlekken: elektrocuteren.





Twee keer per jaar verse batterijen voor het beste resultaat.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Van de week zat er een op het witte rolgordijn, loop de gang in om naar mijn man te krijsen dat er eentje zit, we lopen terug en weg.

Alles afgezocht (oké mijn man heeft alles afgezocht, ik stond op de bank orders te geven waar hij moest zoeken) nergens meer te vinden.



Van de week liep hij over de vloer, ik weer krijsen naar m'n man, die gelukkig naast me zat.

En ik vertelde hem nog, doe het snel, want hij kan heel hard rennen (had in een ander spinnentopic gelezen dat ze 180km per uur konden rennen, maar dat geloofde hij niet) hij wil hem pakken met een stuk keukenpapier, en weg hé, zo onder de bank door.

'Zo die is echt snel' zegt ie ook nog.



2 dagen dat beest kwijt geweest, totdat hij in de keuken zat, nu is hij doorgespoeld.

Nu ben ik nog op zoek naar zijn vrouw, tot nu toe nog niet gespot.
Alle reacties Link kopieren
Pas geleden kwam er een uit mijn broek gekropen toen ik hem aan wilde trekken. Daarna zat er een op mijn arm in de auto. Als we nu van elkaars eigendommen afblijven, maar dat is dus niet het geval.... Schrik mijzelf telkens de pleuris. Maarre, wij hebben er ook veel, maar wij wonen in een dorp en zijn dus ingesloten door weilanden enz. Denk dat dat wel een verschil maakt.
Alle reacties Link kopieren
Hier midden in de stad exemplaren van het formaat dat je ze de hand kan schudden en een kopje koffie aanbiedt.
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we vorige week een stuk of 6 van die huisspinnen zoals van TO naar een andere wereld moeten helpen.



Overigens, mijn vorige woning was een flat langs het water, en daar kwamen ze in augustus en september echt in hele legers langs de gevel klimmen,. je durfde nauwelijks meer een raam open te doen bij wijze van spreken. Dat waren van die vlezige modelletjes met veel dikkere/rondere lijven en kortere poten.
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=16894671,noline]Jalisa schreef op 21 september





zit nu te verzinnen hoe ik dat ding kan vangen of waarmee ik hem kan pletten.Haarlak does it!
Ja en?
Gruwel... Wat een verhalen! Spijt dat ik ze gelezen heb brrrrr

Al moet ik om jouw post Granny dan wel weer lachen.
quote:Cateautje schreef op 21 september 2014 @ 12:38:

Er liep er eentje in de gang van de week, hij was onderweg naar mijn garderobekamer. Vraag me ineens af waar hij uithangt.Wat lijkt het mij heerlijk om zo relaxed te blijven!
Alle reacties Link kopieren
Waar muggen zijn, zijn spinnen. Een mug kijkt niet in welke plas haar larfjes rondzwemmen, dat kan een te natte potplant zijn, de gieter met een restje water, een regenplas. Je hoeft niet eens aan het water of in een bosrijke (=vochtige) omgeving te wonen. Ik koester mijn spinnen, als er eentje binnen zit pak ik hem voorzichtig op en zet hem buiten in de plantenbak.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren




Gejat uit een ander spinnentopic, designed by GrumpyCat.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Waarom lees ik dit... Ik probeerde mezelf er altijd van te overtuigen dat ze echt niet in bed komen enz.. Niet dus
quote:Eindeloos schreef op 21 september 2014 @ 13:23:

[...]





Oh wat lief dat je je nog herinnert.

Wat mij betreft is het niet doorgegaan, Cato, het beestje is gecastreerd, en wat vele forummers al aangaven, en ook de dierenarts, dat sproeien krijg je er niet meer ''uit''.

Hij is wel van de straat, hij is via de DB geplaatst in een opvang (geen asiel), waar hij lekker kan loslopen, struinen, èn sproeien.

Dankjewel

Je hebt het jongetje een mooie dienst bewezen. Je bent Eindeloos geweldig.

Kijk, bij jou kan je nog eens aankloppen als het niet goed met je gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrannyWeatherwax schreef op 21 september 2014 @ 13:32:

Hier midden in de stad exemplaren van het formaat dat je ze de hand kan schudden en een kopje koffie aanbiedt. Koekje erbij?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 21 september 2014 @ 13:43:

Hier hebben we vorige week een stuk of 6 van die huisspinnen zoals van TO naar een andere wereld moeten helpen.



Overigens, mijn vorige woning was een flat langs het water, en daar kwamen ze in augustus en september echt in hele legers langs de gevel klimmen,. je durfde nauwelijks meer een raam open te doen bij wijze van spreken. Dat waren van die vlezige modelletjes met veel dikkere/rondere lijven en kortere poten.Brrrrr Kerol.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 21 september 2014 @ 13:54:

[afbeelding]



Gejat uit een ander spinnentopic, designed by GrumpyCat.Snoes
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:snoopylynn schreef op zondag 21 september 2014 13:44 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div">[message=16894671,noline]Jalisa schreef op 21 september





zit nu te verzinnen hoe ik dat ding kan vangen of waarmee ik hem kan pletten.</div></blockquote>Haarlak does it! Heb dat ooit bij een grote geprobeerd maar hij rende vrolijk verder!
quote:everglades schreef op 21 september 2014 @ 13:48:

[...]





Wat lijkt het mij heerlijk om zo relaxed te blijven!Ik voel me er toe geroepen. Het zijn ook zieltjes die net zoveel recht op leven hebben als jij en ik. Ik ben sowieso niet zo van het moorden, moet in je zitten.
Omg word helemaal bang als ik al de berichten lees. Ben als de dood voor spinnen, hoe klein ze ook zijn, ik ren een kilometer weg als ik er 1 zie. Lezen dat iemand ze op haar hoofdkussen, voet of plafond aantreft... Ugh word al bang bij de gedachte
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 21 september 2014 @ 14:10:

[...]



Ik voel me er toe geroepen. Het zijn ook zieltjes die net zoveel recht op leven hebben als jij en ik. Ik ben sowieso niet zo van het moorden, moet in je zitten.Vanuit het arachnide oogpunt bezien ben ik een seriemoordenaar. Maar dan wel eentje met een hitman, ik stuur man altijd op pad.
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
Lelie, je moet wel van die goedkope rommel gebruiken. Pro-set ultra strong werkt prima.

en dan direct meppen.
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven