Spinnen-invasie

21-09-2014 12:18 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikke, harige exemplaren spoken nu al weken door mijn huis.

Het is nu op het punt gekomen dat ik er zeker 2 per dag tegen het lijf loop.

Ik heb geen arachnofobie, maar leuk vind ik het niet meer als er weer zo'n geval onder de bank vandaan komt rennen.



Ik bedoel dus niet die gezellige langpootjes. Maar deze aliens: http://www.natuurweetjes. ... oads/2012/04/Huisspin.jpg



Vannacht was de druppel. Naar beneden om een glaasje water te pakken. Licht aan. Blijkt dat ik met m'n blote voeten op zo'n harige griezel ben gaan staan! Die lag te creperen in de deuropening.

Afijn, even schrikken. Spinnenpootjes van m'n voet geveegd ( ) En op weg naar m'n bed trekt een nieuwe zwarte vlek op het plafond mijn aandacht. F*ck!



En laat ik nu een kat hebben die zich de stuipen op het lijf laat jagen door deze geleedpotigen. De held



Is dit wel een normale hoeveelheid? Wie heeft hier ook zo'n 'last' van?

Hoe vangen jullie ze? Of maken jullie de afstand tussen muur en boek gelijk (met spin ertussen)? En zijn ze buiten te houden?
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 21 september 2014 @ 16:17:

Een aantal jaar geleden ging ik mijn bed verplaatsen, wat daar onder vandaan kwam...............

Echt eerlijk waar, een spin zo groot die kon je horen lopen op het laminaat.

Ik heb de politie gebeld







Ja lach maar



Echt Yas, ik was de wanhoop nabij, hij tikte met zijn pootjes op de vloer brrrrrrrr........... snapte achteraf ook wel dat ze daar niet voor komen, maar heb de nuttige tip gekregen van de kom en blad.........

Eeuwig dankbaar
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 21 september 2014 @ 14:47:

Echt eerlijk waar, een spin zo groot die kon je horen lopen op het laminaat.

Ik heb de politie gebeld





*Proest!*

Geweldig



Stond ik vandaag even in de tuin te werken. Weer van die knoeperds overal. Eentje mét eierzak (formaat tennisbal) onder de tuinstoel

Braak!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt panisch voor spinnen, ga er zelfs van huilen en trillen en kokhalzen.



Maar ik moet zeggen dat ik wel moet lachen om sommige verhalen hier, haha, de politie gebeld.



Van de week riep mijn man 'WOW jezus hier zit een mega-grote spin!!!' toen hij op de gang was en ik al in bed lag. Hij trapte er een keer op, en ik vroeg 'weet je zeker dat hij dood is?' Hij: 'Tuurlijk, hij heeft net een maat 46 op zijn hoofd gehad!'

Toen ik hem aanspoorde om het toch nog eens te checken bleek hij dus gewoon nog te leven, hij had zich eventjes klein gemaakt, maar vervolgens probeerde hij nog hard weg te rennen!

Echt, wat een gemuteerde freaks of nature zijn het.



Vorig jaar lag er 's morgens regelmatig een dooie voor mijn slaapkamerdeur, kadootje van de katten. Hopelijk doen ze dit jaar ook weer hun best om mij te helpen.



Ik ben nu in huis constant op mijn hoede, schud kleding en handdoeken uit voordat ik het gebruik, check of er een spin achter/onder/in iets zit wat ik wil pakken.



Bleh. Ben blij als dit weer voorbij is.
quote:witbloempje86 schreef op zondag 21 september 2014 17:31 Ik ben echt panisch voor spinnen, ga er zelfs van huilen en trillen en kokhalzen.



Maar ik moet zeggen dat ik wel moet lachen om sommige verhalen hier, haha, de politie gebeld.



Van de week riep mijn man 'WOW jezus hier zit een mega-grote spin!!!' toen hij op de gang was en ik al in bed lag. Hij trapte er een keer op, en ik vroeg 'weet je zeker dat hij dood is?' Hij: 'Tuurlijk, hij heeft net een maat 46 op zijn hoofd gehad!'

Toen ik hem aanspoorde om het toch nog eens te checken bleek hij dus gewoon nog te leven, hij had zich eventjes klein gemaakt, maar vervolgens probeerde hij nog hard weg te rennen!

Echt, wat een gemuteerde freaks of nature zijn het.



Vorig jaar lag er 's morgens regelmatig een dooie voor mijn slaapkamerdeur, kadootje van de katten. Hopelijk doen ze dit jaar ook weer hun best om mij te helpen.



Ik ben nu in huis constant op mijn hoede, schud kleding en handdoeken uit voordat ik het gebruik, check of er een spin achter/onder/in iets zit wat ik wil pakken.



Bleh. Ben blij als dit weer voorbij is. Vlinders die zijn pas eng! Die zijn eerst een rups, worden daarna helemaal afgebroken tot snot en dan weer helemaal opnieuw opgebouwd uit dezelfde spullen!! Yuk! Haha;)
Alle reacties Link kopieren
Tjee Witbloempje, dat is wel een heftige reactie!

Gelukkig heb je een dappere man en kat in huis.

Mijn kat gaat er als een razende vandoor bij het aanzien van een spin



Wespen probeert 'ie dan weer wel te grijpen. Zucht.
Alle reacties Link kopieren
Bah! Ik gruwel ervan. Kruisspinnen komen bij mij gelukkig nooit binnen. Maar die Grijze Huisspinnen wel. Ze lijken zwart op afstand, maar zijn grijs. En ze zijn altijd met z'n tweeën! Ik heb ze gelukkig nog nooit op me gehad. Maar overlaatst zat er een joekel met poten van zo'n 8 cm boven mijn kleerkast tegen het plafond. Heb een bezem gepakt en hem naar beneden geslagen. Nu wilde dat beest niet dood. Hij kroop wel 3 keer terug omhoog om zich te verstoppen achter de strijkplank. De 4e keer bleef ie zitten en heb ik mijn schoen erop gezet. Allemaal bruin etter en bloed eruit. Je rook het gewoon. Heb hem uit het raam gegooid. En heb nog een half uur daarna zitten shaken. Ik controleer ook al jaren mijn slaapkamer en dan zie ik er nooit een. Maar als je net niet op die ene plek kijkt... Aargh!

Ik heb er meestal 4 kort achter elkaar. In het vorige huis zaten er zelden. Maar daar zaten vaker hooiwagens. Volgens mij zijn dat vijanden van elkaar. Want ik heb foto's gezien dat een dunne hooiwagen zo'n grote joekel opvrat.

De laatste tijd droom ik er vaak over en schrik dan wakker. Maar dan is er niks aan de hand. Maar als je ineens iets op de grond hoort vallen, zou ik toch maar even kijken. Heb dat eens gehad en ja hoor, ik had gelijk. Enge beesten.
Spinnen in de slaapkamer vind ik niet fijn, die pak ik met een wc-papiertje of onder een glas (ik ben niet bang, maar vind ze zo vies aanvoelen). In de woonkamer laat ik ze zitten, van de week nog eentje met een spanwijdte van 4-5cm, vriend wilde hem weghalen maar ik zei: laat maar zitten hoor, eet hij de muggen op. Heb hem 3 dagen rond zien scharrelen en nu is hij er vandoor.



Ik geef ze wel altijd een naam trouwens... dat vind ik dan wel weer leuk.
quote:mamavk schreef op 21 september 2014 @ 18:02:

Spinnen in de slaapkamer vind ik niet fijn, die pak ik met een wc-papiertje of onder een glas (ik ben niet bang, maar vind ze zo vies aanvoelen). In de woonkamer laat ik ze zitten, van de week nog eentje met een spanwijdte van 4-5cm, vriend wilde hem weghalen maar ik zei: laat maar zitten hoor, eet hij de muggen op. Heb hem 3 dagen rond zien scharrelen en nu is hij er vandoor.



Ik geef ze wel altijd een naam trouwens... dat vind ik dan wel weer leuk.Dat maakt het ook gelijk minder eng.
Vreselijk dit topic! En ik moet het lezen.

Dat je zo'n grote knoeperd ziet en dat hij dan ineens

weg is, mijn grootste nachtmerrie. Dan durf ik niet

meer rustig in huis te blijven.
Alle reacties Link kopieren
De politie gebeld nooit over nagedacht, maar dat kun je als vrouw in nood natuurlijk ook gewoon proberen



Ik bel mijn vader als mijn man niet thuis is, maar die wil dan niet eens komen, de flauwerik.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavk schreef op 21 september 2014 @ 18:02:

vriend wilde hem weghalen maar ik zei: laat maar zitten hoor, eet hij de muggen op. Heb hem 3 dagen rond zien scharrelen en nu is hij er vandoor.Dat vind ik toch altijd dapper. Ik weet dat die dikke huisspinnen zo'n 5 jaar oud kunnen worden (mits vrouwtje). Dus bij het idee die spin te laten gaan en haar jaren later (moddervet uitgegroeid) weer tegen te komen..Nee.
Alle reacties Link kopieren
quote:cesium24 schreef op 21 september 2014 @ 18:36:

Vreselijk dit topic!
Alle reacties Link kopieren
quote:Anyco schreef op 21 september 2014 @ 13:10:

Binnen hebben wij dit jaar ook veel meer en vooral veel grotere huisspinnen, grootste zal zo 8 centimeter in omvang (inclusief poten uiteraard) zijn geweest, als je daar de stofzuiger op zet dan kuieren ze de andere kant op en geven je nog net geen middelvinger
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 21 september 2014 @ 14:47:

Een aantal jaar geleden ging ik mijn bed verplaatsen, wat daar onder vandaan kwam...............

Echt eerlijk waar, een spin zo groot die kon je horen lopen op het laminaat.

Ik heb de politie gebeld
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
quote:cesium24 schreef op 21 september 2014 @ 18:36:

Vreselijk dit topic! En ik moet het lezen.

Dat je zo'n grote knoeperd ziet en dat hij dan ineens

weg is, mijn grootste nachtmerrie. Dan durf ik niet

meer rustig in huis te blijven.
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een enorme bangebroek
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Waarom zijn sommige vrouwen bang voor spinnen.

Vinden jullie ze eng uit zien,of omdat ze snel bewegen.

Als kind was ik niet bang voor spinnen,en nu ook niet.

vandaag zat een kruisspin in mn keuken,ik pak die beesten gewoon met de hand op,en hup naar buiten.



Ergens heb ik gehoord dat je ze niet mag doden,omdat ze beschemd zijn.

Mischien een handige tip,pak een glas,en zet die op de spin en dan kan je een blaadje onder schuiven,en dan in je tuin weg zetten,dan hoef je ze ook niet aan te raken.
Omg... tO wat voor soort is dit? Ik zie deze ook telkens.

Ik vind ze zooooooo eng!!!!
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen lag ik met mijn dochter van bijna 8 maand in mijn bed. Ze was met de gordijnen aan het spelen. Ik lag half te slapen. Zie ik ineens een spin (iets kleinere variant van de hooiwagen) op haar borst richting haar hals lopen.

Normaal ben ik bang voor spinnen, maar nu pakte ik hem met mijn hand vast en gooide hem op de grond (ondertussen hem dood drukkend). Brr.....
Dat vraag ik me ook wel eens af. Wat vind ik nu eigenlijk zo eng aan een spin? Ik denk die akelige dikke hoekige poten. De kleinere en dunne varianten zuig ik probleemloos op. Maar bij deze knapen sta ik echt stijf van angst.



Thanks Doornroosje voor je beeldige plaatje! Wat zal ik lekker slapen vannacht..
Hier ook altijd een invasie als het weer herfst wordt, en dan ook meteen zo'n formaat waar geen glas overheen past zonder poten te moeten amputeren.



Heb sinds een paar jaar een goedje ontdekt waarmee je de kozijnen in kunt spuiten, waar spinnen dus de pest aan hebben. Kan nu dus ramen open laten staan zonder dat er weer een binnen komt wandelen, ideaal! Een keer spuiten per seizoen en klaar!



Je hebt ook professionele bedrijven die je voor een paar tientjes je hele gevel in kunt laten spuiten, ben je een jaar spinvrij. Dan heb je dus wel meer last van muggen en zo helaas...
Alle reacties Link kopieren
quote:roosv1989 schreef op 21 september 2014 @ 19:59:

Omg... tO wat voor soort is dit? Ik zie deze ook telkens.

Ik vind ze zooooooo eng!!!!



Dit is de welbekende Grijze Huisspin



@ Wendy, geen idee. Over het algemeen heb ik weinig angst voor spinnen. De wielwebben in mijn tuin vind ik ook prachtig.

Maar de grote, harige exemplaren laten je onverwachts opschrikken wanneer ze met grote snelheid door het huis jagen.

Ze kunnen een flinke leeftijd bereiken en gemeen bijten (mits in het nauw gedreven, het is geen agressieve spin)

Blegh!



In het nieuws hoorde ik dat het nu aanmeldingen regent bij centra die angststoornissen behandelen.



@12twister, wat voor een goedje is dat als ik vragen mag?
Oh bah, die monsters heb ik ook in mijn slaapkamer, ben niet bang voor spinnen maar van de week rende er een reuzenexemplaar vanachter de kast onder mijn bed. Ik dacht eerst dat het een muis was

De spin is uiteindelijk gevangen en geëlimineerd.

Bye bye Sebastiaan, het is gruwelijk met je gegaan.
Ik ben niet bang voor spinnen maar de megagrote spin die vorige week hier op de muur in de gang zat vond ik toch te griezelig om met mijn handen te vangen. Doodmaken vind ik echt onnodig, in ieder huis schijnen tussen de spouwmuren ongeveer 1000 spinnen te leven. Ik heb het beestje gevangen met krantje en kopje en hem meters ver bij huis vrijgelaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven