Stank wietplanten buren

29-08-2014 20:29 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje om te kijken wat andere hier van vinden?



Wij wonen in een nette wijk.



Sinds enkele jaren hebben onze buren wietplanten in de tuin staan.

Ze staan aan onze kant van de tuin.

De stank is echt vreselijk, mijn man ruikt het zelfs op onze slaapkamer.



Zitten erover te denken de buren maar te vragen ze volgend jaar aan de andere kant neer te zetten.



Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze zo'n grote tuin dat je het niet ruikt als ze het aan de andere kant zetten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Pffff, beter een wietplant dan uitlaatgassen, zou ik denken. Maar ja, als jij er last van hebt kan je het vragen. Wat let je?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Meld misdaad anoniem bellen.
quote:biefstuk schreef op 29 augustus 2014 @ 20:36:

Meld misdaad anoniem bellen.Nah echt?
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 29 augustus 2014 @ 20:37:

[...]





Nah echt? En dan belt de politie die mensen op: 'We hebben een telefoontje gekregen, werkelijk geen idéé van wie want het was anoniem, met het verzoek om je planten wat verder van het huis van buurvrouw Jansen te zetten.'
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 29 augustus 2014 @ 20:40:

[...]



En dan belt de politie die mensen op: 'We hebben een telefoontje gekregen, werkelijk geen idéé van wie trouwens want het was anoniem, met het verzoek om je planten wat verder van het huis van buurvrouw Jansen te zetten.'Zoiets ja, dan komt 't vast goed.
Alle reacties Link kopieren
MMA is echt anoniem. Je valt uiteraard wel door de mand als tipgever als je de enige bent in de wijde omtrek die de planten kan ruiken of kan zien staan.
Alle reacties Link kopieren
Precies, wij zijn de enige die ze kunnen zien.



Het zijn natuurlijk wel hun inkomsten die ze anders mislopen.
Biefstuk, voor een paar plantjes ga je toch niet de politie bellen en al helemaal niet anoniem?
Alle reacties Link kopieren
Je moet eens weten hoeveel mensen dat doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:druifmoppie schreef op 29 augustus 2014 @ 20:43:

Precies, wij zijn de enige die ze kunnen zien.



Het zijn natuurlijk wel hun inkomsten die ze anders mislopen.

Inkomsten? Hebben ze een hele plantage dan?



Volgens mij moet je heel veel planten hebben voordat je er aan kunt verdienen, en die staan dan volgens mij niet zomaar in een tuin maar ergens onder speciale lampen in een kwekerij.



Van een paar planten zullen ze niet rijk worden, denk dat ze die gewoon zelf oproken.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 29 augustus 2014 @ 20:46:

[...]



Inkomsten? Hebben ze een hele plantage dan?



Volgens mij moet je heel veel planten hebben voordat je er aan kunt verdienen, en die staan dan volgens mij niet zomaar in een tuin maar ergens onder speciale lampen in een kwekerij.



Van een paar planten zullen ze niet rijk worden, denk dat ze die gewoon zelf oproken.Precies. En voor eigen gebruik mag je 5 planten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Om hoeveel planten hebben we het?



want wettelijk gezien mag je volgens mij maar 2 wietplanten in de tuin. Kan zijn dat ik klok klepel praat nu, maar het mag volgens alleen voor eigen gebruik zijn, niet voor de verkoop.

en dan zou ik het wel melden. 2 planten kun je volgens mij niet zoveel last van hebben.
Stressed is just desserts spelled backwards
Blijkbaar woon je niet in zo'n nette wijk.

"Alleen maar nette mensen"
Alle reacties Link kopieren
Ah 5 dus, ik loop achter inderdaad



http://mens-en-samenlevin ... kweken-mag-niet-meer.html
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
5 planten worden gedoogd. D.w.z. het mag niet, de politie komt ze ook vernietigen, maar je krijgt geen proces-verbaal. En 1 plant kan met genoeg zonlicht e.d. een knoepert van een struik worden.
Alle reacties Link kopieren
Kan je het niet gewoon vragen?
Ik zou het ook niet tof vinden. Valt er met de buren te praten? Hebben jullie een wijkagent? Anders zit er niets anders op dan de politie te bellen..
Ach, die planten worden binnenkort geoogst, en daarna vragen of ze op een andere plek mogen volgend jaar. Iedereen blij toch.
Alle reacties Link kopieren
Bekijk het van de zonnige kant, nu heb je ook geen last van vliegend ongedierte. En ze worden toch bijna geoogst, is de overlast ook weer voorbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:verhuisd schreef op 29 augustus 2014 @ 20:53:

Ik zou het ook niet tof vinden. Valt er met de buren te praten? Hebben jullie een wijkagent? Anders zit er niets anders op dan de politie te bellen..

Altijd goed om meteen de politie in te schakelen bij relatief kleine overlast. En dan maar hopen dat je zelf nooit een scheet laat, of iets anders doet wat de buren kunnen horen, zien of ruiken - want je zou de eerste niet zijn die tot de ontdekking komt dat anderen jou óók om iets relatief onschuldigs kunnen aangeven.



(Ik ga er nu nog even vanuit dat het dus niet een hele plantage is)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Gadver. Mijn vriend vond het ook leuk om er twee neer te zetten toen hij wat zaadjes kreeg. Oh ik vind het zó vies ruiken. Ze zijn inmiddels gelukkig dood!



Gewoon langs je buren en vragen of jullie het kunnen oplossen. Ik verbaas me echt dat mijn buren niet langs zijn geweest.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Net ff gekeken, oogsten kan in september en/of oktober. Hangt van de plant af.
TO, hoeveel planten zijn het dan? Zal vast geen hele plantage zijn want dan weten vast meer buren het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven